Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een appartement en kinderen

+27
Razz
Steep
Sanne
Luce
Lejow
Printje
mzcharlotte
Ooh La La!
Sterrin_
Bay
Novalee
Caroow
Supertalentje
PapillonRose
Kalishi
SarahKey
Aoi
Parisienne
Funk
Sea of Trees
Floor
Coco
Slakje
Linda
Susan
Filoria
Mama
31 plaatsers

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 5 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 19:29

'Ik weet dat het tijdelijk is' klinkt gewoon alsof je je kind iets vreselijks aandoet als het niet tijdelijk zou zijn.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 5 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Razz ma 10 jun 2013 - 19:48

Wij wonen ook in een appartement. Ons appartement is best groot (112 m2) We hebben ook een groot balkon van 2,5 m bij 6,5 m waar in de zomer een klein zwembadje op kan en set van Waterplay dus hij kan dan ook lekker spelen onder toezicht. Ook hebben we maar 2 slaapkamers dus mocht er ook nog een tweede kindje komen moet het kindje bij ons op de kamer. We hebben beneden ook nog een berging voor 2 fietsen en wat rommel en we hebben een lift. Toch zou ik heel erg graag willen verhuizen naar een normaal huis. Meer slaapkamers en een tuin lijken me toch echt ideaal. Ons appartement staat in Augustus ook alweer 2 jaar te koop en de vlag gaat echt uit als we het verkopen!

Ik vind het niet echt een 'straf' als een kind op een appartement of flat opgroeit. Er zijn buiten genoeg dingen waar je naar toe kunt waar je kind buiten de ruimte heeft zoals een park of een speeltuin. Het is natuurlijk wel fijner om een tuin te hebben of een huis met 2 verdiepingen maar op dit moment weet ons kind niet beter. Zelf 'mis' ik een normaal huis met een tuin wel heel erg.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 5 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Papillio ma 10 jun 2013 - 20:24

Ook wij wonen in een appartement, op 3 hoog, zonder lift.
Het liefst waren wij ook al lang voor de geboorte van onze B. verhuisd naar een eengezinswoning, maar helaas. Onze flat staat nu 5 jaar te koop en we komen er maar niet van af. Misschien als we 1/3 van de vraagprijs gaan zakken, maar dan zitten we met torenhoge schulden, dus dat is ook geen optie.

We redden ons prima hier. Ja, de trappen zijn weleens lastig met een dreumes op de arm en in je andere hand een tas met boodschappen, maar het went echt. En als we eenmaal binnen zijn vind ik het heerlijk, alles gelijkvloers.
De kinderwagen zit standaard in de auto, en de buggy staat in het hok. Eveneens mijn !!moeder!!fiets, met zitje.
Ons balkon is mini, 1 x 2,5 ofzo? Maar we kunnen evt. buiten spelen. In de buurt hebben we veel groenvoorziening, dus naar buiten kunnen we altijd.
Verder hebben we een andere oplossing gezocht, voor ons buitenleven. We hebben een stacaravan gekocht op een leuke, gezellig camping in Drente. Daar gaan we zoveel mogelijk heen in de weekenden en in de vakanties.
Papillio
Papillio
Prater
Prater

Aantal berichten : 543
Punten : 595
Registratiedatum : 16-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 5 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Bay di 11 jun 2013 - 2:16

Steep schreef:
Linda schreef:
Zus schreef:
Bay schreef:Ik snap inderdaad ook niet helemaal hoe dit topic in een fietsentopic heeft kunnen veranderen.
Anyway ik ben weer wat wijzer geworden hoe andere moeders het doen in een appartement en beperkte ruimte. Dat wij nu in een appartement wonen is zeker geen deal Breaker om niet aan kinderen te beginnen. Ik weet dat onze situatie tijdelijk is. Zelf heb ik niemand in mijn omgeving die met kinderen in een appartement woont dus het is fijn om hier ervaringen te kunnen uitwisselen.

Je weet dat het tijdelijk is? Ik ben opgegroeid in een appartement, was niks mis mee hoor...

Het kan toch iemand z'n voorkeur niet hebben om in een appartement kinderen te krijgen?

Ik ben zelf opgegroeid in een eengezinswoning en dat wilde ik voor m'n kinderen ook graag hebben.

Ik ben ook opgegroeid in een appartement. Niks mis mee, maar ik zou graag mijn kinderen wel een tuin willen bieden. Lijkt mij niks verwends aan, gewoon een kwestie van voorkeur.

Precies, zo zie ik dat ook. Een eensgezinswoning heeft mijn voorkeur.
Als de huizenmarkt niet stil lag dan had ik dit " probleem " niet gehad.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 5 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast di 11 jun 2013 - 2:22

Hier wonen zoveel kinderen in een appartement, als je de ruimte hebt is daar toch niks mis mee? Het is misschien wat onhandig met sjouwen, maar verder lijkt me het net zo prima als een gewoon huis. Een tuin is fijn, maar ook weer geen must. Waar wij gaan wonen zit een heel leuk speelveldje in de straat, lijkt me dat ze zich daar ook prima kunnen vermaken bijvoorbeeld!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 5 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast di 11 jun 2013 - 3:44

Ik zou er zelf niet voor kiezen, een normaal woonhuis met een tuin, waar je gemakkelijk naar buiten loopt met je kinderwagen, lijkt mij een stuk handiger.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 5 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast di 11 jun 2013 - 3:52

Er is niets mis met voorkeur, natuurlijk niet. Maar ik vind het wel een suf topic. Kinderen in een appartement, hoe doen jullie dat? Ik neem aan dat ik daar ook gewoon mijn eigen mening over mag hebben. Kinderen in een appartement is niet zielig of onoverkomelijk. En zo komt het wel een beetje over...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 5 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Marin di 11 jun 2013 - 3:53

Ik wil het zelf absoluut niet, want ik wil inderdaad niet hoeven sjouwen met een kinderwagen (hier beneden in open ruimte laten staan zou ik niet durven), en er is hier ook gewoon geen ruimte voor in dit appartement omdat ik de studeerkamer hard nodig heb, maar er zijn natuurlijk genoeg mensen die het wel doen en waarbij het prima kan. Bay, als jij denkt dat je het allemaal kunt bolwerken in een appartement, zou ik dat prima doen. Alleen lijkt het mij júist de eerste jaren onhandig omdat je dan met een klein kind wat je constant moet tillen of in de kinderwagen zit, maar er zijn natuurlijk genoeg oplossingen te bedenken. Het zou me niet eens zozeer om een tuin gaan (ja leuke bijkomstigheid) maar meer om het gedoe met een kinderwagen enzo. Als je een lift hebt, is het weer een ander verhaal.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 5 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Marin di 11 jun 2013 - 3:54

Zus schreef:Er is niets mis met voorkeur, natuurlijk niet. Maar ik vind het wel een suf topic. Kinderen in een appartement, hoe doen jullie dat? Ik neem aan dat ik daar ook gewoon mijn eigen mening over mag hebben. Kinderen in een appartement is niet zielig of onoverkomelijk. En zo komt het wel een beetje over...

Ik denk dat het voor degenen die wél hun kinderen in een appartement laten opgroeien, best een handig topic is. Je kunt best praktische tips uitwisselen. Het lijkt me een logisch feit dat je over 't algemeen minder ruimte hebt in een appartement dan in een drie verdiepingen huis, dus waarom niet tips uitwisselen over die ruimte zo nuttig mogelijk gebruiken.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 5 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Susan di 11 jun 2013 - 4:01

Het lijkt mij anders best leuk om in een mooie ruime flat te wonen, in een gebouw waar nog meer kinderen wonen, met een mooie gezamenlijke tuin erbij en een lift, alles binnen je eigen woning gelijkvloers. Zolang je genoeg ruimte hebt en je ook nog gelegenheid hebt om naar buiten te gaan, lijkt me dat prima.

Wij gebruiken de tuin hier trouwens niet eens zoveel. De tuin bij het vakantiehuisje van mijn ouders is veel en veel mooier en groter en fijner, dus die gebruiken we in het weekend wel heel veel, maar als we hier zijn en het is mooi weer dan stap ik sneller met Yrsa op de fiets naar een leuke speeltuin of de kinderboerderij.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 5 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Susan di 11 jun 2013 - 4:03

Wij woonden hiervoor trouwens in een appartement en je kon er ook eentje op de begane grond hebben, dan had je ook gewoon een tuin.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 5 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Marin di 11 jun 2013 - 4:12

Susan dat klinkt inderdaad heel leuk. In Haarlem zitten een paar van die mega gave hippe appartementen complexen waar ik wel graag zou willen wonen, in van die oude gebouwen zoals kerk, ziekenhuis, manege, militaire academie enzo. Zo vet!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 5 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Artemis di 11 jun 2013 - 4:58

KimRosenberg85 schreef:Precies, het woord veiligheid doét iets met jonge moeders, ze zijn zo bang zijn om iets fout te doen, dat ze alles blindelings kopen wanneer ze geloven dat iets veiliger is voor hun kind. Producenten spelen hier natuurlijk handig op in.
Ik vond het gewoon verdomd praktisch dat ik mijn fiets op de standaard kon zetten met een kind in het stoeltje, zonder dat ie omviel, en het andere kind erin kon tillen, en dat mijn dikke buik tussen het stoeltje en het stuur paste, en dat ik dus twee kleine kinderen tegelijk kon vervoeren zonder problemen en zonder de auto te pakken. Op een gewone fiets is dat allemaal een stuk minder praktisch.

Ik had 500,- voor een fiets, mijn oude was gejat, ik heb toen een mamafiets gekocht, anders had ik 500 uitgegeven aan een andere fiets. En ik heb het ding nog steeds, al 7 jaar, en ik ga hem binnenkort tweedehands verkopen. Dus waar heb ik precies iets blindelings gekocht? En wat voor bijdrage lever ik hiermee precies aan de consumptiemaatschappij? Ik zie namelijk het verschil niet tussen een nieuwe fiets kopen omdat het nodig is, of een nieuwe moederfiets kopen omdat je een fiets nodig hebt en die toevallig goed bij je behoeftes aansluit. Er zijn nou eenmaal maar weinig fietsen waar je prettig op fietst met 2 kleine kinderen, schooltassen en boodschappentassen.... Heeft weinig met veiligheid te maken, voor mij, wel alles met gebruiksgemak.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 5 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast di 11 jun 2013 - 4:59

Marin schreef:Susan dat klinkt inderdaad heel leuk. In Haarlem zitten een paar van die mega gave hippe appartementen complexen waar ik wel graag zou willen wonen, in van die oude gebouwen zoals kerk, ziekenhuis, manege, militaire academie enzo. Zo vet!
Ripperda <3

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 5 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Artemis di 11 jun 2013 - 5:01

Zus schreef:Er is niets mis met voorkeur, natuurlijk niet. Maar ik vind het wel een suf topic. Kinderen in een appartement, hoe doen jullie dat? Ik neem aan dat ik daar ook gewoon mijn eigen mening over mag hebben. Kinderen in een appartement is niet zielig of onoverkomelijk. En zo komt het wel een beetje over...
Het is gewoon totaal anders, ik heb 7 jaar in een flat gewoond, maar dingen zijn gewoon ingewikkelder. Kleine kinderen kunnen niet alleen op het balkon, niet zelf buitenspelen, je sjouwt je een ongeluk met maxi cosi en spullen, je moet altijd mee naar buiten als ze buitenspelen, want vanuit de flat heb je er geen zicht op zoals in een tuin...

Voordeel is dat ik nooit een babyfoon nodig heb gehad, traphekjes zijn geen issue, alles is overzichtelijk.
Artemis
Artemis
Prater
Prater

Aantal berichten : 697
Punten : 715
Registratiedatum : 27-05-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 5 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Snirp di 11 jun 2013 - 5:17

Harrison schreef:
Marin schreef:Susan dat klinkt inderdaad heel leuk. In Haarlem zitten een paar van die mega gave hippe appartementen complexen waar ik wel graag zou willen wonen, in van die oude gebouwen zoals kerk, ziekenhuis, manege, militaire academie enzo. Zo vet!
Ripperda <3

Zo mooi!
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 5 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Marin di 11 jun 2013 - 5:51

Snirp schreef:
Harrison schreef:
Marin schreef:Susan dat klinkt inderdaad heel leuk. In Haarlem zitten een paar van die mega gave hippe appartementen complexen waar ik wel graag zou willen wonen, in van die oude gebouwen zoals kerk, ziekenhuis, manege, militaire academie enzo. Zo vet!
Ripperda <3

Zo mooi!

Jaa! En de Mariastichting vind ik ook zo vet!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 5 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Bay di 11 jun 2013 - 9:50

Zus schreef:Er is niets mis met voorkeur, natuurlijk niet. Maar ik vind het wel een suf topic. Kinderen in een appartement, hoe doen jullie dat? Ik neem aan dat ik daar ook gewoon mijn eigen mening over mag hebben. Kinderen in een appartement is niet zielig of onoverkomelijk. En zo komt het wel een beetje over...

Ik heb dit topic geopend om tips te krijgen hoe je met dingen omgaat die je in een eengezinswoning minder snel tegen komt. De praktische dingen die ik mij afvraag. Dat mag toch? Net als dat jij dit een suf topic vindt en daar een mening over mag hebben.
Ik zeg ook niet dat ik het zielig vind dat is de conclusie die je zelf trekt.

Edit: ik heb er nog niet eens bij stil gestaan of ik het zielig vind voor een kind. Waarom zou het zielig zijn? Ik kan geen 1 reden bedenken.


Laatst aangepast door Bay op di 11 jun 2013 - 10:01; in totaal 1 keer bewerkt
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 5 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Parisienne di 11 jun 2013 - 9:57

KimRosenberg85 schreef:Ik zou er zelf niet voor kiezen, een normaal woonhuis met een tuin, waar je gemakkelijk naar buiten loopt met je kinderwagen, lijkt mij een stuk handiger.
Ik denk dat velen dit een stuk handiger vinden. Alleen niet iedereen heeft een keus helaas. Ik zou ook veel liever in een eengezinswoning wonen met een heerlijke tuin en waarbij ik zo met de kinderwagen naar binnen kan rijden. Helaas is dit niet het geval en moeten we dealen met wat we hebben.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 5 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Sea of Trees di 11 jun 2013 - 10:17

Parisienne schreef:
KimRosenberg85 schreef:Ik zou er zelf niet voor kiezen, een normaal woonhuis met een tuin, waar je gemakkelijk naar buiten loopt met je kinderwagen, lijkt mij een stuk handiger.
Ik denk dat velen dit een stuk handiger vinden. Alleen niet iedereen heeft een keus helaas. Ik zou ook veel liever in een eengezinswoning wonen met een heerlijke tuin en waarbij ik zo met de kinderwagen naar binnen kan rijden. Helaas is dit niet het geval en moeten we dealen met wat we hebben.
Precies.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 5 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 5 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum