Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een appartement en kinderen

+27
Razz
Steep
Sanne
Luce
Lejow
Printje
mzcharlotte
Ooh La La!
Sterrin_
Bay
Novalee
Caroow
Supertalentje
PapillonRose
Kalishi
SarahKey
Aoi
Parisienne
Funk
Sea of Trees
Floor
Coco
Slakje
Linda
Susan
Filoria
Mama
31 plaatsers

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 3 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  mzcharlotte ma 10 jun 2013 - 8:37

Nee, niet als bed in huis. Maar wel als campingbedje voor bij mijn moeder of vader. Verder puur als box.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 3 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 8:46

Oke. Zelf zou ik daar niet voor kiezen. Hij is qua afmeting maar iets kleiner dan een gewone box, dus qua ruimte in huis maakt het niet veel uit. Voor je kindje is daarentegen een iets grotere box wel fijner, want met een paar maanden rollen ze al door de box heen. Verder is een box die je op 2 hoogtes kan zetten (dus hoog voor een kleine liggende baby en laag voor een baby die kan zitten en optrekken), ook veel fijner. Ik had het zelf niet fijn gevonden om mijn pasgeboren baby zo laag op de grond te leggen. Je kan je baby dan niet echt goed zien en ook je kind ziet dan niks. Ook zou ik de boxspijlen missen. Mijn dochter hangt nu de hele tijd aan die dingen en zo leert ze zelf te zitten en zich op te trekken. Ook kan ze zo veel beter de kamer in kijken. Het model dat jij laat zien zou ik wel heel fijn vinden voor op vakantie of om mee te nemen tijdens een uitstapje.

Wat zouden voor jou redenen zijn om voor dit model te kiezen?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 3 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Sanne ma 10 jun 2013 - 8:50

Luce schreef:
KimRosenberg85 schreef:
Lennox schreef:
KimRosenberg85 schreef:Kan een fiets niet gewoon buiten tegen een boom staan? confused
Als het budget ernaar is om twee-drie keer zo snel een nieuwe fiets te kopen omdat hij óf gestolen is, óf twee keer sneller naar z'n grootje is, dan zou ik het wel overwegen. Anders zou ik hem lekker binnen zetten.
Mijn fiets is nooit gestolen wanneer ik hem goed vastzette, dus met een stevig hangslot aan een ander stevig iets, zoals een hekje dat verankerd in de grond zat. Ik heb in grote steden gewoond en op verschillende plekken in die steden (midden in het centrum en ook in buitenwijken)

Ik had altijd wel barrels trouwens, heb nog nooit een dure fiets gekocht.

Mijne wel. Meerdere keren. Zelfs voor mijn huis weg, zat een paar meter verderop met de gordijnen dicht. Zat ook met een ketting vast. En een barrel trouwens.

De enige oplossing daar was de fiets binnen zetten. Ik studeerde toen nog en als ik bij een ander kwam stonden die fietsen ook gewoon allemaal in de hal. Anders werden ze gejat.


Ik vind het naïef om te denken dat een fiets gewoon buiten aan een goed kettingslot kan staan zonder ooit gejat te worden. Dat je fiets nog nooit gejat is, betekent natuurlijk nog niet dat het nooit gebeurt. Ik heb in een stad gewoond en in een gemiddelde plaats en mijn fiets is al meerdere keren gejat, zowel in de stad (2 keer) als in mijn huidige woonplaats (1 keer). Ik heb nu een dure nieuwe fiets gekocht met een kinderzitje, die wil ik wel graag binnen zetten. Als het niet anders kon, had ik deze fiets niet gekocht.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 3 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 8:51

Mijn fiets is trouwens ook nog nooit gejat, maar toch ben ik voorzichtig, omdat ik weet dat het hier wel regelmatig gebeurt. Mijn oude fiets is trouwens wel een keer vernield.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 3 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 8:58

Sanne schreef:

Ik vind het naïef om te denken dat een fiets gewoon buiten aan een goed kettingslot kan staan zonder ooit gejat te worden. Dat je fiets nog nooit gejat is, betekent natuurlijk nog niet dat het nooit gebeurt. Ik heb in een stad gewoond en in een gemiddelde plaats en mijn fiets is al meerdere keren gejat, zowel in de stad (2 keer) als in mijn huidige woonplaats (1 keer). Ik heb nu een dure nieuwe fiets gekocht met een kinderzitje, die wil ik wel graag binnen zetten. Als het niet anders kon, had ik deze fiets niet gekocht.
Naïef, nee hoor, ik ben me best bewust van de risico's, maar ik vind het niet noodzakelijk me in te dekken tegen ieder risico dat je kunt lopen in het leven. Een fiets staat prima buiten en het zou voor mij zeker geen reden zijn om nog niet aan kinderen te beginnen, omdat dan de kinderwagen niet in de berging past, omdat daar de fietsen al staan... Suspect

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 3 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Printje ma 10 jun 2013 - 9:01

Nou ik kan jullie garanderen dat een fiets aan een slot aan een rek echt dus wel makkelijk gejat kan worden. Evil or Very Mad

Ik zou overigens ook nooit altijd mijn fiets maar buiten laten staan, je hebt ook van die dingen voor aan het plafond maar altijd buiten vind ik raar.

Ik weet niet of ik in een klein appartement aan kinderen zou beginnen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 3 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Lejow ma 10 jun 2013 - 9:02

Gaan we nou serieus discussiëren over de jatbaarheid van een fiets?

Volgens mij is dat niet hetgeen waar ze het van af laat hangen, is het alleen een van de redenen die meespelen.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Rotjeknor

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 3 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 9:03

KimRosenberg85 schreef:
Ooh La La! schreef:Bij ons in de straat staan een stuk of 3 mama fietsen, allemaal buiten aan een boom of fietsenrek.

Haha, ja hier ook! Ik heb er werkelijk nooit over nagedacht, dat mensen het zó belangrijk kunnen vinden om hun fiets binnen te zetten. Misschien een stad/dorp dingetje?

Dat kun je hier inderdaad beter niet doen, en dan woon ik nog aan de rand.

Ik heb er echter nooit bij stilgestaan dat kinderen krijgen terwijl je in een appartement woont, een probleem zou zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 3 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Luce ma 10 jun 2013 - 9:03

KimRosenberg85 schreef:
Sanne schreef:

Ik vind het naïef om te denken dat een fiets gewoon buiten aan een goed kettingslot kan staan zonder ooit gejat te worden. Dat je fiets nog nooit gejat is, betekent natuurlijk nog niet dat het nooit gebeurt. Ik heb in een stad gewoond en in een gemiddelde plaats en mijn fiets is al meerdere keren gejat, zowel in de stad (2 keer) als in mijn huidige woonplaats (1 keer). Ik heb nu een dure nieuwe fiets gekocht met een kinderzitje, die wil ik wel graag binnen zetten. Als het niet anders kon, had ik deze fiets niet gekocht.
Naïef, nee hoor, ik ben me best bewust van de risico's, maar ik vind het niet noodzakelijk me in te dekken tegen ieder risico dat je kunt lopen in het leven. Een fiets staat prima buiten en het zou voor mij zeker geen reden zijn om nog niet aan kinderen te beginnen, omdat dan de kinderwagen niet in de berging past, omdat daar de fietsen al staan... Suspect

Sure. Ook als het een fiets van €700 betreft? Denk dat jij dan ook wel anders piept als hij eenmaal gestolen is.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 3 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Sanne ma 10 jun 2013 - 9:04

KimRosenberg85 schreef:
Sanne schreef:

Ik vind het naïef om te denken dat een fiets gewoon buiten aan een goed kettingslot kan staan zonder ooit gejat te worden. Dat je fiets nog nooit gejat is, betekent natuurlijk nog niet dat het nooit gebeurt. Ik heb in een stad gewoond en in een gemiddelde plaats en mijn fiets is al meerdere keren gejat, zowel in de stad (2 keer) als in mijn huidige woonplaats (1 keer). Ik heb nu een dure nieuwe fiets gekocht met een kinderzitje, die wil ik wel graag binnen zetten. Als het niet anders kon, had ik deze fiets niet gekocht.
Naïef, nee hoor, ik ben me best bewust van de risico's, maar ik vind het niet noodzakelijk me in te dekken tegen ieder risico dat je kunt lopen in het leven. Een fiets staat prima buiten en het zou voor mij zeker geen reden zijn om nog niet aan kinderen te beginnen, omdat dan de kinderwagen niet in de berging past, omdat daar de fietsen al staan... Suspect

Ik denk dat er weinig mensen hun kinderwens laten varen omdat hun fiets dan buiten moet staan. Dat neemt alleen niet weg dat de meeste mensen hun fiets liever binnen zetten.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 3 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 9:04

Schrik niet: hier staan ze in de tuin, allemaal doodnormaal in deze buurt! Wat een waaghalzen zijn we toch ook Cool

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 3 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 9:06

Luce schreef:

Sure. Ook als het een fiets van €700 betreft? Denk dat jij dan ook wel anders piept als hij eenmaal gestolen is.
Ik zou nooit een fiets kopen van 700 euro, dat vind ik een belachelijke prijs. Ik heb nooit meer dan 100 euro voor een fiets betaald.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 3 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 9:09

KimRosenberg85 schreef:
Sanne schreef:

Ik vind het naïef om te denken dat een fiets gewoon buiten aan een goed kettingslot kan staan zonder ooit gejat te worden. Dat je fiets nog nooit gejat is, betekent natuurlijk nog niet dat het nooit gebeurt. Ik heb in een stad gewoond en in een gemiddelde plaats en mijn fiets is al meerdere keren gejat, zowel in de stad (2 keer) als in mijn huidige woonplaats (1 keer). Ik heb nu een dure nieuwe fiets gekocht met een kinderzitje, die wil ik wel graag binnen zetten. Als het niet anders kon, had ik deze fiets niet gekocht.
Naïef, nee hoor, ik ben me best bewust van de risico's, maar ik vind het niet noodzakelijk me in te dekken tegen ieder risico dat je kunt lopen in het leven. Een fiets staat prima buiten en het zou voor mij zeker geen reden zijn om nog niet aan kinderen te beginnen, omdat dan de kinderwagen niet in de berging past, omdat daar de fietsen al staan... Suspect
Je hebt ook fietsen en fietsen, hè. Jij geeft aan een barrel te rijden, daar zou ik dan niet zo voorzichtig mee zijn. Maar de gemiddelde moederfiets zit al gauw rond de 500-800 euro, die zet je niet zomaar even aan een boom vast. Nog niet eens alleen vanwege het jatten, maar ook voor alle weersinvloeden die slopend zijn voor je dure fiets.

Nu hebben wij gelukkig een grote berging, maar hadden we at niets dan zou ik niet eens overwegen m'n fiets buiten te laten staan zodat de kinderwagen erin kan. Sowieso wil ik de kinderwagen boven, gewoon in huis hebben nerd Vanaf mijn woning naar de berging (+ spullen eruit halen en weer terug) is al gauw 5-6 minuten lopen, als je de lift tegen hebt, als je de lift twee keer tegen hebt, zelfs nog langer.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 3 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Steep ma 10 jun 2013 - 9:15

Als ik zeg dat er bij ons een bierkrat van het balkon is gejat 1 hoog, hoef ik vast niet uit te leggen waarom ik mijn fiets niet buiten zet. En even voor het beeld, het zijn (over het algemeen) geen buitenlanders hier in de wijk die dat doen maar de studenten..

On topic, niet goed te vergelijken maar wij hebben een ruim appartement (90m2) en hier geen problemen alleen voor nummer 2 geen slaapkamer. Dus bij ons hangt het te koop bord aan het balkon. Al zou nummer 2 prima bij Ruben op de kamer kunnen hoor. Ook onze berging is groot maar we hebben m ook praktisch ingedeeld en mijn man heeft schappen gemaakt en van die fietsendragers aan de muur. Bijbons staan er 4 fietsen in, kampeerspullen, de box, de wandelwagen, mini racer, veeul dozen en nog meer zooi in.

Ow en we hebben wel een lift.. maar wij gaan eigenlijk altijd via de brandtrap want daar wonen wij aan en anders moet je een pokke end lopen om beneden te komen.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Woonplaats : Arnhem

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 3 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 9:35

Waarom zijn er eigenlijk speciale moederfietsen en bestaan er ook vaderfietsen, of dat dan weer niet?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 3 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 9:38

KimRosenberg85 schreef:Waarom zijn er eigenlijk speciale moederfietsen en bestaan er ook vaderfietsen, of dat dan weer niet?

Hahaha Very Happy. Het is net zoiets als 'papadag'. Moeders werken gewoon niet op bepaalde dagen maar bij vaders krijgt het dan weer zo'n naam. Dan passen ze op Very Happy.

Serieus, er zijn miljoenen mensen die hun kind opvoeden in een appartement. Ik vind het best verwend dat sommige mensen zich daadwerkelijk afvragen of het een probleem is... Wat is er gebeurd met 'gewoon iets opbouwen samen'?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 3 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Sanne ma 10 jun 2013 - 9:41

Volgens mij bestaan er geen speciale vaderfietsen. Een kenmerk van de moederfiets is een lage opstap, zodat je makkelijk op de zwaardere fiets (door de kindjes) kan stappen. Een mannenfiets heeft nou juist een stang, dus dat hele element wat fijn is aan een moederfiets heeft een mannenfiets niet.

Wij fietsen trouwens om en om, de ene keer fietst mijn vriend met dochter en ik op de herenfiets en dan weer andersom, want een man kan natuurlijk ook op de damesfiets.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 3 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Susan ma 10 jun 2013 - 9:42

Volgens mij zijn er inderdaad vaderfietsen, dat zijn fietsen met zo'n zadeltje op de stang. Een moederfiets is een moederfiets door een groter stuur waar makkelijk een zitje op past, de lage instap (handig als je een of twee kinderen op je fiets hebt) en de dubbele standaard, waardoor een fiets niet omkukelt als de kinderen er nog op zitten. En ze zijn inderdaad duur.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 3 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Luce ma 10 jun 2013 - 9:48

KimRosenberg85 schreef:
Luce schreef:

Sure. Ook als het een fiets van €700 betreft? Denk dat jij dan ook wel anders piept als hij eenmaal gestolen is.
Ik zou nooit een fiets kopen van 700 euro, dat vind ik een belachelijke prijs. Ik heb nooit meer dan 100 euro voor een fiets betaald.

Tja, dat kan. Maar misschien snap je dan ook waarom mensen hun fiets graag binnen willen zetten Wink
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 3 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 9:56

Ik zou dan gewoon op marktplaats kijken en daar een tweedehands mama fiets op de kop tikken. Waarom toch zo belachelijk veel geld uitgeven aan spullen, spullen, spullen... Bijvoorbeeld deze is toch ook prima, voor 200 euro:
Een appartement en kinderen - Pagina 3 $T2eC16F,!zcE9s4g0uVlBRteMO3,iw~~60_85

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 3 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Sanne ma 10 jun 2013 - 9:56

Susan schreef:Volgens mij zijn er inderdaad vaderfietsen, dat zijn fietsen met zo'n zadeltje op de stang. Een moederfiets is een moederfiets door een groter stuur waar makkelijk een zitje op past, de lage instap (handig als je een of twee kinderen op je fiets hebt) en de dubbele standaard, waardoor een fiets niet omkukelt als de kinderen er nog op zitten. En ze zijn inderdaad duur.

Ja, dit ook nog.

Bovendien lijkt het me ook niet handig om een kinderzitje achterop een mannenfiets te doen haha, lijkt me erg spannend voor het kind als papa zijn been er overheen zwaait: 'zou het hem lukken of niet... Pfff, gelukt!' Laughing

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 3 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Linda ma 10 jun 2013 - 9:57

Sanne schreef:
Susan schreef:Volgens mij zijn er inderdaad vaderfietsen, dat zijn fietsen met zo'n zadeltje op de stang. Een moederfiets is een moederfiets door een groter stuur waar makkelijk een zitje op past, de lage instap (handig als je een of twee kinderen op je fiets hebt) en de dubbele standaard, waardoor een fiets niet omkukelt als de kinderen er nog op zitten. En ze zijn inderdaad duur.

Ja, dit ook nog.

Bovendien lijkt het me ook niet handig om een kinderzitje achterop een mannenfiets te doen haha, lijkt me erg spannend voor het kind als papa zijn been er overheen zwaait: 'zou het hem lukken of niet... Pfff, gelukt!' Laughing

Hahaha lol!
Weet je dat ik daar serieus nog nooit over nagedacht heb?!

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 3 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Sanne ma 10 jun 2013 - 9:59

Tja, waarom? Omdat het kan?

Als ik het geld niet had, kocht ik een goedkope fiets.
Maar nu ik er wel geld voor had en het er ook voor over heb, heb ik gekeken naar een fijne fiets die ik mooi vind en die voor mij prettig fietst.

Dat ding wat je post, lijkt me loodzwaar en daar zou ik geen zin in hebben. Dat is gewoon ieders keuze.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 3 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 10:00

Zus schreef:

Dat kun je hier inderdaad beter niet doen, en dan woon ik nog aan de rand.



Echt? Ik woon midden in de stad en mijn vriend heeft een hele dure gazelle gewoon buiten staan, zonder extra slot, en die staat er al jaren, en daar gebeurd helemaal niks mee! smile En mijn fiets staat er naast, met extra slot om het zadel, gebruik die alleen als ik in de stad ben of als hij op een drukke plek staat.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 3 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Sanne ma 10 jun 2013 - 10:01

Linda schreef:
Sanne schreef:
Susan schreef:Volgens mij zijn er inderdaad vaderfietsen, dat zijn fietsen met zo'n zadeltje op de stang. Een moederfiets is een moederfiets door een groter stuur waar makkelijk een zitje op past, de lage instap (handig als je een of twee kinderen op je fiets hebt) en de dubbele standaard, waardoor een fiets niet omkukelt als de kinderen er nog op zitten. En ze zijn inderdaad duur.

Ja, dit ook nog.

Bovendien lijkt het me ook niet handig om een kinderzitje achterop een mannenfiets te doen haha, lijkt me erg spannend voor het kind als papa zijn been er overheen zwaait: 'zou het hem lukken of niet... Pfff, gelukt!' Laughing

Hahaha lol!
Weet je dat ik daar serieus nog nooit over nagedacht heb?!

Haha, er zullen vast mannen zijn die zo lenig zijn dat het hen wel lukt, maar ik denk dat het zadeltje voorop echt niet voor niets is Wink

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 3 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 3 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum