Clean, Fit & Healthy topic
+58
Punk'd
Blixum
minoessepoes
Zora
Flower_L
Robin_
SDL
Davinia
Shopelle
Lady4
xxjojootjexx
Lonely Goatherd
Siem
Siamsa
madam
Pannetoet
patjuhhh
girli
June
Antibes
Lot
Sylvana
SuzieQ
eigenwijs
Charles
Toet
Melis_je
Blond
Roza
Serena
Zonnetje
Tiara
Marin
Reva
woezel
Cheesegirl
Lavendel
Penny Blossom
Kowalski
Sayuri
Nyx
Tiana
Eris
Le Chat Noir
Sea of Trees
Sanne
SoGood
stella.nova
Coccinelle
Tinkebell
Sam
_Lacey_
Reeza
Poubelle
Aziraphale
Minx
Feline
Luce
62 plaatsers
Pagina 24 van 27
Pagina 24 van 27 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25, 26, 27
Re: Clean, Fit & Healthy topic
Hij was lekker! Alleen vulde hij niet zo heel erg als ik had gedacht. Volgende keer dus maar wat meer maken.
Binnenkort wil ik gaan proberen zelf pizza te maken.
Balen dat je te veel suikers hebt gegeten, Blixum. Zelf word ik wel heel moe van een teveel aan suikers. Snoepen/snacken doe ik dus al tijden niet meer.
Binnenkort wil ik gaan proberen zelf pizza te maken.
Balen dat je te veel suikers hebt gegeten, Blixum. Zelf word ik wel heel moe van een teveel aan suikers. Snoepen/snacken doe ik dus al tijden niet meer.
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10
Wij hebben gisteravond dit gegeten en het was lekker. Ik vond het wel een gerecht voor dit topic (voor Linda met name), vandaar dat ik hem hier even post.
http://www.ah.nl/allerhande/recepten/882646/quinoa-met-venkel-en-granaatappelpitjes
http://www.ah.nl/allerhande/recepten/882646/quinoa-met-venkel-en-granaatappelpitjes
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Ja, dat is inderdaad een fijn recept. Ik hou zo van die ingrediënten.Sanne schreef:Wij hebben gisteravond dit gegeten en het was lekker. Ik vond het wel een gerecht voor dit topic (voor Linda met name), vandaar dat ik hem hier even post.
Blixum- Fluisteraar
- Aantal berichten : 159
Punten : 167
Registratiedatum : 04-07-13
Lekker Sanne, ik heb toevallig nog 2 venkels liggen die op moeten.
Blixum, de pannenkoeken vielen goed in de smaak.
Balen dat je zoveel suiker op hebt.
Hier nog steeds suikervrij, gaat echt goed! Vanavond had ik trek en toen heb ik een paar dadels op. Ook lekker voor de zoete trek.
Zondigen werkt niet bij mij, het is alles of niets (was met roken ook zo), dus dan maar niets.
Wat was jouw quinoa recept?
Blixum, de pannenkoeken vielen goed in de smaak.
Balen dat je zoveel suiker op hebt.
Hier nog steeds suikervrij, gaat echt goed! Vanavond had ik trek en toen heb ik een paar dadels op. Ook lekker voor de zoete trek.
Zondigen werkt niet bij mij, het is alles of niets (was met roken ook zo), dus dan maar niets.
Wat was jouw quinoa recept?
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Quinoa door de salade is echt zo lekker! Sowieso vult het daardoor veel meer, waardoor je niet nog echt brood of iets anders nodig hebt als aanvulling op een lichte zomerse maaltijd
Afgelopen weekend een salade gemaakt met quinoa, gemengde sla melange, zongedroogde tomaatjes, kappertjes, tomaat, puntpaprika, avocado, ui, en een dressing van olijfolie, een beetje honing, limoen en een beetje vocht uit het potje van de zongedroogde tomaatjes. YUM!!
Afgelopen weekend een salade gemaakt met quinoa, gemengde sla melange, zongedroogde tomaatjes, kappertjes, tomaat, puntpaprika, avocado, ui, en een dressing van olijfolie, een beetje honing, limoen en een beetje vocht uit het potje van de zongedroogde tomaatjes. YUM!!
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Ik eet de laatste tijd vaak quinoa als lunch salade omdat het zo goed vult inderdaad.
Meestal breng ik het alleen even op smaak met wat citroensap, soms kook ik de quinoa in de boullion. En dan doe ik er gewoon bij wat ik in huis heb, iets van sla of rucola, tomaat, komkommer en een sjalotje of een rode ui, een gekookt eitje en ik heb echt de hele middag geen trek meer!
Ik zag laatst een recept waarbij de quinoa in de koekenpan gebakken werd, ik vroeg me af of je het dan ook moet voorkoken of dat het gewoon zo in de koekenpan moet?
Meestal breng ik het alleen even op smaak met wat citroensap, soms kook ik de quinoa in de boullion. En dan doe ik er gewoon bij wat ik in huis heb, iets van sla of rucola, tomaat, komkommer en een sjalotje of een rode ui, een gekookt eitje en ik heb echt de hele middag geen trek meer!
Ik zag laatst een recept waarbij de quinoa in de koekenpan gebakken werd, ik vroeg me af of je het dan ook moet voorkoken of dat het gewoon zo in de koekenpan moet?
minoessepoes- Ratel
- Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Voorkoken lijkt me, gezien de hoeveelheid water die het op moet nemen.minoessepoes schreef:Ik eet de laatste tijd vaak quinoa als lunch salade omdat het zo goed vult inderdaad.
Blixum- Fluisteraar
Ik gebruik quinoa op het moment heel veel als rijstvervanger. Ik ben gek op warm eten dus in salades doe je er mij niet zo'n groot plezier mee. Ik had gister lekker gevulde paparika's met courgette, tomaten, quinoa en mozarella. Tussendoor had ik lekker italiaanse kruiden gedaan. Het was een prutje geworden in de paprika maar wel echt heel erg lekker.
Ik had er trouwens nog bio gehakt bij, maar zonder zou het volgens mij ook prima hebben gesmaakt.
Ik had er trouwens nog bio gehakt bij, maar zonder zou het volgens mij ook prima hebben gesmaakt.
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Ik gebruik het inderdaad ook voor het vullen van paprika en courgette. Al vul ik die soms ook met linzen.Punk'd schreef:Ik gebruik quinoa op het moment heel veel als rijstvervanger. Ik ben gek op warm eten dus in salades doe je er mij niet zo'n groot plezier mee. Ik had gister lekker gevulde paparika's met courgette, tomaten, quinoa en mozarella. Tussendoor had ik lekker italiaanse kruiden gedaan. Het was een prutje geworden in de paprika maar wel echt heel erg lekker.
Blixum- Fluisteraar
Dat vinden mijn vriend en ik beide niet lekker. Linzen en tuinbonen.. bah haha
Heeft iemand een lekker recept idee voor een kruidige/pittige chillidip? Ik wil een mexicaanse schotel maken maar normaalgesproken pakte ik van die chillisaus met E nummers. Die is nu op en wil zelf iets maken. Ik vind het lekker om avocado dan als tegenhanger te gebruiken. Hoorde Ruldolph bij 24Kitchen zeggen dat avocado goed in balans is met pittigere gerechten.
Dus een guacamole en dan een pittig chillisausje. Maar hoe?
Heeft iemand een lekker recept idee voor een kruidige/pittige chillidip? Ik wil een mexicaanse schotel maken maar normaalgesproken pakte ik van die chillisaus met E nummers. Die is nu op en wil zelf iets maken. Ik vind het lekker om avocado dan als tegenhanger te gebruiken. Hoorde Ruldolph bij 24Kitchen zeggen dat avocado goed in balans is met pittigere gerechten.
Dus een guacamole en dan een pittig chillisausje. Maar hoe?
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Punk'd, je moet het net allemaal maar in huis hebben. Maar deze kwam ik tegen:
http://voedzo.nl/recepten/recept-voor-chilisaus/
Of deze:
http://www.degezondemama.nl/papa/chilisaus-gemakkelijk-zelf-maken/
http://voedzo.nl/recepten/recept-voor-chilisaus/
Of deze:
http://www.degezondemama.nl/papa/chilisaus-gemakkelijk-zelf-maken/
Linda- Ratel
Komt Giel weer met z'n kersen.
Dus goed schoonmaken, op een bordje in de koelkast (niet teveel tegen elkaar leggen), dan zijn ze iets langer houdbaar.
Dus goed schoonmaken, op een bordje in de koelkast (niet teveel tegen elkaar leggen), dan zijn ze iets langer houdbaar.
Linda- Ratel
Linda schreef:Komt Giel weer met z'n kersen.
Haha, ik heb ervan geleerd!
Sanne- Ratel
Blixum schreef:Ik gebruik het inderdaad ook voor het vullen van paprika en courgette. Al vul ik die soms ook met linzen.Punk'd schreef:Ik gebruik quinoa op het moment heel veel als rijstvervanger. Ik ben gek op warm eten dus in salades doe je er mij niet zo'n groot plezier mee. Ik had gister lekker gevulde paparika's met courgette, tomaten, quinoa en mozarella. Tussendoor had ik lekker italiaanse kruiden gedaan. Het was een prutje geworden in de paprika maar wel echt heel erg lekker.
Ja, heerlijk! Gevulde courgette met linzen en kerrie.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Voor wie cocosolie gebruikt: bewaren jullie deze in de koelkast? Mijn vorige pot bewaarde ik op het aanrecht maar uiteindelijk heb ik een halve pot weggegooid, omdat ik het niet vertrouwde. Heb nu een andere cocosolie en twijfel waar hem te bewaren.
Ik smeer mezelf trouwens wel in met de zelfde verpakking als waar ik ook mee kook. Het liefst nog tijdens het koken
Ik smeer mezelf trouwens wel in met de zelfde verpakking als waar ik ook mee kook. Het liefst nog tijdens het koken
Blixum- Fluisteraar
Blixum schreef:Voor wie cocosolie gebruikt: bewaren jullie deze in de koelkast? Mijn vorige pot bewaarde ik op het aanrecht maar uiteindelijk heb ik een halve pot weggegooid, omdat ik het niet vertrouwde. Heb nu een andere cocosolie en twijfel waar hem te bewaren.
Ik bewaar hem op kamertemperatuur. Kokosolie is heel goed houdbaar.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Ik heb gister hele lekkere en chili con carne gemaakt, gelijk voor twee keer zodat het wat zuiniger is met gasverbruik (ik gebruik gedroogde bonen). Had drie of vier verschillende soorten bonen, uien, twee blikken gepelde tomaten, een groot potje tomatenpuree, veel knoflook, chilipoeder, peper en mager gehakt. Had nog een blikje ananas staan uit mijn minder fanatieke eettijd, die heb ik er nog doorheen gegooid, maar als je daar een paprika (of 2 ) voor neemt is het best een heel verantwoord recept. En lekkerrrr, of had ik dat al gezegd?
Verder kan ik vanaf vandaag weer gezonder doen, ik had een appeltaart voor mijn verjaardag meegekregen van mijn moeder en die 'moest' op. Een volgende keer ga ik er wel mee langs de buren ofzo, doe ik met houdbaarder 'lekkers' wat ik helemaal niet zo heel erg lekker vind maar wel krijg ook al. Een doos celebrations ofzo, daar haal ik een paar snickers en twixen uit en de rest gaat richting de collega's van mijn man. Als ik dan al af en toe iets 'slechts' eet, moet dat wel iets zijn wat ik ècht lekker vind.
Ik ben wel blij met de kersen van Giel! Lust alleen geen grapefruit en mijn zoon de kersen niet en de meloen duurt altijd lang voordat ie rijp is. Dus ga zometeen zelf nog maar wat ander biologisch fruit kopen voor komende week.
Heeft er hier trouwens al eens iemand Baba Anoush of een soortgelijk courgettesmeerseltje voor op brood gemaakt? Er staat me wel iets van bij namelijk. Had vorige week kant-en-klare gehaald, maar dat was echt veel te zout.
Verder kan ik vanaf vandaag weer gezonder doen, ik had een appeltaart voor mijn verjaardag meegekregen van mijn moeder en die 'moest' op. Een volgende keer ga ik er wel mee langs de buren ofzo, doe ik met houdbaarder 'lekkers' wat ik helemaal niet zo heel erg lekker vind maar wel krijg ook al. Een doos celebrations ofzo, daar haal ik een paar snickers en twixen uit en de rest gaat richting de collega's van mijn man. Als ik dan al af en toe iets 'slechts' eet, moet dat wel iets zijn wat ik ècht lekker vind.
Ik ben wel blij met de kersen van Giel! Lust alleen geen grapefruit en mijn zoon de kersen niet en de meloen duurt altijd lang voordat ie rijp is. Dus ga zometeen zelf nog maar wat ander biologisch fruit kopen voor komende week.
Heeft er hier trouwens al eens iemand Baba Anoush of een soortgelijk courgettesmeerseltje voor op brood gemaakt? Er staat me wel iets van bij namelijk. Had vorige week kant-en-klare gehaald, maar dat was echt veel te zout.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Ah, dank!Melis_je schreef:Blixum schreef:Voor wie cocosolie gebruikt: bewaren jullie deze in de koelkast? Mijn vorige pot bewaarde ik op het aanrecht maar uiteindelijk heb ik een halve pot weggegooid, omdat ik het niet vertrouwde. Heb nu een andere cocosolie en twijfel waar hem te bewaren.
Ik bewaar hem op kamertemperatuur. Kokosolie is heel goed houdbaar.
Blixum- Fluisteraar
Boekweit of spelt, wat heeft jullie voorkeur en waarom?
Blixum- Fluisteraar
Voor degenen met het groentepakket van Giel, dit is een lekker recept met tuinbonen. Hebben wij vanavond gegeten.
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/607454/penne-met-tuinbonen-en-pijnboompitten/?rq=tuinbonen+vegetarisch
http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/607454/penne-met-tuinbonen-en-pijnboompitten/?rq=tuinbonen+vegetarisch
Sanne- Ratel
Ziet er lekker uit, Sanne!
Hoe gaat het met het suikervrije leven?
Blixum, ik heb zelf weinig ervaring met boekweit. Wel met spelt en dat bevalt goed. Ik eet de laatste tijd alleen maar biologisch speltbrood en dat vind ik erg lekker. Ook m'n darmen doen het er goed op.
Ik wil binnenkort ook een boekweitmeel bestellen zodat ik daar ook mee kan prutsen.
Ik bewaar kokosolie gewoon in het keukenkastje, dat is volgens mij beter dan in de koelkast. Soms vergeet ik het wel eens op het aanrecht, dan is het met deze temperatuur vloeibaar. Maar dat maakt niet uit.
LG, lekker zo'n Chili. Kan ik hier ook wel weer eens maken.
De kersen van Giel zijn heerlijk!!
Geen ervaring met die smeerseltjes. Ik wilde laatst baba ganoush maken van aubergine, maar ik mag nu geen tahin meer, dus dat wordt hem helaas niet.
Echt jammer, want ik ben gek op brood met smeersels!
Blixum, ik heb zelf weinig ervaring met boekweit. Wel met spelt en dat bevalt goed. Ik eet de laatste tijd alleen maar biologisch speltbrood en dat vind ik erg lekker. Ook m'n darmen doen het er goed op.
Ik wil binnenkort ook een boekweitmeel bestellen zodat ik daar ook mee kan prutsen.
Ik bewaar kokosolie gewoon in het keukenkastje, dat is volgens mij beter dan in de koelkast. Soms vergeet ik het wel eens op het aanrecht, dan is het met deze temperatuur vloeibaar. Maar dat maakt niet uit.
LG, lekker zo'n Chili. Kan ik hier ook wel weer eens maken.
De kersen van Giel zijn heerlijk!!
Geen ervaring met die smeerseltjes. Ik wilde laatst baba ganoush maken van aubergine, maar ik mag nu geen tahin meer, dus dat wordt hem helaas niet.
Echt jammer, want ik ben gek op brood met smeersels!
Linda- Ratel
Spelt bevat gluten waardoor je bloedsuikerspiegel snel stijgt. Boekweit is glutenvrij, waardoor je bloedsuikerspiegel niet verstoord wordt. Ik gebruik nu voornamelijk speltproducten, maar denk dat ik ga overstappen op boekweit.
Spelt bevalt verder wel en mijn lichaam reageert er beter op, dan bij tarweproducten.
Mijn kokosolie is momenteel inderdaad erg vloeibaar.
Spelt bevalt verder wel en mijn lichaam reageert er beter op, dan bij tarweproducten.
Mijn kokosolie is momenteel inderdaad erg vloeibaar.
Blixum- Fluisteraar
Linda schreef:Ziet er lekker uit, Sanne!
Slecht.... Drie weken volgehouden en toen ging het mis.
Maandag maar opnieuw beginnen.
Waar kopen jullie speltbrood en boekweitbrood?
Of maken jullie dat zelf?
Sanne- Ratel
Oh jammer!
Hier al bijna 3 weken suikervrij. En het gaat echt goed. Nou mocht ik toch al amper iets, dus dit kon er ook nog wel bij.
Speltbrood verkopen ze in sommige supermarkten. Maar bij de natuurwinkel is tie echt het lekkerst. Vooral de zuurdesem variant.
Hier al bijna 3 weken suikervrij. En het gaat echt goed. Nou mocht ik toch al amper iets, dus dit kon er ook nog wel bij.
Speltbrood verkopen ze in sommige supermarkten. Maar bij de natuurwinkel is tie echt het lekkerst. Vooral de zuurdesem variant.
Linda- Ratel
Morgen komt een vriendin hier om te lunchen (voor haar verjaardag). Wie weet iets leuks en gezonds wat we kunnen klaarmaken? Ik eet geen vlees. Zij wil ook graag gezonder eten en leren koken/receptjes uitproberen.
Ik dacht aan courgettepannenkoekjes maar dat alleen is een beetje saai.
Ik dacht aan courgettepannenkoekjes maar dat alleen is een beetje saai.
Aziraphale- Ratel
- Aantal berichten : 4221
Punten : 4456
Pagina 24 van 27 • 1 ... 13 ... 23, 24, 25, 26, 27
Soortgelijke onderwerpen
» Clean eating
» Hardloop topic ---> SPORT topic
» Het -5 TOPIC!
» Huh topic van PB weg?
» Het eet tip topic!
» Hardloop topic ---> SPORT topic