Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stelling: in een relatie met kinderen zou je..

+4
Mamsie
Fiwen
Coccinelle
Jilke
8 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Stelling: in een relatie met kinderen zou je.. Empty Stelling: in een relatie met kinderen zou je..

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 20:52

..je eigen inkomen moeten hebben/houden voor het geval het mis gaat. Eens of oneens?

Is niet zozeer mijn mening, maar ben wel nieuwsgierig hoe anderen dat zien.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: in een relatie met kinderen zou je.. Empty Re: Stelling: in een relatie met kinderen zou je..

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 21:04

Eigenlijk vind ik dat sowieso in een relatie, niet per se met kinderen. Maar dat is voor mezélf, ik wil het liefst uberhaupt een eigen inkomen hebben, niet per se voor als het misgaat of als we kinderen hebben smile Of is dat geen goed antwoord op de stelling Very Happy

Gast
Gast

Stelling: in een relatie met kinderen zou je.. Empty Re: Stelling: in een relatie met kinderen zou je..

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 21:08

Jawel! Maar omdat je toch vaker bij een gezin ziet dat de moeder stopt met werken als er kinderen komen. Meestal is dat nog niet zo als je nog met z'n 2en bent smile

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 21:15

Ik vind dat je eigenlijk in een gezonde relatie geen maatregelen zou koeten treffen 'voor het geval dat'. Dat komt in mijn ogen een beetje pessimistisch over. Zo van, laat ik maar werken want wie weet, ooit...

Ik vind het wel prettig om een eigen inkomen te hebben en zou niet willen leven van alleen dat van mijn man (zou ook geen thuismoeder kunen zijn), maar dat is wat anders.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 21:21

Maar als je helemaal niets doet "voor het geval dat", dan vind ik dat weer het andere uiterste en om eerlijk te zijn. Je hoeft er niet vanuit te gaan dat het misgaat, mara ik vind wel dat je erover na moet denken. Wij hebben bijv geen samenlevingscontract, bewust, maar als het misgaat weet ik wel wat dan dus de gevolgen zijn. Die accepteer ik, maar ik vind wel dat je je bewust moet zijn van het feit dát het kan misgaan. Te denken dat je nooit uit elkaar kan gaan vind ik naïef, ik kan het me momenteel ook niet voorstellen maar ja het kán wel.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 21:24

Giacomo schreef:..je eigen inkomen moeten hebben/houden voor het geval het mis gaat. Eens of oneens?

Is niet zozeer mijn mening, maar ben wel nieuwsgierig hoe anderen dat zien.

Op zich wel maar feit is nu eenmaal dat ik niet wil dat we beiden full time blijven werken als er kinderen zouden komen. Ws zal ik terug gaan naar 3 dagen ofzo en daar kom ik in mijn eentje niet van rond natuurlijk. Wel vind ik het belangrijk om te blijven werken, zodat je nog iets hebt voor jezelf hebt, stukje sociaal, stukje extra geld etc.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 21:28

Oh, maar daar ben ik het ook wel weer mee eens. Maar werken moet je doen omdat je het leuk vindt en/of omdat je de inkomsten nodig hebt. Niet met het oog op 'misschien ooit...'. Want misschien komt die 'misschien ooit' nooit, en dan heb jij je al die tijd met tegenzin naar je werk gesleept terwijl je liever thuis voor je kinderen zorgde.
Werk moet je voldoening geven, vind ik, niet dat het een moetje is.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 21:31

Dat is waar inderdaad, ik vind het ook wel een beetje apart om te zeggen dat je werkt omdat het misschien ooit mis gaat met je relatie haha Wink Maar ik reageerde vooral op de zin: "Ik vind dat je eigenlijk in een gezonde relatie geen maatregelen zou koeten treffen 'voor het geval dat' " smile

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 21:37

Oneens. Ik vind dat je vooral moet doen wat je belangrijk vind m.b.t. de kinderen. Als je het belangrijk vind om zelf bij je kinderen te zijn i.p.v. gastouder/kinderopvang/oppas, dan moet je dat vooral doen als je financieel van 1 inkomen kunt rondkomen.

Vind het nogal weinig vertrouwen in je relatie hebben als je zoiets doet voor het geval dat.

Gast
Gast

Bericht  Jilke za 26 feb 2011 - 21:40

Ik zou inderdaad niet met de instelling van stel dat het mis gaat, maar ben wel mee eens dat als het mogelijk is een eigen inkomen te houden het in mijn geval het wel geld. Ik wil gewoon niet afhankelijk zijn van mijn vriend, als ik eens iets duurs wil kopen of een maand helemaal los wil gaan qua kleren/schoenen wil ik dat gewoon kunnen doen. En niet dat ik het eerst moet overleggen of hij het er mee eens is. Zo koopt mijn vriend graag dingen voor zijn spelcomputers, en ik graag kleren, dingen voor de cavia's of katten en dat soort dingen, nou prima. Nooit geen probleem zo!
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 21:44

Oneens.

Wij zijn getrouwd en hebben vrij snel (Al voor we gingen trouwen) alles op de grote hoop gegooid.
Mijn man zijn salaris is voor de rekeningen en mijn salaris is om te sparen en leuke dingen te doen.

Mocht het onverhoopt mis gaan is er bij ons opgenomen dat alles verdeeld wordt.
Ook hebben we op laten nemen dat mochten er in de toekomst kinderen komen ik in het huis mag blijven met de kinderen (tot het verkocht is o.i.d.) Ik sta dus nooit zomaar op straat zonder iets.

Voor wat betreft los gaan of kleding shoppen o.i.d. is bij ons geen probleem.
Als ik kleding wil kopen hoef ik dat niet te overleggen en als mijn man een spel voor de Playstation wil kopen is dat ook prima.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 22:12

Ik vind het niet getuigen van weinig vertrouwen, ik vind het realistisch dat je er in ieder geval over nadenkt wat er met jou gebeurt als je geen baan hebt en je gaat uit elkaar of nog erger: je man komt te overlijden. Of je man komt zonder werk te zitten, ook een vrij realistisch voorbeeld. Dat heeft niet zoveel te maken met weinig vertrouwen hoor. Dat is gewoon realiteit.

En ik doel ook niet op zaken als meubels die verdeeld moeten worden smile. Want aan een bank heb je niet zoveel als je je hypotheek of huur niet kan betalen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 22:14

Overigens doelde ik ook op wel of geen inkomen hebben. Niet op parttime werken.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 22:25

Eens. Je moet altijd geld opzij hebben staan voor het geval dat er iets mis gaat in je relatie. Of je nu wel of geen kinderen hebt

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 22:25

Als je je gaat indekken voor alles wat mis kan gaan in je leven, dan geniet je niet van je leven. Ik kijk niet te ver vooruit, kijk wat het leven je brengt en geniet.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 22:27

Hazeltje schreef:Oneens.

Wij zijn getrouwd en hebben vrij snel (Al voor we gingen trouwen) alles op de grote hoop gegooid.
Mijn man zijn salaris is voor de rekeningen en mijn salaris is om te sparen en leuke dingen te doen.Mocht het onverhoopt mis gaan is er bij ons opgenomen dat alles verdeeld wordt.
Ook hebben we op laten nemen dat mochten er in de toekomst kinderen komen ik in het huis mag blijven met de kinderen (tot het verkocht is o.i.d.) Ik sta dus nooit zomaar op straat zonder iets.

Voor wat betreft los gaan of kleding shoppen o.i.d. is bij ons geen probleem.
Als ik kleding wil kopen hoef ik dat niet te overleggen en als mijn man een spel voor de Playstation wil kopen is dat ook prima.
Ik vind dit altijd zo denigrerend. Dus manlief betaalt alle belangrijke zaken (provides for the family) en van jouw schamele loontje worden af en toe de uitjes betaalt.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 22:29

Odilia schreef:Als je je gaat indekken voor alles wat mis kan gaan in je leven, dan geniet je niet van je leven. Ik kijk niet te ver vooruit, kijk wat het leven je brengt en geniet.

Naar mijn idee heeft het niet per met niet genieten te maken maar met realisme.

Gast
Gast

Bericht  Coccinelle za 26 feb 2011 - 22:29

Giacomo schreef:Ik vind het niet getuigen van weinig vertrouwen, ik vind het realistisch dat je er in ieder geval over nadenkt wat er met jou gebeurt als je geen baan hebt en je gaat uit elkaar of nog erger:] je man komt te overlijden. Of je man komt zonder werk te zitten, ook een vrij realistisch voorbeeld. Dat heeft niet zoveel te maken met weinig vertrouwen hoor. Dat is gewoon realiteit.

En ik doel ook niet op zaken als meubels die verdeeld moeten worden smile. Want aan een bank heb je niet zoveel als je je hypotheek of huur niet kan betalen.

Daarvoor zou je je kunnen verzekeren zodat er niet een heel inkomen wegvalt als je partner overlijdt.

Overigens werk ik voornamelijk omdat ik mijn werk leuk vind en ook even met wat anders bezig wil zijn als zorgen, daarnaast is het natuurlijk lekker dat ik ervoor betaald krijg maar ik werk niet vanuit het idee dat het wel eens mis zou kunnen gaan. Ook al zou ik niet werken en zou het mis gaan tussen ons is er in mijn ogen op dat moment altijd wel werk te vinden, ok misschien niet meteen je droombaan maar vanuit een baan kun je altijd weer op zoek gaan naar een andere baan. En als ik dan liever thuis bij de kinderen zou willen blijven zou ik dat ook zeker doen ipv te gaan werken omdat het wel eens mis zou kunnen gaan.

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 22:29

@Odilia, wat een kut opmerking zeg. Ik denk dat het zo in heel veel gevallen gaat of alles wordt op een grote hoop gegooit maar dan heb je in principe hetzelfde

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 22:31

Ik kan me alleen geen enkele reden voorstellen waarom je fulltime bij je kids thuis wilt zitten.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 22:31

Toen we onze hypotheek regelden hebben we inderdaad alle mogelijke zekerheden ingedekt. Dus als één van ons komt te overlijden dan wordt dat financiële gat opgevangen.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 22:32

Razz_ schreef:@Odilia, wat een kut opmerking zeg. Ik denk dat het zo in heel veel gevallen gaat of alles wordt op een grote hoop gegooit maar dan heb je in principe hetzelfde
Waarom vind je dat een kut opmerking? Ik leg toch uit waarom ik dat vind? Lijkt me logischer om het op een grote hoop te gooien en daar alles van te betalen. Ik vind het enorm denigrerend om het op een dergelijke wijze te verdelen (salaris man voor alle belangrijke zaken, salaris vrouw voor de lif lafjes)

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 22:32

Odilia schreef:Ik kan me alleen geen enkele reden voorstellen waarom je fulltime bij je kids thuis wilt zitten.
Jij niet. Maar toch zijn er genoeg moeders (soms zelfs vaders) die dat doen. Ik moet er ook niet aan denken, hoor, maar als een ander daar wel gelukkig van wordt, prima toch?

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 22:35

Maple schreef:
Odilia schreef:Ik kan me alleen geen enkele reden voorstellen waarom je fulltime bij je kids thuis wilt zitten.
Jij niet. Maar toch zijn er genoeg moeders (soms zelfs vaders) die dat doen. Ik moet er ook niet aan denken, hoor, maar als een ander daar wel gelukkig van wordt, prima toch?
Ja zeker! Maar misschien kunnen forummers wel redenen geven waarom zij dat wél graag doen. Ben ik wel benieuwd naar.

Gast
Gast

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 22:37

Odilia schreef:
Razz_ schreef:@Odilia, wat een kut opmerking zeg. Ik denk dat het zo in heel veel gevallen gaat of alles wordt op een grote hoop gegooit maar dan heb je in principe hetzelfde
Waarom vind je dat een kut opmerking? Ik leg toch uit waarom ik dat vind? Lijkt me logischer om het op een grote hoop te gooien en daar alles van te betalen. Ik vind het enorm denigrerend om het op een dergelijke wijze te verdelen (salaris man voor alle belangrijke zaken, salaris vrouw voor de lif lafjes)
Ach, bij ons gaat het ook zo, zijn salaris voor de vaste lasten, mijn salaris voor een paar vaste lasten, de boodschappen, het sparen en alle leuke dingen. En guess what, ik breng het meeste geld in het laatje hier thuis.

Maar wat maakt het uit? Als je een gezamelijke rekening hebt dan weet je toch ook niet van wel salaris wat afgaat, dus waarom zou je er dan wél wakker van moeten liggen als je geen gezamelijke rekening hebt? Ik vind dat je nu poep praat.

Laatst aangepast door Maple op za 26 feb 2011 - 22:37; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: