Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

+43
kwebbeltje
Jasmine
lente
Sterrin_
Ella
kwak
Sea of Trees
Aoi
Dikkie Dik
Charles
SarahKey
Sun88
M@niek
Parel
Kalishi
Dora
Happydobby
CCC
snoezel
Bluestar
Vixen
Susan
Shy
mzcharlotte
Printje
Darius
Silke
Annemie
Pompoen
Tiara
Blair
Liadan
Linda
Pien
Sylvana
Steep
Slakje
maiadebij
Twellie
_Lana_
Purpleflower
Caroow
Lejow
47 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? Empty Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Gast za 15 jun 2013 - 22:55

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? En in welke periode na de geboorte kwam het meeste bezoek? Hoeveel bezoek hebben jullie gehad? En hoe deed je dat met voedingen als er bezoek zat?

Ik zag (van te voren al) best op tegen het krijgen van kraambezoek. M'n hoofd stond er ook helemaal niet na om bezoek te ontvangen. Ik was nog helemaal van de wereld en kon me niet concentreren op de visite. Daarbij wou mijn baby ook veel aan de borst en huilde ze ook regelmatig en vond ik het heel lastig om dit te combineren met de visite die in de kamer zat. Ik vond het wel heel lief dat mensen op bezoek wouden komen, maar ik voelde er wel gejaagd en gestrest door. Hoe was dat voor jullie?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Lejow za 15 jun 2013 - 22:57

Ik vond het heerlijk. Ik was zo blij dat ik na 7 weken ziekenhuis haar eindelijk aan de hele wereld mocht laten zien!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Caroow za 15 jun 2013 - 22:58

Ik ben op maandag bevallen en lag samen met vriend en zoon t/m vrijdag in een kraamsuite in het ziekenhuis. 
We hadden daar een senseo, waterkoker en beschuit met muisjes. 

De meeste visite is daar geweest, ik lag lekker in bed, meestal met zoon bij mij, soms lag hij in zijn bakje. Vriend maakte koffie of thee en beschuitjes en ik kon lekker chillen. Ik had de eerste dagen veel pijn, maar ik lag aan een morfinepomp dus drukte regelmatig op het knopje. Voeden deed ik gewoon waar de visite bij was, met een deken erover en zo dat de visite het meestal niet eens door had.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Purpleflower za 15 jun 2013 - 23:00

Verschrikkelijk!
Eerste 3 weken ook alleen ouders, zussen en een paar vrienden.
Na 4 weken mochten ooms, tantes en buren komen.

Heb eerlijk gezegd dat ik me nog helemaal niet lekker voelde en eerst wou aansterken.
Purpleflower
Purpleflower
Prater
Prater

Aantal berichten : 744
Punten : 912
Registratiedatum : 29-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  _Lana_ za 15 jun 2013 - 23:15

Ik vond het heerlijk!!
Een hele leuke afleiding tussen alle voedingen door, haha.

Mijn kinderen hebben 3 weken in het ziekenhuis gelegen en toen ze thuiskwamen hebben we de eerste week rustig aan gedaan en de weken erna heel veel bezoek gehad.

Ik gaf BV en het ging eigenlijk vanzelf met de visite, we planden het ongeveer om de voedingen heen en wat ik ook vaak deed, is mijn zoon of dochter in de keuken even aanleggen en dan bij de visite zitten.
Daar zag je niets van.

En merendeel lagen ze te slapen en gingen we boven even kijken.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Twellie za 15 jun 2013 - 23:36

Ik vond het fijn omdat we maar weinig mensen op een dag planden en die ook gewoon even een kort bezoekje kwamen doen.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  maiadebij za 15 jun 2013 - 23:39

de eerste weken wilde ik gewoon rust. Bij de eerste had ik daar helemaal niet bij stil gestaan en heb ik het allemaal laten gebeuren. Achteraf niet prettig. Lichamelijk voelde ik me prima, maar geestelijk had ik meer mijn rust moeten pakken. Bij J hebben we het rustiger aan gedaan en dat ben ik nu weer van plan.

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Slakje za 15 jun 2013 - 23:41

Wel oké. Ik kreeg bijna al mijn bezoek in het ziekenhuis. Als ik iets niet fijn vond liet ik hen buiten zetten door de verpleegkundige.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Steep za 15 jun 2013 - 23:42

Twellie schreef:Ik vond het fijn omdat we maar weinig mensen op een dag planden en die ook gewoon even een kort bezoekje kwamen doen.

Dit gaan wij bij nummer 2 ook doen. Het liefste sochtends en smiddags. Savonds zou ik graag voor ons zelf willen.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Sylvana za 15 jun 2013 - 23:44

Ik heb ook zo evaren als jou Robin. Ik snap het hele fenomeen kraamvisite ook niet. Ik vind dat je die eerste week/weken in alle rust moet kunnen genieten van de baby en je kunnen focussen op je herstel. Daar hoort even geen visite bij vind ik.

Sylvana
Prater
Prater

Aantal berichten : 930
Punten : 1018
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Pien za 15 jun 2013 - 23:58

Doordat E pas na 1 week thuis was hadden we al wel wat visite in het ziekenhuis gehad alleen niet iedereen heeft haar daar mogen en kunnen zien omdat ze op de couveuse-afdeling lag.

De eerste 4 dagen thuis hebben we behalve onze ouders en zus/ broer/ zwager/neefje niemand laten komen. Er waren mensen gewoon gepikeerd omdat we dat niet wilden, maar wij wilden rust!!! Nu ga ik het precies zo doen. Afhankelijk van waar en hoelang ik in het ziekenhuis eventueel moet blijven na bevalling, wil ik de eerste week gewoon alleen naaste familie. Dit keer ook onze opa en oma's en 2 goede vrienden.

Verder plannen we de kraamvisite op 2 dagdelen zodat we ook 1 dagdeel rust hebben. Zolang mijn man vrij is mogen ze ook 's ochtends komen, maar zodra hij weer moet werken alleen 's middags en 's avonds.


Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Linda zo 16 jun 2013 - 0:03

Bij m'n dochter wilden we zoveel mogelijk mensen in de kraamweek laten komen, dat hadden we ook op het kaartje gezet. Ik vond het heerlijk om zoveel mensen over de vloer te hebben.

Bij zoon wilden we het rustig houden. Het zou voor dochter al een grote verandering zijn dat ze opeens een broertje heeft. Dus wilden we als gezin samen zijn en er aan wennen. Daarna zijn we ook om de haverklap ziek geweest. Uiteindelijk zijn er maar weinig mensen gekomen, heel jammer vond ik dat.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Liadan zo 16 jun 2013 - 0:06

Ik vond het bij onze dochter heel leuk om kraamvisite te krijgen. Ik was trots en wilde haar graag aan iedereen laten zien.
Bij onze zoon vond ik het minder leuk maar dat komt omdat hij heel onrustig was en tijdens een kraamvisite meestal alleen maar aan het huilen was. Het is vaak voor gekomen dat ik hem dan in de draagdoek deed en terwijl het bezoek op de bank koffie dronk, liep ik de woonkamer rond met mijn zoon zodat hij wat rustiger was. Was niet echt genieten in ieder geval.

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Blair zo 16 jun 2013 - 0:06

Ik vond het niks aan. Met zijn 46 cm wilde ik hem aan niemand 'afgeven', omdat ik zo bang was dat ze hem zouden laten vallen of wat dan ook, had allemaal enge scenarios in mijn hoofd, het liefst mocht ook niemand hem vasthouden. Enige bezoek wat ik fijn vond waren van (schoon)moeder, broers en zussen.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Tiara zo 16 jun 2013 - 0:08

Ik vond het de eerste week vreselijk, te zwaar. We hebben dan ook gevraagd om zo min mogelijk bezoek de eerste week.  Daarna vond ik het leuk, maar wel met mate, het hele huis vol kon ik nog niet zo goed hbben.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Pompoen zo 16 jun 2013 - 0:09

Ik zit nog steeds te wachten tot al die mensen nou komen Wink. Ik heb het kraambezoek de eerste weken erg afgehouden omdat L. nog in het ziekenhuis lag en ik zelf maar 2 keer per dag bij hem kon zijn. Daar wilde ik graag optimaal van genieten, ik wilde niet ook nog allemaal bezoek daarbij hebben dan. Daarna kwam het kraambezoek heel mondjesmaat, ik heb ook nog kraambezoek afspraken staan.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Annemie zo 16 jun 2013 - 0:12

Twellie schreef:Ik vond het fijn omdat we maar weinig mensen op een dag planden en die ook gewoon even een kort bezoekje kwamen doen.

+1
Annemie
Annemie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3158
Punten : 3363
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Silke zo 16 jun 2013 - 0:36

Bij de eerste vond ik het wel gezellig, we hebben best een poosje in het ziekenhuis gelegen en ik vond het fijn, die afleiding en belangstelling. Bij de tweede vond ik er niet veel aan omdat ik niet goed in mijn vel zat en mijn man niet thuis was. Gelukkig kwamen er bij de tweede ook veel minder mensen. Achteraf had ik liever een kraamfeest oid willen houden.
Silke
Silke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 277
Punten : 273
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Darius zo 16 jun 2013 - 0:45

Bij Laurens vond ik het wel leuk, toen kwamen er ook veel meer mensen. We waren net daarvoor verhuisd, dus iedereen wilde ook graag ons huis zien.

Bij Pepijn kwamen er al veel minder mensen en bij Elise weer minder. Maar bij Elise was ik die beschuiten wel goed zat, dus ik vond het niet erg. smile
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10
Woonplaats : provincie Groningen

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Printje zo 16 jun 2013 - 0:53

Ik vond het gezellig. De eerste week is zelfs meteen mijn directeur etc op visite geweest. Ik voelde me prima, nergens last van dus laat komen laat komen dacht ik. Bij beiden ging dat zo trouwens. Bij N zijn wel veel minder mensen geweest dan bij R
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  mzcharlotte zo 16 jun 2013 - 1:15

Ik woon niet zo groot en ik zie het niet zo heel erg zitten eigenlijk. Afhankelijk van of het goed blijft gaan en wanneer de baby wordt geboren, verwacht ik ongeveer 6 weken later 30 jaar te worden. Ik zit er dus nu al aan te denken om een kraam/verjaardagsfeest te organiseren in een zaaltje ofzo met een mooie taart en drinken. Ik bedoel, mijn (schoon)ouders, broers/zus en de beste vrienden wil ik eigenlijk niet tegenhouden, maar ik verwacht ook niet dat ze hier in 1x de deur plat lopen.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Shy zo 16 jun 2013 - 1:19

Ik vond het erg leuk op een paar keer na, mijn schoonouders kwamen een paar keer met broers en zussen van hun. Voor mijn gevoel zat dan het hele huis best vol en dat vond ik vreselijk druk.
Shy
Shy
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2380
Punten : 2466
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Susan zo 16 jun 2013 - 1:24

Ik vond het meestal wel leuk. Ik herinner me een keer dat ik er helemaal geen zin in had en veel te moe was en toen ze er eenmaal waren vond ik het ook gewoon leuk.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Vixen zo 16 jun 2013 - 1:25

ik vond het erg leuk dat iedereen langs kwam. Als niemand van zich had laten horen zou dat ook een flinke domper zijn geweest. Ik vond het wel fijn dat we ook de momenten voor ons zelf hadden, maar alle aandacht en visite vond ik ook leuk.
Vixen
Vixen
Prater
Prater

Aantal berichten : 563
Punten : 573
Registratiedatum : 12-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Bluestar zo 16 jun 2013 - 1:29

Ik vond het kraambezoek erg gezellig, en leuk om onze kleine te kunnen laten zien. Wel waren ik en mijn vriend blij toen we iedereen gehad hadden!
Bluestar
Bluestar
Prater
Prater

Aantal berichten : 601
Punten : 700
Registratiedatum : 11-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek? Empty Re: Wat vonden jullie van het krijgen van kraambezoek?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum