Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

+26
Pompoen
Bruintje Beer
snoezel
Happinaz
Aggi
Paper Crown
Ragazza
M@niek
pindaatje
banjer49
Ooh La La!
xxjojootjexx
Moira
Sea of Trees
Petteflet
Luce
Fortissimo
Parel
LDJ
Manderijn
MADDIE
Ella
Lady4
Exogenesis
Lejow
Wolkjes
30 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. - Pagina 2 Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Ooh La La! ma 17 jun 2013 - 5:17

Bedrijfseconomische redenen. Als het al niet goed gaat met het bedrijf is dit voor hen de makkelijkste reden. 

Bij mij werd dit ook gezegd zodat ik wel recht op ww of ziektewet had. Maar eigenlijk functioneerde ik door mijn klachten niet meer.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. - Pagina 2 Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Wolkjes ma 17 jun 2013 - 7:48

Parel, denk je mij te herkennen van het forum of privé?
Wolkjes
Wolkjes
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 9
Registratiedatum : 16-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. - Pagina 2 Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Parel ma 17 jun 2013 - 7:56

Wolkjes schreef:Parel, denk je mij te herkennen van het forum of privé?

Forum, maar ik weet niks zeker hoor en zal niks zeggen. Sterkte
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. - Pagina 2 Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 7:58

Fijn dat het goed voelt om voor nu in elk geval de druk van je werk niet te hebben. Hopelijk helpt het je om alles een plekje te geven. Sterkte...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. - Pagina 2 Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  pindaatje ma 17 jun 2013 - 7:59

Wolkjes, ik zit momenteel in precies dezelfde situatie als jij.
Vind het dapper van je om je ziek te melden, ik heb het ook gedaan, zag er enorm tegenop, want het is iets wat je niet zomaar wilt toegeven.
Sterkte de komende tijd!

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. - Pagina 2 Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  M@niek ma 17 jun 2013 - 20:26

Ik denk ook niet dat je je 'zomaar' ziek meld, meestal gaat er wel meer vooraf.

Helaas zit ik nu ook in zo'n situatie. Ik loop op mn tenen, ben heel de dag aan het huilen en voel me echt klote. Ik ga morgen naar de huisarts want zo kan het niet langer.

Sterkte en ik hoop dat alles snel weer op zn pootjes terecht komt!
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. - Pagina 2 Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Ragazza ma 17 jun 2013 - 20:31

Ik heb een paar jaar terug ook een burnout gehad en toegeven dat het zo niet langer kon en me daadwerkelijk ziek melden was het allermoeilijkst. Daarna werd het alleen maar beter, dus Wolkjes je hebt nu een hele belangrijke stap gezet, chapeau!
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. - Pagina 2 Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Paper Crown ma 17 jun 2013 - 20:52

Toen ik me met hele serieuze dingen had ziekgemeld voor lange tijd, moest ik van de bedrijfsarts na 1,5 week weer aan 't werk. En mijn problemen waren best wel dusdanige hoofdbrekers. 1,5 week is niet lang. Ik verbaas mij dan ook dat Oh la la 7 maand thuis zit. Dan moet je dus bijna doorgedraaid zijn in mijn ogen PUUR gebasseerd op 't feit dat ik na 1,5 week weer moest verschijnen. Scheelt ook wie je treft, ik had een echte zak van een arts. 

Dus: volgens mij gaat dat helemaal niet zo makkelijk als wordt beweerd.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. - Pagina 2 Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Ragazza ma 17 jun 2013 - 20:55

PC, ik denk inderdaad dat het een heel groot verschil maakt wie je treft.
In mijn geval was mijn werkgever zeer begripvol. Hij heeft mij nooit gepushed om weer aan het werk te gaan en gaf mij de ruimte die ik nodig had.

Je kunt het heel wat slechter treffen.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. - Pagina 2 Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 20:57

Ik zit ook al 9 maanden thuis, maar mijn arts zal op dit moment ook geen toestemming geven om mij weer aan het werk te zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. - Pagina 2 Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Paper Crown ma 17 jun 2013 - 21:01

Ragazza schreef:PC, ik denk inderdaad dat het een heel groot verschil maakt wie je treft.
In mijn geval was mijn werkgever zeer begripvol. Hij heeft mij nooit gepushed om weer aan het werk te gaan en gaf mij de ruimte die ik nodig had.

Je kunt het heel wat slechter treffen.

Nou, zeg dat. Die arts van mij zei gewoon: 'Nou, niet iedereen krijgt kinderen, dat moet je accepteren en doorgaan met je werk.

sick fuck. Dat was dus na de miskramen en voor alle onderzoeken. 
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. - Pagina 2 Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Aggi ma 17 jun 2013 - 22:03

Knap, loop mezelf behoorlijk voorbij, ben geen leuke vriendin en helaas soms ook geen leuke moeder wat ik heeeel erg vind. Maar wanneer bereik je het punt van ziekmelden ??
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. - Pagina 2 Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Ragazza ma 17 jun 2013 - 22:18

Aggi, dat is heel lastig heb ik ervaren. Mensen die dichtbij mij stonden zagen al veel eerder dat het niet meer ging en hebben steeds gezegd dat ik aan mezelf moest denken en ook dat ik me ziek moest melden. Maar ik had een bord voor mijn kop en klampte me wanhopig vast aan mijn werk. Ziekmelden voelde als opgeven en ik was toch niet van plan op te geven, dat voelde zo zwak.

In de laatste paar weken voor mijn ziekmelding begon ik langzaam de controle te verliezen: onbeheersbare huilbuien, angstaanvallen, blackouts.. Totdat ik op een zaterdagmiddag instortte. Dat was het punt waarop ik eindelijk zelf ook inzag dat het zo niet meer ging. Toen heb ik, ook op aanraden van mijn vriend en mijn moeder, besloten dat ik me die maandag ziek zou melden. Het was alsof er een last van mijn schouders viel. Het ziekmelden zelf vond ik wel doodeng, maar gelukkig pakte mijn werkgever het goed op.

Maandagmiddag meteen naar de huisarts gegaan, maatschappelijk werk geregeld en vanaf toen bijna 4 maanden thuis gezeten. Ik heb ervaren dat toegeven en loslaten de moeilijkste dingen waren, daarna werd het alleen maar beter.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. - Pagina 2 Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  pindaatje ma 17 jun 2013 - 22:51

Aggi schreef:Knap, loop mezelf behoorlijk voorbij, ben geen leuke vriendin en helaas soms ook geen leuke moeder wat ik heeeel erg vind. Maar wanneer bereik je het punt van ziekmelden ??




Bij mij was dit het punt *verhaal weggehaald*
Het toegeven dat het psychisch niet goed met me gaat, én het ziekmelden daarbij vond ik vreselijk om te doen.

Ik zit nu nog in het begin (1,5 week geleden ziek gemeld), maar moet nog wel elke keer (therapeutisch) komen werken. Ik merk dat ik dit ook heel moeilijk trek en bijna met een soort 'angst' naar mijn werk ga, ben dan compleet gestresst van te voren. Maar ik durf het eigenlijk niet te zeggen dat het niet lukt


Laatst aangepast door pindaatje op wo 19 jun 2013 - 0:13; in totaal 1 keer bewerkt

pindaatje
Prater
Prater

Aantal berichten : 888
Punten : 974
Registratiedatum : 23-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. - Pagina 2 Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Happinaz di 18 jun 2013 - 0:52

Sea of Trees schreef:
Manderijn schreef:Ik verbaas me er eigenlijk over dat het zo makkelijk kan. Moet je daarvoor niet eerst een (bedrijfs)arts raadplegen?
Ik heb mijn hoofd ook vol, loop ook met burn-out achtige klachten, maar mijn baas gaat het niet leuk vinden als ik me daarom voor langere tijd ziek ga melden.  (en dat wil ik zelf ook niet) Wel kan ik mijn werk en werkdruk aanpassen, vergaderingen laten vallen, en mag ik de komende maanden cursussen overslaan.
Nou, als jij zo door wil lopen en vervolgens een burn-out wil riskeren...
Het gaat toch om jou, niet om je baas. Vind het alleen maar knap van TO dat ze voor zichzelf kiest en zich ziek meldt. Kan haar baas heel wat van vinden, maar zij zit straks met de gebakken peren.


Mooi gezegd, ik sluit mij hier graag bij aan.
Wolkje; veel respect voor jou. Ik hoop dat je snel wat rust vindt.
Happinaz
Happinaz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. - Pagina 2 Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  snoezel di 18 jun 2013 - 4:18

Ik denk dat iedereen met Burn-Out klachten lopen mensen zijn die zich zeker niet snel ziek melden, anders hadden ze dat punt niet bereikt... Mijns insziens zijn het mensen die maar door en door blijven gaan, totdat ze echt instorten... En zo "makkelijk" gaat het heus niet je voor lange tijd ziek melden... 

Ik heb een jaar of 6 geleden met burn-out thuis gezeten. Ik had gelukkig een aardige bedrijfsarts, die me juist afremde (ik wilde gewoon even 2 weken rust en dan weer gewoon hard aan het werk Laughing) en uiteindelijk een week of 10 thuis gezeten en erna nog eenzelfde tijd bezig geweest om weer op te bouwen. 

En tuurlijk willen werkgevers dat je zo snel mogelijk weer aan het werk gaat, maar er is niks belangrijkers dan jezelf... 

Ik vind het een heel dapper besluit van je wolkje!!! hug
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. - Pagina 2 Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Manderijn di 18 jun 2013 - 4:25

Ik vraag me werkelijk af of er dan nog iemand is die de rest van mijn reacties gelezen heeft.

Als ik een paar reacties later lees dat ze het in samenspraak heeft gedaan met huisarts, ja dan is het inderdaad goed dat ze zich ziek gemeld heeft. Maar dat stond er eerder immers niet?

Er zijn wel mensen die na 15 jaar pas met de klachten naar de huisarts gaan, die gaan inderdaad altijd maar door.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. - Pagina 2 Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Bruintje Beer di 18 jun 2013 - 7:47

Goed van je wolkjes! Je kan beter nu aan de bel trekken dan dat het echt te laat is!

Ik ben vorig jaar half mei 2012 tot begin januari 2013 helemaal thuis geweest. En er ging heel wat aan vooraf. Ik heb een PND gehad, overspannen en nu heb ik een gewone depressie en ze vermoeden autisme. Ik ben vanaf januari aan het opbouwen en wilde graag per 1 juli weer 8 uur werken maar helaas houdt mijn werkgever mij tegen. Dus hier hangt het van de werkgever af.

Ik heb me geheel ziekgemeld in overleg met de huisarts half mei nadat ik geheel ingestort ben en ben nu onderbehandeling van GGnet voor heel veel behandelingen en wacht op mijn onderzoek af en de poppoli!!

Ik heb gelukkig een hele fijne bedrijfsarts. Helaas is hij net weg.
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. - Pagina 2 Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Aggi di 18 jun 2013 - 8:56

Nu ik dit zo lees... moeten er bij mij ook wat dingen anders gaan... en het punt dat ik soms geen leuke moeder daardoor kan zijn vind ik ontzettend erg.

Dit alles belemmert mij ook vreselijk in mijn toekomst dromen... wil nog wat dingen in de toekomst maar als ik daar over na ga denken dan stort dat soms in en ben ik bang dat ik het niet aan zal kunnen, vreselijk vind ik dat... bah...

Had vandaag echt zoiets van nee he... denk dat ik mij ziek ga melden want had voor het eerst echt, echt geen zin om morgen te gaan werken, natuurlijk heb ik de moed niet bij elkaar kunnen rapen en moet ik morgen helaas gewoon naar t werk.
Aggi
Aggi
Prater
Prater

Aantal berichten : 535
Punten : 576
Registratiedatum : 23-11-10
Woonplaats : Gelderland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. - Pagina 2 Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Wolkjes di 18 jun 2013 - 18:10

Bedankt voor jullie lieve reacties. Dat doet me goed.
Ik hoop geen maanden thuis te zitten.
Heb optijd de knoop door gehakt om me ziek te melden.
In de hoop dat ik optijd weer aan de slag kan.
Wolkjes
Wolkjes
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 9
Registratiedatum : 16-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. - Pagina 2 Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Ooh La La! di 18 jun 2013 - 19:55

Paper Crown schreef:Ik verbaas mij dan ook dat Oh la la 7 maand thuis zit. Dan moet je dus bijna doorgedraaid zijn in mijn ogen PUUR gebasseerd op 't feit dat ik na 1,5 week weer moest verschijnen.

Ik heb niks met een bedrijfsarts te maken. Ik ben door mijn burn-out ontslagen, nog een stapje erger dus.

Ik zit nu in de ziektewet via het uwv. Tuurlijk willen zij ook dat ik snel weer aan het werk ga, maar dat gaat gewoon niet. Mijn problemen zijn ook echt wel serieus. Ik kan gewoon niet normaal functioneren op werkgebied. En de eerste arts die ik bij het uwv had wilde ook dat ik binnen een maand weer aan het werk ging. Daar ben ik toen tegen in gegaan op advies van mijn huisarts en psycholoog, en een andere uwv arts om raad gevraagd.

Dat jij na 1,5 week weer aan het werk moest is erg zuur, ik had het daar niet bij laten zitten als ik jou was.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. - Pagina 2 Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Wolkjes do 20 jun 2013 - 0:38

Weet iemand na hoeveel dagen je een oproep van de arboarts krijgt? of wanneer hun contact opnemen?
Wolkjes
Wolkjes
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 9
Registratiedatum : 16-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. - Pagina 2 Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Ella do 20 jun 2013 - 1:28

Wolkjes schreef:Weet iemand na hoeveel dagen je een oproep van de arboarts krijgt? of wanneer hun contact opnemen?

Volgens mij moet het binnen 6 weken.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. - Pagina 2 Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Wolkjes wo 26 jun 2013 - 20:17

Vandaag een gesprek bij de arbodienst. Ben benieuwd.
Wolkjes
Wolkjes
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 9
Registratiedatum : 16-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. - Pagina 2 Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Pompoen wo 26 jun 2013 - 20:21

Succes!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. - Pagina 2 Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum