Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

+32
L!ND@
hellowkitty
Floor
Ezzer
Teddyaapje
Laced
Snoes
Steep
Pien
Lejow
SarahKey
Linda
Makamba
PapillonRose
Filoria
Flip Fluitketel
liesje
Ayla
yes1984
Sanne
Twellie
Happydobby
MissD
Kruidkoek
Printje
Coco
Poisongirl
Muppetje
blondje1313
CCC
mzcharlotte
Slakje
36 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch Empty 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Slakje vr 1 jun 2012 - 18:59

Zijn hier ouders die een klein appartement hebben? Zoja; hoe doen jullie dat? Wij hebben 2 (vrij grote, dat wel) slaapkamers. Maar onze living staat echt al bomvol. Daarin is er wel een klein speelhoekje voor Louise met een speelmatje en een opbergdoos en haar park staat er ook in. Is het mogelijk om 2 baby's in één slaapkamer te leggen (ik hou niet zo van baby mee op de kamer, papa slaapt hier erg luidruchtig en Louise ook al, wie weet de derde ook, en ik denk dat het ook moeilijker is om het kindje nadien, als hij/zij 5 of 6 maand is op een kamer te leggen)?
Hoe doen jullie dat?

En is het moeilijk om 2 babietjes (allez ja, tegen de tijd dat de tweede zou komen is Louise 1 jaar) te verzorgen? Allez, ik bedoel; ga je niet dood van de stress en drukte?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 19:29

weet je, dit zijn praktische bezwaren. Praktische bezwaren lijken vooraf vaak heel groot, maar blijken uiteindelijk reuze mee te vallen. Ik weet dat hier een hoop tweelingen bij elkaar op de kamer slapen, dat gaat goed. Misschien zal het even wennen zijn in het begin, maar daarna is het gewoon de normaalste zaak van de wereld voor beide kinderen en weten ze niet anders.
W.b. ruimte: welke extra ruimte ben je voor een tweede kindje kwijt? Speelhoekje heb je al, speelgoed heb je al, een extra baby neemt volgens mij maar extra weinig ruimte in als je er al eentje hebt.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  mzcharlotte vr 1 jun 2012 - 19:41

Rejoy. schreef:Praktische bezwaren lijken vooraf vaak heel groot, maar blijken uiteindelijk reuze mee te vallen.

Al begrijp ik Slakje wel, ik denk dat het bovenstaande echt van toepassing is. Ik denk dat het prima te doen is met twee babies op 1 kamer, meerdere gezinnen met kinderen hebben dat voor je gedaan. De kinderen van een kennis van mij zochten elkaar continu op en die hebben ze zelfs op een gegeven moment maar op 1 kamer gelegd in plaats van ieder hun eigen kamer. Ik denk wel dat het een tijdje zwaar is om twee afhankelijke kinderen te verzorgen, maar ik vraag me af of dat zwaarder is om met een andere keuze te leven als je hart een tweede met open armen verwelkomt. Ik schrijf dit niet om je te proberen te overtuigen om een keuze te maken, maar ik vind wel dat je gevoel tegen het praktische zou moeten afzetten.

Nogmaals, sterkte en wijsheid met je beslissing toegewenst.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 19:49

en twee jonge kinderen met maar een jaar leeftijdsverschil zal ongetwijfeld zwaar zijn, maar een peuter in de peuterpubertijd en een kleine baby zal ook loodzwaar zijn, zeker als één van de twee moeilijk slaapt bijvoorbeeld.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  CCC vr 1 jun 2012 - 20:02

Slakje schreef:Zijn hier ouders die een klein appartement hebben? Zoja; hoe doen jullie dat? Wij hebben 2 (vrij grote, dat wel) slaapkamers. Maar onze living staat echt al bomvol. Daarin is er wel een klein speelhoekje voor Louise met een speelmatje en een opbergdoos en haar park staat er ook in. Is het mogelijk om 2 baby's in één slaapkamer te leggen (ik hou niet zo van baby mee op de kamer, papa slaapt hier erg luidruchtig en Louise ook al, wie weet de derde ook, en ik denk dat het ook moeilijker is om het kindje nadien, als hij/zij 5 of 6 maand is op een kamer te leggen)?
Hoe doen jullie dat?

En is het moeilijk om 2 babietjes (allez ja, tegen de tijd dat de tweede zou komen is Louise 1 jaar) te verzorgen? Allez, ik bedoel; ga je niet dood van de stress en drukte?

Hoe denk je dat ze het vroeger deden? Mijn moeder komt uit een groot gezin, ook kinderen dicht op elkaar, hebben bij elkaar op de kamer geslapen in een heel klein huis... En of je dood gaat van de stress en drukte, denk dat je het wel overleeft hoor Wink

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  blondje1313 vr 1 jun 2012 - 20:03

Ben je nu aan het twijfelen over een tweede of ben je zwanger (aangezien je zegt dat als de baby er is Louise bijna 1 is?)

Ik denk dat tussen bijna elk leeftijdsverschil zijn voors en tegens te geven zijn. Je moet in elk geval ook goed aan jezelf denken, is je eigen lijf al genoeg hersteld van de vorige zwangerschap?
Twee kinderen op 1 kamer gaat denk ik best.

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Muppetje vr 1 jun 2012 - 20:21

blondje1313 schreef:Ben je nu aan het twijfelen over een tweede of ben je zwanger (aangezien je zegt dat als de baby er is Louise bijna 1 is?)

Ik denk dat tussen bijna elk leeftijdsverschil zijn voors en tegens te geven zijn. Je moet in elk geval ook goed aan jezelf denken, is je eigen lijf al genoeg hersteld van de vorige zwangerschap?
Twee kinderen op 1 kamer gaat denk ik best.

Ze is ongepland zwanger en twijfelt over wel of niet een abortus

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Poisongirl vr 1 jun 2012 - 20:28

Slakje, het zijn inderdaad praktische bezwaren, daar kom je wel overheen! Ik heb helemaal gemist dat je weer zwanger bent! Snap dat het moeilijk is en misschien zelfs onoverkomelijk lijkt, maar ik weet zeker dat jullie dit kunnen! Al snap ik je twijfel helemaal meis! Ik ben het wel ook eens met blondje. Je moet lichamelijk en mentaal deze zwangerschap ook aankunnen... Wat jullie ook besluiten ik weet zeker dat het weloverwogen zal zijn. hele dikke knuffel van mij 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch 699888 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch 699888
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Coco vr 1 jun 2012 - 20:42

Het is prima te doen hoor. Onze kinderen slapen nu we genoeg kamers hebben nog steeds samen op een kamer. Wij woonden hiervoor ook in een apartement met 2 slaapkamers. Het was/is soms best pittig maar dat komt meer doordat ze zo slecht sliepen ( ik moest elke 45-90 min eruit) en slecht naar bed gingen allebei en mijn man om de week 6 avonden er niet was. Als het slaapprobleem er niet was en mijn man s avonds thuis dan was het bijna een eitje.
Daarbij is L. als ze 1 is natuurlijk ook al een stuk zelfstandiger en als baby 2 gaat kruipen of buiten de box spelen, kan L. al lopen waarschijnlijk.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 20:44

Weet je, Slakje?
Het lijkt meer te gaan of je de ruimte in jezelf, in het emotionele stuk kunt aangaan, om nog een keer (wéér onverwacht) zo'n achtbaan door te gaan. Wat je zelf ook in het andere topic zegt, dat jullie eindelijk in wat 'rustiger vaarwater' (op je plooien) terecht kunnen komen, kunnen genieten van elkaar en van de kleine L, en dan komt er een onverwachte nieuwe zwangerschap op je pad.



Een baby heeft zeker praktisch gezien ruimte nodig, maar niet zo veel. En aangezien er maar zo weinig leeftijdsverschil is is bij elkaar slapen waarschijnlijk juist makkelijker, dan als er vier jaar tussen zou zitten, of meer.

Je schreef ook al dat het financieel wel te doen is...



Maar je a.s man en jij? Hoe gaat het met/tussen jullie? De eerste zwangerschap was al onverwacht, jullie zijn snel moeten verhuizen, jullie levens zijn op zijn kop gezet, jij hebt je studie moeten opgeven.....
Iedereen kan zeggen dat dit soort dingen uiteindelijk op zijn pootjes terecht komen, en met praktische bezwaren geloof ik dat ook zeker wel, maar niet altijd met het andere stuk. We hebben het hier niet over een nieuwe kast, maar over een baby, wie zal opgroeien en waar je zorg en liefde voor moet hebben.

(ik denk dat het met de liefde voor kindjes goed zit hoor, echt)



Ik denk dat je alleen wel moet beseffen (en begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen zwangerschapsbeëindiging) dat je nu bang bent dat je de nieuwe emotionele achtbaan van een zwangerschap, van weer alles op zijn kop, niet aankunt.... Kun je wel de nasleep van een abortus aan? Het zien van jullie kleine L en steeds beseffen dat je zwanger had kunnen zijn van haar broertje/zusje? Kun je het aan dat de periode rond de uitgerekende datum komt en er geen geboorte zal plaatsvinden? Want een abortus is echt niet, 'we halen het weg, praten er niet meer over en gaan verder zoals hiervoor' ... Hoe dan ook, er is al iets veranderd en het wordt niet meer zoals tien weken geleden....



Je lijkt me een lieve jonge vrouw, een leuke moeder en ik denk dat je sterker bent dan je een paar jaar geleden dacht. Je hebt de zwangerschap, geboorte en eerste maanden van L ook hartstikke goed gedaan.... Dus aan jezelf hoef je niet te twijfelen.

Misschien kun je bv ook met je mama/schoonmama afspreken dat L daar af en toe heen mag als het even zwaar voor je wordt, dat je ook een beetje het gevoel hebt dat jij en je man nog 'back-up' hebben...



Het enige wat ik echt kan zeggen is : 'probeer niet te reageren vanuit je eerste paniek' ..



Sterkte, dit moet ontzettend moeilijk voor jullie zijn....

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Printje vr 1 jun 2012 - 20:49

Mooi beschreven PinkCoelko.

Ik denk idd dat je over praktische dingen wel heen komt maar idd jezelf en je relatie is natuurlijk ook erg belangrijk hierin. Mijn eigen relatie met mijn man heeft een flinke dip gehad na de geboorte van onze zoon, hier speelde overigens meer dingen in mee maar een kindje erbij is natuurlijk enorm heftig. Kan jullie relatie dat aan? En idd aan de andere kant wanneer je zou gaan kiezen voor abortus kunnen jullie dat dan aan?

Probeer idd samen te blijven praten, desnoods samen er eventjes tussenuit.

Je kindje is belangrijk maar dat ben jij zelf net zo goed. Jij bent degene die het zal moeten doen, de zwangerschap ed.

Nogmaals ik blijf erbij dat wij hier de keuze niet kunnen maken en dat het op 'papier' allemaal misschien zo makkelijk lijkt twee jonge kindjes. Ik snap je keuze wat het ook zal zijn. Heel veel sterkte.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Kruidkoek vr 1 jun 2012 - 20:53

Slakje, ik heb het net ook in andere topic (tot 12 weken) geschreven, maar is het mogelijk dat jullie in 1 slaapkamer een wand plaatsen en er zo dus 2 kamers van maken? Of wordt het dan erg klein? En als jullie niet mogen verbouwen/muur plaatsen, kun je misschien een schuifwand plaatsen, zo krijg je dan toch een extra kamertje voor de baby.

Kruidkoek
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 371
Punten : 534
Registratiedatum : 05-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 20:56

Jeetje wat heftig, ik had niet meegekregen dat je weer onverwacht zwanger bent.

Ik hoop dat je voor een goede beslissing kunt maken, waar jullie allebei achter staan.



Wij hebben overigens ook 2 slaapkamers, maar wel een vrij groot huis. Mocht er hier een 2e komen dan gaan ze ook bij elkaar op de kamer. We hebben wel een zolder maar daar zou ik ze dan allebei veel te jong voor vinden.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  blondje1313 vr 1 jun 2012 - 21:07

Lieve Slakje, ik heb nu even in het andere topic gelezen wat de situatie is.
Je geeft daar een aantal redenen aan om het kindje te houden, en de reden die je aangeeft om het niet te doen is omdat het emotioneel nu net wat rustiger is. Ik heb zelf gelukkig nooit in jou schoenen gestaan, maar ik denk juist dat een abortus emotioneel heel zwaar kan gaan wegen.

Ik heb een neefje en een nichtje waar nog geen jaar verschil in zit (ik type wel neefje en nichtje maar ze zijn inmiddels allebei ouder dan jij Wink), en daar liep ook nog een oudere zus rond en dat is allemaal heel erg goed gegaan. Mijn oom en tante zagen er ook veel voordelen in.
Wie weet kun jij als ze straks allebei wat ouder zijn ook je studie nog oppakken, je bent dan nog steeds jong genoeg.

Als je het wel al eens over een tweede kindje hebt gehad en financieel lukt het ook dan zijn dat al twee hele positieve punten. Dat je niet de keuze zou hebben gemaakt om in een appartement met 2 slaapkamers voor een 2e kindje te gaan is nu minder van toepassing, er is vast wel iets creatief op te lossen zodat het wel kan. Razz heeft hier laatst ook een topic over geopend en daarin zijn ook veel positieve reacties gekomen van meiden/vrouwen bij wie de kinderen ook samen op de kamer liggen/lagen.
Mijn vader was met 17 kinderen thuis, die lagen met zijn 6'en op een kamer en zijn ook goed terecht gekomen Wink.

Met Louise doe je het allemaal heel erg goed, ik weet zeker dat jij/jullie het kunnen!

blondje1313
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2484
Punten : 2628
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Poisongirl vr 1 jun 2012 - 21:23

Ik zoek het andere topic maakan het niet vinden
Poisongirl
Poisongirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1642
Punten : 1809
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  mzcharlotte vr 1 jun 2012 - 21:30

Welk andere topic? Het staat in de *nieuw* zwangerschapstopic tot 12 weken.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  MissD vr 1 jun 2012 - 22:24

Slakje.... Wat een moeilijk besluit zeg. Heb net even je reacties in het andere topic gelezen.

Tja eigenlijk heb ik niks toe te voegen aan wat Makamba daar tegen je zegt. Denk er alsjeblieft goed over na, en praat ook veel met je vriend... Ga niet nu iets beslissen waar je misschien spijt van gaat krijgen. De praktische zaken zijn allemaal iets aan te doen en het meeste heb je natuurlijk al in huis voor Louise.

MissD
Prater
Prater

Aantal berichten : 1192
Punten : 1212
Registratiedatum : 09-12-10
Woonplaats : Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Happydobby vr 1 jun 2012 - 22:37

Slakje, laat het nieuws even bezinken, praat erover met je vriend.

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Gast vr 1 jun 2012 - 22:51

Ik heb je andere post nog niet gelezen, maar ik ben moeder van 4 kleine kinderen, de oudste was nog geen 4 toen de tweeling ook kwam. Tussen de oudste en de 2e zit 1.5 jaar.

Toen de tweeling op komst was hebben we dus de oudste 2 op 1 kamer gedaan, en de tweeling slaapt ook samen op 1 kamer, die hebben zelfs 10 maanden in 1 bedje gelegen, uit ruimtegebrek. Het is een heel klein kamertje, maar nu moesten we er wel 2 bedjes neerzetten omdat samen in 1 bed wel erg krap werd, en ik hou echt geen ruimte over, maar het gaat.

Denk even goed over alles na. Het is druk, maar ik heb het met 4 kleintjes ook overleefd.Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Slakje za 2 jun 2012 - 8:19

Dank jullie voor jullie berichtjes. Ik ben er zelf ondertussen wel helemaal uit. Ben dan ook maar gestopt met dieten en heb vitamientjes gaan halen in de apotheker.

Vriendlief hier twijfelt nog. Om dezelfde redenen als ik. Ik dacht eerst dat het voor hem al helemaal uitgeklaard was omdat hij maar bleef doorpraten over het ruimtegebrek onder andere. Hij twijfelt echt heel erg en vindt dat hij (wij) het tweede kindje te weinig kunnen bieden aan vrijheid enzo.

Verbouwen kunnen we niet, we zitten in een huurappartement.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Twellie za 2 jun 2012 - 8:30

Dit had ik even gemist. Maar aangezien je schrijft dat je eruit bent: gefeliciteerd! Hoe lang ben je al zwanger? Wat bedoelt je vriend met vrijheid?

Net als de meeste anderen denk ik dat dit zich ook wel weer zal redden. Het zal ongetwijfeld druk worden, maar daar zul je je doorheen kunnen slaan 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch 561177 .
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Sanne za 2 jun 2012 - 8:31

Fijn, Slakje, dat je een keuze hebt kunnen maken. Laat je niet gek maken door dit soort praktische bezwaren, daar komen jullie echt wel uit. Het is misschien krap, maar daar doe je de kindjes echt niet mee tekort en daar gaat het natuurlijk om. Jullie redden het wel, vertrouw daarop.

Edit: en het belangrijkste vergeet ik helemaal, van harte gefeliciteerd!

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Slakje za 2 jun 2012 - 8:35

Ehm, op de Clearbluetest staat +3 dus langer dan 5 weken? Maar ik meen mij te herinneren dat mijn vorige maandstonden niet zo heel sterk doorkwamen (dacht dat het nog lag aan de vorige zwangerschap, dus maakte me helemaal geen zorgen). We zien maandag wel. Dan moeten we naar dat centrum en krijgen we ook een echo (om de duur te bepalen). Vriend zal tegen dan nog niets beslist hebben waarschijnlijk. Misschien dat als hij de echo ziet hij plots helemaal van gedachten gaat veranderen.


Ik zou me nog niet feliciteren, als vriendlief het echt niet wilt, tjah,... Dan zitten we ook weer met een probleem.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  yes1984 za 2 jun 2012 - 8:35

Slakje schreef:Dank jullie voor jullie berichtjes. Ik ben er zelf ondertussen wel helemaal uit. Ben dan ook maar gestopt met dieten en heb vitamientjes gaan halen in de apotheker.

Vriendlief hier twijfelt nog. Om dezelfde redenen als ik. Ik dacht eerst dat het voor hem al helemaal uitgeklaard was omdat hij maar bleef doorpraten over het ruimtegebrek onder andere. Hij twijfelt echt heel erg en vindt dat hij (wij) het tweede kindje te weinig kunnen bieden aan vrijheid enzo.

Verbouwen kunnen we niet, we zitten in een huurappartement.

Fijn dat je er zelf uit bent. Ik hoop dat je vriend er ook snel een goed gevoel bij heeft. Mijn zus was bijna drie toen ik geboren werd. Maar we hebben wel tot mijn negende op 1 kamer gelegen (een heel klein kamertje). We hebben dit nooit als naar ervaren, want we wisten niet beter.

Voor de hele situatie geef ik je een hele dikke knuffel 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch 699888
yes1984
yes1984
Prater
Prater

Aantal berichten : 1343
Punten : 1676
Registratiedatum : 24-12-10
Woonplaats : in Friesland

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Sanne za 2 jun 2012 - 8:38

Wat bedoelt je vriend dan met te weinig vrijheid kunnen bieden? Puur het gebrek aan ruimte of dat er daarnaast financieel weinig/geen ruimte is om leuke dingen te ondernemen?

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch Empty Re: 2 kinderen in een klein appartement + 2 baby's praktisch

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum