Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Een appartement en kinderen

+27
Razz
Steep
Sanne
Luce
Lejow
Printje
mzcharlotte
Ooh La La!
Sterrin_
Bay
Novalee
Caroow
Supertalentje
PapillonRose
Kalishi
SarahKey
Aoi
Parisienne
Funk
Sea of Trees
Floor
Coco
Slakje
Linda
Susan
Filoria
Mama
31 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Parisienne zo 9 jun 2013 - 20:13

Wij wonen ook in een appartement/bovenwoning zonder lift. Het is op de eerste etage, hoeven dus maar één trap op. De kinderwagen staat gelukkig beneden in de gang (we kunnen er op onze zij nog net langs), achter die van de bovenburen, maar in het begin hebben we hem telkens uit elkaar gehaald en boven gezet. Eerst de baby veilig in de box, daarna ging ik de kinderwagen naar boven halen. Het is even wat meer werk, maar ging prima.

Mijn fiets staat buiten, met een extra dik scooterslot, omdat we geen berging of iets dergelijks hebben. Een groot balkon hebben we niet, maar N. vermaakt zich prima op ons kleine balkonnetje. Met een emmer water vermaken ze zich de eerste jaren ook prima. Als we naar buiten gaan moet ik inderdaad mee, maar ik zou haar de eerste jaren toch niet alleen buiten laten spelen.

Nee, ik zou een kinderwens ook niet af laten hangen van al deze 'nadelen'.
Parisienne
Parisienne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast zo 9 jun 2013 - 20:17

Sea of Trees schreef:
KimRosenberg85 schreef:Huh, wat vreemd ik heb in verschillende steden gewoond, Utrecht, Amsterdam, maar dat ging altijd prima.
Mijn fiets is, zonder te liegen, al een stuk of 5 keer gejat. Bijna altijd netjes op slot gezet. Ik zou me niet prettig voelen als mijn fiets tegen een boom aan staat, ook met het oog op vernielingen.
Ik zette 'm altijd vast met een zwaar kettingslot, dus niet zo eentje van 15 euro, maar echt een zwaardere.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Aoi zo 9 jun 2013 - 20:33

Wij woonden tot drie maanden geleden in een appartement, daarvoor ook in twee andere appartementen. In het eerste apt hadden we geen lift, toen lieten we de wandelwagen beneden staan in de berging. In de andere twee hadden we wel een lift en dan nam ik m gewoon mee naar boven altijd. Het enige wat ik miste was een tuin. Ik ging heel vaak naar buiten, maar toen de derde was geboren en ik rekening moest houden met zijn slapen (en dat hij niet altijd sliep in doek/wagen) ging dat minder en zaten we meer binnen. Maar verder vond ik het handig, alles op dezelfde verdieping.

Aoi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 259
Punten : 231
Registratiedatum : 24-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Susan zo 9 jun 2013 - 20:55

Het verschilt nogal met fietsen, wij hebben jaren op een druk plein in de binnenstad van Leiden gewoond waar mijn fiets altijd buiten stond en toen is er nooit iets gebeurd, maar het is ook wel eens zo geweest dat ik mijn fiets een nachtje in een steegje had gezet en dat ie meteen weg was. Je kunt net pech hebben.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  SarahKey zo 9 jun 2013 - 23:16

Ik woon zelf niet in een appartement maar ik denk nu even aan het programma een huis vol. Daar woonden ze met 12 kinderen, waarvan 1 gehandicapt en niet kon lopen op 4 hoog zonder lift. Die hebben het ook al die jaren gered al gingen ze uiteindelijk wel verhuizen.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast zo 9 jun 2013 - 23:25

Wij wonen in een appartement op de eerste verdieping, dus we hoeven maar één trap op in het portiek en staan dan binnen. Volledig ideaal is het niet, om een kinderwagen etc. een trap op te slepen, maar het lijkt me prima te doen. Heel de stad heeft zulke woningen en overal wonen kinderen, dus ik denk dat ik het ook wel zal kunnen Laughing Mijn bovenburen, die twee trappen op moeten, hebben vier kinderen, dus het zal te doen zijn!

En buiten spelen doet iedereen hier gewoon op de stoep of op straat (één richtingverkeer) en veel ouders zijn daar gewoon bij, dus ik zal ook gewoon buiten zijn als mijn kind graag buiten wil spelen. Of we gaan naar het park op 5 minuten fietsen afstand.

Helaas hebben we geen berging oid, onze fietsen staan gewoon beneden tegen het hek van de onderburen aan. Staan daar al 3 jaar lang, gaat prima. Sowieso lijkt het me fijn om vooral een draagdoek/draagzak te hebben omdat de stad gewoon druk is met het OV en je dan helemaal klem staat met je wagen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Kalishi ma 10 jun 2013 - 0:32

Wij wonen ook in een appartement. Een 3kamerappartement. Ik vind het niet ideaal maar het is wel te doen. Ons appartement staat nu ook te koop (morgen kijkersEen appartement en kinderen - Pagina 2 3079029344). Ik vind het namelijk lastig met de kinderwagen, boodschappen, geen tuin, en gehorig. De kinderwagen staat standaard bij mij in de auto.
Ik vind het zeker wel kunnen. En zeker een 4-kamerappartment. het is alleen even handig worden met kind+boodschappen+kinderwagen etc. Maar zeker wel te doen.
Kalishi
Kalishi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 355
Punten : 377
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  PapillonRose ma 10 jun 2013 - 0:41

Ik zou me hier niet door laten tegenhouden. Ik heb tot een paar weken geleden in een appartement gewoond met 4 kamers. Qua ruimte in het appartement niks te klagen in elk geval. Zelf een slaapkamer, A. een slaapkamer en dan nog een rommel/logeer/studeerkamer. Ruimte zat voor onze spullen. En op een balkon kan een kindje ook spelen, al moet je er wel altijd bij blijven en is het wat meer beperkt. Ik had wel de mazzel van een grote berging van 10m2. Voldoende ruimte voor fietsen, kinderwagen, etc. Maar anders had ik hem beneden onder de trap gezet in onze portiekflat, daar was ruimte zat. De wagenbak ging altijd mee naar boven en het onderstel stond beneden.

Ik woonde prima in het appartement in elk geval! En had er wellicht nog jaren gewoond, als ik niet een huis was tegengekomen waar ik graag voor wilde verhuizen (terwijl ik echt een hekel heb aan verhuizen) en wat ik ook nog kreeg. Dus nu heb ik wel een tuin. Ik denk wel dat een tuin fijner wordt naarmate je kindje ouder wordt, dat merk ik nu al. Waar we eerder de tuin niet misten, zijn we er nu toch wel heel blij mee. Veel meer speelruimte en ik durf ook best even naar de wc bijvoorbeeld als ze in de tuin speelt (ze kan niet weg).

Dus als ik eerlijk ben, ben ik nu wel erg blij met mijn tuin, maar het wonen in een appartement is me ook alles meegevallen. Wij woonden trouwens op 1 hoog zonder lift, dat is ook nog prima te doen.
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Woonplaats : regio Rotterdam

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Bay ma 10 jun 2013 - 1:52

Bedankt voor de reacties en het meedenken. Ik denk dat als wij onze berging eens goed opruimen en praktischer gaan indelen een kinderwagen wel moet passen. Anders zou hij inderdaad ook in de auto kunnen. Daar had ik nog niet aan gedacht.

Hebben de gene die in een appartement wonen ook allemaal een box gehad?
Ik zit zelf te denken aan een speelkleed die kan je makkelijk opruimen. Het enige nadeel lijkt mij als je kindje dan ouder en beweeglijker wordt ik niet zo snel even onder de douche zal gaan. Als ik een box zou hebben zou ik dat denk ik wel sneller doen.

Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 1:53

Ik zou sowieso een box nemen, zodat je je kind veilig ergens kan laten als je nog iets beneden hebt staan of moet pakken.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Supertalentje ma 10 jun 2013 - 1:57

Toevallig hebben we wel een box staan, maar daar heb ik 'm nooit ingezet als ik ging douchen. Dan heb je een speelkleed en dan ga je douchen, dan verzin je wel iets anders. Zet je de maxicosi in de badkamer, het speelkleed in de badkamer, het speelkleed net buiten de badkamer en douche je met de deur open, douche je sochtends/savonds/smiddags als je kind even slaapt, douche je savonds samen of je kind in bad en jij onder de douche, je kunt douchen als je partner er is voor de kleine, je kunt 'm als ie groter is nog met kinderstoel en al in/naast/voor de badkamer parkeren. Ik denk dat je heel creatief wordt als je moet Wink

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Caroow ma 10 jun 2013 - 2:00

Wij wonen ook in een appartement, 90 m2 is het ongeveer. We hebben wel veel ruimte, dus dat is nooit een probleem geweest. Ook is er een lift, ik sjouw vaak veel mee dus ontzettend handig, maar als je geen lift heb kan je natuurlijk ook wat minder spullen meenemen. (Naar de oppas gaat de wagenbak, de maxi cosi, de luiertas en een wipstoel mee..).

Het enige nadeel hier is het ontbreken van een tuin. Bij mijn schoonzusje is R wel eens, dan ligt hij heerlijk op een handdoek in het gras en dat kan hier niet. We hebben wel een groot balkon maar dat is natuurlijk minder kindvriendelijk. Als hij ouder is kan ik wel met hem buiten spelen gelukkig, we hebben een soort binnentuin, een groot stuk gras, waar ook de schuur aan vast zit. Daar kan zijn buitenspeelgoed staan en ik kan daar ook gewoon een boekje lezen of iets terwijl hij speelt.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Supertalentje ma 10 jun 2013 - 2:03

Pippa schreef:Ik zou sowieso een box nemen, zodat je je kind veilig ergens kan laten als je nog iets beneden hebt staan of moet pakken.
Mijn zoon vond de box vreselijk. Die rolde ook pas met 10 mnd, dus die kon ik rustig op het kleed leggen. Zelfs nu nog kan ik hem 2 tellen alleen in de woonkamer laten, woonkamer is kind-proof, koekje erbij, tv aan, die gebeurd niks in die paar minuten. En als ik echt iets moest doen waarbij ik wilde dat hij veilig was zette ik hem in zn bed. Daar kon hij ook geen kant op, niet gevaarlijk, niks te slopen of zich aan te bezeren. Als je geen plek hebt voor een box (of een kind dat er niet in wil) dan zijn er best nog wel alternatieven. Desnoods laat je dingen beneden in de auto staan of zet je het in de berging en haal je het later op als je kindje slaapt of als je partner er is oid.

Supertalentje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2549
Punten : 2727
Registratiedatum : 12-05-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Novalee ma 10 jun 2013 - 2:14

Hier geen appartement, maar als ik ga douchen zet ik N. gewoon in haar bed. Ik geef haar wat boekjes of ander speelgoed en dan houdt ze het makkelijk vol. Sowieso is dat wel een handige oplossing als ik even boven iets wil doen. En als ze er minder zin in heeft dan zet ik de iPad op de commode, dat kan ze dan goed zien maar ze kan er niet bij. Zij kijkt dan een aflevering van het Zandkasteel en ik kan even ongestoord m'n gang gaan.

Toch zou ik voor in de woonkamer een box niet willen missen.
Novalee
Novalee
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2405
Punten : 2611
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Bay ma 10 jun 2013 - 3:09

O,ja het bedje is er inderdaad ook nog.
Buitenspelen kan bij beide opa's en oma's en er zijn verschillende parken dichtbij dus daar maak ik mij niet druk om.
Bay
Bay
Prater
Prater

Aantal berichten : 971
Punten : 1160
Registratiedatum : 19-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 5:16

KimRosenberg85 schreef:Kan een fiets niet gewoon buiten tegen een boom staan? confused
Als het budget ernaar is om twee-drie keer zo snel een nieuwe fiets te kopen omdat hij óf gestolen is, óf twee keer sneller naar z'n grootje is, dan zou ik het wel overwegen. Anders zou ik hem lekker binnen zetten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 5:33

Lennox schreef:
KimRosenberg85 schreef:Kan een fiets niet gewoon buiten tegen een boom staan? confused
Als het budget ernaar is om twee-drie keer zo snel een nieuwe fiets te kopen omdat hij óf gestolen is, óf twee keer sneller naar z'n grootje is, dan zou ik het wel overwegen. Anders zou ik hem lekker binnen zetten.
Mijn fiets is nooit gestolen wanneer ik hem goed vastzette, dus met een stevig hangslot aan een ander stevig iets, zoals een hekje dat verankerd in de grond zat. Ik heb in grote steden gewoond en op verschillende plekken in die steden (midden in het centrum en ook in buitenwijken)

Ik had altijd wel barrels trouwens, heb nog nooit een dure fiets gekocht.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Sterrin_ ma 10 jun 2013 - 5:38

KimRosenberg85 schreef:
Lennox schreef:
KimRosenberg85 schreef:Kan een fiets niet gewoon buiten tegen een boom staan? confused
Als het budget ernaar is om twee-drie keer zo snel een nieuwe fiets te kopen omdat hij óf gestolen is, óf twee keer sneller naar z'n grootje is, dan zou ik het wel overwegen. Anders zou ik hem lekker binnen zetten.
Mijn fiets is nooit gestolen wanneer ik hem goed vastzette, dus met een stevig hangslot aan een ander stevig iets, zoals een hekje dat verankerd in de grond zat. Ik heb in grote steden gewoond en op verschillende plekken in die steden (midden in het centrum en ook in buitenwijken)

Ik had altijd wel barrels trouwens, heb nog nooit een dure fiets gekocht.

Moet je met een mamafiets niet proberen Wink

Sterrin_
Prater
Prater

Aantal berichten : 841
Punten : 863
Registratiedatum : 27-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 5:43

Ik koop m'n fietsen via het fietsplan van m'n werk, dus ik heb eigenlijk nooit barrels. Sowieso zou ik als ik een kind mee moet vervoeren, niet graag op een barrel rijden, maar dat is meer m'n eigen gevoel smile

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 5:45

Het schijnt trouwens dat het duurste en zwaarste hangslot ook binnen no-time open is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Ooh La La! ma 10 jun 2013 - 5:51

Bij ons in de straat staan een stuk of 3 mama fietsen, allemaal buiten aan een boom of fietsenrek.

Qua ruimte word je vanzelf creatief. Ik heb dan nog geen kinderen maar een vriendin van me woont 3 hoog, 65m2, geen lift en teveel spul. Ook haar lukt het.
De kinderwagen ligt standaard in de auto en haar badkamer is (echt waar) zo groot als een meterkast.
Kindje gaat of in de box (mini variant) of in bed als zij wil douchen of iets.

Ooh La La!
Prater
Prater

Aantal berichten : 1381
Punten : 1576
Registratiedatum : 12-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  mzcharlotte ma 10 jun 2013 - 6:20

Perfecte topic voor mij. Ik zit met een nóg beperktere ruimte (50m2, misschien 55m2). Ik heb nog geen flauw idee hoe het met de was moet (denk dat er toch maar weer een condensdroger in huis komt). Maar het belangrijkste vind ik inderdaad de kinderwagen en box.

Ik zag een campingbed/box, zie link: http://www.babyenkoter.nl/campingbed-box-kees-dutje-doen-zwart.html

Zou dat wat zijn? Heeft iemand daar ervaring mee? Het lijkt mij handig omdat het makkelijk is op te vouwen en ik het ook nog mee kan nemen naar mijn ouders/op visite.
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 6:32

Ooh La La! schreef:Bij ons in de straat staan een stuk of 3 mama fietsen, allemaal buiten aan een boom of fietsenrek.

Haha, ja hier ook! Ik heb er werkelijk nooit over nagedacht, dat mensen het zó belangrijk kunnen vinden om hun fiets binnen te zetten. Misschien een stad/dorp dingetje?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Luce ma 10 jun 2013 - 6:37

KimRosenberg85 schreef:
Lennox schreef:
KimRosenberg85 schreef:Kan een fiets niet gewoon buiten tegen een boom staan? confused
Als het budget ernaar is om twee-drie keer zo snel een nieuwe fiets te kopen omdat hij óf gestolen is, óf twee keer sneller naar z'n grootje is, dan zou ik het wel overwegen. Anders zou ik hem lekker binnen zetten.
Mijn fiets is nooit gestolen wanneer ik hem goed vastzette, dus met een stevig hangslot aan een ander stevig iets, zoals een hekje dat verankerd in de grond zat. Ik heb in grote steden gewoond en op verschillende plekken in die steden (midden in het centrum en ook in buitenwijken)

Ik had altijd wel barrels trouwens, heb nog nooit een dure fiets gekocht.

Mijne wel. Meerdere keren. Zelfs voor mijn huis weg, zat een paar meter verderop met de gordijnen dicht. Zat ook met een ketting vast. En een barrel trouwens.

De enige oplossing daar was de fiets binnen zetten. Ik studeerde toen nog en als ik bij een ander kwam stonden die fietsen ook gewoon allemaal in de hal. Anders werden ze gejat.

Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gast ma 10 jun 2013 - 8:36

mzcharlotte schreef:Perfecte topic voor mij. Ik zit met een nóg beperktere ruimte (50m2, misschien 55m2). Ik heb nog geen flauw idee hoe het met de was moet (denk dat er toch maar weer een condensdroger in huis komt). Maar het belangrijkste vind ik inderdaad de kinderwagen en box.

Ik zag een campingbed/box, zie link: http://www.babyenkoter.nl/campingbed-box-kees-dutje-doen-zwart.html

Zou dat wat zijn? Heeft iemand daar ervaring mee? Het lijkt mij handig omdat het makkelijk is op te vouwen en ik het ook nog mee kan nemen naar mijn ouders/op visite.

Zou je dit thuis willen gebruiken als bed én box? Dat lijkt mij echt niks. Het is voor een kind fijn om een vaste plek te hebben om in te slapen en een andere plek om in te spelen. Dat is nu 2 in 1, dus heel verwarrend. Zeker als je kindje een paar maand ouder is en deze plekken ook gaat herkennen. Het is ook niet echt handig om dat ding continue heen en weer te slepen tussen woon- en slaapkamer. Om nog maar niet te spreken over het beddegoed er om de haverklap op en af te doen Een appartement en kinderen - Pagina 2 253468018. Ook kun je hem niet in hoogte verstellen en heeft hij geen spijlen (voor leren optrekken). Zoals je leest zie ik meer praktische bezwaren dan gemakken van zo'n bed-box Wink.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Een appartement en kinderen - Pagina 2 Empty Re: Een appartement en kinderen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum