Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

+20
Susan
Flower_L
Razz
Sea of Trees
Ella
Printje
Parisienne
Caroow
kwebbeltje
SarahKey
Annemie
Steep
Fearie
Laced
Linda
Coco
Sophiee
Laurientje
Parel
MADDIE
24 plaatsers

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Bericht  Razz za 15 jun 2013 - 7:01

S. zit eigenlijk nooit op de iPad. Wat doen jullie kindjes er op dan? Wat voor spelletjes? En kunnen ze dat ding ook gewoon aan en uit zetten, apps openen etc?

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Bericht  Tania za 15 jun 2013 - 7:06

Razz schreef:S. zit eigenlijk nooit op de iPad. Wat doen jullie kindjes er op dan? Wat voor spelletjes? En kunnen ze dat ding ook gewoon aan en uit zetten, apps openen etc?

Mijn zoontje kan dat inderdaad allemaal wel, al heel lang eigenlijk. Wij hebben al een tijd geen tablet meer maar hij heeft wel een iphone en hij weet precies hoe dat ding werkt.

On topic, ik koop gewoon wat ik leuk voor ze vind. Dat kan iets van 20 euro zijn maar ook van 200 euro.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Bericht  PapillonRose za 15 jun 2013 - 7:07

Hier geen vast bedrag, hangt er net vanaf wat we leuk vinden om te geven. Wel heeft A. op dit gebied de 'mazzel' dat haar vader en ik niet samen zijn en daardoor apart uitgeven wat we anders misschien samen zouden doen maximaal. We geven het cadeau wel samen overigens.

Eerste jaar een driewieler van Puky met accessoires, was iets van 130 euro totaal. Afgelopen jaar een keukentje van Kidkraft voor 120 euro en ik had nog wat kleine dingetjes. Komende verjaardag weet ik nog niets voor, maar ik heb ook nog even om wat te bedenken. Zit te denken aan een trampoline voor in de tuin bijvoorbeeld, maar met haar verjaardag gaan we net het winterseizoen in..

Wij hebben overigens ook een tablet, maar al kocht ik hem deels voor A. heb ik hem niet aan haar cadeau gegeven. Had toch het idee dat het beter te verkopen is aan haar dat ze er niet onbeperkt op mag als hij niet van haar is :P
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Bericht  Parisienne za 15 jun 2013 - 7:09

Razz schreef:S. zit eigenlijk nooit op de iPad. Wat doen jullie kindjes er op dan? Wat voor spelletjes? En kunnen ze dat ding ook gewoon aan en uit zetten, apps openen etc?
Spelletjes, puzzels, letter/cijfer spelletjes, filmpjes kijken, enz. N. kan hem al een tijd helemaal zelf besturen, net zoals mijn telefoon.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Bericht  Laurientje za 15 jun 2013 - 7:11

Susan schreef:
Sea of Trees schreef:Ik heb er wel serieus over gedacht om mijn zoon toen hij 3 werd zo'n Telekids tablet te geven, dat leek ons echt heel leuk.
Nu hebben we een iPad mini dus ik vind het overbodig, maar als Coco dat wil geven dan moet ze dat toch lekker zelf weten.

Eens. Toen Coco het postte wist ik al dat er weer commentaar op zou komen.

Ik doelde niet op Coco hoor maar gewoon in t algemeen, iedereen moet t zelf weten wat ze geven dat zal mij een biet zijn, maar persoonlijk vind ik een tablet niet iets voor een peuter!
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Bericht  Susan za 15 jun 2013 - 7:49

Ik heb heel veel spelletjes erop die eigenlijk voor Ezra zijn, zoals plaatjes matchen, wat hoort bij elkaar of wat hoort er juist niet bij, uit vier foto's kiezen welk kindje boos/verveeld/hongerig/opgewonden/gefrustreerd/blij is, maar dat vindt Yrsa allemaal heel leuk, verder speelt ze spelletjes van Jop de Giraf en van die interactieve plaatjesboeken van Find and seek. Ezra vindt de Maan Roos Vis Letterlegger het leukste.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Bericht  Printje za 15 jun 2013 - 7:52

Parisienne schreef:
Printje schreef:
Laurientje schreef:Wat bizar eigenlijk dat 2 en 3 jarigen en tablet krijgen voor hun verjaardag!

Dat vind ik idd ook. Hier dit jaar ook wel een duurder cadeau voor de verjaardag van R maar wel echt een cadeau voor een kind zeg maar, een speelhuisje dat ook namens de opa,s oma,s etc was.


Ik vind een tablet niet een cadeau om aan een kind te geven.
Een tablet met genoeg spellen, apps en films voor kinderen vind ik ook een echt cadeau voor een kind. Ze zullen er net zo blij, al dan niet blijer, mee zijn. Zo raar vind ik het dus niet.

R mag ook weleens op onze Ipad en heeft 'eigen' spelletjes maar ik vind het geen cadeau voor een kind. Het jaar daarop een mobiel ofzo? Dat zijn toch gewoon geen spullen voor kinderen te geven?

Ik had het overigens ook niet tegen Coco maar in het algemeen, ik vind het in de klas ook idioot om te horen dat van mijn 27 kleuters echt serieus weet ik hoeveel kinderen een eigen ipad hebben. Ik vind dat zo'n onzin.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Bericht  Laurientje za 15 jun 2013 - 7:54

Printje schreef:
Parisienne schreef:
Printje schreef:
Laurientje schreef:Wat bizar eigenlijk dat 2 en 3 jarigen en tablet krijgen voor hun verjaardag!

Dat vind ik idd ook. Hier dit jaar ook wel een duurder cadeau voor de verjaardag van R maar wel echt een cadeau voor een kind zeg maar, een speelhuisje dat ook namens de opa,s oma,s etc was.


Ik vind een tablet niet een cadeau om aan een kind te geven.
Een tablet met genoeg spellen, apps en films voor kinderen vind ik ook een echt cadeau voor een kind. Ze zullen er net zo blij, al dan niet blijer, mee zijn. Zo raar vind ik het dus niet.

R mag ook weleens op onze Ipad en heeft 'eigen' spelletjes maar ik vind het geen cadeau voor een kind. Het jaar daarop een mobiel ofzo? Dat zijn toch gewoon geen spullen voor kinderen te geven?

Ik had het overigens ook niet tegen Coco maar in het algemeen, ik vind het in de klas ook idioot om te horen dat van mijn 27 kleuters echt serieus weet ik hoeveel kinderen een eigen ipad hebben. Ik vind dat zo'n onzin.

Helemaal met jou eens Printje!
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Bericht  Aimee za 15 jun 2013 - 8:04

tja dat kan je onzin vinden. Ik denk dat dit normaal gaat zijn voor de generatie van nu. Alles gaat tegenwoordig via hightec electronica, speelgoed hoort daar voor mij een beetje bij.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Bericht  Susan za 15 jun 2013 - 8:04

Ja, maar dat blijft toch de zaak van de ouders, ik vind het dan weer onzin dat er in dit topic weer zo nodig commentaar moet worden geleverd op andermans cadeau, daar gaat het hier toch niet om. Leuk dat je het onzin vindt, maar wat moet iemand anders daarmee?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Bericht  Printje za 15 jun 2013 - 8:06

Een Ipad is toch geen speelgoed?

Maar goed ik vind die hele hightec revolutie voor jonge kinderen toch al vreselijk, met mate oke maar jonge kinderen moeten ruimtelijk werken ipv op die stomme dingen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Bericht  Laurientje za 15 jun 2013 - 8:07

Printje schreef:Een Ipad is toch geen speelgoed?

Maar goed ik vind die hele hightec revolutie voor jonge kinderen toch al vreselijk, met mate oke maar jonge kinderen moeten ruimtelijk werken ipv op die stomme dingen.

Haha weer eens!
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Bericht  Printje za 15 jun 2013 - 8:09

Laurientje schreef:
Printje schreef:Een Ipad is toch geen speelgoed?

Maar goed ik vind die hele hightec revolutie voor jonge kinderen toch al vreselijk, met mate oke maar jonge kinderen moeten ruimtelijk werken ipv op die stomme dingen.

Haha weer eens!

:cheering: :cheering:

Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Bericht  Aimee za 15 jun 2013 - 8:09

Ik denk dat het wel het speelgoed van de toekomst is.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Bericht  Laurientje za 15 jun 2013 - 8:12

Aimee schreef:Ik denk dat het wel het speelgoed van de toekomst is.

Tja dat kan best wel zo zijn, maar voor nu blijf ik erbij dat mijn kind voorlopig zelf nog geen iPad, tablet, Nintendo of wat dan ook gaat krijgen, probeer dat echt zo lang mogelijk te weren.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Bericht  Printje za 15 jun 2013 - 8:13

Aimee schreef:Ik denk dat het wel het speelgoed van de toekomst is.

Misschien wel maar vind jij dat een goede ontwikkeling dan?

Ik, mocht het iemand verbazen, dus totaal totaal niet. Een blokkentoren bouwen leer je niet op zo'n apparaat bijv. dat leer je door het echt te doen en zo zijn er tal van dingen, bijv tekenen/ schrijven etc die allemaal daarop gebeuren en steeds meer met 'echte' materialen vergeten worden en dat vind ik echt erg. Spijt me zeer maar naast dat ik het persoonlijk een slechte ontwikkeling vind zie ik nu al soms terug wat het met een kleuter 'doet' zo'n apparaat.

Een ouder kwam vertellen (overigens uit een andere klas) dat haar kind kon knippen, dus toen juf ging knutselen kreeg kind een schaar en wist niet eens wat het was, bleek het kind te kunnen 'knippen' op de Ipad..

Nogmaals ieder zijn ding, en ik heb het ook helemaal niet tegen Coco op zich maar ik vind Ipads en al die andere technische dingen gewoon geen 'echt' speelgoed.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Bericht  Parisienne za 15 jun 2013 - 8:13

Kinderen hebben toch ook ander elektronisch speelgoed? V-techt voorleesboeken met licht en geluid, muziekinstrumenten met allerlei liedjes en deuntjes, blokken met knopjes en geluid.. alles waar een batterij in kan valt voor mij een beetje in eenzelfde soort categorie. Dit geef je toch ook aan je kind? Waarom een tablet dan niet? Wat is daar heel erg anders aan?
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Bericht  Laurientje za 15 jun 2013 - 8:15

Pas was ik bij mijn zus op verjaardag en daar was ook een jongetje van 7 jaar, die kreeg bij binnenkomst direct de nintendo in zijn handen gedrukt en drie uur later zat hij er nog op.. En die ouders zeiden maar: lekker rustig zo hoor.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Bericht  Printje za 15 jun 2013 - 8:16

Parisienne schreef:Kinderen hebben toch ook ander elektronisch speelgoed? V-techt voorleesboeken met licht en geluid, muziekinstrumenten met allerlei liedjes en deuntjes, blokken met knopjes en geluid.. alles waar een batterij in kan valt voor mij een beetje in eenzelfde soort categorie. Dit geef je toch ook aan je kind? Waarom een tablet dan niet? Wat is daar heel erg anders aan?

Omdat ik een Ipad gewoon geen kinderspeelgoed vind, er bestaan spelletjes voor kinderen en die hebben we zelf ook voor R erop staan maar ik vind het gewoon geen kinder iets. Gaat me nog niet eens zozeer om de prijs dus want R heeft ook een duur speelhuis gekregen met zijn verjaardag maar ik vind het niet bij een kind passen, en vooral dus niet bij een jong kind.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Bericht  Parisienne za 15 jun 2013 - 8:16

Ik vind overigens nu dat je wel heel erg doet alsof de kinderen die in dit topic aan bod komen en een iPad/tablet hebben hele dagen achter zo'n ding zitten. Vergeet niet dat het iets voor erbij is. Ze spelen heus ook wel met blokken, ze leren heus wel fantasiespel met poppetjes en leren bouwen met Duplo.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Bericht  Susan za 15 jun 2013 - 8:16

Ik zou het geen goede ontwikkeling vinden als kinderen teveel/alleen maar op de iPad zouden zitten, maar voor erbij vind ik het geen punt.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Bericht  Printje za 15 jun 2013 - 8:17

Laurientje schreef:Pas was ik bij mijn zus op verjaardag en daar was ook een jongetje van 7 jaar, die kreeg bij binnenkomst direct de nintendo in zijn handen gedrukt en drie uur later zat hij er nog op.. En die ouders zeiden maar: lekker rustig zo hoor.

Ow heel herkenbaar, of in een restaurant, zelfs in de rij bij Disneyland echt serieus! Zoiets echt van zijn lang zal zijn leven nooit hier.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Bericht  Laurientje za 15 jun 2013 - 8:18

Parisienne schreef:Ik vind overigens nu dat je wel heel erg doet alsof de kinderen die in dit topic aan bod komen en een iPad/tablet hebben hele dagen achter zo'n ding zitten. Vergeet niet dat het iets voor erbij is. Ze spelen heus ook wel met blokken, ze leren heus wel fantasiespel met poppetjes en leren bouwen met Duplo.

Je bedoelt mij? Ik vond dit echt een schokkend voorbeeld ervan smile weet ook echt wel dat t niet overal zo gaat.
Hier mag mijn zoontje in t weekend ook soms op de iPad, maar dat is mijn iPad niet die van hem, vind t gewoon geen kinderspeelgoed.
Laurientje
Laurientje
Prater
Prater

Aantal berichten : 870
Punten : 926
Registratiedatum : 20-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Bericht  Printje za 15 jun 2013 - 8:20

Laurientje schreef:
Parisienne schreef:Ik vind overigens nu dat je wel heel erg doet alsof de kinderen die in dit topic aan bod komen en een iPad/tablet hebben hele dagen achter zo'n ding zitten. Vergeet niet dat het iets voor erbij is. Ze spelen heus ook wel met blokken, ze leren heus wel fantasiespel met poppetjes en leren bouwen met Duplo.

Je bedoelt mij? Ik vond dit echt een schokkend voorbeeld ervan :)weet ook echt wel dat t niet overal zo gaat.
Hier mag mijn zoontje in t weekend ook soms op de iPad, maar dat is mijn iPad niet die van hem, vind t gewoon geen kinderspeelgoed.

Denk dat ze mij (ook) bedoeld maar ik hoor dus gewoon van kleuters uit de klas dat het dus echt zo is dat sommige kinderen er de hele tijd achter zitten. Voor heel eventjes op een dag erbij prima maar als ik hoor dat ze echt middagen achter zo'n ding zitten dat vind ik echt absurd.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Bericht  Aimee za 15 jun 2013 - 8:21

Voor mij vlakt het een het ander niet uit. Als ik mijn kind een ipad zou geven, betekend het niet dat hij nooit meer met blokken hoeft te spelen. 
Ik denk dat je door vroeg te beginnen met het introduceren van electronica ook positieve dingen kan bereiken. Er zijn een heleboel leerzame apps te vinden en daarnaast denk ik ook dat het voor onze generatie kinderen een voorsprong kan zijn om al een beetje de weg te weten in de digitale wereld.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau? - Pagina 2 Empty Re: Hoeveel geld geven jullie uit aan een verjaardagscadeau?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 3 Vorige  1, 2, 3  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum