flat/appartement
+6
Inge
Mamsie
Susan
Prosecco
Rev3rie
Pannetoet
10 plaatsers
Pagina 1 van 2
Pagina 1 van 2 • 1, 2
flat/appartement
Is er een verschil tussen een flat en een appartement? Het woord flat hoor je eigenlijk bijna nooit meer, en ik zat me af te vragen of er nou eigenlijk verschil is tussen een flat en een appartement. Zelf woon ik nu nog in een appartement, mijn huisje is geen flat te noemen, omdat het een complexje is met maar 4 appartementen, dan lijkt het me geen flat. Maar is dat het enige verschil?
Gast- Gast
Re: flat/appartement
Volgens mij is een flatwoning gewoon verouderd en noemen we tegenwoordig alles appartementen. Maar waar het echte verschil in heeft gezeten? Wellicht het aantal m2? Geen idee!
Gast- Gast
Volgens mij is een flat het gebouw, ook wel complex genoemd. En zijn de appartementen de woningen.
Dus heeft men een appartement in een flat/complex.
Gast- Gast
Dat is ook hoe ik het zie.Coco schreef:Volgens mij is een flat het gebouw, ook wel complex genoemd. En zijn de appartementen de woningen.
Gast- Gast
Ik zie het woordje flat vooral voorbijkomen in relatie tot huurwoningen, als het om een koopwoning gaat, lijkt men eerder van een appartement te spreken. Of het zo in elkaar steekt, weet ik eigenlijk niet, maar eigenlijk noemde ik onze woning toen we 'm huurden nog een flat, en nu we het gekocht hebben, noem ik het een appartement.
Gast- Gast
Mij is altijd verteld dat een flat en een appartement hetzelfde zijn En eigenlijk zie ik ook geen verschil..
Pannetoet- Kletskop
- Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10
Als ik aan een flat denk, denk ik aan een hoog gebouw (meer dan 3 verdiepingen). Bij een appartement denk ik dat niet. Een flat kan in mijn optiek dus een appartement zijn, maar een appartement is niet per definitie een flat. Ik woon in een appartement, ik zeg nooit dat ik in een flat woon. Oh ja en ik gebruik inderdaad ook vaker het woord flat voor het gebouw zelf. Maar ik hoor ook weleens van mensen dat ze een flat hebben zeg maar. Is het nog duidelijk? haha
Gast- Gast
Zo denk ik het dus ook.Coco schreef:Volgens mij is een flat het gebouw, ook wel complex genoemd. En zijn de appartementen de woningen.
Rev3rie- Fluisteraar
- Aantal berichten : 452
Punten : 518
Registratiedatum : 23-11-10
Ik woon in een flat en noem het ook een flat. Het is een gebouw van drie verdiepingen en met 7 portieken. Gewoon een flat dus. Dan heb je nog portiekflats en galerijflats. De woningbouw hier noemt het ook portiekwoning of galerijwoning. Een appartement vind in inderdaad gelijkvloerse woningen in een kleiner complex of in bijvoorbeeld een oude school.
Gast- Gast
Maple schreef:Ik zie het woordje flat vooral voorbijkomen in relatie tot huurwoningen, als het om een koopwoning gaat, lijkt men eerder van een appartement te spreken. Of het zo in elkaar steekt, weet ik eigenlijk niet, maar eigenlijk noemde ik onze woning toen we 'm huurden nog een flat, en nu we het gekocht hebben, noem ik het een appartement.
Ik heb ook altijd gedacht dat het zo in elkaar zat...
Gast- Gast
Flat als benaming voor het hele complex vind ik, nu ik erover nadenk, eigenlijk vreemd, aangezien het gehele complex natuurljik alles behalve flat (plat) is.
Gast- Gast
Ik woon in een complex met 3 verdiepingen, maar misschien komt het ook door het uiterlijk van het complex dat ik het echt geen flat vindt.
Gast- Gast
Ik vind jouw woning inderdaad een appartement en geen flat.Darcy schreef:Als ik aan een flat denk, denk ik aan een hoog gebouw (meer dan 3 verdiepingen). Bij een appartement denk ik dat niet. Een flat kan in mijn optiek dus een appartement zijn, maar een appartement is niet per definitie een flat. Ik woon in een appartement, ik zeg nooit dat ik in een flat woon. Oh ja en ik gebruik inderdaad ook vaker het woord flat voor het gebouw zelf. Maar ik hoor ook weleens van mensen dat ze een flat hebben zeg maar. Is het nog duidelijk? haha
Gast- Gast
Bij dit denk ik aan flat:
En bij een appartement aan de woning zelf. Dus de flat is het gebouw (mits het zo'n bovenstaand gebouw is, bij een kleiner gebouw is het een appartementen complex, zoals waar Darcy woont), en het appartement de woning. zo zie ik het. En ik vind flats deprimerend, en appartementen leuk
En bij een appartement aan de woning zelf. Dus de flat is het gebouw (mits het zo'n bovenstaand gebouw is, bij een kleiner gebouw is het een appartementen complex, zoals waar Darcy woont), en het appartement de woning. zo zie ik het. En ik vind flats deprimerend, en appartementen leuk
Gast- Gast
Maple schreef:Flat als benaming voor het hele complex vind ik, nu ik erover nadenk, eigenlijk vreemd, aangezien het gehele complex natuurljik alles behalve flat (plat) is.
Ja, dat is gek. Heb net al even op de etymology gezocht, maar daar staat geen duidelijke uitleg waarom het zo heet.
Gast- Gast
Volgens de Van Dale:
ap·par·te·ment het; o -en woning die deel uitmaakt ve groter gebouw
flat [flet] de; m -s 1 flatgebouw 2 op één verdieping liggende wooneenheid in een flatgebouw
Kortom, daar heb je ook niks aan
ap·par·te·ment het; o -en woning die deel uitmaakt ve groter gebouw
flat [flet] de; m -s 1 flatgebouw 2 op één verdieping liggende wooneenheid in een flatgebouw
Kortom, daar heb je ook niks aan
Prosecco- Kletskop
- Aantal berichten : 1654
Punten : 2061
Registratiedatum : 25-11-10
Waarschijnlijk is dit dus net zoiets als toilet en wc. Twee totaal verschillende woorden, maar je bedoelt er hetzelfde mee.
Gast- Gast
Volgens mij is een flat sowieso een appartement, maar een appartement niet altijd een flat, zoals Darcy al zei. Onder een flat versta ik een appartement in een groot, hoog appartementencomplex. Overigens vind ik flats niet altijd sfeerloos, mijn ouders wonen in een ontzettend mooie flat.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik vind niet dat je alle appartementen een flat kunt noemen, maar wel alle woningen in een flat kun je een appartement noemen. Al zijn er ook flats met woningen van twee verdiepingen. Die zouden er dan weer niet onder vallen.
Prosecco, daar komen we inderdaad niet verder mee.
Ik heb zo'n idee dat dit topic wel de 75 pagina's gaat halen ;-)
Gast- Gast
Smikkell schreef:Ik vind niet dat je alle appartementen een flat kunt noemen, maar wel alle woningen in een flat kun je een appartement noemen. Al zijn er ook flats met woningen van twee verdiepingen. Die zouden er dan weer niet onder vallen.
Volgens mij mag een appartement juist wel twee verdiepingen hebben, maar een flat weer niet, vandaar ook de naam 'flat' (plat, gelijkvloers).
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik vind een gebouw met één ingang en daarbinnen een aantal woningen een appartementencpomples en geen flat.
Ik vind een flat een groot gebouw met meerdere ingangen/portieken.
Gast- Gast
Een woning met twee verdiepingen in een appartementencomplex heet weer een maisonette.
Gast- Gast
complex hoor.
Mamsie- Ratel
- Aantal berichten : 5049
Punten : 5476
Registratiedatum : 17-11-10
Ja he? Ik hou er haast een complex aan over omdat ik nu niet meer weet hoe ik mijn woning zou moeten noemen...
Gast- Gast
Smikkell schreef:Ik vind een gebouw met één ingang en daarbinnen een aantal woningen een appartementencpomples en geen flat.
Wij hebben 5 ingangen, maar persoonlijk vind ik het geen flat te noemen. Ons complex loopt namelijk rond en in het midden hebben we een grote binnentuin met speeltuin en picknickplekjes. Het ziet er ook veel te architectonisch uit voor een flat.
Gast- Gast
Pagina 1 van 2 • 1, 2
Soortgelijke onderwerpen
» Hond op flat
» Zwembad op balkon flat
» Hond op flat = zielig?
» Voor wie in een flat woont..
» Pakketje en wonen in flat
» Zwembad op balkon flat
» Hond op flat = zielig?
» Voor wie in een flat woont..
» Pakketje en wonen in flat