Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ongeveer 5 kg afvallen!

+14
Snirp
Atelier Madame
Lejow
Lady4
Nathalie
Puggle
Sissi
Reeza
Summerlovin
Elliot
*Bloempje*
Ella
Sea of Trees
Kamperseboekenwurm
18 plaatsers

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Ongeveer 5 kg afvallen!  - Pagina 2 Empty Re: Ongeveer 5 kg afvallen!

Bericht  Snirp ma 10 jun 2013 - 20:29

Ok, is dat Zomerslank-boek ook van Sonja?

Het variëren herken ik wel!
At voorheen eigenlijk 's morgens altijd brood, of yoghurt.
Nu ook wat vaker kwark, of fruit...
En die porties avondeten, het lijkt wel alsof je over ons schrijft, haha!
Als ik nu voor meer dan 2 personen kook, zet ik voor het opscheppen al het deel apart wat dan de vriezer in gaat.
Zo eten we het ook niet op. Want als het in de pan zit en op tafel staat, dan gaat de pan leeg...

Mijn vriend is gelukkig ook bereid om gewoon mee te doen. Zo halen we eigenlijk ook nooit meer iets te snoepen in huis, zoals chips of chocola. En als het er wel is, kunnen we ons ook gewoon beheersen, nemen we 1 bakje chips en gaat de zak daarna weer de kast in.

Het is echt een discipline die we even aan hebben moeten leren, maar we zien dat we er allebei een beter figuur van krijgen, dus dat motiveert ook wel Wink

Hardlopen ging gister trouwens ook goed! Voor het eerste sinds 7 weken weer gelopen, vanwege een knieblessure.
Heb pijnvrij kunnen lopen, dus morgen weer smile Wel netjes volgens het schema van de fysio, wil niet het risico lopen door te snel van start te gaan, de blessure weer terug te krijgen.
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  *Bloempje* ma 10 jun 2013 - 20:43

Yep, dat boek is van Sonja smile Staan voor deze tijd van het jaar ook wel erg lekkere, luchtige dingen in!

Ik haal ook geen snoep, koek, chocola en chips in huis...dat gaat erg goed. Wel haal ik voor het weekend wel eens zo'n zakje Java kroepoek waar we dan allebei een handje van nemen. Voorheen haalde ik voor m'n vriend Verkade Digestive koekjes, maar zodra die in de trommel zaten en hij dat door had... Elke keer als hij de kamer in kwam lopen met z'n mond vol dan wist ik wel weer hoelaat het was haha! Te verleidelijk gewoon en halverwege de week was het op. Jammer dan, ik haal het niet meer! Zegt ie zelf ook hoor, geen koekjes meer.

Ik probeer ook zeker 1x in de week een rondje te hardlopen. Varieert dan van 3 tot 5 km, soms train ik met het programma van Evi en soms zonder. Ben wel een beetje een mooi weer loper haha, moet mezelf wel echt een schop geven om door te zetten en even dat rondje te lopen! Wil misschien in september een ladiesrun 5 km lopen.

Deze week sla ik even over, heb van 't weekend een wandeling gelopen op de verkeerde schoenen....paar blaren aan overgehouden en nu doen die wondjes zeer Neutral Kan even geen gewone schoenen aan. Hopelijk eind van de week weer even proberen!
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13

Bericht  Snirp ma 10 jun 2013 - 21:26

Ok, dan ga ik eens kijken of ik die bij de bieb kan halen ofzo!
Recepten even kopiëren en dan kan het boek weer terug Wink

Ik heb gister dus voor het eerst weer hardgelopen, 10x 1 minuut lopen/1 minuut wandelen.
Dit mag/wil ik morgen en zaterdag weer doen.
Daarnaast probeer ik lekker veel te fietsen en ben ik volop in training voor de Vierdaagse smile

Balen van je blaren, hopelijk zijn ze snel weg en kan je je gewone schoenen weer aan!
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Bericht  Sissi di 11 jun 2013 - 2:25

Ik zie dat Sonja Bakker populair is in dit topic Wink (haar dieet dan...)

Net heb ik bananenpannenkoekjes op. Een banaan prakken met twee eieren, wat kaneel en een eetlepel haverzemelen. Ik haalde er 6 kleine pannenkoekjes uit en het vult behoorlijk!

Vanavond rijst met kip, knoflook, ketjap, champignons en paksoi met als toetje magere yoghurt met warm fruit en wederom een lepel haverzemelen.

Eigenlijk is het vrij weinig wat ik eet maar ik vind het moeilijk om meer te eten zonder het gevoel te krijgen dat ik minder zou moeten eten omdat ik op dieet ben.

Hebben jullie dat ook? Dat de avonden het lastigst zijn omdat een chippie, stukje chocola of toastje juist zo lekker is wanneer je een film of serie kijkt? Ik vind dat juist de lastigste momenten.
Sissi
Sissi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 220
Punten : 230
Registratiedatum : 17-09-12

Bericht  Snirp di 11 jun 2013 - 2:55

Sissie, die pannenkoekjes heb ik ook al een aantal keer gemaakt, lekker he!
Eet je geen tussendoortjes?

De avonden zijn geen probleem, moet ik bekennen.
Maar dat komt dan ook wel omdat ik bij het avondeten gewoon een lekker bord vol leeg-eet!

Als ik heb gesport of heb hardgelopen neem ik soms 's avonds nog een eierkoek of een rijstewafel smile
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Bericht  Reeza di 11 jun 2013 - 4:00

Die bananen-pannenkoekjes ga ik morgenochtend maken, ben benieuwd! Mn quinoa salade was echt heerlijk, nog een soepje erbij gegeten maar dat is de volgende keer echt niet nodig, het vulde goed.

Vanavond ga ik ook naar de sportschool (ik sport drie keer per week) en beloning is een schaaltje dubbelvla van Optimel. Avondeten wordt aardappeltjes, sperziebonen en een tartaartje kip met groenten en noedels.
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Aantal berichten : 1062
Punten : 1180
Registratiedatum : 21-06-12

Bericht  Puggle di 11 jun 2013 - 10:34

Toevallig snirp! Ja ik moest ook wel wennen aan de hoeveelheden, maar ik vind het nu wel goed te doen. Je maag went er ook aan vind ik. Heb nu vakantie dus vind het wel zwaarder nu, maar ga fanatiek door smile vanmorgen zei de weegschaal 64,4 Very Happy op dinsdag is mijn weegdag.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Elliot di 11 jun 2013 - 18:57

Ik ben mijn dag net begonnen met een schaaltje yoghurt met fruit en een vitalu cracker met 20+ kaas. Ik ben er helaas nog steeds niet aan toe gekomen om met Insanity te beginnen, als het goed is ga ik dat vanavond doen. Maar eerst een dagje werken.
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Bericht  Snirp di 11 jun 2013 - 19:14

Puggle, op vrije/vakantiedagen heb ik het ook altijd moeilijker, haha! Maar de discipline heb je, kom op!
Elliot, werkse vandaag!

Voor mij een half werkdagje, op woensdag werk ik altijd van 13-17. Vanavond naar Sister Act, een cadeautje van mijn vriend omdat we vandaag over een jaar gaan trouwen.
Avondeten zal dus een snelle hap worden ergens. Verder eet ik dit vandaag:
O: cracker met chocopasta en een banaan
T: 250gr yoghurt
L: 2 boterhammen met kaas en een bakje sla
T: Time-Out
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Bericht  Reeza di 11 jun 2013 - 19:45

Veel plezier vanavond Snirp!

Mijn lijstje is vandaag:

O: Ei-banaan pannenkoekjes (waren erg lekker!)
T: Mueslireep (light) en wat kersen
L: 2 zuurdesembroodjes, 1 met avocado en 1 met philadelphia en een bakje rauwkost
T: 250 gr magere kwark met druiven
A: Aardappels, sperziebonen, tartaar
T: Schaaltje Optimel dubbelvla (had ik gister niet genomen)

Ik had me vanmorgen gewogen en was aangekomen Sad Nouja ik ga nog maar even zo door en weeg me zaterdag wel weer. Zaterdag dus op vakantie, ben benieuwd hoe het daar gaat (ik ga all inclusive).
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Bericht  Nathalie di 11 jun 2013 - 21:45

Reeza, vakantie blijft altijd moeilijk.

Wat ik vorig jaar deed was het ontbijt beginnen met 2 stukken fruit, klein bakje yoghurt en een kop thee. Dan ging ik een 2e rondje en zat ik meestal al zo vol dat ik alleen een broodje gekookt ei nam.

De lunch deden we onderweg meestal een stokbrood delen.

Het dinner starte ik op dezelfde manier alleen dan met een bord sla/rauwkost. Daarna nam ik nog wat groentes en een stukje vlees. Ik heb de patat alle dagen links laten liggn. En alleen als het toetje erg lekker was nam ik een klein stukje en een stuk fruit.

Het was wel even omschakelen maar na de vakantie was ik nog afgevallen ook. Meestal ga je met all in juist heel veel eten maar dat is een keuze die je moet maken.

Verder veel gelopen, dat is altijd goed.

Nathalie
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 431
Punten : 577
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Reeza di 11 jun 2013 - 22:26

Bedankt voor de tips Nathalie! Dat klinkt inderdaad als een goede manier. Ik neem nog wel mueslirepen mee in de koffer voor als ik een hongermoment heb tussendoor. Maar met veel groente/fruit eten zou het inderdaad moeten lukken. Ik hoef niet af te vallen op vakantie als ik maar niet kilo's aankom. Wil niet dat alle moeite van afgelopen maanden voor niks is geweest Neutral
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Bericht  Sissi wo 12 jun 2013 - 0:17

Mijn eetlijstje van vandaag:
Ontbijt: Niks (heel slecht:oops:)
Tussendoor: een gekookt ei
Lunch: bananenpannenkoekjes. Die zullen er voorlopig nog wel even in blijven:D
Avondeten: 2 meergranenpannenkoeken met Philadelphia, spinazie en gerookte zalm.

Tsja, en 's avonds... gisteren had ik warm zomerfruit met magere yoghurt maar ik vond het toch wel erg zuur. Misschien dat ik er nu een theelepel zoetstof doorheen doe om het wat zoeter te maken.

Vanochtend heb ik me even gewogen en ben sinds vorige week 1.1 kg afgelopen, dus dat gaat wel lekker op deze manier. Hopelijk hou ik het ook vol deze keer.

@ Elliot: ik ben benieuwd of Insanity wat is. Ik las laatst een artikel in een tijdschrift van iemand die het ging uitproberen en zij zei dat het echt heel zwaar is. Dus ik ben benieuwd of jij het te doen vindt. Misschien is het dan ook wel wat voor mij.

@ Reeza: als ik je eetlijstje zo zie, kan je geen vet aangekomen zijn hoor. En de ene keer hou je wat meer vocht vast dan de andere keer dus laat je er niet door ontmoedigen hoor!

Succes iedereen!
Sissi
Sissi
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Snirp wo 12 jun 2013 - 2:16

Sissi, eet je niks tussen je lunch en diner?
Ik zou dat echt niet redden, haha!

Mijn lunch is iets veranderd, had lekker een Italiaanse bol gehaald voor mijn vriend en mij.
Lekker belegd met ham, kaas en wat tomaat.

Net als tussendoortje mijn Time-Out verwisseld voor een stukje brownie, er is een collega jarig.

Oeh, Reeza, all-inclusive op vakantie, haha! De tips van Nathalie zijn zeker wel goed!
En blijf ook lekker veel drinken! Maar als je naar een warm land gaat, moet dat wel lukken smile
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Bericht  Ella wo 12 jun 2013 - 5:46

Zo ik meld me ook weer. Afgelopen 3 weken liep ik om de dag hard. En val daardoor echt niet af nu. Ws door de spieren. Ik ga nu maar om de 3 dagen kijken of ik dan wat afval. Ik merk het qua omvang wel. Maar wil het ook op de weegschaal zien;)

Hoe vaak gaan jullie wegen? 1x per week?
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Snirp wo 12 jun 2013 - 19:05

Hoi Ella!!

Ik weeg me inderdaad 1x per week. Anders wordt het te frustrerend, en ik heb eerder gemerkt dat mijn gewicht best kan schommelen in een week. 
Hardlopen doe ik nu ook weer 3x in de week, heerlijk! 

Mijn eetschema ziet er vandaag zo uit:
O: 2 kale rijstewafels, groot glas drinkontbijt
T: beker kwark
L: 2 crackers met smeerkaas en een krentenbol
T: een appel en wat aardbeien
D: aardappels, spinazie uit de wok en een gehakt cordon-bleu.
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Bericht  Ella wo 12 jun 2013 - 20:14

Snirp: Val jij wel af (op de weegschaal dan he Wink) met hardlopen? Ik heb vanmorgen weer gewogen er gaan gewoon geen grammetje vanaf.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Reeza wo 12 jun 2013 - 20:32

Goedemorgen allemaal! Vandaag mn laatste werkdag voor mn vakantie, eindelijk!

Weer een eetlijstje voor vandaag:

O: 3 wasa rustiek crackers, 1 met pure hagelslag, 1 met hummus en 1 met filet americain
T: Mueslireep en wat kersen
L: Quinoa salade en een gekookt ei
T: Magere kwark met druiven
A: Sla met tonijn, avocado, paprika, tomaat, rozijnen, druiven en pitten. Daarbij eet ik roggebrood.
T: Bakje optimel dubbelvla

Ik heb ook niet het idee dat ik afval door te sporten maar ik probeer toch braaf te gaan. Ik weeg me in principe 1x per week, maar soms kan ik het niet laten en ga ik vaker op de weegschaal staan Embarassed
Reeza
Reeza
Prater
Prater

Bericht  Snirp wo 12 jun 2013 - 20:59

Ella, aan het begin viel ik erg snel af! 
Maar weet niet of dat aan mijn nieuwe eetpatroon lag, of aan het vele sporten.
Wel heb ik gemerkt dat ik, toen ik niet meer hard kon lopen door mijn blessure, niet tot nauwelijks meer afviel...

Dus het lopen helpt zeker wel, maar ook alleen maar in combi met een goed eetpatroon smile

Reeza, wat een heerlijk vooruitzicht! Ga je morgen ook al meteen weg? Of nog een pak- en rommeldagje thuis?
Ik wilde gisterochtend ook op de weegschaal gaan staan, maar heb de verleiding kunnen weerstaan :P
Zaterdag weer!
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Bericht  Sissi do 13 jun 2013 - 6:15

Reeza, alvast fijne vakantie! Hier is er toch alleen maar regen:laughcry:

Mijn eetlijstje tot nu toe:
- 2 bruine geroosterde boterhammen. 1 met light tonijnsalade en 1 met Philadelphia.
- 2 burrito's met groente, kip en sweet chili saus.
- Tussendoor: kop thee met 2 kaneeltoastjes

Weer niet veel gegeten vandaag. Voor de trek vanavond heb ik een beker perzikstukjes op sap. Op die manier heb ik toch nog wat zoets vandaag.

Een aantal van jullie doen aan hardlopen, las ik. Lopen jullie dan gewoon zelf of in groepsverband? Ik heb tot een paar maanden terug in een groep hardgelopen, maar m'n enkel ging op een gegeven moment weer opspelen waardoor ik ermee heb moeten stoppen.
Sissi
Sissi
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Snirp do 13 jun 2013 - 6:33

Ik loop alleen smile.
Heb een tijdje met een vriendin gelopen, maar toen kreeg ik een blessure.
Nu dus weer alleen opgestart.
Vind dit eigenlijk wel lekker! Loop dan ook nooit langer dan een half uurtje. Daarna vind ik het saai worden Wink.
Loop nu 1/1 (hardlopen/wandelen) en dat dan 10x. Hierna mag ik 2/1 10x gaan lopen smile.
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Bericht  Snirp do 13 jun 2013 - 22:40

Zo, vandaag een echte 'vrijdag, is het al bijna weekend'-dag!
In mijn koffiepauze naast mijn eierkoek nog 3 kleine koekjes gegeten. Collega is jarig, haha!

Verder ziet mijn dag er nog zo uit:
L: 2 boterhammen met ham, een opkikker en wat druiven
T: Banaan en kiwi
D: Lasagne met spinazie en pesto.

Morgen weer wegen, ben benieuwd! Denk dat er sowieso iets af is, was vorige week nog ongesteld.
Merk ook serieus dat mijn broeken wat losser zitten en mijn riem een gaatje strakker kon, haha!
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Bericht  Sissi vr 14 jun 2013 - 3:53

Ik kan de verleiding ook vaak niet weerstaan om vaker dan mijn vaste weegmoment in de week op de weegschaal te staan. Morgen mag ik me ook weer wegen;) dus ik ben benieuwd! Helaas zit het komende weekend weer vol verleidingen, want morgenavond een verjaardag en zondag vaderdag. Dat betekent dat ik nee moet zeggen tegen in ieder geval 2 stukken taart:(

Maar dat is het belangrijkst toch? Dat je aan je kleding merkt dat je bent afgevallen? En zeker als je sport, dan maak je meer spieren aan wat zwaarder weegt dan vet. Dus ik zou vooral afgaan op hoe je kleding valt hoor.

Mijn eetlijstje voor vandaag:
- 2 geroosterde bruine boterhammen met Philadelphia en tonijnsalade
- 2 bruine bolletjes met een magere hamburger en wat sweet chili saus
- 1 kop paprikasoep
- 3 kleine bananenpannenkoekjes als toetje

En mocht ik vanavond nog honger hebben, ik heb nog steeds een beker perzikstukjes op sap staan die ik eigenlijk gisteren zou eten.
Sissi
Sissi
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Snirp vr 14 jun 2013 - 20:10

Vanmorgen op de weegschaal gestaan...
Tegen al mijn gevoel in zelfs aangekomen... 0.7kg nog wel...
Dat had ik echt niet verwacht, aangezien mn broeken weer lekkerder zaten enzo en ik me goed aan mijn eetschema heb gehouden.
Ach, zolang ik me maar goed voel. We zien wel weer wat de weegschaal volgende week zegt!

Zo een weekendje richting het oosten, daar woont familie van mijn vriend.
Gaan lunchen bij een oom en tante, vanavond ergens gourmetten, morgen ook lunchen met een vriend en morgenavond uit eten... Kortom, een slecht weekend Wink 
Maar ik heb er zin in en voel me goed, dus wie maakt me wat!
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Bericht  *Bloempje* vr 14 jun 2013 - 23:29

Hi dames!

Ik meld me ook weer even... Na 2 superslechte dagen te hebben gehad, ben ik vanmorgen weer vol goede moed begonnen. 

Heb donderdagmiddag te horen gekregen dat mijn verlenging van WW die eerder was toegekend, toch niet doorgaat door een foutieve berekening en toezegging van het UWV. Wat inhoud dat mijn WW eind juli stopt ipv volgend jaar maart Cry. Voelde me behoorlijk beroerd en heb even de boel de boel gelaten om dit slechte nieuws te laten bezinken. Nu dus alles op alles zetten om maar een baan te vinden, waar en hoe dan ook...

Denk dat ik wel weer iets ben aangekomen, ondanks dat ik door dit soort stress vaak helemaal geen trek heb ga ik toch juist eten...heel vreemd. Ik ben een echte emotie-eter.

Dit is mijn dag vandaag:
O: optimel yoghurt met 2 lepels muesli
T: appel
L: salade met avocado, ei, tomaat, komkommer en augurk + drinkboullion
T: eierkoek
D: kipburger met rode kool, gekookte en erna gebakken aardappelschijfjes (zelf gemaakt) en sla

Vanavond een verjaardag, vriendinnetje is jarig en maakt zelf cake. Misschien dat ik van mezelf een klein plakje mag. Verder een rustig weekend zonder bijzonderheden.

Fijn weekend meiden!
*Bloempje*
*Bloempje*
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 204
Punten : 226
Registratiedatum : 08-05-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: