Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

+79
xxjojootjexx
Sterre
Rush
Pitufo
Lonely Goatherd
Pineco
*Lookie*
Razz
Pompoen
Vanilla Queen
stella.nova
Parel
Luce
Charles
mzcharlotte
Middleme
snoezel
GreenGrass
Antibes
Printje
Burn
Novalee
Capt'n Zero
Katrien
Snoes
Elliot
Ella
Niene
Tiana
Blond
Ooh La La!
Shisha
Ragazza
Marin
Punk'd
Bolleke
Cimic
Bisq
Filoria
Marsy28
Bay
Toet
Caramba
Rouxxxe
Gympie
Zonnetje
Knillis
Aziraphale
Carra
Linda
June
Stuiterbal
Caro
Manderijn
Aggi
Esperanza
Summerlovin
SoGood
Susan
Aimee
Snirp
Bruintje Beer
SarahKey
Kowalski
Sea of Trees
Bliss
Exogenesis
Sanne
Lady4
Roza
Isis
vliegeraar
Taeda
Nyx
Fortissimo
Sugarfall
Arwyn
Shopaholic
Poubelle
83 plaatsers

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Gast zo 9 jun 2013 - 7:50

Isis schreef:Nou, die sneer naar Kim hoefde niet echt.

Maar ik vraag me toch af of die ellende iets te maken heeft met je harde houding die je nu inneemt, Kim?
Misschien wel hoor, dat zou goed kunnen. Ik heb natuurlijk wel het één en ander meegemaakt en ben daar sterker uitgekomen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Burn zo 9 jun 2013 - 7:52

Ja, ik ben wel veranderd.. Al durf ik niet te zeggen of dit positief of negatief is..
Ik denk van allebei een beetje..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11
Woonplaats : Ergens in Drenthe

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Sea of Trees zo 9 jun 2013 - 7:52

Poubelle schreef:
Fortissimo schreef:
KimRosenberg85 schreef:Vijf jaar geleden was ik zwaar depressief, verslaafd aan harddrugs en ik was in therapie om alle rotzooi en trauma's uit mijn verleden op te ruimen. Mijn studie stond op een laag pitje en ik was niet in staat veel te werken, dus ik moest rondkomen van weinig geld, mijn leven was eigenlijk één grote chaos. Dus ja, ik ben zeker veranderd.

Goh, wat ben je toch een succesverhaal! Poeh!

Fortissimo doe niet zo triest joh.
Inderdaad, doe even lekker normaal.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Sea of Trees zo 9 jun 2013 - 7:54

Ik ben zeker veranderd, zowel uiterlijk als innerlijk. Ik ben zwaarder geworden, mijn lichaam is out of shape, wat ik heel rot vind. Aan de andere kant ben ik sterker geworden, heb ik meer zelfvertrouwen gekregen en kan ik veel beter op mezelf reflecteren en consequenties inzien dan vroeger.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Exogenesis zo 9 jun 2013 - 7:56

Sea of Trees, wat heb jij een vette avatar Very Happy
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Gast zo 9 jun 2013 - 8:00

Sanne, wat jammer / vervelend om te lezen. Maar inderdaad misschien via een meeting kun je iemand leren kennen, of een andere ouder als je dochter wat groter is & gaat spelen bij een vriendinnetje. Ik hoop het voor je, dat het vanzelf gebeurd.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Kowalski zo 9 jun 2013 - 8:04

En of ik veranderd ben! 5 jaar geleden woog ik bijna de helft van wat ik nu weeg, dus ik kan wel zeggen dat dát in ieder geval een positieve verandering is Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 2474380249

Eigenlijk is alles wel positief, al voelt het nog niet altijd zo. Vijf jaar geleden was ik mijn 'oude liefde' (turnen) kwijt, dat heb ik nu weer opgepakt en hoor ik weer helemaal bij. Vijf jaar geleden woonde ik nog thuis, nu woon ik lekker op mezelf, wat mij heel erg goed heeft gedaan. Vijf jaar geleden had ik nog een vriendin, die ik niet wilde laten gaan omdat ik afhankelijk van haar was, intussen heb ik na ruzie's, verwijten en nog van alles wat afstand genomen en heb ik er een aantal geweldige vrienden bij gekregen.
Wat ik vooral een grote verandering vind, is dat ik vijf jaar geleden een grijs muisje was (vanwege de ziekte dus) en dat ik nu weer helemaal mijzelf ben, zo gek als een deur, droogkloot en een tikkeltje onzeker en gevoelig (maar dat hoort er blijkbaar bij).
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  SarahKey zo 9 jun 2013 - 8:12

Ik ben nu veel gelukkiger. 5 jaar geleden waren we al 1 jaar bezig om zwanger te worden. De jaren erna stonden in het teken om zwanger te worden. En toen was ik eindelijk zwanger en dat ging mis. Ik heb mij nog nooit zo rot gevoeld. (op het overlijden van mijn vader na dan). Jaren aangemodderd, verdriet gehad, hoop en (pijnlijke) onderzoeken. Uiteindelijk na 4,5 jaar wachten hielden we ons wonder vast en toen voelde ik mij zo gelukkig. De zon ging weer schijnen en ik mag al 16 maanden moeder zijn. I love you
Niet dat ik 5 jaar geleden zo ongelukkig was, ik was net een jaar getrouwd en ik had eindelijk een baan in de kinderopvang gevonden. Maar ik kan met op recht zeggen dat een kind hebben zoveel mooier is.

Al zou ik best wel weer eens een dagje terug willen naar die tijd. Geen geldzorgen en korte nachtrust. Geen andere verantwoordelijkheden dan de hypotheek betalen, zomaar weg kunnen wanneer je wilt etc. Maar 1 dagje... dan wil ik weer terug naar nu Very Happy
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Bruintje Beer zo 9 jun 2013 - 8:14

In 5 jaar tijd is er veel gebeurd van een best wel verzekerde vrouw ben ik heel erg onzeker geworden, was ik erg vrolijk nu niet meer vanwege een depressie( ruim een jaar) en heb ik w.s. autisme waar ik nu op onderzoeken wacht. Maar de die 5 jaar hebben mij ook moeder gemaakt van 2 prachtige kinders en de 3e onderweg. Maar toch voel ik me soms geen goede moeder en vrouw wat in de afgelopen 5 jaar heeft ontwikkeld.


Laatst aangepast door Bruintje Beer op zo 9 jun 2013 - 8:16; in totaal 1 keer bewerkt
Bruintje Beer
Bruintje Beer
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2864
Punten : 2925
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Snirp zo 9 jun 2013 - 8:14

5 jaar geleden was ik bezig met het afronden van mijn hbo-studie logopedie.
Hierna kon ik meteen aan de slag en nu woon ik met mijn verloofde samen en hebben we net ons eerste huis gekocht.
In de tussentijd heb ik in deeltijd nog de PABO afgerond en via die studie ook nog een leuke vriendschap opgebouwd.
Verder nog dezelfde vriendenkring, en dat vind ik erg leuk!

Tegenwoordig wel iets gelukkiger, vooral door mijn vriend. Ben lang 'op zoek' geweest naar de liefde, en ik ben blij dat deze zoektocht mij deze man heeft opgeleverd smile
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Aimee zo 9 jun 2013 - 8:15

Ik ben mu getrouwd, heb een koophuis, vaste baan en een kind, terwijl ik vijf jaar geleden nog op school zat en bij mn ouders woonde. Ik heb minder vriendinnen dan toen, maar dat voelt niet als een gemis. Ik denk dat die personen nu ook niet meer in mijn leven hadden gepast.

Ik ben wel gelukkiger als toen, maar moet soms nog wel wennen aan het feit dat ik volwassen ben, dat mijn later al begonnen is. Soms mis ik wel eens het onbezorgde vrije leven dat ik had, en dat de tijd zoooo snel is gegaan.
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Gast zo 9 jun 2013 - 8:15

Ik herken het wel een beetje wat je schrijft, Sanne. Op de middelbare had ik nog wel vriendinnen, maar toen ik naar het mbo ging begon ik ontzettend aan mezelf te twijfelen, een eetprobleem wat om de hoek kwam kijken, waardoor ik mezelf in een isolement geduwd heb. Uitgaan heb ik nooit echt gedaan en daardoor vond ik het ook moeilijk om vriendschappen op te bouwen en nieuwe contacten op te doen. Sowieso had ik daar op dat moment helemaal geen behoefte aan. Toen ik na een aantal jaar werken opnieuw een opleiding ging volgen wilde ik wel meer contacten opdoen, maar kwam het gewoon niet van de vloer. Ik heb de afgelopen jaren wel wat vriendinnen gehad, maar op een gegeven moment blijk je dan toch op een andere golflengte te zitten en groei je toch uit elkaar. Ik vind het zelf ook wel jammer, inderdaad ook niet zo dat ik op zoek ben, maar wel dat ik de gezelligheid van een vriendschap wel eens mis.

Op meetings is het inderdaad zo datje vaak echt wel leuk contact op doet met anderen, trouwens! De drempel is ook heel laag en het is gewoon gezellig.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Gast zo 9 jun 2013 - 8:15

.


Laatst aangepast door Zus op zo 9 jun 2013 - 8:55; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Sea of Trees zo 9 jun 2013 - 8:16

Dank je Exo Very Happy
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Printje zo 9 jun 2013 - 8:19

Aan de ene kant vind ik dat ik maar weinig veranderd ben in die 5 jaar tijd aan de andere kant is mijn hele leven wel totaal veranderd.

Vijf jaar geleden ging ik bijna trouwen (20 juni) en ging ik daar helemaal in op, droomde helemaal weg over die dag etc. Verder gewoon heel rustig, mijn klasje mijn (toen nog) vriend en onze katjes, heerlijk rustig leventje.


Nu vijf jaar later ben ik dus getrouwd, twee prachtige kindjes rijker, een koophuis, nog steeds twee katten, mijn klasje en heel wat drukker leven waarin ik soms ff denk was het maar weer even vijf jaar geleden. Ik ben in alle opzichten wel gegroeid maar waar ik toen me al overal en nergens druk om kon maken, nu doe ik dat misschien nog wel meer. Ik heb wel geaccepteerd dat ik in sommige dingen ben wie ik ben (zoals dus een echte piekeraar, snel emotioneel etc) maar er is niets dat dat kan veranderen dat eb ik wel geleerd. Maar ik heb er 'vrede' mee zeg maar, het maakt me wie ik ben en het hoort gewoon bij me.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Susan zo 9 jun 2013 - 8:23

Vijf jaar geleden was ik moeder van een baby en toen had ik nog geen idee van de dingen die ik nu wel weet. Ik denk dat Ezra ons de afgelopen jaren heeft geleerd om de prestatiemaatschappij en alle verwachtingen en onderlinge competitie nu langzaam los te gaan laten en anders naar het leven te kijken. Dat is natuurlijk wel een heel proces geweest en het lukt natuurlijk nog niet altijd om zo te denken en los te laten, maar wel steeds meer en ik ben erg trots op ons gezin en hoe we het doen.


Laatst aangepast door Susan op zo 9 jun 2013 - 8:24; in totaal 1 keer bewerkt
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Printje zo 9 jun 2013 - 8:24

Susan schreef:Vijf jaar geleden was ik moeder van een baby en toen had ik nog geen idee van de dingen die ik nu wel weet. Ik denk dat Ezra ons de afgelopen jaren heeft geleerd om de prestatiemaatschappij en alle verwachtingen en onderlinge competitie nu langzaam los te gaan laten en anders naar het leven te kijken. Dat is natuurlijk wel een heel proces geweest, maar ik ben erg trots op ons gezin en hoe we het doen.

Prachtig gezegd! En ik vind dat je er zeer zeker trots op mag zijn, petje af voor hoe jullie het doen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Susan zo 9 jun 2013 - 8:25

Dank je.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Poubelle zo 9 jun 2013 - 8:25

Ik zal 'm zelf ook nog beantwoorden.

5 jaar geleden was ik m'n LIO-stage aan het afronden. Dat was best een heftige tijd omdat vanaf het begin van mijn stage mijn begeleidster ziek was en dus niet vaak aanwezig en ik veel dingen alleen moest doen. Ik werkte nog 3 dagen in de week in de kroeg en ik schreef m'n meesterstuk. Het was een drukke tijd. Ik werkte ook nog als reisleidster wat ik met heel veel plezier deed. De zomer van 5 jaar geleden zat ik n Hongarije en daar moest ik helaas eerder terug naar Nederland vanwege een infectie aan m'n voet.
Van mijn LIO en het werk als reisleidster heb ik heel veel geleerd. Ben mezelf vaak genoeg tegengekomen ook.
Ik had een kort lontje en ergerde me snel aan dingen. Dat heb ik nu niet meer, wat dat betreft vind ik mezelf echt volwassen geworden, haha.

5 jaar geleden was ik zoekende en erg rusteloos. Ik wilde geen vastigheid, niet qua werk maar ook niet qua relatie. Ik moest de mogelijkheid hebben om weg te kunnen om bijvoorbeeld in het buitenland te gaan werken.
Inmiddels heb ik dat niet meer. Ik heb hier m'n eigen huisje en zit nu goed op m'n plek wat werk betreft. Een aantal vrienden en vriendinnen zijn gebleven, met een aantal heb ik geen contact meer. Maar ik heb er nieuwe vriendschappen voor in de plaats gekregen.

Pas las ik m'n LIO-stage dossier nog eens door, die ik 5 jaar geleden heb geschreven. Leuk om terug te lezen.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Sea of Trees zo 9 jun 2013 - 8:25

Daar mag je zeker trots op zijn Susan, heel knap hoe jij het doet als moeder.
Sea of Trees
Sea of Trees
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1988
Punten : 1977
Registratiedatum : 02-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Susan zo 9 jun 2013 - 8:27

Maar ik ben ook trots op de anderen in mijn gezin, niet alleen op mezelf.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  SoGood zo 9 jun 2013 - 8:28

Innerlijk: Paniekstoornis overwonnen, studie afgemaakt, samen gaan wonen, nieuwe concrete toekomstplannen gemaakt, gaan werken.

Uiterlijk: Ouder vind ik mezelf stijlvoller geworden, minder meisjesachtig en ik ben meer dan 10 kilo lichter.
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Summerlovin zo 9 jun 2013 - 8:32

5 jaar geleden was ik 17. Ik was het jaar daarvoor geslaagd voor het vmbo en ben toen doorgegaan naar de havo. Dat ging niet goed genoeg waardoor ik 5 jaar geleden begonnen ben aan mijn mbo onderwijsassistent opleiding. Inmiddels heb ik daar ook een diploma voor en zit ik in het tweede jaar van de pabo. Na de vakantie ga ik alweer naar mijn derde jaar.
Voor ik aan mijn mbo opleiding begon was ik heel verlegen en stil. Ik merk dat ik daarin zeker gegroeid ben de afgelopen 5 jaar. Ik kan meer aan en kan beter omgaan met kritiek. Ook merk ik dat ik echt volwassen ben geworden in die 5 jaar. Ik heb een leuke vriend en ben er echt aan toe om met hem samen te gaan wonen. Helaas moet ik nog twee jaar studeren, dus zit dat er nog niet helemaal in. Maar dromen mag altijd;).
Summerlovin
Summerlovin
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Het noorden van Noord-Holland.

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Sanne zo 9 jun 2013 - 8:35

Jep, Lennox, dat wat jij dus schrijft, had ik ook kunnen schrijven. Niet de eetstoornis dan (nou ja, bijna), maar allerlei andere moeilijkheden. In die periode heb ik wel mensen leren kennen, maar vriendschap met hen zou niet goed voor me zijn geweest.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Esperanza zo 9 jun 2013 - 8:37

5 jaar geleden was ik net een jaar verhuisd en zat ik nog volop aan m'n studie. Ik heb het als een hele leuke tijd ervaren, maar ook wel als lastig. Ik was erg onzeker en heel erg zoekende naar mezelf, deed toen ook wel dingen die ik achteraf eigenlijk niet leuk vond. Ik heb in die tijd heel veel mensen leren kennen en leuke vriendschappen opgebouwd.

5 jaar later is er best wel veel veranderd. Ik heb m'n studie afgerond, woon op mezelf en werk al weer 2 jaar. Over 2 maanden ga ik aan een nieuwe baan beginnen en ik heb het gevoel daardoor eindelijk wat meer op m'n plek te komen, al heb ik ook wel twijfels en vraag ik me af of ik er wel goed aan doe. Ik ben nog steeds wel onzeker in veel dingen en ook nog wel zoekende naar mezelf, maar wel heel anders dan 5 jaar geleden. In plaats van alles maar te doen, probeer ik nu de dingen te doen die ik echt leuk vind. Daardoor zijn ook een aantal vriendschappen verwaterd, omdat ik me realiseerde dat ik daar niet echt gelukkig van werd.
Esperanza
Esperanza
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2286
Punten : 2362
Registratiedatum : 31-10-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 2 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum