Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vroeg in relatie aan kinderen beginnen

+37
Paper Crown
Snoes
Gympie
mauwmauw
Lavendel
strawberry
Viva
SoGood
Fortissimo
slaatje
Linda
Marin
Caroow
nillis
Jade
Parel
Mamsie
Minx
Pien
LDJ
Purpleflower
Luce
Coco
SarahKey
Aggi
Twellie
Slakje
Sam
Shopaholic
PapillonRose
Mama Titty
Sterrin_
*Troela*
Flower_L
Susan
Annie24
Aimee
41 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Vroeg in relatie aan kinderen beginnen Empty Vroeg in relatie aan kinderen beginnen

Bericht  Aimee di 12 feb 2013 - 7:48

N.a.v. een discussie in een ander topic, hoe denk jij daarover? Wat vind je snel, of misschien wel te snel? Wat zou voor jou een reden zijn om langer te wachten, of juist om eerder te beginnen?
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vroeg in relatie aan kinderen beginnen Empty Re: Vroeg in relatie aan kinderen beginnen

Bericht  Annie24 di 12 feb 2013 - 7:51

Wie ben ik om er iets over te zeggen hoe snel iemand voor een kindje mag gaan?
Als het goed voelt, moet iemand dat vooral doen. Eigen keuze. Of je nou 18 of 30 bent.

Annie24
Annie24
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4225
Punten : 4676
Registratiedatum : 18-11-10

Vroeg in relatie aan kinderen beginnen Empty Re: Vroeg in relatie aan kinderen beginnen

Bericht  Susan di 12 feb 2013 - 7:52

Als ik voor mezelf spreek, ik ben wel blij dat we een paar jaar met z'n tweeën zijn geweest voor we met kinderen begonnen. Wij waren tweeëneenhalf jaar samen toen ik zwanger raakte, dus ook niet extreem lang, maar ook niet heel kort. Toen wij elkaar leerden kennen waren we allebei nog niet echt met kinderen bezig, ik kan me voorstellen dat het anders is en dat je er ook sneller voor gaat als je in een andere levensfase zit en al wel echt een kind wil.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast di 12 feb 2013 - 7:53

De lengte van een relatie geeft ook niet altijd garantie dat het goed gaat, dus ik denk dat iedereen dat gewoon lekker zelf moet weten. Wel lijkt het me belangrijk dat je elkaar wel echt goed kent en weet hoe je over dingen denkt en hoe je doet, gewoon omdat je wel een beetje basis nodig hebt, lijkt me! Vrienden van ons waren 3 weken samen toen ze zwanger bleek en je merkt gewoon dat ze sommige dingen niet van elkaar weten, en dat lijkt me wel een basis voor een slagende relatie, vooral als er ook nog kinderen in het spel gaan komen op zo'n moment.

Gast
Gast

Bericht  Flower_L di 12 feb 2013 - 7:58

Er zijn ook stellen die jaren samen zijn. Relatie loopt niet lekker, en zien een kind als oplossing...als bindmiddel. Dan ben je jaren samen en is het nog erg onverstandig. Tja...dan zegt de duur nog niets.

Wij waren al jaaaaren samen maar woonden nog maar paar maand samen...slechts drie smile
bij ons ging het goed en geen problemen, maar voor hetzelfde geld kon ik vriend niet uitstaan als huisgenoot. Dan leer je elkaar pas kennen.

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  *Troela* di 12 feb 2013 - 8:01

Ik vond de eerste periode van de kinderen best pittig, en dan is het goed als je een fijne basis hebt met je man. Ik raakte al zwanger na 9 maanden relatie (ongepland). Wij hebben elkaar dus ook nog echt leren kennen in de tijd van zwangerschap en daarna. Dit is ooit best lastig geweest aangezien de zwangerschap niet echt heel makkelijk verliep en ik daardoor ook niet lekker in mijn vel zat. We gingen ook pas samenwonen op het moment dat we achter de zwangerschap kwamen. Inmiddels zijn we 7 jaar samen, getrouwd en 2 kinderen en is het hier wel goed gekomen.

*Troela*
Prater
Prater

Aantal berichten : 1042
Punten : 1128
Registratiedatum : 26-07-11

Bericht  Sterrin_ di 12 feb 2013 - 8:02

Flower_L schreef:Er zijn ook stellen die jaren samen zijn. Relatie loopt niet lekker, en zien een kind als oplossing...als bindmiddel. Dan ben je jaren samen en is het nog erg onverstandig. Tja...dan zegt de duur nog niets.

Wij waren al jaaaaren samen maar woonden nog maar paar maand samen...slechts drie Vroeg in relatie aan kinderen beginnen 561177
bij ons ging het goed en geen problemen, maar voor hetzelfde geld kon ik vriend niet uitstaan als huisgenoot. Dan leer je elkaar pas kennen.

Wij zijn pas samen gaan wonen na ons trouwen, en ik was ook nog eens meteen zwanger, en ook dat is goed gegaan. Wink Slechts 9.5 maand na ons huwelijk werd de 1e geboren.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Bericht  Mama Titty di 12 feb 2013 - 8:19

Ik heb hier veel discussie over gehad.
Zelf waren we 9 maanden samen toen we zwanger waren, bewust.
Het voelde goed, we zouden gaan trouwen dat jaar erna, dus waarom wachten?
Je kan wel jaren wachten, zoals mijn zus die zijn 10 jaar samen, nu kindje van jaar maar naar alle waarschijnlijkheid gaan ze toch op korte termijn uit elkaar.

Mama Titty
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 472
Punten : 517

Bericht  PapillonRose di 12 feb 2013 - 8:21

Ik vind dat iedereen dat helemaal zelf moet weten. Het lastige is namelijk, je hebt nooit garanties. Tegen alle verwachtingen in kan het bij een stel dat pas kort samen is helemaal goed gaan, en zou een stel dat al jaren samen is na de komst van kinderen bijvoorbeeld toch besluiten uit elkaar te gaan.. Al heb je met een goede stabiele basis (wat vaak tijd kost om die op te bouwen) doorgaans wel meer kans dat het goed blijft gaan, maar garanties zijn er nu eenmaal niet.

Als ik voor mezelf mag spreken, dan ben ik liever eerst een tijdje samen voordat ik voor een kindje zou willen gaan. Met de vader van A. gebeurde het onverwacht en was het anders, maar we waren dus nog niet heel lang samen en het ging door de zwangerschap meteen mis. Nu heb ik een nieuwe relatie, en we willen graag samen kinderen. Mijn rammelende eierstokken soms het liefst nu al Wink Toch wil ik graag nog een tijdje wachten, de tijd nemen om elkaar nog beter te leren kennen, etc. Echt een periode kan ik daar niet aan verbinden, we zien wel wanneer het goed voelt en wanneer we er klaar voor zijn.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Shopaholic di 12 feb 2013 - 8:22

Hoe ik er overdenk? Iedereen moet het voor zichzelf weten wanneer zij aan kinderen beginnen. Voor de 1 is dat na 1 maand, de ander wacht 10jr..je moet het doen wanneer jij er zelf klaar voor bent/voelt..

Als ik voor mezelf praat, en eerder had geweten dat mijn man bijv deels aan autisme lijd hadden we langer gewacht om aan kinderen te beginnen en ja, dan had ik misschien intussen ook wel een vaste baan gehad, ipv 2x toe een baan verloren door de zwangerschap. In beiden gevallen liep mijn contract af en had ik gewoon dikke pech..

Maar daarentegen ben ik wel blij ondanks de kut zwangerschappen, dat ik 2 gezonde meiden op de wereld heb gezet en ja ik ben stapel gek met ze!

Een reden om eerder aan kinderen te beginnen zou kunnen bijv. dat ik van mijzelf zou weten dat ik moeilijk kinderen zou kunnen krijgen bijv. of partner, maar dat is niet van toepassing dus dat weet ik ook niet...of een reden zou kunnen zijn als ik een oudere partner zou hebben die dolgraag een kindje zou willen en ik een stuk jonger dan ben om dan alsnog vrij kort in een relatie aan kinderen te beginnen....

Maar het geeft sowiezo geen garantie of je dan uberhaupt over tig jaaaar bij elkaar bent..tegenwoordig is een relatie ook niet echt meer voor het leven? Suspect
Shopaholic
Shopaholic
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1501
Punten : 1491
Registratiedatum : 04-12-12

Bericht  Sam di 12 feb 2013 - 8:32

Ik denk dat het ook wel met de leeftijd waarop je een relatie krijgt te maken heeft.
Een stel van 32, dat een jaar samen is, zal waarschijnlijk eerder aan kindjes beginnen dan een stel van 20.

Ik vind dat iedereen het voor zich moet weten. Als het goed voelt, dan voelt het goed. Wieben ik om daar een mening over te hebben?

Vind ook dat er in dat andere topic veels te lang over wordt doorgegaan en dat de betreffende persoon echt de les wordt gelezen. Hoogst ongepast.
Sam
Sam
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12

Bericht  Slakje di 12 feb 2013 - 8:45

Moet ieder voor zich weten.

Wij waren nog geen jaar samen toen ik zwanger bleek te zijn, ik was 19, hij 20. We zijn halsoverkop gaan samenwonen. Ik zag het gewoon zitten met mijn vriend. Punt. Maar we hebben wel reteveel (belachelijke) kritiek op ons gekregen, we hebben veel moeten slikken.

Over welk topic gaat het eigenlijk?

Laatst aangepast door Slakje op di 12 feb 2013 - 11:01; in totaal 1 keer bewerkt
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Twellie di 12 feb 2013 - 9:12

Ik kan alleen voor mezelf spreken en ik zou denk ik niet binnen een jaar of twee aan kinderen beginnen in een relatie. Ik doe dingen liever stapje voor stapje. En zo moeten anderen ook weer doen wat goed voor ze voelt. Ik ken een stel dat over zo'n zes maand een kindje verwacht, een maand daarna vieren ze dat ze een jaar bij elkaar zijn. Zou mijn keuze niet zijn, maar voor hun voelt het heel goed en dan vind ik het ook prima.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Bericht  Aggi di 12 feb 2013 - 9:17

Dat moet ieder voor zich weten vind ik.
Wij waren bijna 4 jaar samen waarvan het ´t eerste jaar was waarin we echt samen gingen wonen toen ik erachter kwam dat ik zwanger was.
Daarvoor hebben we ook min of meer gehokt zeg maar, ik sliep regelmatig bij hem.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10

Bericht  SarahKey di 12 feb 2013 - 9:25

Ik vind het fijn dat wij eerst 3 jaar samen wonen toen wij aan kinderen begonnen. We hebben heerlijk eerst samen gewoond, daarna getrouwd en toen was er ruimte voor kinderen. Heel ouderwets, maar zo vonden wij het fijn. Ik zou niet binnen een jaar al voor kinderen kiezen. Ik vind het ook belangrijk dat je elkaar eerst goed leert kennen. En dat hoeft niet persé door samenwonen te zijn. Maar gewoon 'verkering' dan leer je elkaar ook kennen. Het leven is zo anders met een kind erbij.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Bericht  Coco di 12 feb 2013 - 9:28

Wij waren 6 maand samen toen ik positief testte. Woonden toen ook 6 maand samen.
Ik vind echt niet dat je eerst jaren samen moet zijn voordat je bewust aan kinderen begint, maar elkaar toch wel enigzins moet kennen. In de ene relatie leer je elkaar sneller en beter kennen dan in een andere relatie. Ik ken ook stellen die na 6 jaar ervoor gingen en al voor de bevalling uit elkaar waren. Zoveel zegt het allemaal niet.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Bericht  Luce di 12 feb 2013 - 9:28

Ach ja, wat is vroeg?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Bericht  Purpleflower di 12 feb 2013 - 9:31

Dat moet iedereen zelf weten. Als je er samen klaar voor bent is dat toch goed.
Het maakt trouwens niet uit wat je op het forum zet... Als het iets afwijkend van standaard... Krijg je al een hoop commentaar over je heen.
Voor mij een rede om meer te lezen dan te reageren.
En misschien het forum maar helemaal te verlaten.

Wij waren 4 jaar samen, waar van 3,5 jaar samenwonend toen onze dochter geboren werd.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Bericht  Luce di 12 feb 2013 - 9:40

Is dat zo? Zoals wat dan bijvoorbeeld? Ik vind het eigenlijk wel meevallen..
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 12 feb 2013 - 10:02

Die discussie was naar aanleiding van mijn post in een ander topic, omdat wij na een jaar samenzijn bewust voor een kindje gaan. Wij zijn 31 en bijna 35, dat is voor ons de voornaamste reden. En het voelt natuurlijk gewoon ook goed, anders zouden we er nooit voor gaan.

Gast
Gast

Bericht  Luce di 12 feb 2013 - 10:08

Ik vind een jaar samen op die leeftijd toch ook heel anders dan dat je 20 bent bij wijze van.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Bericht  LDJ di 12 feb 2013 - 10:11

Ach ja, wat is snel?
Wij waren nog net geen jaar samen toen ik onverwachts positief testte.
Het was niet de bedoeling, maar we zouden nu echt niet meer anders willen.
Alles gaat helemaal super!
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Gast di 12 feb 2013 - 10:12

Luce schreef:Ik vind een jaar samen op die leeftijd toch ook heel anders dan dat je 20 bent bij wijze van.
klopt, dat vind ik ook. Geen haar op mijn hoofd die er op mijn 20e aan zou denken om zo snel aan kinderen te beginnen. Maar zo gauw je de 30 gepasseerd bent vind ik het wel wat anders.
Maar dan nog blijft dat ieder gewoon voor zich moet beslissen. Fout gaan kan een relatie altijd. Drie jaar elkaar 'leren kennen' is absoluut geen garantie voor een gezonde relatie als de kinderen er eenmaal zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 feb 2013 - 10:14

Luce schreef:Ik vind een jaar samen op die leeftijd toch ook heel anders dan dat je 20 bent bij wijze van.
nou inderdaad. Ik zou me wel zorgen maken over andere omstandigheden die volgens mij speelden of spelen, of ik herinner me iets verkeerd, maar een jaar samen zijn en boven de 30 zijn vind ik niet echt belachelijk snel. En daarbij, al vindt iedereen het te snel, boeiend!

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 feb 2013 - 10:17

Eucalypta schreef:
nou inderdaad. Ik zou me wel zorgen maken over andere omstandigheden die volgens mij speelden of spelen, of ik herinner me iets verkeerd, maar een jaar samen zijn en boven de 30 zijn vind ik niet echt belachelijk snel. En daarbij, al vindt iedereen het te snel, boeiend!
Ik denk dat jij mijn ex nog in gedachten hebt Wink

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: