Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een appartement en kinderen

+27
Razz
Steep
Sanne
Luce
Lejow
Printje
mzcharlotte
Ooh La La!
Sterrin_
Bay
Novalee
Caroow
Supertalentje
PapillonRose
Kalishi
SarahKey
Aoi
Parisienne
Funk
Sea of Trees
Floor
Coco
Slakje
Linda
Susan
Filoria
Mama
31 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 4 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 10:09

Wij zaten met z'n drieën bij papa op de fiets, één achterop, één op de stang en één op het stuur, ging allemaal prima en het was niet eens een papafiets. Mijn moeder had trouwens ook geen mamafiets, gewoon een zitje op haar stuur bevestigd en een zitje achterop.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 4 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 10:09

Pippa schreef:
Zus schreef:

Dat kun je hier inderdaad beter niet doen, en dan woon ik nog aan de rand.



Echt? Ik woon midden in de stad en mijn vriend heeft een hele dure gazelle gewoon buiten staan, zonder extra slot, en die staat er al jaren, en daar gebeurd helemaal niks mee! smile En mijn fiets staat er naast, met extra slot om het zadel, gebruik die alleen als ik in de stad ben of als hij op een drukke plek staat.

Kan per plek verschillen natuurlijk, hier is het einde van een tramlijn en een donker tunneltje waar vaak jongeren staan... Tja...

Maar waarom gaat het nu in hemelsnaam of je je fiets binnen of buiten laat staan? Als je graag kinderen wilt zijn dat toch niet serieus dealbreakers??

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 4 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Lejow ma 10 jun 2013 - 10:09

Hahaha Sanne, ik moest echt heel hard lachen om jouw post.

*papa zwaait been over de fiets* BAM... Keesje er naast *oh ja sorry mn jong, even vergeten dat het papadag is vandaag!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 4 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Sanne ma 10 jun 2013 - 10:12

Lejow schreef:Hahaha Sanne, ik moest echt heel hard lachen om jouw post.

*papa zwaait been over de fiets* BAM... Keesje er naast *oh ja sorry mn jong, even vergeten dat het papadag is vandaag!!

Haha, en ik om die voor jou.
Ik zie ook echt zo'n heel benauwd ventje voor me haha.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 4 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Lejow ma 10 jun 2013 - 10:13

Sanne schreef:
Lejow schreef:Hahaha Sanne, ik moest echt heel hard lachen om jouw post.

*papa zwaait been over de fiets* BAM... Keesje er naast *oh ja sorry mn jong, even vergeten dat het papadag is vandaag!!

Haha, en ik om die voor jou.
Ik zie ook echt zo'n heel benauwd ventje voor me haha.

Met piekhaar, een brilletje en een shirt met erop: It wasn't me!!
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 4 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Sanne ma 10 jun 2013 - 10:15

KimRosenberg85 schreef:Wij zaten met z'n drieën bij papa op de fiets, één achterop, één op de stang en één op het stuur, ging allemaal prima en het was niet eens een papafiets. Mijn moeder had trouwens ook geen mamafiets, gewoon een zitje op haar stuur bevestigd en een zitje achterop.

Natuurlijk kan het wel, maar er zijn tegenwoordig steeds meer speciale hulpmiddelen die het leven makkelijker maken. Ik ga ook niet meer met paard en wagen naar mijn werk, ondanks dat mijn voorouders dat wel hebben gedaan en dat toen ook best goed ging.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 4 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Lejow ma 10 jun 2013 - 10:19

Sanne schreef:
KimRosenberg85 schreef:Wij zaten met z'n drieën bij papa op de fiets, één achterop, één op de stang en één op het stuur, ging allemaal prima en het was niet eens een papafiets. Mijn moeder had trouwens ook geen mamafiets, gewoon een zitje op haar stuur bevestigd en een zitje achterop.

Natuurlijk kan het wel, maar er zijn tegenwoordig steeds meer speciale hulpmiddelen die het leven makkelijker maken. Ik ga ook niet meer met paard en wagen naar mijn werk, ondanks dat mijn voorouders dat wel hebben gedaan en dat toen ook best goed ging.

Nou, dit inderdaad...
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 4 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 10:19

Ik vind dat toch wat anders. Ik krijg het gevoel dat het tegenwoordig wel érg over de top gaat wat betreft spullen. Denk je niet dat producenten gewoon een markt proberen te creëren om geld te verdienen en dat ze dit behoorlijk goed lukt met al die jonge moeders die persé alles perfect voor elkaar willen hebben voor hun kind?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 4 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Parisienne ma 10 jun 2013 - 10:22

Maar zo'n fiets ís ook gewoon een stuk fijner dan een normale fiets. Dat wil niet zeggen dat een normale fiets met stoeltjes niet voldoet, een 'mamafiets' maakt het wel misschien net wat comfortabeler. Daarbij, het oog wil ook wat. Sommigen vinden zo'n fiets juist erg leuk, met bijpassende fietsstoeltjes voor en achter. Anderen kan het weer niks schelen. Smaken verschillen, zo ook hierbij.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 4 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Lejow ma 10 jun 2013 - 10:24

KimRosenberg85 schreef:Ik vind dat toch wat anders. Ik krijg het gevoel dat het tegenwoordig wel érg over de top gaat wat betreft spullen. Denk je niet dat producenten gewoon een markt proberen te creëren om geld te verdienen en dat ze dit behoorlijk goed lukt met al die jonge moeders die persé alles perfect voor elkaar willen hebben voor hun kind?

Ben ik het, in het geval van de mamafiets, niet mee eens. Die is in veel opzichten ook gewoon een stuk veiliger dan een normale fiets.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 4 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Sanne ma 10 jun 2013 - 10:24

Dat geldt vast voor een aantal moeders, maar de meeste mensen raken echt niet hun verstand kwijt als ze een kind krijgen. Ik vind een moederfiets handig, ook met het op op het door ons gewenste grote gezin, anders had ik waarschijnlijk voor een gewone fiets gekozen. Een babyfoon vind ik onnodig (in onze omstandigheden, wonen in een appartement), dus dat heb ik echt niet aangeschaft omdat de fabrikant en alle babyuitzetlijsten dat zeggen.

Ik ken wel mensen hoor die alles kopen zoals jij dat nu zegt, maar dat zijn wel uitzonderingen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 4 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Luce ma 10 jun 2013 - 10:33

KimRosenberg85 schreef:Ik vind dat toch wat anders. Ik krijg het gevoel dat het tegenwoordig wel érg over de top gaat wat betreft spullen. Denk je niet dat producenten gewoon een markt proberen te creëren om geld te verdienen en dat ze dit behoorlijk goed lukt met al die jonge moeders die persé alles perfect voor elkaar willen hebben voor hun kind?

Waarom ga je hier zo op door?
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 4 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 10:39

Om bewustzijn te creëren. De consumptiemaatschappij loopt de spuigaten uit en jonge moeders zijn een gewild slachtoffer van alle commercie. Het enige wat ik niet begrijp is dat - vooral vrouwen - hier zo gevoelig voor zijn. Prik je daar niet doorheen, denk ik dan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 4 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Supertalentje ma 10 jun 2013 - 10:43

Luce schreef:
KimRosenberg85 schreef:Ik vind dat toch wat anders. Ik krijg het gevoel dat het tegenwoordig wel érg over de top gaat wat betreft spullen. Denk je niet dat producenten gewoon een markt proberen te creëren om geld te verdienen en dat ze dit behoorlijk goed lukt met al die jonge moeders die persé alles perfect voor elkaar willen hebben voor hun kind?

Waarom ga je hier zo op door?
Het gaat ook erg over de top qua spullen, niet normaal meer. Toen ik beviel raakte ik mijn verstand kwijt, alles draait om spullen, merk en hébben, anders val je er toch buiten. Ik verbaas me hier echt over de tweedehands aankopen, dat kan écht niet meer. En dan de kado's die kinderen krijgen, een auto van 50 cent van de action volstaat niet meer hoor, zelfs voor kennissen moet minimaal 10 euro uitgegeven worden.
Wat een slachtoffer ben ik toch van al die marketing-consultants en stom ook dat ik er zelf niet een geworden ben.
*Check, mijn nieuw gekochte mamafiets van 650 euro met Bobike voorstoeltje staat in de schuur, gewoon, omdat het kán*

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 4 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 10:47

KimRosenberg85 schreef:Om bewustzijn te creëren. De consumptiemaatschappij loopt de spuigaten uit en jonge moeders zijn een gewild slachtoffer van alle commercie. Het enige wat ik niet begrijp is dat - vooral vrouwen - hier zo gevoelig voor zijn. Prik je daar niet doorheen, denk ik dan?

Zodra je het woord 'veiligheid' laat vallen als bedrijf zit je al snel goed inderdaad. Ik geef zelf in het algemeen ook niet om spullen maar als een ander dat wel doet, kan ik daar dan ook weer niet van wakker liggen eigenlijk. Ik snap ook niet zo goed waarom je bewustzijn wilt creëren in dit topic. Nu gaat het over fietsen terwijl het topic daar toch helemaal niet over ging? Jij koopt niet zo'n fiets, een ander wel. Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat jouw mening een hoop forummers zal veranderen qua koopgedrag. Dat bedoel ik verder niet verkeerd maar je zult zelf ook wel doorhebben hoe je hier 'in de markt ligt'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 4 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 10:51

Precies, het woord veiligheid doét iets met jonge moeders, ze zijn zo bang zijn om iets fout te doen, dat ze alles blindelings kopen wanneer ze geloven dat iets veiliger is voor hun kind. Producenten spelen hier natuurlijk handig op in.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 4 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Supertalentje ma 10 jun 2013 - 10:56

En dan nog? Dan zijn we allemaal slachtoffer van de consumptiemaatschappij en dan? Als iemands partner overlijdt dan branden we allemaal een kaarsje en zien we heus wel wat belangrijk is. Tot die tijd besteed een ieder zijn geld aan dat wat ie belangrijk vindt, ongeacht wat je ervan vindt. Ironisch genoeg gaat dit topic over het wonen in een appartement en het hebben van een schuur als meterkast, er wordt niet eens gevraagd 'koop ik een box van een tientje van MP? Of toch een nieuwe van €300?' er wordt geopperd dat een speelkleed wel handig zou kunnen zijn, hoezo 'bewustzijn creeeren'?!
En Zus je hebt gelijk, het zitje dat we gekocht hebben was het 'meest veilig', iets met rubber op de schouders, kan het niet eens uitleggen en ik heb het ook niet nagekeken, haha!

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 4 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 11:01

Kim, waarom kun je je er niet bij neerleggen dat het soms, heel soms, wel eens kan voorkomen dat een ander het anders doet dan jij?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 4 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 11:05

Ik heb een nieuw topic geopend, anders gaan we wel erg ver offtopic!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 4 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Bay ma 10 jun 2013 - 11:32

Ik snap inderdaad ook niet helemaal hoe dit topic in een fietsentopic heeft kunnen veranderen.
Anyway ik ben weer wat wijzer geworden hoe andere moeders het doen in een appartement en beperkte ruimte. Dat wij nu in een appartement wonen is zeker geen deal Breaker om niet aan kinderen te beginnen. Ik weet dat onze situatie tijdelijk is. Zelf heb ik niemand in mijn omgeving die met kinderen in een appartement woont dus het is fijn om hier ervaringen te kunnen uitwisselen.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 4 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 11:43

@Bay, ik heb al een ander topic geopend.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 4 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 18:04

Bay schreef:Ik snap inderdaad ook niet helemaal hoe dit topic in een fietsentopic heeft kunnen veranderen.
Anyway ik ben weer wat wijzer geworden hoe andere moeders het doen in een appartement en beperkte ruimte. Dat wij nu in een appartement wonen is zeker geen deal Breaker om niet aan kinderen te beginnen. Ik weet dat onze situatie tijdelijk is. Zelf heb ik niemand in mijn omgeving die met kinderen in een appartement woont dus het is fijn om hier ervaringen te kunnen uitwisselen.

Je weet dat het tijdelijk is? Ik ben opgegroeid in een appartement, was niks mis mee hoor...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 4 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Linda ma 10 jun 2013 - 18:18

Zus schreef:
Bay schreef:Ik snap inderdaad ook niet helemaal hoe dit topic in een fietsentopic heeft kunnen veranderen.
Anyway ik ben weer wat wijzer geworden hoe andere moeders het doen in een appartement en beperkte ruimte. Dat wij nu in een appartement wonen is zeker geen deal Breaker om niet aan kinderen te beginnen. Ik weet dat onze situatie tijdelijk is. Zelf heb ik niemand in mijn omgeving die met kinderen in een appartement woont dus het is fijn om hier ervaringen te kunnen uitwisselen.

Je weet dat het tijdelijk is? Ik ben opgegroeid in een appartement, was niks mis mee hoor...

Het kan toch iemand z'n voorkeur niet hebben om in een appartement kinderen te krijgen?

Ik ben zelf opgegroeid in een eengezinswoning en dat wilde ik voor m'n kinderen ook graag hebben.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 4 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Steep ma 10 jun 2013 - 18:30

Linda schreef:
Zus schreef:
Bay schreef:Ik snap inderdaad ook niet helemaal hoe dit topic in een fietsentopic heeft kunnen veranderen.
Anyway ik ben weer wat wijzer geworden hoe andere moeders het doen in een appartement en beperkte ruimte. Dat wij nu in een appartement wonen is zeker geen deal Breaker om niet aan kinderen te beginnen. Ik weet dat onze situatie tijdelijk is. Zelf heb ik niemand in mijn omgeving die met kinderen in een appartement woont dus het is fijn om hier ervaringen te kunnen uitwisselen.

Je weet dat het tijdelijk is? Ik ben opgegroeid in een appartement, was niks mis mee hoor...

Het kan toch iemand z'n voorkeur niet hebben om in een appartement kinderen te krijgen?

Ik ben zelf opgegroeid in een eengezinswoning en dat wilde ik voor m'n kinderen ook graag hebben.

Ik ben ook opgegroeid in een appartement. Niks mis mee, maar ik zou graag mijn kinderen wel een tuin willen bieden. Lijkt mij niks verwends aan, gewoon een kwestie van voorkeur.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 4 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 19:03

Zoals het er nu naar uit ziet, zullen onze kinderen ook op gaan groeien in een appartement. Of in elk geval de eerste vijf jaar in een appartement wonen. Ik heb namelijk geen zin meer in die koop-/hupotheekrompslomp, nu twee keer in korte termijn gehad en ik ben er wel een beetje klaar mee. En huren wordt onbetaalbaar.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 4 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum