Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

+26
Pompoen
Bruintje Beer
snoezel
Happinaz
Aggi
Paper Crown
Ragazza
M@niek
pindaatje
banjer49
Ooh La La!
xxjojootjexx
Moira
Sea of Trees
Petteflet
Luce
Fortissimo
Parel
LDJ
Manderijn
MADDIE
Ella
Lady4
Exogenesis
Lejow
Wolkjes
30 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. Empty Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Wolkjes zo 16 jun 2013 - 20:47

Even onder een anonieme naam.

Ik heb mij vanmorgen voor langere tijd ziek gemeld op mijn werk.
Mijn hoofd zit vol. Moet even wat dingen een plekje geven en weer opladen.

Het voelt goed. Rust en tijd voor mijzelf.
Wolkjes
Wolkjes
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 9
Registratiedatum : 16-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Lejow zo 16 jun 2013 - 20:49

Goede keuze!! Hoe reageerde je werk?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Exogenesis zo 16 jun 2013 - 20:58

Dat vind ik knap. Niet iedereen durft de beslissing te nemen en werkt zich daardoor juist nog dieper in de stress. Hopelijk voel je je gauw weer wat beter. Niet overhaasten! Sterkte hug
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Lady4 zo 16 jun 2013 - 21:09

Dappere keuze van je. Ik heb het een aantal maanden geleden ook gedaan. Het was dat of doorgaan met overspannenheid tot gevolg. Het heeft me goed gedaan, ik ben drie weken thuis geweest en daarna nog drie weken therapeutisch gewerkt. Ik moest wel langs de bedrijfsarts en dat was een hele fijne man. Hij erkende mijn klachten en heeft niks overhaast.

Sterkte, ik hoop dat je er baat bij hebt.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Gast zo 16 jun 2013 - 21:12

Goed gedaan als je er baat bij hebt.

Snap alleen niet waarom dit onder een andere naam moet en er dan bij gezet wordt dat hiervoor een account gemaakt wordt. Als je het anoniem wil doen is er toch een biechttopic?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Ella zo 16 jun 2013 - 22:08

Wat goed van je! Sterkte!
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  MADDIE zo 16 jun 2013 - 22:10

Lijkt me een moeilijke beslissing. Hoe reageerde je werk? Ik hoop dat je snel gaat opknappen, nu je wat tijd hebt genomen hiervoor.
MADDIE
MADDIE
Prater
Prater

Aantal berichten : 1392
Punten : 1447
Registratiedatum : 29-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Manderijn zo 16 jun 2013 - 22:19

Ik verbaas me er eigenlijk over dat het zo makkelijk kan. Moet je daarvoor niet eerst een (bedrijfs)arts raadplegen?
Ik heb mijn hoofd ook vol, loop ook met burn-out achtige klachten, maar mijn baas gaat het niet leuk vinden als ik me daarom voor langere tijd ziek ga melden.  (en dat wil ik zelf ook niet) Wel kan ik mijn werk en werkdruk aanpassen, vergaderingen laten vallen, en mag ik de komende maanden cursussen overslaan.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Wolkjes zo 16 jun 2013 - 23:19

Ik heb dit in overleg met de huisarts en psycholoog gedaan.

En ja, zal snel worden opgeroepen door de arbo arts.

Weet ook dat het slecht gaat op het werk, en ik op de dag dat ik mij beter meld, ontslagen zal worden.
Wolkjes
Wolkjes
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 7
Punten : 9
Registratiedatum : 16-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Lady4 zo 16 jun 2013 - 23:46

Manderijn, als jij nu gewoon met burn out klachten blijft rondlopen, dan is dat toch helemaal niet verstandig? Je doet jezelf tekort. Jammer dan dat je baas het vervelend vindt dat jij je ziek meldt. Je kunt het ook anders zien: door je nu ziek te melden, voorkom je misschien een burnout en het gevolg dat je dan nog veel langer thuis zit.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  LDJ ma 17 jun 2013 - 0:08

Knap van je wolkjes.
Ik hoop dat het snel wat beter met je zal gaan en dat de rust je goed doet!
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Parel ma 17 jun 2013 - 1:13

Ik heb enig vermoeden wie je bent, als dat zo is, snap ik je keuze helemaal. Al vind ik idd dat je makkelijk ziek gemeld kan worden! 

Hoe dan ook, geniet van de rust en neem de tijd om alles op een rijtje te zetten.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Fortissimo ma 17 jun 2013 - 1:22

Aan jezelf denken is zo onwijs belangrijk. Ik vind jouw wijze juist onverstandig Manderijn. Kans is groot jij jezelf straks voorbij wandelt en dan lig je er langer uit. Zou mij echt een onwijs dikke zorg zijn, wat mijn baas er van vindt.

Goed van je dat je deze stap hebt gemaakt Wolkjes!

Ik heb zelf ook een tijdje thuis gezeten en had dit eigenlijk langer moeten doen. Maar omdat ik met mijn afstuderen bezig ben, kon ik dat beter doorzetten. Nu regelmatig een enorme dip, zoals nu. Dan moet ik écht wel even weer pas op de plaats maken. Mijn lichaam geeft dit overigens ook zelf aan.
Fortissimo
Fortissimo
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Luce ma 17 jun 2013 - 1:35

Manderijn schreef:Ik verbaas me er eigenlijk over dat het zo makkelijk kan. Moet je daarvoor niet eerst een (bedrijfs)arts raadplegen?
Ik heb mijn hoofd ook vol, loop ook met burn-out achtige klachten, maar mijn baas gaat het niet leuk vinden als ik me daarom voor langere tijd ziek ga melden.  (en dat wil ik zelf ook niet) Wel kan ik mijn werk en werkdruk aanpassen, vergaderingen laten vallen, en mag ik de komende maanden cursussen overslaan.

Natuurlijk gaat hij dat niet leuk vinden. Maar het gaat toch om jou? Wil je zolang blijven doorlopen tot je jezelf helemaal naar de klote helpt?

@TO: goede keus van je. Hopelijk kom je eruit de komende tijd!
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Petteflet ma 17 jun 2013 - 1:49

Ik snap niet zo goed wat er nu gezien wordt als makkelijk ziekmelden.
Als ik mij ziekmeld word ik door mijn werkgever echt niet helemaal ondersteboven gevraagd waarom ik ziek ben. Wat wil de werkgever doen dan als je je ziek meldt en daarbij meldt dat het komt door psychische klachten? Roept bij jullie de werkgever dan: Ja, maar dat kan zo maar niet! Kom maar even naar het werk, dan bepaal ik wel of je je ziek kan/mag melden of niet.

Wolkjes: hartstikke knap dat je dit hebt gedaan. Het is een hele drempel die je over moet om aan je werkgever toe te geven dat het psychisch niet goed met je gaat. Ik hoop dat deze beslissing je verder gaat helpen. Sterkte!
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Sea of Trees ma 17 jun 2013 - 2:05

Manderijn schreef:Ik verbaas me er eigenlijk over dat het zo makkelijk kan. Moet je daarvoor niet eerst een (bedrijfs)arts raadplegen?
Ik heb mijn hoofd ook vol, loop ook met burn-out achtige klachten, maar mijn baas gaat het niet leuk vinden als ik me daarom voor langere tijd ziek ga melden.  (en dat wil ik zelf ook niet) Wel kan ik mijn werk en werkdruk aanpassen, vergaderingen laten vallen, en mag ik de komende maanden cursussen overslaan.
Nou, als jij zo door wil lopen en vervolgens een burn-out wil riskeren...
Het gaat toch om jou, niet om je baas. Vind het alleen maar knap van TO dat ze voor zichzelf kiest en zich ziek meldt. Kan haar baas heel wat van vinden, maar zij zit straks met de gebakken peren.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Moira ma 17 jun 2013 - 2:13

Goed dat je zo duidelijk je grenzen hebt aangegeven! Vind dat echt knap.

Petteflet schreef:Ik snap niet zo goed wat er nu gezien wordt als makkelijk ziekmelden.
Als ik mij ziekmeld word ik door mijn werkgever echt niet helemaal ondersteboven gevraagd waarom ik ziek ben. Wat wil de werkgever doen dan als je je ziek meldt en daarbij meldt dat het komt door psychische klachten? Roept bij jullie de werkgever dan: Ja, maar dat kan zo maar niet! Kom maar even naar het werk, dan bepaal ik wel of je je ziek kan/mag melden of niet.

Wolkjes: hartstikke knap dat je dit hebt gedaan. Het is een hele drempel die je over moet om aan je werkgever toe te geven dat het psychisch niet goed met je gaat. Ik hoop dat deze beslissing je verder gaat helpen. Sterkte!

Zo zou mijn vorige werkgever dat gedaan hebben ja. Is mij wel eens overkomen toen ik mij ziek wilde melden. Verschrikkelijk vond ik dat. Ik ben toen niet gekomen (kon gewoon niet komen, zo ziek was ik!) en dat heeft heel veel gezeik opgeleverd. Alsof ziek zijn al niet erg genoeg is, dit voelde nog eens als een extra straf. Ben uiteindelijk ook maar van werk geswitcht. Kon het niet meer aan.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  xxjojootjexx ma 17 jun 2013 - 2:14

Maar of het voor langere tijd is, dat kan de TO nu nog niet weten.
Wanneer ze bij de arts moet komen, binnen enkele dagen waarschijnlijk, en hij ziet geen reden waarom ze thuis zou moeten blijven, dan kan ze weer naar haar werk gaan. Doet ze dit niet, dan is het werkweigering en zal ze op staande voet ontslagen worden.

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Petteflet ma 17 jun 2013 - 2:16

Snow White schreef:Goed dat je zo duidelijk je grenzen hebt aangegeven! Vind dat echt knap.

Petteflet schreef:Ik snap niet zo goed wat er nu gezien wordt als makkelijk ziekmelden.
Als ik mij ziekmeld word ik door mijn werkgever echt niet helemaal ondersteboven gevraagd waarom ik ziek ben. Wat wil de werkgever doen dan als je je ziek meldt en daarbij meldt dat het komt door psychische klachten? Roept bij jullie de werkgever dan: Ja, maar dat kan zo maar niet! Kom maar even naar het werk, dan bepaal ik wel of je je ziek kan/mag melden of niet.

Wolkjes: hartstikke knap dat je dit hebt gedaan. Het is een hele drempel die je over moet om aan je werkgever toe te geven dat het psychisch niet goed met je gaat. Ik hoop dat deze beslissing je verder gaat helpen. Sterkte!

Zo zou mijn vorige werkgever dat gedaan hebben ja. Is mij wel eens overkomen toen ik mij ziek wilde melden. Verschrikkelijk vond ik dat. Ik ben toen niet gekomen (kon gewoon niet komen, zo ziek was ik!) en dat heeft heel veel gezeik opgeleverd. Alsof ziek zijn al niet erg genoeg is, dit voelde nog eens als een extra straf. Ben uiteindelijk ook maar van werk geswitcht. Kon het niet meer aan.
Oef, dat zou ik ook niet kunnen handelen zeg. Wat een *&%^!
Petteflet
Petteflet
Prater
Prater

Aantal berichten : 594
Punten : 638
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 2:26

Ik snap wel hoe Mandarijntje het bedoelt denk ik. Het komt heel simpel over in de openingspost maar ik ga er maar even vanuit dat dat niet het geval is. Ik kan me niet voorstellen dat je je ziek meldt omdat het even wat minder gaat, je even iets anders aan je hoofd hebt. Zoals het daar zo simpel staat. Er zal wel langer iets spelen en het nu echt niet meer gaan aangezien ze ook bij haar arts enzo is geweest. Ik denk ook dat dat de eerste stap moet zijn. Heb je daar weleens aan gedacht Mandarijntje? Met je klachten naar de huisarts gaan?

TO; Sterkte.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Manderijn ma 17 jun 2013 - 4:20

Lady4 schreef:Manderijn, als jij nu gewoon met burn out klachten blijft rondlopen, dan is dat toch helemaal niet verstandig? Je doet jezelf tekort. Jammer dan dat je
baas het vervelend vindt dat jij je ziek meldt. Je kunt het ook anders zien: door je nu ziek te melden, voorkom je misschien een burnout en het gevolg dat je dan nog veel langer thuis zit.

Nee ik blijf er niet gewoon mee rondlopen. Ik pas mijn werksituatie er op aan. Vaak is er namelijk ook een middenweg.

Edit; Als ik mijn baas morgen bel met het verhaal dat ik een burn-out heb en dat mijn huisarts aangeeft dat ik tijdelijk niet kan werken, dan zegt ze echt niet dat ze het vervelend vind dat ik me ziek meld. Sterker nog, dan zal ze er op aandringen dat ik alle tijd neem die nodig is im daar van te herstellen. Feit is dat er in de OP stond dat het ze teveel dingen aan haar hoofd heeft, en wat dingen op een rijtje moet zetten. Tsjah als ik daar mee aan kom zetten bij mijn baas, dan zal ze niet blij zijn.

En gelukkig weet ik heel goed hoe mijn situatie is, kan en mag ik mijn werk daar op aan passen zonder in de ziektewet te hoeven. Lijkt mij alleen maar prettig toe. Ik heb namelijk geen burn-out. Mijn lichaam waarschuwt me alleen dat ik het rustiger aan moet doen om erger te voorkomen. Ik negeer mijn klachten niet, maar blijf er ook zeker niet zo mee rondlopen zoals je het schets hierboven.


Laatst aangepast door Manderijn op ma 17 jun 2013 - 4:44; in totaal 1 keer bewerkt

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Manderijn ma 17 jun 2013 - 4:24

Zus schreef:Ik snap wel hoe Mandarijntje het bedoelt denk ik. Het komt heel simpel over in de openingspost maar ik ga er maar even vanuit dat dat niet het geval is. Ik kan me niet voorstellen dat je je ziek meldt omdat het even wat minder gaat, je even iets anders aan je hoofd hebt. Zoals het daar zo simpel staat. Er zal wel langer iets spelen en het nu echt niet meer gaan aangezien ze ook bij haar arts enzo is geweest. Ik denk ook dat dat de eerste stap moet zijn. Heb je daar weleens aan gedacht Mandarijntje? Met je klachten naar de huisarts gaan?

TO; Sterkte.

Je mag het tje wel weg laten. smile
Ik loop hiervoor ook bij de huisarts. Ik heb er zelfs een heel
'Behandelplan' voor inmiddels. Zoals het in de opening post staat vind ik het wel heel makkelijk. Beetje meer info zou dan op zijn plek zijn. Gaar het namelijk om je werksituatie, je privesiuatie die er voor zorgt dat je je werk niet naar behoren kunt doen? Is het de combinatie van die 2? Maar ik las net al hoe het in elkaar steekt.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Ooh La La! ma 17 jun 2013 - 4:33

Goed van je, Wolkjes!
Hopelijk kom je er snel bovenop!

Ik heb ruim 2 jaar met burn-out klachten door gewerkt met als ontslag als gevolg. Ik zit nu 7 maanden thuis..

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Manderijn ma 17 jun 2013 - 4:51

Wolkjes schreef:Ik heb dit in overleg met de huisarts en psycholoog gedaan.

En ja, zal snel worden opgeroepen door de arbo arts.

Weet ook dat het slecht gaat op het werk, en ik op de dag dat ik mij beter meld, ontslagen zal worden.

Dat was handig geweest om er gelijk bij te zeggen dan.
Al vraag ik me af op welke basis ze je dan willen ontslaan?

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  banjer49 ma 17 jun 2013 - 4:51

Sterkte hopelijk knap je snel op!! Maar waarom word je ontslagen zodra je je beter meld?
banjer49
banjer49
Prater
Prater

Aantal berichten : 1102
Punten : 1404
Registratiedatum : 13-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Voor langere tijd ziek gemeld op werk. Empty Re: Voor langere tijd ziek gemeld op werk.

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum