Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

+79
xxjojootjexx
Sterre
Rush
Pitufo
Lonely Goatherd
Pineco
*Lookie*
Razz
Pompoen
Vanilla Queen
stella.nova
Parel
Luce
Charles
mzcharlotte
Middleme
snoezel
GreenGrass
Antibes
Printje
Burn
Novalee
Capt'n Zero
Katrien
Snoes
Elliot
Ella
Niene
Tiana
Blond
Ooh La La!
Shisha
Ragazza
Marin
Punk'd
Bolleke
Cimic
Bisq
Filoria
Marsy28
Bay
Toet
Caramba
Rouxxxe
Gympie
Zonnetje
Knillis
Aziraphale
Carra
Linda
June
Stuiterbal
Caro
Manderijn
Aggi
Esperanza
Summerlovin
SoGood
Susan
Aimee
Snirp
Bruintje Beer
SarahKey
Kowalski
Sea of Trees
Bliss
Exogenesis
Sanne
Lady4
Roza
Isis
vliegeraar
Taeda
Nyx
Fortissimo
Sugarfall
Arwyn
Shopaholic
Poubelle
83 plaatsers

Pagina 7 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Charles wo 12 jun 2013 - 23:36

Pompoen, dat kan ik me voorstellen, dat heb ik zelf ook.

Mijn gevoel na de zwangerschap was: ik hoop toch zo níet dat ik hier de rest van m'n leven mee bezig ben...

Ik kan je t.z.t. als je er klaar voor bent heel erg aanraden de confrontatie aan te gaan met je angsten, emoties, diepste gevoelens. Hoe je dat doet is voor iedereen anders, maar bij mij helpt emdr ontzettend goed, ook al is het een zwaar proces en moet je een therapeut hebben waarbij je je veilig voelt (heb ik gelukkig). 

Ik ben ontzettend opgelucht dat er een mogelijk voor mij bestaat om mijn angsten en emoties aan te pakken, dat geeft mij ook een bepaalde houvast voor de toekomst. Ik weiger een gefrustreerd type te worden dat haar leven laat regeren door angsten, beperkingen en verdriet. Maar dat kan alleen als je jezelf gepaste tijd geeft te rouwen om wat niet meer is, te accepteren wat wel is en te zoeken naar wegen die bij jou passen om je leven verder op te bewandelen.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Luce wo 12 jun 2013 - 23:38

Charles, wat fijn dat de emdr zo goed uitpakt voor je!
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Charles wo 12 jun 2013 - 23:42

Ja, ik sta er zelf versteld van want hoe het nou precíes werkt weet ik ook niet helemaal.

Het is best een heftig proces, want dingen worden er eerst een beetje door opgerakeld, mijn spanningslevel stijgt erdoor en ik krijg er hoofdpijn van. Maar het is daarna net alsof de herinneringen afgestompt zijn. Ze zijn er nog, ze zijn niet fijn, maar ze doen niet meer zoveel pijn. Ook zijn er dingen teruggekomen die ik had weggestopt. Dat maakt het plaatje voor mij completer. Ik heb niet meer het gevoel dat er tig verstopte akelige dingen in mijn brein zitten waar ik omheen manouvreer. Ik voel me sterker doordat ik ze aanpak.

Ik denk wel dat het alleen werkt als je een goede therapeut hebt en zelf ervoor openstaat en durft in de pijnlijke plekken te gaan wroeten.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Razz wo 12 jun 2013 - 23:42

Pompoen hug

Precies 5 jaar terug was ik ongelukkig in mijn relatie en ging ik vreemd met iemand op mijn werk. Het was spannend maar ook enorm eng. Ik woonde net 2 jaar samen met mijn vriendje in een huurwoning, ik werkte 3,5 dag in de week en ging af en toe nog op stap.

Nu ben ik alweer 5 jaar samen met de man waar ik toen mee vreemd ging en we hebben samen een kindje. We hebben een koopwoning, geregistreerd partnerschap, en ik heb ander werk voor 2 dagen in de week. Ik ga nooit meer op stap en op 2 dingen na (appartement nog niet verkocht en nog steeds niet zwanger na een jaar) ben ik ontzettend gelukkig :cheering:

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Razz wo 12 jun 2013 - 23:44

Charles wat naar om te lezen zeg. Ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt hug

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Luce wo 12 jun 2013 - 23:44

Charles schreef:

Ik denk wel dat het alleen werkt als je een goede therapeut hebt en zelf ervoor openstaat en durft in de pijnlijke plekken te gaan wroeten.

Ik denk dat dat voor elke therapievorm geldt. Een therapie staat of valt met het niveau van de therapeut.

Je wordt er wel moe van he? Ik ben nu ook weer in therapie (geen emdr), maar mán wat ben ik moe in mijn hoofd.
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Charles wo 12 jun 2013 - 23:46

Waarvoor ben je in therapie Luce, als ik vragen mag?

Ja, ik ben ook enorm opgebrand. Maar zit ook nog met die burn-out, weet even niet wat waardoor komt. Ik ben moe maar slaap slecht, geen fijne combi.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Luce wo 12 jun 2013 - 23:52

Ik pm je wel even
Luce
Luce
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2676
Punten : 2670
Registratiedatum : 16-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  *Lookie* wo 12 jun 2013 - 23:57

Ik ben nog ongeveer dezelfde denk ik. Alleen ben ik nu moeder dus ik plan mijn leven meer om mijn kind heen. En ik heb nu even geen werk maar als persoon ben ik niet echt veranderd volgens mij.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Pineco do 13 jun 2013 - 4:00

Jeetje Pompoen, ik lees dit nu pas, wat verschrikkelijk!! Nog gecondoleerd en heel veel sterkte, wat krijg jij enorm veel voor je kiezen. En wat kom je sterk over, ik hoop dat je veel kracht put uit je zoontje hug

En Charles, wat een heftig verleden heb je achter de rug. Fijn dat de therapie, hoe vermoeiend ook, lijkt te helpen en goed dat je erover kunt praten nu. Ook voor jou heel veel sterkte!

En on topic: 5 jaar geleden woonden mijn toen nog vriend en ik pas in België en was ik zo'n 12 weken zwanger van de oudste. Inmiddels zijn we getrouwd, is de oudste 4,5 en hebben we er nog een tweede dochter bij van ruim een jaar nu. Verder geen hele grote veranderingen eigenlijk, ook toen al aan het verbouwen en druk als zelfstandige. Nog steeds behoorlijk gelukkig eigenlijk smile
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Snoes do 13 jun 2013 - 6:39

Woon jij in België, Pineco?

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Pineco do 13 jun 2013 - 6:51

Ja, vlak over de grens in de buurt van Visé en Luik. Ik ben echter Nederlands van origine, dus ik speel vals Wink
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Lonely Goatherd do 13 jun 2013 - 7:12

Vijf jaar geleden was ik nu bijna klaar met een heel intensief therapietraject en aan het proberen om uit te vogelen waar mijn moeheid vandaan kwam en wat ik, als die moeheid eenmaal weg was, zou willen doen qua beroep en/of opleiding. Ik woonde een jaar samen met mijn toen nog vriend en keek zeer hoopvol de toekomst in.smile

Nu is inmiddels gebleken dat de moeheid niet weg gaat (zeg nooit nooit, maar tot nu toe in ieder geval niet), ondanks allerlei onderzoeken, gesprekken en behandelingen. Perspectief op opleiding of betaald werk is daarmee helaas ook tot nul gedaald. Dat had ik heel graag anders gezien, maar ik heb het wel kunnen accepteren. Mede omdat ik me psychisch hartstikke goed voel, dat was het doel van de therapie vijf jaar geleden en dat heb ik meer dan behaald en vast kunnen houden. Dus daar ben ik heel blij mee.

Verder ben ik inmiddels getrouwd, heb een kind gekregen en ben verhuisd naar een stad waar ik me veel fijner voel dan in mijn toenmalige woonplaats. Ik geniet van het moederschap (al valt het me soms ook zwaar) en probeer zo goed mogelijk vorm te geven aan het thuisblijfmoeder zijn zonder mijn eigen geluk daarbij uit het oog te verliezen. Mensen om me heen zijn op 1 vriendin na hetzelfde, al breidt mijn 'casual' kennissenkring nu wel uit omdat ik ook meer onderneem met mijn zoontje.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Lonely Goatherd do 13 jun 2013 - 7:18

Ik heb niet echt alles kunnen lezen, maar wil wel even Pompoen een knuffel geven. En Charles, ik vind het fijn om te lezen dat je iets aan therapie hebt en je zo optimistisch bent.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Snoes do 13 jun 2013 - 18:07

Pineco, dat is nog best een eind van mij vandaan haha.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Pompoen do 13 jun 2013 - 21:22

Charles schreef:Pompoen, dat kan ik me voorstellen, dat heb ik zelf ook.

Mijn gevoel na de zwangerschap was: ik hoop toch zo níet dat ik hier de rest van m'n leven mee bezig ben...

Ik kan je t.z.t. als je er klaar voor bent heel erg aanraden de confrontatie aan te gaan met je angsten, emoties, diepste gevoelens. Hoe je dat doet is voor iedereen anders, maar bij mij helpt emdr ontzettend goed, ook al is het een zwaar proces en moet je een therapeut hebben waarbij je je veilig voelt (heb ik gelukkig). 

Ik ben ontzettend opgelucht dat er een mogelijk voor mij bestaat om mijn angsten en emoties aan te pakken, dat geeft mij ook een bepaalde houvast voor de toekomst. Ik weiger een gefrustreerd type te worden dat haar leven laat regeren door angsten, beperkingen en verdriet. Maar dat kan alleen als je jezelf gepaste tijd geeft te rouwen om wat niet meer is, te accepteren wat wel is en te zoeken naar wegen die bij jou passen om je leven verder op te bewandelen.
Ik begin volgende week met gesprekken met een psychologe waar ik me erg goed bij voelde toen ze een psychologisch onderzoek bij me deed. Eigenlijk kon dat niet, ze zat vol, maar ze heeft toch plek voor me gemaakt, dat vind ik érg prettig. Ik wil niet gaan zitten wachten tot het mis loopt, daarvoorstaat er teveel op het spel. Ik wilde dat al om het afgelopen half jaar te verwerken zonder het overlijden van mijn man. 
Ik moet ook eerst nog rouwen denk ik, gewoon verdrietig zijn. Maar ook daar kan ik wel wat ruggesteun bij gebruiken heb ik besloten! Ik moet ook gaan verwerken dat ik geen normale zwangerschap heb gehad terwijl ik dat nu helemaal niet meer makkelijk over zal doen, ik had er veel meer van willen genieten!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  SoGood do 13 jun 2013 - 21:26

Voor alle meiden die het denk ik wel kunnen gebruiken: hug
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Pitufo do 13 jun 2013 - 21:53

Pineco schreef:Ja, vlak over de grens in de buurt van Visé en Luik. Ik ben echter Nederlands van origine, dus ik speel vals Wink
Hee dan woon je niet zo heel ver bij mij vandaan.
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Bisq do 13 jun 2013 - 21:59

@snoes, ja we denken aan adoptie maar dat zal voor mij bijna onmogelijk zijn i.v.m. mijn ziektebeeld. De kans dat ik een kindje mag adopteren is heel klein. Verder is er de mogelijkheid tot e.iceldonatie maar daar zitten zoveel regeltjes aan in Nederland dat het bijna onmogelijk is. Dan kun je wel naar het buitenland maar dan moet je een zak vol geld (10.000euro ongeveer)meenemen.
Bisq
Bisq
Prater
Prater

Aantal berichten : 839
Punten : 915
Registratiedatum : 17-09-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Snoes do 13 jun 2013 - 22:12

Oh pff, dat maakt het nog extra moeilijk dan Bisq. Het is ook zo oneerlijk he. hug

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Charles do 13 jun 2013 - 23:08

Mijn verhaal staat vandaag in de krant (niet quoten).

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 5588_10201281961120883_1824362393_n
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Rush do 13 jun 2013 - 23:17

Jeetje Charles, ik heb hetzelfde gehad met die vervanger van Microgynon, veel hoofdpijn, misselijkheid en doorbraakbloedingen.

Goed stuk. Hopelijk bereikt het veel vrouwen!
Rush
Rush
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 19705
Punten : 20754
Registratiedatum : 15-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Kowalski do 13 jun 2013 - 23:17

Brr, kippenvel Charles! Vooral met in mijn achterhoofd het verhaal van je ex er nog bij hug
Kowalski
Kowalski
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4344
Punten : 4466
Registratiedatum : 17-05-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Ella do 13 jun 2013 - 23:21

Jeetje Charles.....


'gelukkig' ben ik al 7 jaar gestopt met de pil, en wil er ook echt niet meer mee beginnen. 
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Sterre vr 14 jun 2013 - 0:47

Wat een heftig verhaal Charles. Ik lees nu dit topic en je artikel pas, ik had maar steeds kleine stukjes meegekregen. Fijn dat je er nu zo open over kunt zijn en dat het naar omstandigheden goed gaat met jou en je mooie tweeling!

Vijf jaar geleden woonde ik net een paar maanden in deze stad, was mijn relatie van bijna 3 jaar net uit, was ik net begonnen met mijn afstudeerstage en -scriptie en veel aan het daten en feesten. Een paar maanden later leerde ik toen mijn vriend kennen. Dat was een nieuw begin van wat nu mijn leven is.

Hoewel er veel is veranderd de afgelopen vijf jaar (nieuwe relatie, afgestudeerd, samenwonen, reizen gemaakt, eerste en tweede serieuze baan, huis gekocht) voel ik me niet heel anders. Ik ben nog steeds overall gelukkig, maar loop nog steeds vast op dezelfde punten als waar ik toen soms op vast liep, dat is frustrerend. En ook best confronterend, alsof ik niet zo veel verder ben gekomen. Wel kan ik steeds iets beter met mezelf door één deur en heb ik gemerkt dat ik naast een bepaalde mate van kwetsbaar juist ook heel krachtig kan zijn.

Sterre
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3682
Punten : 3849
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Jijzelf: 5 jaar geleden - nu - Pagina 7 Empty Re: Jijzelf: 5 jaar geleden - nu

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 7 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum