Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een appartement en kinderen

+27
Razz
Steep
Sanne
Luce
Lejow
Printje
mzcharlotte
Ooh La La!
Sterrin_
Bay
Novalee
Caroow
Supertalentje
PapillonRose
Kalishi
SarahKey
Aoi
Parisienne
Funk
Sea of Trees
Floor
Coco
Slakje
Linda
Susan
Filoria
Mama
31 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Een appartement en kinderen Empty Een appartement en kinderen

Bericht  Bay zo 9 jun 2013 - 13:52

Wij wonen in een appartement met 4 kamers. Woon oppervlakte is ongeveer 70m2
Gezien de huidige huizenmarkt willen wij nog even wachten met ons appartement in de verkoop te zetten. Mijn vriend heeft zijn huis al met verlies verkocht en wij zitten er op zich prima. Lage woonlasten waardoor wij weer kunnen sparen.

Nu willen we ook niet over al te lange tijd beginnen aan een kindje. Wel vraag ik mij af hoe we dat gaan doen. Zo is er geen lift aanwezig en hebben wij een hele kleine berging waar net 2 fietsen in kunnen. Met wat creativiteit kunnen we vast nog wel een kinderwagen erin kwijt maar ideaal is het niet. Hetzelfde voor de badkamer deze is erg klein.

Als ik bij mij in de buurt kijk zijn er meer mensen met een baby of kinderen. Dus het kan wel.

Zijn er hier ook moeders die in een appartement wonen en hoe doen jullie dat?
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Mama zo 9 jun 2013 - 16:10

Toen onze zoon geboren werd woonden wij ook in een appartement.
Alleen die van ons was gewoon beneden.
Ook wij waren aan het twijffelen wat te doen met onze konderwens, eerst verhuizen met de kans dat dat nog wel een tijdje kon duren, of stoppen met de pil en maar zien wat er gebeurde.
1,5 jaar na het stoppen met de pil was ik zwanger, en met een babytje ging het echt prima in ons huis.
Niet heel ideaal, het was een beetje passen en meten maar het ging echt prima!
Toen onze zon een half jaar oud was zijn we verhuisd naar een ruime eengezins woning.

Wij hebben nooit geen seconde spijt gehad dat we niet hebben gewacht tot een ruimer huis.

Ik heb alleen dus geen ervaring met als je op een hogere verdieping woont.
Mama
Mama
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 57
Punten : 59
Registratiedatum : 17-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Mama zo 9 jun 2013 - 16:12

Oeps, sorry van de schrijf fouten, typ op mn mobiel en dat gaat niet zo fijn, hihi!
Mama
Mama
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 57
Punten : 59
Registratiedatum : 17-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast zo 9 jun 2013 - 16:30

Wij wonen in een appartement, wel wat ruimer en met lift, dus wat dat betreft is het misschien wat anders. Kinderwagen kan hier gewoon in de hal staan, en anders zelfs nog in de waskamer. Hier nog geen kinderen trouwens, wel de wens.

Het enige wat ik zelf best lastig vind is buiten spelen. We hebben een ruim balkon, maar dat is toch anders, daar laat je je kind niet zo makkelijk spelen. Ik zal met buitenspelen de eerste jaren dus altijd mee moeten naar beneden.

In jouw geval kun je qua gebrek en lift en ruimte misschien kiezen voor een draagdoek/draagzak? Dan hoef je ook geen kinderwagen mee te sjouwen op de trap. En zo'n doek of zak is zo opgeborgen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Filoria zo 9 jun 2013 - 17:16

Wij hebben tot nu (Tomas is nu 4,5 en we verhuizen deze maand naar een huis met een tuin) altijd in een appartement gewoond. Ook met een kleine berging waar net twee fietsen passen. De kinderwagen klapten we in en namen we mee naar boven. Best veel gedoe, maar het ging. Nu Tomas de leeftijd begint te krijgen dat hij met vriendjes wil spelen is een tuin toch wel heel fijn, en we moeten straks ook zijn fiets kwijt. Maar tot nu toe ging het best oke hoor, met een kindje in een appartement.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Luce zo 9 jun 2013 - 18:18

Ik zou me daar niet door laten belemmeren. Dan gebruik je bijv gewoon een drager ipv een kinderwagen. Of dan neem je de kinderwagenbak gewoon mee naar boven, het onderstel kun je vaak klein opvouwen en opbergen. Voor dat soort dingen zijn echt wel oplossingen te bedenken.

Daar komt bij, je kind ligt relatief kort in een wagenbak. Na een half jaar kun je ook een buggy gaan gebruiken. Die klap je al helemaal makkelijk op in de berging.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Luce zo 9 jun 2013 - 18:21

Voor die berging: kun je niet 1 fiets aan de muur ophangen? Dan kan de ander ook tegen de muur staan, eronder. Zo hebben wij dat toen gedaan met onze berging in ons appartement. Was ook miniscuul
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Filoria zo 9 jun 2013 - 19:06

Buggy's en dragers zijn ideaal inderdaad. Een fiets ophangen kan, maar met van die zware moederfietsen met zitjes erop etc. gaat dat lastiger. Ikzelf kan mijn fiets dan niet omlaag tillen.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Susan zo 9 jun 2013 - 19:16

Wij woonden tot de tweede zwangerschap ook in een appartement op de eerste verdieping, zonder lift. Ik vond het wel te doen. Wij hadden ook gewoon een opgeklapte buggy beneden liggen, onder de brievenbussen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Linda zo 9 jun 2013 - 19:25

Wij woonden ook in een appartement, op 2 hoog zonder lift (1 gezamenlijke trap bij portiek en dan nog 1 trap in ons huis). Een berging hadden we niet en de kinderwagen paste niet in de gang. Ik gebruikte m'n draagzak, ideaal! Hierdoor ben ik eigenlijk het dragen gaan ontdekken.
We hadden de kinderwagen in de auto liggen.

We zijn verhuisd naar een eengezinswoning met tuin toen dochter 10 maanden was.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Luce zo 9 jun 2013 - 19:25

[quote="Filoria"]Buggy's en dragers zijn ideaal inderdaad. Een fiets ophangen kan, maar met van die zware moederfietsen met zitjes erop etc. gaat dat lastiger. Ikzelf kan mijn fiets dan niet omlaag tillen.[/quote

Klopt, maar als je samen weg gaat is je partner erbij dus die kan de fiets dan wel tillen. En dan kan je de 'mama'fiets laten staan op de grond, fiets van partner aan de muur.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Sanne zo 9 jun 2013 - 19:31

Wij wonen ook in een appartement zonder lift. Dat heeft onze kinderwens echt niet belemmerd en het gaat nu ook prima. De kinderwagen gebruiken we niet, maar dat heeft niet met het appartement te maken, maar met een dochter die er niet in wil en we dragen graag.

Verder ondervinden we eigenlijk geen nadelen. Ja, we missen een tuin, maar dat heeft vooral ermee te maken dat mijn vriend graag zijn eigen tomaten kweekt. We gaan elke dag wel naar buiten, naar de speeltuin, of fietsen, of spelen op het gras voor ons huis. Ook de kinderwens voor een tweede laten we niet schieten, ondanks dat de ruimte er niet naar is, we redden ons altijd wel.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast zo 9 jun 2013 - 19:35

Wij hebben een bovenwoning met 2 trappen naar de woonverdieping. En geen tuin.

Het is te doen hoor.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Linda zo 9 jun 2013 - 19:36

Ik zou een kinderwens er ook niet door laten schieten. Er zijn altijd wel opties om het gemakkelijker te maken. Daarnaast heb je de eerste jaren toch weinig ruimte nodig en je laat je kind voorlopig ook niet alleen buiten spelen.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Slakje zo 9 jun 2013 - 19:40

Ik woon in een klein appartement. Het is te doen, maar niet ideaal. Het is vooral gewoon te klein voor ons, dus we kijken wel uit naar wat groters.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12
Woonplaats : Mechelen

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Filoria zo 9 jun 2013 - 19:56

Luce schreef:
Filoria schreef:Buggy's en dragers zijn ideaal inderdaad. Een fiets ophangen kan, maar met van die zware moederfietsen met zitjes erop etc. gaat dat lastiger. Ikzelf kan mijn fiets dan niet omlaag tillen.

Klopt, maar als je samen weg gaat is je partner erbij dus die kan de fiets dan wel tillen. En dan kan je de 'mama'fiets laten staan op de grond, fiets van partner aan de muur.
Dat kan een optie zijn ja. Bij ons helaas niet omdat de fiets van mijn man ook zwaar is en mijn man rugklachten heeft.
Filoria
Filoria
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4523
Punten : 4758
Registratiedatum : 15-01-11
Woonplaats : 't Gooi

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Coco zo 9 jun 2013 - 19:57

Wij woonden in een villa toen ik zwanger raakte, omdat het een tweeling was zijn we bewust naar een appartement verhuisd omdat alles gelijkvloers dan veel handiger zou zijn. Wel zijn we toen ze 19 maanden waren weer naar een gezinswoning verhuisd voor een tuin, maar dat heb ik daarvoor echt niet gemist. Wij hadden dan wel een ruime lift en plek voor een kinderwagen. Als je dat niet hebt zou ik voor een drager gaan en eventueel een kinderwagen in de auto (als je die hebt) Ingeklapt past een onderstel anders ook vast wel in de berging, dan kun je de maxicosi of wagenbak alleen meenemen naar boven.

Ik vind het zo jammer dat mensen in een appartement qua kinderen zoveel beren op de weg zien en blijven uitstellen tot ze een gezinswoning hebben. Het kost wellicht wat meer til/draagwerk bij een appartement maar om daar nou je kinderwens voor uit te stellen? Kind krijgt er niks van. En in een gezinswoning moet je vaker trappen op en af.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast zo 9 jun 2013 - 20:01

Kan een fiets niet gewoon buiten tegen een boom staan? confused

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Floor zo 9 jun 2013 - 20:02

Filoria schreef:
Luce schreef:
Filoria schreef:Buggy's en dragers zijn ideaal inderdaad. Een fiets ophangen kan, maar met van die zware moederfietsen met zitjes erop etc. gaat dat lastiger. Ikzelf kan mijn fiets dan niet omlaag tillen.

Klopt, maar als je samen weg gaat is je partner erbij dus die kan de fiets dan wel tillen. En dan kan je de 'mama'fiets laten staan op de grond, fiets van partner aan de muur.
Dat kan een optie zijn ja. Bij ons helaas niet omdat de fiets van mijn man ook zwaar is en mijn man rugklachten heeft.
http://www.bikester.nl/fietsaccessoires/fietsbergingen/fietshaken-wandhouders/8667.html

er zijn ook systemen waarbij je niet veel hoeft te tillen, dit is een voorbeeld.
Floor
Floor
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5168
Punten : 5754
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Sea of Trees zo 9 jun 2013 - 20:03

KimRosenberg85 schreef:Kan een fiets niet gewoon buiten tegen een boom staan? confused
Haha, niet in Eindhoven in ieder geval laughcry dan is ie dezelfde nacht nog weg.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast zo 9 jun 2013 - 20:04

Huh, wat vreemd ik heb in verschillende steden gewoond, Utrecht, Amsterdam, maar dat ging altijd prima.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Sea of Trees zo 9 jun 2013 - 20:04

Ik woon ook in een appartement met 2 slaapkamers. Een paar nadelen vind ik dat we geen tuin hebben (dat vind ik echt het allergrootste nadeel). Mijn zoon is op de leeftijd dat hij lekker buiten wil spelen en op het balkon moet ik er continu bij zijn, ik ben als de dood dat hij 3 hoog naar beneden valt.
Een ander nadeel is dat we geen lift hebben, we doen alles met de trap en met boodschappen en een weigerende peuter is dat nog wel eens heel zwaar.

Fietsen zetten we in de berging.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Funk zo 9 jun 2013 - 20:05

Linda schreef:Wij woondenwonen ook in een appartement, op 2 hoog zonder lift (1 gezamenlijke trap bij portiek en dan nog 1 trap in ons huis). Een berging hadden we niet en de kinderwagen paste niet in de gang. Ik gebruikte m'n draagzak, ideaal! Hierdoor ben ik eigenlijk het dragen gaan ontdekken.
We hadden de kinderwagen in de auto liggen.

We zijn verhuisd naar een eengezinswoning met tuin toen dochter 10 maanden was.

Wij ook, nu met een 2e op komst zie ik wel iets meer op tegen het traplopen (ook i.v.m. huidige bekkenklachten) maar dit lossen we inderdaad op met een draagzak.
Verder staat de wagen altijd in de berging of ligt ie in de auto. Het is gewoon goed te doen. Een tuin begin ik nu wel te missen maar mijn zoontje is helemaal blij met zijn zandbakje op het balkon dus er is altijd wel een oplossing voor te bedenken! Ik zou het zeker mijn kinderwens niet in de weg laten staan.
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Sea of Trees zo 9 jun 2013 - 20:05

KimRosenberg85 schreef:Huh, wat vreemd ik heb in verschillende steden gewoond, Utrecht, Amsterdam, maar dat ging altijd prima.
Mijn fiets is, zonder te liegen, al een stuk of 5 keer gejat. Bijna altijd netjes op slot gezet. Ik zou me niet prettig voelen als mijn fiets tegen een boom aan staat, ook met het oog op vernielingen.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Funk zo 9 jun 2013 - 20:07

Sea of Trees schreef:Ik woon ook in een appartement met 2 slaapkamers. Een paar nadelen vind ik dat we geen tuin hebben (dat vind ik echt het allergrootste nadeel). Mijn zoon is op de leeftijd dat hij lekker buiten wil spelen en op het balkon moet ik er continu bij zijn, ik ben als de dood dat hij 3 hoog naar beneden valt.
Een ander nadeel is dat we geen lift hebben, we doen alles met de trap en met boodschappen en een weigerende peuter is dat nog wel eens heel zwaar.

Fietsen zetten we in de berging.

Dit zijn ook de nadelen die wij ondervinden, dat begint alleen pas als ze 1,5 jaar zijn ofzo.
Funk
Funk
Prater
Prater

Aantal berichten : 1379
Punten : 1796
Registratiedatum : 07-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum