Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

+43
kwebbeltje
Jasmine
lente
Sterrin_
Ella
kwak
Sea of Trees
Aoi
Dikkie Dik
Charles
SarahKey
Sun88
M@niek
Parel
Kalishi
Dora
Happydobby
CCC
snoezel
Bluestar
Vixen
Susan
Shy
mzcharlotte
Printje
Darius
Silke
Annemie
Pompoen
Tiara
Blair
Liadan
Linda
Pien
Sylvana
Steep
Slakje
maiadebij
Twellie
_Lana_
Purpleflower
Caroow
Lejow
47 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 2 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  snoezel zo 16 jun 2013 - 4:45

O, ik vond het verschrikkelijk. 
De eerste dagen vond ik het wel ok. Waren ook mensen die ons heel dierbaar waren, ouders en onze beste vrienden... Mensen kwamen sowieso de eerste dagen niet, we moesten ze echt uitnodigen, dat was eigenlijk wel prettig...

Verder wekenlang dagelijks visite gehad, lang in de weekenden. We zetten het op een gegeven moment al naar 1 keer op de dag... Maar ik vond het vreselijk en zag het echt als een belasting.

Nou moet ik zeggen dat ik sowieso tijd voor mezelf nodig heb, ook "gewoon". Als we een zaterdag EN een zondag wat hebben word ik al onrustig... 

Nee, ik vond het echt alles behalve fijn.
snoezel
snoezel
Prater
Prater

Aantal berichten : 831
Punten : 885
Registratiedatum : 01-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 2 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  CCC zo 16 jun 2013 - 5:37

De eerste weken vond ik erg leuk, maar daarna ging het zo lang door. Nu hebben we de eerste week familie en dichtbijstaande vrienden laten komen en daarna hebben we gewoon iedereen laten komen wanneer ze wilde. Hier hield de kraamvisite wel lang aan, volgende keer doen we de eerste week voor ons met familie en vrienden en daarna een kraamfeest.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 2 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Happydobby zo 16 jun 2013 - 7:27

Ik vond het wel leuk maar ook zwaar, als iemand na 3 kwartier wegging was ik daarna ook gevloerd, dat het wat langer doorliep vond ik niet zo erg, er kwamen ook nog wel collega's lang 's toen M al 5 maanden was. Die hadden dus interactie met hem, ik was niet meer zo moe dus ik kon het beter volhouden. 

Omdat ik zo moe was de eerste weken zou ik dus nooit voor een kraamfeest kiezen. Puur omdat ik dat niet zou trekken.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 2 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Printje zo 16 jun 2013 - 7:29

Door dit topic bedenk ik me weer dat we de zaterdag na de bevalling ( ik ben op woensdag bevallen) gewoon mensen gebeld hebben om te komen kijken omdat we haar zo graag wilden showen en er nog bijna niemand had gebeld hahahaha.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 2 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Dora zo 16 jun 2013 - 7:30

Bij de 1ste was het allemaal prima en bij de 3de had ik er ook weer veel zin in, maar vaak viel het soms flink tegen omdat M. erg onrustig was, A. ook d'r aandacht wilde en ik gewoon onwijs moe was. Want de eerste weken kon mijn vrouw geen vrij krijgen. Dus kwam er ook redelijk veel op mijn schouders terecht. 

Ook viel het tegen dat er zo veel minder reactie kwam op het kaartje en minder visite kwam
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 2 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Dora zo 16 jun 2013 - 7:31

Printje schreef:Door dit topic bedenk ik me weer dat we de zaterdag na de bevalling ( ik ben op woensdag bevallen) gewoon mensen gebeld hebben om te komen kijken omdat we haar zo graag wilden showen en er nog bijna niemand had gebeld hahahaha.


Ik geloof dat wij nog steeds moeten komen, oepsie
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 2 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Printje zo 16 jun 2013 - 7:33

Dora schreef:
Printje schreef:Door dit topic bedenk ik me weer dat we de zaterdag na de bevalling ( ik ben op woensdag bevallen) gewoon mensen gebeld hebben om te komen kijken omdat we haar zo graag wilden showen en er nog bijna niemand had gebeld hahahaha.


Ik geloof dat wij nog steeds moeten komen, oepsie

hahaha ja inderdaad;) Maar jullie zijn nog steeds welkom hoor.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 2 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Kalishi zo 16 jun 2013 - 8:26

Pfff ik vond het ook vreselijk. Ja je wilt je kindje aan de wereld laten zien....maar al die visite elke keer. En dan moest ik tussendoor borstvoeding geven, nou dan wilde ik het liefst niemand hebben zitten wachten. Voelde me er opgelaten door. En eer dat alle familie, vrienden, kennissen en collega's waren geweest......waren we maanden verder. Nee volgende keer doen we het anders, hoe weet ik nog niet (kraamfeest is ook hectisch hoor ik) maar dan wel meer tijd voor mijn gezin, een rustige tijd.
Kalishi
Kalishi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 2 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Parel zo 16 jun 2013 - 8:28

De volgende keer dat wij een kindje krijgen komt er hoe dan ook een kraamfeest, no way dat ik weer maandenlang al die mensen over de vloer wil hebben.
Parel
Parel
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5670
Punten : 6029
Registratiedatum : 13-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 2 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  M@niek zo 16 jun 2013 - 8:30

Ik vond het echt super leuk! Heerlijk al die aandacht. Ik voelde me ook echt super goed (eindelijk was ik niet ziek meer). Alleen af en toe werd het wel een beetje te druk en te lang maar goed ik vond het super.
M@niek
M@niek
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3385
Punten : 3607
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 2 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Printje zo 16 jun 2013 - 8:33

Wat jammer dat toch nog zoveel meiden het zo vervelend ervaren hebben.

Ik vond het echt heerlijk, gezellig en weer ff leven in de brouwerij. Ik vond het ook geen probleem dat N door iedereen werd vastgehouden en ze kreeg de fles dus dat was ook geen punt. R vond het ook geweldig want die kreeg ook steeds cadeautjes hahaha. Die vroeg iedere ochtend; komt er weer visite mama?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 2 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Sun88 zo 16 jun 2013 - 8:38

In de kraamweek hebben wij het vrij rustig gehad, vooral de eerste dagen. Vond ik opzich wel prima toen, alleen na die kraamweek liep het storm en toen was de kraamzorg weg en kon man alle koffie, thee zetten en beschuit smeren. Op een avond kwamen schoonouders met opa en stiefoma, mijn man heeft ze moeten wegsturen om half 10 s avonds, die dachten denk ik, hee even een gezellig avondje eruit.
Ik vond maanden lang daarna nog kraambezoek ook vervelend, tot 4 maanden daarna hebben we nog kraambezoek gehad.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 2 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  CCC zo 16 jun 2013 - 8:46

Wij hadden gewoon visite wat elke keer tot 00.00 uur bleef zitten. Daar werd ik echt doodmoe van, ik heb het 2 x een soort van laten gaan. Daarna heb ik dat afgekapt, vond dat echt geen doen. Ik begrijp het eerlijk gezegd ook niet zo goed dat mensen die instelling hebben, wij gaan hoogstens een uurtje langs als we op kraamvisite gaan.

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 2 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Gast zo 16 jun 2013 - 8:52

Een vriendin van mij heeft de eerste drie weken rustig aan gedaan, alleen ouders en schoonouders mochten langskomen en broers/zussen/allerbeste vrienden. Na de derde week hebben ze een groot feest georganiseerd, van 2-5 's middags mocht iedereen langskomen, er was een grote taart met muisjes erop en beschuit erin, iedereen kreeg een glaasje champagne, etc. Hartstikke gezellig en daarna waren ze er ook gelijk vanaf. Zoiets lijkt mij ook wel fijn!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 2 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Sun88 zo 16 jun 2013 - 8:54

CCC schreef:Wij hadden gewoon visite wat elke keer tot 00.00 uur bleef zitten. Daar werd ik echt doodmoe van, ik heb het 2 x een soort van laten gaan. Daarna heb ik dat afgekapt, vond dat echt geen doen. Ik begrijp het eerlijk gezegd ook niet zo goed dat mensen die instelling hebben, wij gaan hoogstens een uurtje langs als we op kraamvisite gaan.


Tot 00.00? Serieus, dat zou niet eens in mij opkomen, ik vond half 10 al laat, als ze er al om 19.00 waren.
Voor mij is kraambezoek, langsgaan, kadotje geven, beschuitje eten, even praten en als het mensen die dichtbij staan nog even de baby vasthouden eventueel en dan gaan.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 2 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  SarahKey zo 16 jun 2013 - 18:10

De eerste week hebben wij visite afgehouden alleen een hele goede vriend kwam na een paar dagen (onze ouder(s) en broers en aanhang kwamen wel meteen natuurlijk). Na een week kwamen de andere afspraken en ik vond het erg leuk! Zo gezellig en vond het erg leuk dat mensen zoveel interesse hadden in ons ventje. Voor mijn familie hadden we een kraamfeest dat vond ik ook erg leuk, wel heel vermoeiend.
Al het kraamvisite, op 1 oom en tante van mijn man na, kwamen in mijn verlof. Dus gelukkig geen maandenlang elk weekend kraamvisite.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 2 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  SarahKey zo 16 jun 2013 - 18:12

ccc: vervelend he als mensen zo lang blijven zitten. Wij hadden op het kaartje staan dat papa na 21:00 uur ook welterusten zou zeggen.
Maar vooral de vrijgezelle vrienden bleven hangen. Om 21:30 hebben wij ook gezegd: gezellig dat jullie langskomen maar wij vallen nu om. Ik vond dat heel moeilijk, maar voor mezelf was het gewoon wel goed. Ik plande daarom heel veel in de middag.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 2 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Charles zo 16 jun 2013 - 19:40

Ik vond het vreselijk, had er hier nog een topic over geopend. We hebben echt 8 maanden lang elke week wel een paar keer visite gehad. De eerste maanden, ik weet er allemaal niks meer van, alleen dat het naast de gewone dingen veel te vermoeiend was. Ik was nog best zwaar, voelde me ongemakkelijk, baal van al die foto's die er circuleren, ons huis is een klushuis dus was ook niet trots hier mensen te ontvangen ofzo. Nee, bah. Mensen drongen ook soms echt zo aan, dat ze langs wilden komen. Goedbedoeld hoor, maar het heeft er bij mij niet toe bijgedragen dat ik sneller herstelde.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 2 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Dikkie Dik zo 16 jun 2013 - 19:43

Vreselijk. Ik was zo kapot en super onzeker in de eerste week. L had geen fijne start en dat heeft er behoorlijk op ingehakt bij ons.
Alleen echt naaste familie is geweest, de rest pas weken daarna.
Mijn man en ik zaten er echt niet op te wachten.
Ik zou het denk ik weer zo aanpakken. Geen bezoek, op naaste familie (opa's, oma's en oom) na, in de kraamweek.
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 2 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Dikkie Dik zo 16 jun 2013 - 19:45

Mijn man en ik werken trouwens beiden op dezelfde school en we hadden geen zin in al die collega's, dus hebben we een kraamborrel gehouden. Dat vond ik ook wel een succesje.
Dikkie Dik
Dikkie Dik
Prater
Prater

Aantal berichten : 642
Punten : 706
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 2 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Aoi zo 16 jun 2013 - 19:45

Bij de oudste hebben we ook maandenlang visite gehad, zelfs toen alweer zwanger was van de 2e (na negen maanden) kwamen er nog mensen. Bij de tweede was dat minder en bij de derde helemaaaaaal veel minder. En dat vond ik helemaal niet erg, ik had de behoefte de eerste tijd om me een beetje terug te trekken en mijn hoofd stond niet naar visite. Mensen die heel dichtbij staan, graag, maar de rest hoefde van mij niet zo. Ik heb dan weer nooit moeite gehad met het afgeven van mijn kindjes, die mogen gewoon vastgehouden worden door wie wil (tenzij ze huilden of al veel gehuild hadden die dag).

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 2 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Sea of Trees zo 16 jun 2013 - 20:03

Ik vond het niet fijn. Ik had een hele zware bevalling (totaalruptuur en 2 liter bloedverlies) dus ik was helemaal van de wereld af. 
Heb 5 dagen in het ziekenhuis gelegen, dus de meeste visite kwam daar. Ik wilde mijn baby niet graag afgeven, zelfs met mijn eigen ouders had ik moeite.....het was geen fijne kraamtijd.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 2 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  kwak zo 16 jun 2013 - 21:08

Ik vond de kinderen die mee kwamen niet leuk. Die gaven me zoveel prikkels dat ik na een half uur zo vreselijk moe was, vooral in mijn hoofd.
Mocht er ooit een derde komen mogen de kindjes even kijken en daarna gaan ze maar beneden spelen.
Ik vond het heel lastig om mijn neefjes en nichtjes te weren want die keken zo uit naar hun kleine neefje maar de volgende keer gaat het anders.

Ik neem op kraambezoek ook zo min mogelijk mijn eigen kinderen mee of ik laat ze in een andere ruimte spelen dan dat de kraamvrouw is.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 2 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Ella zo 16 jun 2013 - 22:17

Ik vond het heel erg leuk maar ook zoooooo vermoeiend. Ik was gesloopt daarna. Sommige mensen bleven zoooo lang hangen. Volgende keer zou ik echt voor een kraamfeest gaan.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 2 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Sterrin_ ma 17 jun 2013 - 1:36

In de kraamweek vond ik het heerlijk, ik lag toch in bed en ontving de visite ook daar. Alleen hadden wij bij de oudste ook een enorme nasleep van visite omdat mijn moeder de week na mijn bevallin is overleden, en die mensen me ruimte wilden geven. Ik had dat zelf graag anders gehad, en juist wél in de periode rond de kraamtijd. 

Maar al met al was ik zo trots als een pauw en hebik er erg van genoten.

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? - Pagina 2 Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum