Clean, Fit & Healthy topic
+58
Punk'd
Blixum
minoessepoes
Zora
Flower_L
Robin_
SDL
Davinia
Shopelle
Lady4
xxjojootjexx
Lonely Goatherd
Siem
Siamsa
madam
Pannetoet
patjuhhh
girli
June
Antibes
Lot
Sylvana
SuzieQ
eigenwijs
Charles
Toet
Melis_je
Blond
Roza
Serena
Zonnetje
Tiara
Marin
Reva
woezel
Cheesegirl
Lavendel
Penny Blossom
Kowalski
Sayuri
Nyx
Tiana
Eris
Le Chat Noir
Sea of Trees
Sanne
SoGood
stella.nova
Coccinelle
Tinkebell
Sam
_Lacey_
Reeza
Poubelle
Aziraphale
Minx
Feline
Luce
62 plaatsers
Pagina 26 van 27
Pagina 26 van 27 • 1 ... 14 ... 25, 26, 27
Re: Clean, Fit & Healthy topic
Mermaid schreef:Wat vinden jullie trouwens de beste webshops? Ik wil vanaf het weekend erop gaan letten om minder e-nummers en wat 'natuurlijker' te gaan eten.
Ik bestelde voorheen altijd bij www.deweegschaal.nl
Ik wil deze week eens een bestelling doen bij www.biovoordeel.nl
Maar daar kan je alleen grote hoeveelheden afnemen. Dat maakt mij niet uit, want ik bestel toch meestal dezelfde producten. En het is op die manier een stuk voordeliger.
Linda- Ratel
- Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10
Speltpannenkoeken eten wij ook tegenwoordig, gaat hier met nog meer smaak in dan andere.
Ik heb verschillende webshops gehad, meestal vergelijk ik een beetje de prijzen en graag gratis verzonden bij een bepaald bedrag
Ik heb verschillende webshops gehad, meestal vergelijk ik een beetje de prijzen en graag gratis verzonden bij een bepaald bedrag
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Weten jullie een gezonder alternatief voor gecondenseerde (zoete) melk? Ik wil voor het suikerfeest cocos/choco bonbons maken. Zou dat gaan met kokosmelk? Ik ga er ook wat maken met kokosolie ipv melk maar aangezien ik er zo'n 600 ga maken wordt dat me iets te prijzig.
Coco- Ratel
- Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11
Tiara schreef:Linda schreef:Sanne schreef:Ik heb zojuist deeg gemaakt voor een pizza van speltbloem, naar het recept van Linda.
Ben erg benieuwd!
Die hoeveelheden die jij hebt genoemd, Linda (250 gram speltbloem), maak je daar één ronde/vierkante pizza van of twee of meer losse?
Oh sorry, ik lees dit nu pas!
Wij eten dit meestal in het weekend en dan blijven er vaak mensen eten, dus dan doe ik het recept maal 1,5 à 2.
Is het gelukt? En heeft het gesmaakt?
Linda heb je het pizza recept ook voor mij?
Het was echt heerlijk! Zelfs mijn vriend (die niet zo van zelfgemaakte pizza houdt) heeft zitten smullen. En dan met de paprikasaus die Linda ergens eerder al heeft gepost!
Sanne- Ratel
- Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10
Coco schreef:Weten jullie een gezonder alternatief voor gecondenseerde (zoete) melk? Ik wil voor het suikerfeest cocos/choco bonbons maken. Zou dat gaan met kokosmelk? Ik ga er ook wat maken met kokosolie ipv melk maar aangezien ik er zo'n 600 ga maken wordt dat me iets te prijzig.
Ik gebruik kokosmelk wel vaker icm chocola, ik weet natuurlijk niet wat voor recept je gaat gebruiken, maar het lijkt me in theorie prima kunnen. Misschien moet je er iets van een bindmiddel bij doen. Bij toko's kan je ook vaak literpakken kokosmelk kopen, die zijn veel goedkoper dan de blikjes uit de supermarkt.
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Aziraphale schreef:Iemand nog lekkere recepten of tips?
Man en ik hebben net geluncht met een gevulde pannenkoek van kikkerwtenmeel/rijstemeel/speltmelk/olijfolie/ei en dat was echt heerlijk! Gevuld met gewokte spinazie (uit m'n eigen moestuin ) met rode ui en knoflook. Verder nog rucola uit de moestuin, geitenkaas, olijven, ik had nog een restje paprikatapenade en wat parmezaanse kaas. Echt zo lekker!! Heb twee extra pannenkoeken gebakken voor morgen. Ik denk dat ik 'm vul met makreel/ricotta of met avocado/ricotta/zongedroogde tomaat. Nu al zin in
Dit klinkt heerlijk!
Melis_je- Kletskop
- Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11
Hoe gaat het hier?
Ik heb afgelopen week voor het eerst weer gewerkt en ik moet m'n draai wat eten betreft echt nog even vinden. Ik ben geneigd om steeds brood te eten.
Ik ben wel al ruim een maand suikervrij en dat gaat echt super!
Gister weer een huge bestelling gedaan. Dit keer bij biovoordeel, dat heb ik nog niet eerder gedaan. Ben benieuwd.
Ik was 190 euro kwijt... Maar wel mega hoeveelheden hoor. 2 kg kokosolie, 8 kg speltmeel, 18 potjes allergievrije mayo, 4 kg havervlokken, 3 kg havermout, 12 doosjes witte thee, 12 pakjes speltwafels, 1,5 kg geraspte kokos en 8 pakjes speltcrackers.
Ik heb afgelopen week voor het eerst weer gewerkt en ik moet m'n draai wat eten betreft echt nog even vinden. Ik ben geneigd om steeds brood te eten.
Ik ben wel al ruim een maand suikervrij en dat gaat echt super!
Gister weer een huge bestelling gedaan. Dit keer bij biovoordeel, dat heb ik nog niet eerder gedaan. Ben benieuwd.
Ik was 190 euro kwijt... Maar wel mega hoeveelheden hoor. 2 kg kokosolie, 8 kg speltmeel, 18 potjes allergievrije mayo, 4 kg havervlokken, 3 kg havermout, 12 doosjes witte thee, 12 pakjes speltwafels, 1,5 kg geraspte kokos en 8 pakjes speltcrackers.
Linda- Ratel
Het gaat erg goed hier!
Wel een kleine terugval twee weken terug.
Ik was met een vriendin bij mensen op bezoek die we op vakantie hadden leren kennen.
Die hebben een eigen bakkerij en dus had die man zelf moorkoppen gemaakt.
Normaal weiger ik gebak, maar vond het anders ook zo sneu...
Nou, ik heb het geweten hoor: kotsmisselijk was ik 's avonds
Jij kunt wel weer even vooruit, Linda!
Wel een kleine terugval twee weken terug.
Ik was met een vriendin bij mensen op bezoek die we op vakantie hadden leren kennen.
Die hebben een eigen bakkerij en dus had die man zelf moorkoppen gemaakt.
Normaal weiger ik gebak, maar vond het anders ook zo sneu...
Nou, ik heb het geweten hoor: kotsmisselijk was ik 's avonds
Jij kunt wel weer even vooruit, Linda!
_Lacey_- Kletskop
- Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10
Bah, ik weet wat je bedoelt Lacey. Ik vind dat altijd lastig zulke dingen. Sommige mensen reageren daar dan soms ook heel apart of teleurgesteld op als je iets afslaat. Moet ik dan maar tegen mijn gaan zitten eten om er vervolgens een rotgevoel aan over te houden?
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Zo Linda dat word een flinke levering. Hoe lang hoop je dan voorruit te kunnen? ik moet binnenkort weer wat bestellen want mijn speltmeel is alweer bijna op.
Netjes hoor nog steeds suikervrij.
Netjes hoor nog steeds suikervrij.
woezel- Prater
- Aantal berichten : 880
Punten : 1006
Registratiedatum : 31-10-11
Geen idee, woezel. Tot het op is.
Ik krijg voor m'n verjaardag hopelijk een broodbakmachine, dan zal het meel stukken harder gaan.
Wat betaal jij voor je speltmeel?
Sogood en lacey, lastig is dat hè?! Sommige mensen kan je eigenlijk niks weigeren, of in sommige situaties.
Ik heb dat nu ik geen melk, ei, soja en noten mag ivm zoon z'n allergie. Het is echt vervelend om iets te weigeren, maar het kan gewoon echt niet. M'n kind wordt anders ziek. In het begin snappen ze dat nog wel. Maar bij dochter heb ik dat dieet tot 1,5 jaar gevolgd, dan vinden mensen het toch wel erg raar worden.
Ik krijg voor m'n verjaardag hopelijk een broodbakmachine, dan zal het meel stukken harder gaan.
Wat betaal jij voor je speltmeel?
Sogood en lacey, lastig is dat hè?! Sommige mensen kan je eigenlijk niks weigeren, of in sommige situaties.
Ik heb dat nu ik geen melk, ei, soja en noten mag ivm zoon z'n allergie. Het is echt vervelend om iets te weigeren, maar het kan gewoon echt niet. M'n kind wordt anders ziek. In het begin snappen ze dat nog wel. Maar bij dochter heb ik dat dieet tot 1,5 jaar gevolgd, dan vinden mensen het toch wel erg raar worden.
Linda- Ratel
Ik stuit vooral op veel onbegrip, vooral van collega's.
Dan krijg ik te horen: "Je lichaam is dat vette voedsel gewoon niet gewend."
Ik krijg mijn nodige vetten liever op een gezonde manier binnen.
Of mensen die mijn voedingspatroon belachelijk maken. Stom als ik ben ga ik me dan nog verdedigen ook. Ik zeg er toch ook niks van als mijn collega voor de vijfde keer op een dag een greep doet uit de koektrommel of snoeppot?
En ondertussen maar klagen dat ze niet blij wordt van haar spiegelbeeld in bikini.
Dan krijg ik te horen: "Je lichaam is dat vette voedsel gewoon niet gewend."
Ik krijg mijn nodige vetten liever op een gezonde manier binnen.
Of mensen die mijn voedingspatroon belachelijk maken. Stom als ik ben ga ik me dan nog verdedigen ook. Ik zeg er toch ook niks van als mijn collega voor de vijfde keer op een dag een greep doet uit de koektrommel of snoeppot?
En ondertussen maar klagen dat ze niet blij wordt van haar spiegelbeeld in bikini.
_Lacey_- Kletskop
Waar kopen jullie je biologisch vlees?
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Gewoon bij de supermarkt, AH of Hoogvliet.
Of via www.okvlees.nl
Lacey, vervelend is dat!
Ik vind het vaak wel leuk om de discussie met mensen aan te gaan. Maar dan moet het natuurlijk wel een beetje respectvol gaan.
Gister toevallig met collega's er over gehad. Waarop er 1 gekscherend zei dat hij mij nooit te eten zou vragen. Haha, daar kan ik wel om lachen.
Hij deed zelf overigens aan herbalife, dus ik zou ook niet graag bij hem willen eten.
Ik heb net m'n heerlijke vegan pannenkoeken gebakken. Ben benieuwd of zij het ook lekker vinden.
Of via www.okvlees.nl
Lacey, vervelend is dat!
Ik vind het vaak wel leuk om de discussie met mensen aan te gaan. Maar dan moet het natuurlijk wel een beetje respectvol gaan.
Gister toevallig met collega's er over gehad. Waarop er 1 gekscherend zei dat hij mij nooit te eten zou vragen. Haha, daar kan ik wel om lachen.
Hij deed zelf overigens aan herbalife, dus ik zou ook niet graag bij hem willen eten.
Ik heb net m'n heerlijke vegan pannenkoeken gebakken. Ben benieuwd of zij het ook lekker vinden.
Linda- Ratel
Bio vlees koop ik bij AH, Supercoop, Aldi en hemelsvlees.nl (al is die niet gecertificeerd biologisch, maar het komt er in de praktijk wel op neer). Okvlees heb ik ook een keer geprobeerd, was ook wel tevreden, maar zo goedkoop vind ik het niet, zeker niet met verzendkosten erbij.
He bah, ik had vandaag een flesje stevia gekocht en net m'n eerste kopje koffie ermee gemaakt, nou gatverdamme! Had laatst ook al bij een vriendin een kopje koffie op met Stevia en die vond ik ook vies, maar ik dacht dat er iets mis was met haar koffie... niet dus. Dan maar gewoon ouderwets suiker of volledig onclean zoetjes.
He bah, ik had vandaag een flesje stevia gekocht en net m'n eerste kopje koffie ermee gemaakt, nou gatverdamme! Had laatst ook al bij een vriendin een kopje koffie op met Stevia en die vond ik ook vies, maar ik dacht dat er iets mis was met haar koffie... niet dus. Dan maar gewoon ouderwets suiker of volledig onclean zoetjes.
Lonely Goatherd- Prater
- Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12
Ik vind stevia ook echt niet lekker. Heb nog een pot staan welke ik niet gebruik. Die neem ik morgen mee voor een collega die het wel lekker vindt.
Linda- Ratel
Even een up! Iemand nog leuke recepten of tips?
Wat doen jullie allemaal met kokosolie en bevalt het? Welke heb je?
Ik heb het kookboek aangeschaft van Amber Albarda, staan ook erg leuke dingen in!!
Wat doen jullie allemaal met kokosolie en bevalt het? Welke heb je?
Ik heb het kookboek aangeschaft van Amber Albarda, staan ook erg leuke dingen in!!
Tiara- Kletskop
- Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Ik ben deze week met een nieuwe manier van boodschappen doen begonnen.
Ik heb als budget €70 genomen voor etenswaren. Het hoognodige haal ik bij de Albertheijn (o.a. wat zuivel, passata pomedori, chips en wat goedkopere biologische spullen) Daar was ik €20 kwijt, toen heb ik fruit en groente op de markt gehaald daar was ik ook €20,- kwijt. Toen ben ik naar de biologische winkel geweest voor speltpasta en speltpita's, meel, brood dat soort ongein €12,- en als laatste de biologische slager waar ik voor biefstuk, kip en hamburgertjes €18,- moest betalen.
Whooo €70,- boodschappen waarvan een heel groot deel vers en biologisch
Ik heb als budget €70 genomen voor etenswaren. Het hoognodige haal ik bij de Albertheijn (o.a. wat zuivel, passata pomedori, chips en wat goedkopere biologische spullen) Daar was ik €20 kwijt, toen heb ik fruit en groente op de markt gehaald daar was ik ook €20,- kwijt. Toen ben ik naar de biologische winkel geweest voor speltpasta en speltpita's, meel, brood dat soort ongein €12,- en als laatste de biologische slager waar ik voor biefstuk, kip en hamburgertjes €18,- moest betalen.
Whooo €70,- boodschappen waarvan een heel groot deel vers en biologisch
Punk'd- Kletskop
- Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13
Oh wauw, wat netjes punk'd!
Hier gaat het momenteel echt ruk met ons boodschappenbudget. We hebben eigenlijk 80 euro per week, maar daar ga ik VET overheen. Echt zo balen!
Hier inmiddels al ruim 2 maanden suikervrij!
Hier gaat het momenteel echt ruk met ons boodschappenbudget. We hebben eigenlijk 80 euro per week, maar daar ga ik VET overheen. Echt zo balen!
Hier inmiddels al ruim 2 maanden suikervrij!
Linda- Ratel
Goed bezig Linda met je suikervrij!
Qua budget heb ik altijd hetzelfde. Ik begin zwaar goed en hou mezelf daar aan en na een tijd ga ik steeds vaker tussendoor nog wat halen.
Maar we willen volgend jaar weer eens 'ver' met vakantie en overal waar we onzelf een budget kunnen opleggen doen we dat. Eten vinden we allebei het belangrijkste dus daar wil ik niet teveel op besparen aangezien ik vlees gewoon biologisch wil en zo min mogelijk E-nummer wil eten. Mijn vriend is het er tegenwoordig steeds meer mee eens, dus die vond dit een goede deal haha.
Ik had laatst een keer van die kipschitzels voor hem gehaald met ham en kaas erin, weet even niet hoe die dingen eten. Hij stond zowat te steigeren in de keuken! 'Wat! Maar 48% kip.. wat is de rest dan..?' Sinds toen leest hij eigenlijk altijd de verpakkingen ook en kwam hij tot de conclusie dat je bij de AlbertHeijn geen vlees kunt halen omdat overal wel wat bij gegooid is.
Hij wil ook graag minder brood eten dus ik maak nu 's avonds iets meer eten zodat hij naar zijn werk 's middags nog wat warm eten heeft van de avond ervoor. (Dat scheelt zoveel is kaas kosten haha, hij joeg er echt behoorlijk was kaas doorheen in zijn eentje).
Hier dus een man die ineens helemaal in zijn gezonde element zit. Echt heel erg leuk en handig
Qua budget heb ik altijd hetzelfde. Ik begin zwaar goed en hou mezelf daar aan en na een tijd ga ik steeds vaker tussendoor nog wat halen.
Maar we willen volgend jaar weer eens 'ver' met vakantie en overal waar we onzelf een budget kunnen opleggen doen we dat. Eten vinden we allebei het belangrijkste dus daar wil ik niet teveel op besparen aangezien ik vlees gewoon biologisch wil en zo min mogelijk E-nummer wil eten. Mijn vriend is het er tegenwoordig steeds meer mee eens, dus die vond dit een goede deal haha.
Ik had laatst een keer van die kipschitzels voor hem gehaald met ham en kaas erin, weet even niet hoe die dingen eten. Hij stond zowat te steigeren in de keuken! 'Wat! Maar 48% kip.. wat is de rest dan..?' Sinds toen leest hij eigenlijk altijd de verpakkingen ook en kwam hij tot de conclusie dat je bij de AlbertHeijn geen vlees kunt halen omdat overal wel wat bij gegooid is.
Hij wil ook graag minder brood eten dus ik maak nu 's avonds iets meer eten zodat hij naar zijn werk 's middags nog wat warm eten heeft van de avond ervoor. (Dat scheelt zoveel is kaas kosten haha, hij joeg er echt behoorlijk was kaas doorheen in zijn eentje).
Hier dus een man die ineens helemaal in zijn gezonde element zit. Echt heel erg leuk en handig
Punk'd- Kletskop
Wat leuk!!
Haha ja, er gaat een wereld open als je eens goed bekijkt wat je in je mond stopt. De supermarkt ligt vol met vieze, ongezonde troep.
Ik eet op z'n tijd best wel eens wat ongezonds hoor. Een chilichicken of kipnuggets van de Mac bijvoorbeeld, haha. Maar hoofdzakelijk eten we gezond.
Mijn man vindt het allemaal goed. Hij ziet het belang er ook wel van. Hoewel hij rustig een zak winegums op eet hoor, haha.
Haha ja, er gaat een wereld open als je eens goed bekijkt wat je in je mond stopt. De supermarkt ligt vol met vieze, ongezonde troep.
Ik eet op z'n tijd best wel eens wat ongezonds hoor. Een chilichicken of kipnuggets van de Mac bijvoorbeeld, haha. Maar hoofdzakelijk eten we gezond.
Mijn man vindt het allemaal goed. Hij ziet het belang er ook wel van. Hoewel hij rustig een zak winegums op eet hoor, haha.
Linda- Ratel
Babi ketjap: Varkensvlees bakken en een uitje en twee tenen knoflook meefruiten. Een blikje tomatenpuree, een theelepel gemalen koriander (ketoembar), een theelepel gemalen komijn (djinten) en twee theelepels gemalen gemberpoeder (djahé) toevoegen en een minuutje laten sudderen. Tot slot 75 ml ketap manis toevoegen en zonodig nog wat water. Dit even laten pruttelen. Lekker bij rijst en sperziebonen en helemaal zonder pakjes.
Kip tandoori: Kipfilet marineren in (volle) yoghurt met tiki massale en eventueel kerrie -en/of paprikapoeder. Uitje fruiten en gemarineerde kipfilet meebakken. Bakje champignons snijden en toevoegen en eventueel gekookte sperziebonen. Blikje kokosmelk toevoegen aan het geheel op smaak brengen met flink wat tiki massala kruiden en eventueel wat chilipoeder. Een flinke scheut volke yoghurt geeft een heerlijke lichtzure bijsmaak. Even laten doorkoken en zonodig indikken met bijvoorbeeld een maizenapapje. Lekker met rijst.
Kip tandoori: Kipfilet marineren in (volle) yoghurt met tiki massale en eventueel kerrie -en/of paprikapoeder. Uitje fruiten en gemarineerde kipfilet meebakken. Bakje champignons snijden en toevoegen en eventueel gekookte sperziebonen. Blikje kokosmelk toevoegen aan het geheel op smaak brengen met flink wat tiki massala kruiden en eventueel wat chilipoeder. Een flinke scheut volke yoghurt geeft een heerlijke lichtzure bijsmaak. Even laten doorkoken en zonodig indikken met bijvoorbeeld een maizenapapje. Lekker met rijst.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Hier moest ik stiekem een beetje om lachen in het Clean, Fit & Healthy topic. Het hoognodige, chips!Punk'd schreef:
Het hoognodige haal ik bij de Albertheijn (o.a. wat zuivel, passata pomedori, chips en wat goedkopere biologische spullen)
Elliot- Ratel
- Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12
Ik ben ook nog steeds goed bezig!
Drink wel af en toe chocomel tegenwoordig, maar dat is omdat ik 3 à 4 keer per week sport en er anders helemaal niks meer van mij overblijft
Heeft iemand hier wel eens maca poeder gehad?
Ze hebben het in de aanbieding bij de biologische marktkraam, maar lees er wisselende verhalen over.
Drink wel af en toe chocomel tegenwoordig, maar dat is omdat ik 3 à 4 keer per week sport en er anders helemaal niks meer van mij overblijft
Heeft iemand hier wel eens maca poeder gehad?
Ze hebben het in de aanbieding bij de biologische marktkraam, maar lees er wisselende verhalen over.
_Lacey_- Kletskop
hahaha echt wel hoognodig! Ik kan niet zonder mijn chips. Ik heb eens geprobeerd om cold turkey te stoppen (geen succes), om te minderen (geen succes), om bakjes te pakken.. (ja leuk, elke keer het bakje vullen hahaha). En mezelf er toen maar bij neergelegd dat ik gewoon 2 zakken chips per week eet . Wel altijd 's morgens of 's middags zodat ik het nog kan verbranden hahaElliot schreef:Hier moest ik stiekem een beetje om lachen in het Clean, Fit & Healthy topic. Het hoognodige, chips!Punk'd schreef:
Het hoognodige haal ik bij de Albertheijn (o.a. wat zuivel, passata pomedori, chips en wat goedkopere biologische spullen)
Punk'd- Kletskop
Pagina 26 van 27 • 1 ... 14 ... 25, 26, 27
Pagina 26 van 27
Permissies van dit forum: