Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ziek gemeld

+2
Spring
yes1984
6 plaatsers

Ga naar beneden

Ziek gemeld Empty Ziek gemeld

Bericht  yes1984 di 14 jun 2011 - 0:53

Hallo meiden,

Door gezondheidsproblemen van mijn vriend ben ik de hele nacht wakker geweest.
Rond 04.30 zijn we zelfs nog bij de dokterswacht beland.
Gedurende de nacht had ik steeds last van harde buiken.
Dit zal door de spanning en de te weinig rust komen.

Daarom heb ik vanmorgen mijn werk voor vandaag afgebeld. Embarassed
Mede door de vermoeidheid en de harde buiken.
Hadden jullie hetzelfde gedaan?

Mijn vriend heeft vannacht verschillende medicatie gekregen, waardoor het nu een stuk beter gaat.

Alvast bedankt voor jullie reactie.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek gemeld Empty Re: Ziek gemeld

Bericht  Spring di 14 jun 2011 - 0:55

Ik zou me dan ook hebben ziek gemeld. En ook al zou ik dat niet gedaan hebben dan is het nog steeds jouw keuze om het wel te doen. En een logische keuze ook. Harde buiken geven aan dat je rustig aan moet doen, dus daar moet je dan naar luisteren.

Dus lekker rustig aan doen vandaag! En beterschap voor je vriend.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek gemeld Empty Re: Ziek gemeld

Bericht  Phileine di 14 jun 2011 - 0:56

Ik ben dan niet zwanger, maar had ik jouw geval zeker hetzelfde gedaan (misschien zelfs ook wel als ik niet zwanger was geweest)! Het is goed om op dit moment aan jezelf en je kindje te denken. Sterkte, ik hoop dat het snel weer beter gaat met je vriend en dat jij ook aan je rust toe komt.
Phileine
Phileine
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2065
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : In mijn dromen ben ik overal

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek gemeld Empty Re: Ziek gemeld

Bericht  yes1984 di 14 jun 2011 - 0:59

Ik voel me er even naar bij, omdat ik niet echt ziek ben. (griep ofzo)
Aan de andere kant weet ik dat het de juiste beslissing is voor de gezondheid van het kindje.

Daarnaast is het de eerste keer tijdens de zwangerschap dat ik me ziekmeld... Nou ja, 't voelt een beetje gek.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek gemeld Empty Re: Ziek gemeld

Bericht  Novalee di 14 jun 2011 - 1:04

Ik weet niet wat voor werk je doet maar na zo'n kort nachtje zal je baas vandaag toch niet veel aan je gehad hebben lijkt me. Tel daar de harde buiken bij op en je hebt zeker gegronde reden om je ziek te melden. Niet over inzitten dus!
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek gemeld Empty Re: Ziek gemeld

Bericht  Spring di 14 jun 2011 - 1:06

Susan zei het laatst zo mooi.
Weet niet meer precies hoe maar het komt er op neer dat vrouwen die griep hebben zich wel ziek melden. Maar als je ziek/zwak/misselijk van de zwangerschap bent je je schuldig voelt.

Dat moet je niet doen hoor!
Je hoeft niet perse over te geven of je kotsmisselijk te voelen om thuis te blijven.

Je bent niet in staat nu om te werken punt. Of dat nu door ziek zijn komt of ten gevolge van je zwangerschap.
Spring
Spring
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1592
Punten : 1959
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek gemeld Empty Re: Ziek gemeld

Bericht  Gast di 14 jun 2011 - 1:12

Ik had het niet gedaan, maar ik zit in de luxepositie dat ik een gedeelte van mijn werktijd zelf kan indelen, dus dan is het ook niet nodig: ik ruil dan gewoon een dag. In jouw geval kan ik het me goed voorstellen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek gemeld Empty Re: Ziek gemeld

Bericht  Clapperdie di 14 jun 2011 - 2:04

Ik ben dan wel niet zwanger dus kan er niet heel zuiver over oordelen maar ik zou denk ik een dagje vrij hebben opgenomen. Een adv-dag ofzo. Daar kan het werk bij ons een stuk meer begrip voor opbrengen.
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek gemeld Empty Re: Ziek gemeld

Bericht  yes1984 di 14 jun 2011 - 2:27

Clapperdie schreef:Ik ben dan wel niet zwanger dus kan er niet heel zuiver over oordelen maar ik zou denk ik een dagje vrij hebben opgenomen. Een adv-dag ofzo. Daar kan het werk bij ons een stuk meer begrip voor opbrengen.

Ik heb het verhaal vanmorgen aan de telefoon uitgelegd en gemeld dat ik niet zou komen. Of het een ziektedag wordt of dat ik een verlofdag opneem ga ik even overleggen. De eerste ziektedag is toch voor onszelf, dus bedrijf heeft er geen schade van. Maar ga het inderdaad even overleggen met mijn leidinggevende.
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek gemeld Empty Re: Ziek gemeld

Bericht  Happydobby di 14 jun 2011 - 2:32

Haha lekker thuisblijven.

Ik werk nu 3 jaar bij deze werkgever en ik was nog nooit 1 dag ziek geweest, ik vond het dan ook erg om me ziek te melden tot aan het verlof.

Maar als ik kijk naar collega's die later in dienst zijn gekomen en zich voor elk wissewasje ziek melden, nou dan mag je je heus wel een keer ziekmelden.

Wel balen dat het je een dag kost.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek gemeld Empty Re: Ziek gemeld

Bericht  Clapperdie di 14 jun 2011 - 2:34

yes1984 schreef:
Clapperdie schreef:Ik ben dan wel niet zwanger dus kan er niet heel zuiver over oordelen maar ik zou denk ik een dagje vrij hebben opgenomen. Een adv-dag ofzo. Daar kan het werk bij ons een stuk meer begrip voor opbrengen.

Ik heb het verhaal vanmorgen aan de telefoon uitgelegd en gemeld dat ik niet zou komen. Of het een ziektedag wordt of dat ik een verlofdag opneem ga ik even overleggen. De eerste ziektedag is toch voor onszelf, dus bedrijf heeft er geen schade van. Maar ga het inderdaad even overleggen met mijn leidinggevende.

Oh ok dan is het weer een ander verhaal. Hoe dan ook kost het je een "eigen" dag. Bij ons is dat niet het geval en het gebeurd regelmatig dat medewerkers zich ziekmelden vanwege een partner of kind wat ziek is. Als het sporadisch een keer gebeurd wordt dit wel geaccepteerd maar soms zijn er mensen die het 3 á 4 keer paar jaar hebben en dan wordt er niet meer zo makkelijk ziekgemeld.
Maar hoe dan ook had ik in jouw geval ook niet gaan werken. Ongeacht of je ziekgemeld staat of een vrije dag neemt.

Wel vervelend dat je vriend zo'n last heeft gehad zeg. Is er wel een oorzaak gevonden? Of gebeurd het vaker? Rustig aan! smile
Clapperdie
Clapperdie
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2458
Punten : 2773
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Flevoland

Terug naar boven Ga naar beneden

Ziek gemeld Empty Re: Ziek gemeld

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum