Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

+34
Funk
Laurientje
studiebol
Annemie
Ster
Caroow
Pink!
Slakje
Rush
holaagirl
liesje
Flower_L
Twellie
maiadebij
Sophiee
Kat1980
Lejow
Winegum
Printje
litllejoy
CCC
Aimee
Happydobby
Dora
SarahKey
-Ieniemienie-
Parisienne
Bosjesvrouw
*Lookie*
kwak
Star007
MamaDaan
Steep
Seilenna
38 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Empty Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

Bericht  Seilenna di 26 jun 2012 - 7:35

Mijn schoonzus is zwanger, hartstikke leuk! Ik ben een beetje aan het bedenken wat leuk zou zijn als kraamcadeau. Ik heb zelf geen kinderen en zij zijn de eerste van de familie die kinderen krijgen dus ook daar nog geen ervaring mee. Ik heb dus geen idee wat wel/niet handig is. Zelf vind ik het wel leuk om een gepersonaliseerd cadeau te geven...

We geven sowieso een ontbijtbordje met de afbeelding (als dat er op staat) van het geboortekaartje, naam, geboortedatum e.d. Maar we willen er graag nog wat bij geven. Is een pakket met een badjasje, handdoeken e.d. waar de naam op geborduurd is leuk of kinderbestek gegraveerd met de naam o.i.d?

Welk cadeau hebben jullie gekregen wat je erg leuk (en misschien ook wel handig) vindt? En wat vond je juist niet leuk om te krijgen?

Ik ben benieuwd!
Seilenna
Seilenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 30
Registratiedatum : 06-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Empty Re: Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

Bericht  Steep di 26 jun 2012 - 7:40

Wat ik niet leuk vond waren knuffels.. Echt we hebben zoooo ontzettend veel knuffels gekregen..
Wel leuk vond ik een toilettasje, boekjes, spaarpotje, zwemkleding, zwemband, blokken. Pff.. Eigenlijk vond ik best wel veel leuk haha!
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Empty Re: Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

Bericht  MamaDaan di 26 jun 2012 - 7:44

Een geboortekist waar het geboortekaartje op geschilderd was, voor het bewaren van de eerste dingetjes zoals pakje, geboortekaartje, evt ziekenhuisdingetjes, straks de tandjes, plukje haar en noem maar op, vond ik erg leuk!
MamaDaan
MamaDaan
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 486
Punten : 494
Registratiedatum : 29-01-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Empty Re: Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

Bericht  Star007 di 26 jun 2012 - 7:45

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Babys_eerste_jaar_voorkant350x350



Er zat ook een mooi knuffeltje in hetzelfde design als de kaft bij.
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Empty Re: Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

Bericht  Star007 di 26 jun 2012 - 7:46

Je kunt op hipdesign.nl misschien wel leuke canvas schilderijtjes maken?
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Empty Re: Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

Bericht  kwak di 26 jun 2012 - 7:46

knuffels zijn inderdaad niet leuk! die krijg je als je vertelt dat je zwanger bent en als je bent bevallen krijg je ze ook met bosjes tegelijk!

ik kreeg van een vriendin een tandenborstel en tandpasta voor de eerste tandjes. Dat vond ik erg leuk!
van mijn ouders kreeg D. een armbandje met haar naam in in gegraveerd.
kwak
kwak
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3550
Punten : 4042
Registratiedatum : 02-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Empty Re: Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 7:46

Ik heb een Sophie de Giraffe gekregen. Die vind ik erg leuk!
Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Sophie_de_giraf_uitleg

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Empty Re: Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

Bericht  *Lookie* di 26 jun 2012 - 7:48

Wat ik wel leuk vond: Kleding, slofjes etc.., zelfgemaakte spulletjes, wat luxere verzorgingsdingen (van Lief! enzo, lekker geurtje!), bonnen van een winkel, speelgoed (al hebben we wel érg veel gekregen maar ik wissel het maar wat af), besteksetje en bordje, lakentje of badcape met naam erop gedrukt (al is het nadeel wel dat je het niet voor een volgend kindje 'kan' gebruiken- of tsja.. het kán wel maar...)

Niet leuk: Tsja.. knuffels toch. We hebben er wel heel leuke gekregen maar toch ook wel heeel veel!
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Empty Re: Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

Bericht  Bosjesvrouw di 26 jun 2012 - 7:52

Ik heb voor m'n neefje o.a. een besteksetje met zijn naam en geboorte datum erop gegeven

Bosjesvrouw
Prater
Prater

Aantal berichten : 1368
Punten : 1428
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : fryslan

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Empty Re: Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

Bericht  Seilenna di 26 jun 2012 - 7:53

Wat een reacties al meteen Very Happy. Veel ideeën dus, dank je! Een knuffel wordt het dus niet..

Ik vind de geboortekist en de canvasschilderijen wel een leuk idee.

@Charlie: Is dat een soort knuffel? En is ie groot?
@Star007: met dat boek heb ik ook al in m'n handen gestaan. Maar ik lees hier ook wel eens dat sommige moeders liever een 'normaal' boek bijhouden voor hun kinderen. Vind het ook zonde als het in de kast ligt te verstoffen..
@Lookie: ik zou zelf een badcape met de naam bijvoorbeeld erg leuk vinden, maar vind jij het echt een nadeel dat de naam er op staat dus dat je het niet voor een volgende kon gebruiken?
Seilenna
Seilenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 30
Registratiedatum : 06-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Empty Re: Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

Bericht  Parisienne di 26 jun 2012 - 8:00

Oh, Sophie de Giraf I love you Hier heeft N. er heel veel mee gespeeld. Het is van rubber, om mee te spelen en op te kauwen. Het stimuleert verschillende zintuigen (geluid, smaak, gevoel, zicht, etc.), dus ook een 'nuttig' speeltje. Al te gebruiken vanaf een paar maanden oud. Ze hebben van Sophie de Giraf nog meer leuke dingetjes. Als je deze leuk vind is het misschien een idee om hiervan een leuk pakketje te maken, met allemaal Sophie de Giraf spulletjes?

N.'s lievelingsknuffel is een giraf die heel erg veel op Sophie de Giraf lijkt, die we ooit een keer in de dierentuin gekocht hebben. Ze is er gek van! En ra ra hoe heet 'ie?! Sophie! Very Happy
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Empty Re: Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

Bericht  Gast di 26 jun 2012 - 8:05

Parisienne schreef:Oh, Sophie de Giraf I love you Hier heeft N. er heel veel mee gespeeld. Het is van rubber, om mee te spelen en op te kauwen. Het stimuleert verschillende zintuigen (geluid, smaak, gevoel, zicht, etc.), dus ook een 'nuttig' speeltje. Al te gebruiken vanaf een paar maanden oud. Ze hebben van Sophie de Giraf nog meer leuke dingetjes. Als je deze leuk vind is het misschien een idee om hiervan een leuk pakketje te maken, met allemaal Sophie de Giraf spulletjes?

N.'s lievelingsknuffel is een giraf die heel erg veel op Sophie de Giraf lijkt, die we ooit een keer in de dierentuin gekocht hebben. Ze is er gek van! En ra ra hoe heet 'ie?! Sophie! Very Happy

Jaaa ze hebben daar ook erg leuke setjes van bij bol.com

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? 9200000002830881

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Empty Re: Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

Bericht  Star007 di 26 jun 2012 - 8:10

Ja Sophie is zeker een aanrader ! Hier wordt er de hele dag aan gesabbelt, mee geslagen, in geknepen etc. Very Happy
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Empty Re: Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

Bericht  Parisienne di 26 jun 2012 - 8:12

Oh, wat leuk Charlie! Ik zou het zo weer kopen, ondanks dat het babyspul is Embarassed

Edit: ik baal er zo van dat N.'s Sophie kwijtgeraakt is. Sophie de Giraf was echt onderdeel van haar babytijd voor mijn gevoel.. echt háár speeltje. Ga weer eens op zoek.


Laatst aangepast door Parisienne op di 26 jun 2012 - 8:13; in totaal 1 keer bewerkt
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Empty Re: Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

Bericht  -Ieniemienie- di 26 jun 2012 - 8:12

Ik heb voor de kids een geboortestoeltje gekregen nav het geboortekaartje van m zusje (zij maakt ze zelf) (zie foto)
Vind het nog steeds zoon gaaf cadeau!
Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Img1504090842
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Empty Re: Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

Bericht  Seilenna di 26 jun 2012 - 8:13

Charlie schreef:
Parisienne schreef:Oh, Sophie de Giraf I love you Hier heeft N. er heel veel mee gespeeld. Het is van rubber, om mee te spelen en op te kauwen. Het stimuleert verschillende zintuigen (geluid, smaak, gevoel, zicht, etc.), dus ook een 'nuttig' speeltje. Al te gebruiken vanaf een paar maanden oud. Ze hebben van Sophie de Giraf nog meer leuke dingetjes. Als je deze leuk vind is het misschien een idee om hiervan een leuk pakketje te maken, met allemaal Sophie de Giraf spulletjes?

N.'s lievelingsknuffel is een giraf die heel erg veel op Sophie de Giraf lijkt, die we ooit een keer in de dierentuin gekocht hebben. Ze is er gek van! En ra ra hoe heet 'ie?! Sophie! Very Happy

Jaaa ze hebben daar ook erg leuke setjes van bij bol.com

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? 9200000002830881



Ooh...dat ziet er wel heel schattig uit! Duidelijk een aanrader dus...Hij gaat op het lijstje!
Seilenna
Seilenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 30
Registratiedatum : 06-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Empty Re: Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

Bericht  Seilenna di 26 jun 2012 - 8:14

-Ieniemienie- schreef:Ik heb voor de kids een geboortestoeltje gekregen nav het geboortekaartje van m zusje (zij maakt ze zelf) (zie foto)
Vind het nog steeds zoon gaaf cadeau!
Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Img1504090842

Dat is ook leuk (en origineel!). Maakt ze die ook voor anderen?

Jullie hebben ideeën genoeg!
Seilenna
Seilenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 30
Registratiedatum : 06-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Empty Re: Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

Bericht  -Ieniemienie- di 26 jun 2012 - 8:16

Seilenna schreef:
-Ieniemienie- schreef:Ik heb voor de kids een geboortestoeltje gekregen nav het geboortekaartje van m zusje (zij maakt ze zelf) (zie foto)
Vind het nog steeds zoon gaaf cadeau!
Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Img1504090842

Dat is ook leuk (en origineel!). Maakt ze die ook voor anderen?

Jullie hebben ideeën genoeg!
Ja nadat ze voor haar nichtje en neefje er een gemaakt had, bleek dat ze het zulk leuk werk doet.
Dat ze dit nu ook voor andere doet. Ze is van beroep zoizo grafisch vormgeefster en fotograaf en doet dit er nu bij.
Kan ej evt haar website met meer voorbeelden PM-en.
-Ieniemienie-
-Ieniemienie-
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1716
Punten : 2113
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Ergens in Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Empty Re: Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

Bericht  SarahKey di 26 jun 2012 - 8:20

Ik vond heel veel kado's leuk. Een tandenborsteltje, boekjes met zijn naam, knuffeltje met zijn naam, kleertjes.

Wat ik echt niet leuk vond was een heel onhandig kado. Een warme boxpak (van dat dikkere stof, fleece achtig) in maat 68, precies wat hij draagt in de zomer.
Tja dat zal ik niet aan doen.
En heb 3 keer een speenhouder gekregen, tja gebruik er maar 1.
En een roze speen, die heb ik doorgegeven aan iemand die een meisje had gekregen Embarassed
Maar goed kunnen die mensen ook niet weten. smile
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Empty Re: Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

Bericht  Seilenna di 26 jun 2012 - 8:21

@Ieniemienie Ja, dat lijkt me leuk! Ik zie je PM wel verschijnen. Dank alvast!

@SK. Een roze speen? Was het niet bij iedereen bekend dat jullie een zoontje hadden gekregen? Laughing
Seilenna
Seilenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 30
Registratiedatum : 06-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Empty Re: Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

Bericht  Dora di 26 jun 2012 - 8:23

Voor een meisje: haarspeldje/spulletjes, een pop (eventueel met wandelwagentje)

Voor een jongen: schep en emmer (voor in de zandbak), of alvast een zandbak daar kunnen ze rond het jaar mee gaan spelen. (kan natuurlijk ook voor een meisje). Haha, ik heb duidelijk weinig jongensinspiratie.

Beide geslachten: regenlaarsjes, kledingbon, een oppasbon, een luiertaart met tandenborsteltje, tandpasta etc etc, misschien wat je hier boven ook ziet staan. Een voorleesboek bv 365 verhaaltjes voor het slapen gaan, Jip en Janneke, Dikkie Dik. Een zwembroek(je)/zwemluiers. Kartonnen boekjes. Een besteksetje met de naam en geboortedatum.

Wanneer is ze uitgerekend en wat is het budget ongeveer?

Met kleertjes moet je ook oppassen, in het begin groeien ze erg hard en hebben ze er dus niet veel plezier van. Ook heb ik kleding gekregen die ze niet in het juiste seizoen aankonden (nu hebben wij ook 2 kleine meiden gekregen), toch ook zonde.
En knuffels...... die worden hier binnenkort uitgezochten en gaan naar de kringloper of naar een opvanghuis voor (jonge a.s.) alleenstaande moeders.
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Empty Re: Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

Bericht  Seilenna di 26 jun 2012 - 8:31

Teigertje schreef:Voor een meisje: haarspeldje/spulletjes, een pop (eventueel met wandelwagentje)

Voor een jongen: schep en emmer (voor in de zandbak), of alvast een zandbak daar kunnen ze rond het jaar mee gaan spelen. (kan natuurlijk ook voor een meisje). Haha, ik heb duidelijk weinig jongensinspiratie.

Beide geslachten: regenlaarsjes, kledingbon, een oppasbon, een luiertaart met tandenborsteltje, tandpasta etc etc, misschien wat je hier boven ook ziet staan. Een voorleesboek bv 365 verhaaltjes voor het slapen gaan, Jip en Janneke, Dikkie Dik. Een zwembroek(je)/zwemluiers. Kartonnen boekjes. Een besteksetje met de naam en geboortedatum.

Wanneer is ze uitgerekend en wat is het budget ongeveer?

Met kleertjes moet je ook oppassen, in het begin groeien ze erg hard en hebben ze er dus niet veel plezier van. Ook heb ik kleding gekregen die ze niet in het juiste seizoen aankonden (nu hebben wij ook 2 kleine meiden gekregen), toch ook zonde.
En knuffels...... die worden hier binnenkort uitgezochten en gaan naar de kringloper of naar een opvanghuis voor (jonge a.s.) alleenstaande moeders.

Ze is eind december uitgerekend, een winterkindje dus. Het budget maakt niet zoveel uit. Kleertjes vind ik ook altijd moeilijk omdat ik zelf totaal geen ervaring heb met wat nou wel of niet fijn is, welke maat je moet geven en of het kind het dan wel aankan in het juiste seizoen. Bovendien geven veel mensen dat vaak al als kraamcadeau. Daar wil ik me dus eigenlijk niet aan wagen..
Seilenna
Seilenna
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 20
Punten : 30
Registratiedatum : 06-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Empty Re: Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

Bericht  Dora di 26 jun 2012 - 8:33

Wantjes, een mutjes, sjaaltje, een leuk dekentje voor over de maxicosi....

Dat wilde ik dan toevoegen
Dora
Dora
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1997
Punten : 2121
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : In het Brabantse land

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Empty Re: Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

Bericht  Happydobby di 26 jun 2012 - 8:36

Star007 schreef:Ja Sophie is zeker een aanrader ! Hier wordt er de hele dag aan gesabbelt, mee geslagen, in geknepen etc. Very Happy

Onze Sophie is overleden, hij piept niet meer.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Empty Re: Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

Bericht  Aimee di 26 jun 2012 - 8:37

Ik zou iig geen knuffels geven! Heel lief bedoeld, maar ik vraag me echt af wat ik met die 50 knuffels moet Laughing Al vind ik deze wel heel erg leuk:
Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Beer
(www.koterkado.nl)

Ook vond ik het zelf wel heel leuk dat we wat dingen hebben gekregen voor als hij wat ouder is (loopfietsje, houten treinbaan)
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau? Empty Re: Wat vonden jullie een leuk kraamcadeau?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum