Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

+43
kwebbeltje
Jasmine
lente
Sterrin_
Ella
kwak
Sea of Trees
Aoi
Dikkie Dik
Charles
SarahKey
Sun88
M@niek
Parel
Kalishi
Dora
Happydobby
CCC
snoezel
Bluestar
Vixen
Susan
Shy
mzcharlotte
Printje
Darius
Silke
Annemie
Pompoen
Tiara
Blair
Liadan
Linda
Pien
Sylvana
Steep
Slakje
maiadebij
Twellie
_Lana_
Purpleflower
Caroow
Lejow
47 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 4 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Vixen ma 17 jun 2013 - 8:51

De vader in kwestie voelt vrij weinig van ontploffende tieten door de stuwing, een brandende uitgescheurde k*t omdat er een paar dagen geleden een baby van een kilo of 3 doorheen is gekomen en heeft weinig kaas gegeten van de hormonen die door het vrouwenlichaam gieren op dat moment. Je zult er vast een handjevol hebben die dit perfect aanvoelen, maar ik vermoed toch dat het grootse deel van de mannen die ook net een paar dagen vader zijn geworden, ook een beetje ondersteboven zijn van alles wat er in de afgelopen dagen is gebeurd en het allemaal ook niet zo denderend in de gaten hebben waar de pasbevallen vrouw nood aan heeft. En sterker nog: ik denk dat er ook heel veel pasbevallen vrouwen niet eens precies door hebben wat ze nu precies willen en waar ze nu precies behoefte aan hebben.

En voor de bevalling kun je het heel leuk uitgedacht hebben dat je graag tussen 10 en 12 en tussen 14 en 16 bezoek wilt, maar je kunt ook nét een kindje hebben dat je tepels kapot heeft gezogen en je nog niet zo discreet kunt voeden. Er zijn pasgeboren baby's zonder ingebouwde klok die al netjes voorgeprogrammeerd is en dus nét om 13u voor een voeding komt zodat jij nét niet kunt slapen en dus ligt te knikkebollen op het moment dat er bezoek aan je bed staat.

Het kan dus allemaal best iets anders lopen dan je in de eerste instantie bedacht had. Wij hadden ook een aantal dagdelen vrij gehouden om bij te komen en samen te zijn. Dat was heel prettig.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 4 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 8:56

Tsja, hier praten we gewoon met elkaar over dat soort dingen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 4 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Susan ma 17 jun 2013 - 8:57

Joh, wij praten nooit met elkaar. Dank je voor de tip, erg revolutionair.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 4 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Printje ma 17 jun 2013 - 8:58

KimRosenberg85 schreef:Tsja, hier praten we gewoon met elkaar over dat soort dingen.

Nou ik denk niet dat jij in geuren en kleuren gaat vertellen over hoe je bevalling ging, hoe je er van beneden uitziet etc. Naast dat jij daar niet op zit te wachten zit je visite daar ook echt niet op te wachten hoor.

Jij wilde niet eens je man bij de bevalling daar laten kijken en je gaat wel overal over praten?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 4 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 9:02

Ik praat met mijn man over mijn gevoelens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 4 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Vixen ma 17 jun 2013 - 9:04

KimRosenberg85 schreef:Ik praat met mijn man over mijn gevoelens.

Na de bevalling was ik zo niet mezelf dat ik niet eens wist of ik aan het huilen was van blijdschap of van verdriet...
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 4 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Manderijn ma 17 jun 2013 - 9:05

Printje schreef:
KimRosenberg85 schreef:Tsja, hier praten we gewoon met elkaar over dat soort dingen.

Nou ik denk niet dat jij in geuren en kleuren gaat vertellen over hoe je bevalling ging, hoe je er van beneden uitziet etc. Naast dat jij daar niet op zit te wachten zit je visite daar ook echt niet op te wachten hoor.

Jij wilde niet eens je man bij de bevalling daar laten kijken en je gaat wel overal over praten?

Ze gaat het haar visite toch ook niet vertellen smile

Maar, ik denk dat er ook genoeg mensen zijn die daar inderdaad afspraken over maken hoor. Misschien wel bij het afspreken van de afspraak al. Gewoon dat je dan zegt; ja hoor van 8 tot 9 uur is prima. Of zo iets.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Woonplaats : Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 4 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 9:10

Precies, gewoon duidelijk zijn, al gelijk aan de telefoon. Is helemaal niks geks aan, je zegt gewoon: ja hoor, het is goed als jullie een uurtje langskomen, graag niet te lang, want het is nogal een vermoeiende periode.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 4 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Novalee ma 17 jun 2013 - 9:20

Ik praat ook met mijn vriend over mijn gevoelens en bij de bijeenkomst van de zwangerschapscursus waarbij de vaders ook aanwezig waren werd hen door de cursusleidster ook nog eens goed op het hart gedrukt goed op de vrouw te letten. Maar als het dan eenmaal zo ver is weet je zelf vaak inderdaad niet wat je voelt, kan dat sowieso per moment verschillen en is de ene dag de andere niet. Daarbij plan je die afspraken even van tevoren in dus je komt er pas na een paar dagen achter of je wel of juist niet behoefte hebt aan veel bezoek. En tot slot is het gewoon echt niet makkelijk om tegen mensen te zeggen dat je moe bent en liever hebt dat ze weg gaan. Want je moet het dan wel zo duidelijk weten te brengen dat de boodschap overkomt maar ook weer niet zo dat ze beledigd zijn.

Wij hebben de eerste keer niet heel veel kraamvisite gehad maar ze kwamen wel allemaal al snel en vlak op elkaar. Dat wil ik deze keer wel anders.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 4 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Gast ma 17 jun 2013 - 9:44

Poeh zeg, als ik dit allemaal zo hoor... ga ik zeker weten anders aanpakken tegen de tijd dat het zover is. Lijkt me echt vreselijk, juist die eerste tijd zou ik echt tijd willen om lekker rustig aan te doen en zelf mijn kindje te leren kennen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 4 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  CCC ma 17 jun 2013 - 10:24

SarahKey schreef:ccc: vervelend he als mensen zo lang blijven zitten. Wij hadden op het kaartje staan dat papa na 21:00 uur ook welterusten zou zeggen.
Maar vooral de vrijgezelle vrienden bleven hangen. Om 21:30 hebben wij ook gezegd: gezellig dat jullie langskomen maar wij vallen nu om. Ik vond dat heel moeilijk, maar voor mezelf was het gewoon wel goed. Ik plande daarom heel veel in de middag.

Ik vond dat echt niet leuk en achteraf gezien had ik ook liever voor zo'n tekst op de kaart gekozen. Nu doen we het een eventuele volgende keer gewoon anders. Ik zei op een gegeven moment ook tegen mensen als ze vroeg om langs te komen dat ze van 19.30 uur tot 21.00 uur welkom waren. Als een soort hint. Mijn collega's hadden er trouwens ook een handje van om tot 00.00 uur te blijven zitten....

Wel goed dat je het hebt aangegeven, ik vind dat ook enorm lastig.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 4 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Snoes vr 21 jun 2013 - 5:13

Ik vond kraambezoek krijgen echt heel erg leuk en gezellig.
De meeste mensen snapten wel dat ze geen hele middag of avond moesten blijven hangen. Alleen mensen die van verder weg kwamen, bleven wel eens wat langer maar dat vond ik ook heel normaal en ik zou ook niet willen dat ze eerst een uur gaan rijden om dan na een uur weer weg te 'moeten'.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 4 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  SarahKey vr 21 jun 2013 - 7:03

CCC schreef:
SarahKey schreef:ccc: vervelend he als mensen zo lang blijven zitten. Wij hadden op het kaartje staan dat papa na 21:00 uur ook welterusten zou zeggen.
Maar vooral de vrijgezelle vrienden bleven hangen. Om 21:30 hebben wij ook gezegd: gezellig dat jullie langskomen maar wij vallen nu om. Ik vond dat heel moeilijk, maar voor mezelf was het gewoon wel goed. Ik plande daarom heel veel in de middag.

Ik vond dat echt niet leuk en achteraf gezien had ik ook liever voor zo'n tekst op de kaart gekozen. Nu doen we het een eventuele volgende keer gewoon anders. Ik zei op een gegeven moment ook tegen mensen als ze vroeg om langs te komen dat ze van 19.30 uur tot 21.00 uur welkom waren. Als een soort hint. Mijn collega's hadden er trouwens ook een handje van om tot 00.00 uur te blijven zitten....

Wel goed dat je het hebt aangegeven, ik vind dat ook enorm lastig.
zo leer je er weer van. Maar vind het gewoon stom dat mensen op een kraamvisite zo lang blijven zitten.

Wij hadden verder wel tijden op de kaart, ook van 12:00-15:00 uur rusten wij. Niet dat ik dan die 3 uur lang sliep hoor, maar even geen telefoon enzo was ook wel fijn. Alleen jammer dat oma bijna elke dag toen langs kwam zonder te bellen. Had ik nog geen rust. Dat gaat de volgende keer dus ook anders!Evil or Very Mad
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 4 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Parisienne vr 21 jun 2013 - 7:51

KimRosenberg85 schreef:Poeh zeg, als ik dit allemaal zo hoor... ga ik zeker weten anders aanpakken tegen de tijd dat het zover is. Lijkt me echt vreselijk, juist die eerste tijd zou ik echt tijd willen om lekker rustig aan te doen en zelf mijn kindje te leren kennen.
Sorry, maar dit vraagt een welbekend cliché. "Wacht maar tot het eenmaal zo ver is."
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 4 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Gast vr 21 jun 2013 - 8:02

Parisienne schreef:
KimRosenberg85 schreef:Poeh zeg, als ik dit allemaal zo hoor... ga ik zeker weten anders aanpakken tegen de tijd dat het zover is. Lijkt me echt vreselijk, juist die eerste tijd zou ik echt tijd willen om lekker rustig aan te doen en zelf mijn kindje te leren kennen.
Sorry, maar dit vraagt een welbekend cliché. "Wacht maar tot het eenmaal zo ver is."
Ik zou het gewoon erg belangrijk vinden om rustig wat te wennen aan de nieuwe situatie, mijn beste vriendinnen die nu al een kindje hebben gekregen hebben dit precies hetzelfde gehad en hebben dit ook zo gedaan en uitgesproken. Iedereen had er het grootste respect voor. Gelukkig ben ik me hiervan nu al bewust en kan ik de goede tips die zij me geven - tegen de tijd dat het zover is - ter harte nemen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 4 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Printje vr 21 jun 2013 - 9:21

KimRosenberg85 schreef:
Parisienne schreef:
KimRosenberg85 schreef:Poeh zeg, als ik dit allemaal zo hoor... ga ik zeker weten anders aanpakken tegen de tijd dat het zover is. Lijkt me echt vreselijk, juist die eerste tijd zou ik echt tijd willen om lekker rustig aan te doen en zelf mijn kindje te leren kennen.
Sorry, maar dit vraagt een welbekend cliché. "Wacht maar tot het eenmaal zo ver is."
Ik zou het gewoon erg belangrijk vinden om rustig wat te wennen aan de nieuwe situatie, mijn beste vriendinnen die nu al een kindje hebben gekregen hebben dit precies hetzelfde gehad en hebben dit ook zo gedaan en uitgesproken. Iedereen had er het grootste respect voor. Gelukkig ben ik me hiervan nu al bewust en kan ik de goede tips die zij me geven - tegen de tijd dat het zover is - ter harte nemen.

Niet iedereen heeft die rust nodig. Ik vind er geen fluit aan rusten hahaha. Dus het is niet perse nodig om het zo te doen natuurlijk. Op het kaartje hadden wij geen rusttijden staan en het enigste wat we deden was soms een kruis door een dag zodat we niet iedere dag alleen maar visite hadden maar voor de rest.

Dus ook hier moet je gewoon naar jezelf kijken en doen wat voor jezelf goed voelt, ook een goeie tip;)
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 4 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Gast vr 21 jun 2013 - 9:24

Nee, maar ik ken mezelf. Ik hou sowieso al niet van teveel bezoek in mijn eigen huis en al helemaal niet wanneer ik emotioneel ben, of heftige gevoelens heb, dan sluit ik mezelf liever een beetje af. Natuurlijk is het een ander verhaal met naaste familie en heel goede vrienden, maar ik weet nu gewoon al dat ik niet meteen al veel aanloop wil hebben. Eerst het maar eens rustig uitzoeken samen met mijn man en kind.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 4 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Printje vr 21 jun 2013 - 9:26

Kim, dan is dat natuurlijk ook helemaal goed, ik ken mezelf ook en rust is een woord dat ik (ook ongevraagd soms) niet ken;)

Maar ik wilde alleen maar zeggen dat het natuurlijk helemaal niet zo 'moet' maar dat je er idd je eigen weg in moet vinden.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 4 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum