Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Stelling: Mogen deze mensen kinderen krijgen?

+13
xxDila
studiebol
Atelier Madame
Tsjip
sterremaan
Julia
SuperGrover
Toet
Pien
TGR
Kabouter
Sweety
VeryCherry
17 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Stelling: Mogen deze mensen kinderen krijgen? Empty Stelling: Mogen deze mensen kinderen krijgen?

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 20:43

Ik zag gister deze documentaire: http://player.omroep.nl/?aflID=12814306

Het gaat over ouders die de laatste kans krijgen om hun kinderen zelfstandig op te voeden, in plaats van dat de kinderen naar een pleeggezin gaan. De (meeste) ouders zijn zwakzinnig of kunnen geen orde houden. Een van deze vrouwen is nu al voor de 5e keer zwanger en al haar kinderen zijn tot nu toe weggegehaald. Ze zegt dat ze na haar bevalling een spiraaltje zal nemen, maar uiteindelijk kan de hulpverlening haar niet helpen... en moet ze het zelf uit zoeken.

Stelling: Zouden deze mensen, die niet voor hun eigen kinderen kunnen zorgen, wel kinderen mogen krijgen?

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Stelling: Mogen deze mensen kinderen krijgen? Empty Re: Stelling: Mogen deze mensen kinderen krijgen?

Bericht  VeryCherry di 12 jul 2011 - 20:46

Nee, ik vind van niet. Die kinderen worden niet voor niets in een pleeggezin geplaatst.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17413
Punten : 17754
Registratiedatum : 17-11-10

Stelling: Mogen deze mensen kinderen krijgen? Empty Re: Stelling: Mogen deze mensen kinderen krijgen?

Bericht  VeryCherry di 12 jul 2011 - 20:47

Niet bij alle mensen trouwens, maar bij zwakzinnig mensen of junks horen geen kinderen. Geen orde kunnen houden is voor mij geen reden, daar kun je hulp bij krijgen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 20:48

VeryCherry schreef:Niet bij alle mensen trouwens, maar bij zwakzinnig mensen of junks horen geen kinderen. Geen orde kunnen houden is voor mij geen reden, daar kun je hulp bij krijgen.

Deze documentaire is gemaakt in een zorginstelling, die mensen helpt hun leven in te richten en zelfstandig kinderen op te voeden!

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry di 12 jul 2011 - 20:49

Ben nu de docu aan het kijken, als ik die gezien heb kom ik er op terug smile
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 20:56

Ik heb de documentaire niet gezien maar vind dat mensen die al kinderen in een pleeggezin hebben, verplicht aan de prikpil of implanon moeten.
Pas wanneer zij een hun leven "op de rails" hebben, voor hun kinderen kunnen zorgen en laten zien dat ze in staat zijn verantwoordelijkheid te nemen voor hun keuzes en daden, mogen ze weer zelf beslissen over wel of niet zwanger worden.

Ik weet dat het etisch erg moeilijk ligt maar sommige mensen laten zo duidelijk zien dat ze niet met een vruchtbaar lichaam om kunnen gaan dat ik vind dat artsen daarop in mogen grijpen om verder leed te voorkomen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 20:58

Ik heb het gezien en ik vind dat beide vrouwen géén kinderen meer moeten nemen. Dat ene vrouwtje (die voor de 5e keer zwanger is) is gigantisch aan de drugs en gebruikt gewoon door tijdens haar zwangerschappen. Dat vind ik echt Not Done als je drugs belangrijker vind dan je kind. En bij het andere gezin lijkt het erop dat het kindje dat ze al hebben mishandeld wordt en als ik zoiets zie krijg ik echt de kriebels brr. Nee ik denk dat die kinderen van die eerste vrouw beter af zijn bij een ander gezin en dat meisje van dat andere gezin ook

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry di 12 jul 2011 - 21:00

Heb nu de eerste tien minuten gezien en ik blijf bij mijn standpunt, zulke mensen hóren geen kinderen te krijgen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 21:11

Dat is geen stelling, dat is een vraag... Wink

Maar mensen die niet voor hun kinderen kunnen zorgen, zouden geen kinderen moeten krijgen nee...

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 21:15

Ik vind niet dat je het kunt verbieden. Ik zie genoeg andere gezinnen met normale mensen die ook niet voor hun kinderen zorgen.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 21:17

Francaise_ schreef:Ik vind niet dat je het kunt verbieden. Ik zie genoeg andere gezinnen met normale mensen die ook niet voor hun kinderen zorgen.

Dat kan wel zijn maar die zullen echt wel met een trauma rondlopen van wat ze allemaal mee hebben gemaakt ook al is dat misschien niet zichtbaar voor de buitenwereld

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 21:21

Razz_ schreef:
Francaise_ schreef:Ik vind niet dat je het kunt verbieden. Ik zie genoeg andere gezinnen met normale mensen die ook niet voor hun kinderen zorgen.

Dat kan wel zijn maar die zullen echt wel met een trauma rondlopen van wat ze allemaal mee hebben gemaakt ook al is dat misschien niet zichtbaar voor de buitenwereld
Ik ben dus ook wel voor verbieden maar de grens is zo lastig in te schatten.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 21:22

Francaise_ schreef:
Razz_ schreef:
Francaise_ schreef:

Mee eens.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 21:23

Francaise_ schreef:
Razz_ schreef:

De grens is lastig in te schatten maar als je al kinderen in een pleeggezin hebt, is dat wel een hele duidelijke grens lijkt mij en kun je eerst voor die kinderen gaan zorgen, voor je weer nieuwe maakt.

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 21:29

Sunprincess schreef:
Francaise_ schreef:
Razz_ schreef:

De grens is lastig in te schatten maar als je al kinderen in een pleeggezin hebt, is dat wel een hele duidelijke grens lijkt mij en kun je eerst voor die kinderen gaan zorgen, voor je weer nieuwe maakt.

idd en als je je handen niet kan thuis houden als ouder of niet van de drugs kan afblijven vind ik dat toch een hele goede reden om een kind weg te halen uit die omgeving en/of zorgen dat die vrouw niet meer zwanger raakt

Gast
Gast

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 21:33

Maar stel, de junk is al jaren clean en heeft kinderen in een pleeggezin (die haal je daar overigens niet heel makkelijk weer weg) en een nieuwe vriend met wie ze een kind wil, dan moet dat toch kunnen?

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry di 12 jul 2011 - 21:43

En stel dat 'de junk' dan weer een kind heeft. Die weet toch wat er kan gebeuren, dat het kindje dan wéér weggehaald kan worden. Want ik neem aan dat het bij instanties bekent is dat ze weer zwanger is.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 21:48

VeryCherry schreef:En stel dat 'de junk' dan weer een kind heeft. Die weet toch wat er kan gebeuren, dat het kindje dan wéér weggehaald kan worden. Want ik neem aan dat het bij instanties bekent is dat ze weer zwanger is.
Bij mijn weten wordt het kind pas weggehaald als er niet voor gezorgd kan worden in het geval van een cleane junk. Mijn punt is dat het daarom lastig is om mensen te verbieden een kind te krijgen.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry di 12 jul 2011 - 21:49

Ik snap je wel hoor.
Maar als (ex)junk heb je nou eenmaal een stempel en daar kom je niet zomaar vanaf.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 21:50

Een pleeggezin is er altijd voor tijdelijke opvang met de intentie kinderen weer bij hun ouders terug te plaatsen als dat mogelijk is. Dus dat zal niet makkelijk gaan maar is ook niet onmogelijk en dat is dat de consequentie van je buitensporige drugsgebruik terwijl je kinderen had. Dat is sneu maar voordat je kinderen uit huis geplaatst worden heb je het heel erg bont gemaakt.

Daarnaast snap ik als moeder niet dat je als je weer bij je volle verstand bent, je nieuwe kinderen op de wereld wilt zetten terwijl je al kinderen rond hebt lopen. Ik zou alles op alles zetten om mijn kinderen weer terug te krijgen en als ik dat voor elkaar heb, pas weer aan gezinsuitbreiding denken.

Gast
Gast

Bericht  Sweety di 12 jul 2011 - 21:56

Eens met Sunprincess.

( heb de docu alleen nog niet gezien.. )
Sweety
Sweety
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4013
Punten : 4489
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Kabouter di 12 jul 2011 - 22:19

Sunprincess schreef:Een pleeggezin is er altijd voor tijdelijke opvang met de intentie kinderen weer bij hun ouders terug te plaatsen als dat mogelijk is. Dus dat zal niet makkelijk gaan maar is ook niet onmogelijk en dat is dat de consequentie van je buitensporige drugsgebruik terwijl je kinderen had. Dat is sneu maar voordat je kinderen uit huis geplaatst worden heb je het heel erg bont gemaakt.

Daarnaast snap ik als moeder niet dat je als je weer bij je volle verstand bent, je nieuwe kinderen op de wereld wilt zetten terwijl je al kinderen rond hebt lopen. Ik zou alles op alles zetten om mijn kinderen weer terug te krijgen en als ik dat voor elkaar heb, pas weer aan gezinsuitbreiding denken.

Maar hier zeg je precies waar het om gaat..dat zijn ze niet. Ze snappen dat niet (altijd).
Ik vind het moeilijk beoordelen of verstandelijk beperkten geen kinderen mogen krijgen. De één is de ander niet. Mijn schoonzusje heeft ook geestelijk achterstand en daar hebben ze het er dus ook al vaak over gehad hoe ze dat gaan doen. Ze heeft nu geen vriend en heeft zelf (nog) geen behoefte aan kinderen. Maar het is moeilijk om ze zomaar dingen te verbieden. Het zijn wel mensen met ook gevoel en een kinderwens.

Wanneer het trouwens overduidelijk al zo mis is gegaan, vind ik het wat anders..dan mag het mij betreft wel verboden worden. Maar op voorhand zeggen dat verstandelijk beperkten geen kinderen mogen krijgen, nee.

Edit: er zal dan natuurlijk wel goede begeleiding moeten komen.
Kabouter
Kabouter
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2031
Punten : 2123
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  TGR di 12 jul 2011 - 22:32

Nee en toch gebeurt het regelmatig.

TGR
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2706
Punten : 3065
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Gast di 12 jul 2011 - 22:35

Na het zien van de docu ben ik van mening dat deze mensen beter geen kinderen hadden mogen krijgen. Nu ze die wel hebben ben ik blij dat er zulke instanties zijn die ze helpen want anders zou het helemaal niet goed komen.

Gast
Gast

Bericht  VeryCherry di 12 jul 2011 - 22:45

Ik vond het trouwens echt sneu voor die begeleidster op het eind, dat ze ging huilen.
VeryCherry
VeryCherry
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: