Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

+18
Caro
Inge
_Inge_
Mari
Gizmo
ijsjemeisje
Moon
Lejow
JD
Pannetoet
Beachgirl
Monte
meisjesmama
TukTuk
Annoek
Yzma
Jeanette
May
22 plaatsers

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Ga naar beneden

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken! - Pagina 2 Empty Re: Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 22:49

Allereerst van harte met je man CBL!

Ik ben het echter wel met hem eens, je hond kan best even een paar uurtjes in de keuken. Of misschien kan hij anders naar een van je buren zodat hij wat meer bewegingsvrijheid heeft?

Het zijn jouw gasten, daar houdt je dan toch rekening mee? Ik ben zelf behoorlijk bang voor sommige honden ( edit: zeker als ze blaffen en niet helemaal getraind zijn, onverwacht kunnen reageren... ), en dat geef ik altijd netjes aan als ik bij iemand kom. Dan waardeer ik het enorm als de hond even apart gehouden wordt.

Wij hebben 2 poezen, en als er mensen zijn die daar bang voor zijn, dan doe ik ze naar buiten en maak ik de boel van te voren zelf nog even extra haarvrij. Wel zo netjes vind ik.



Laatst aangepast door Tea-Leaf op vr 25 feb 2011 - 22:56; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken! - Pagina 2 Empty Re: Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

Bericht  Gast vr 25 feb 2011 - 22:53

CBL,

Je weet vast wel dat ik ook een hond met een rotachtergrond heb, uit het asiel.
Mijn hond is eigenlijk meestal lief, blaft enkel tegen de postbode, maar is soms onverwachts raar (dit laatste alleen tegen mensen die heel dichtbij m staan gek genoeg).
Mijn punt is, als er bezoek komt, moet mijn hond in zijn bench. Als mijn nichtjes komen, op een feest bij mijn moeder, neem ik mijn hond niet mee daarheen, terwijl hij anders altijd mee daarheen mag.
Niet omdat ik denk dat hij iets zou doen, maar omdat ik hem niet vertrouw. Simpelweg al omdat het een hond is, maar ook vanwege zijn achtergrond. Daarbij heb je nooit in de hand wat zo'n kind doet (mss puur uit speelsheid).

Ik denk niet dat het een ramp is voor een hond om even afgezonderd te worden. Zeker niet omdat een hond vaak helemaal niet houdt van zo'n onverwachte verandering van zijn omgeving...

Kun je de hond niet met een bot of iets anders fijns in de keuken leggen en er zo iets fijns van maken?

liefs

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken! - Pagina 2 Empty Re: Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 0:14

Ook al zie je je hond als kind, hij kan toch wel even in de keuken? Je gaat er dan toch ook regelmatig heen dus laat je hem toch niet de hele tijd alleen?

oow en het moet zijn reageert ipv > Naar kids reageerd hij dmv blaffen Wink

(ik denk jij geeft mij de tip van mijn fout, krijg jij ook een tip Wink )

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken! - Pagina 2 Empty Re: Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 0:31

Ik zou lekker met de hond boven gaan zitten. Anders zit de hond helemaal alleen 3 uur lang! Misschien volgend jaar gewoon de verjaardag niet vieren?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken! - Pagina 2 Empty Re: Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 0:56

Gefeliciteerd met je man!

Mijn schoonzus is allergisch voor verschillende huisdieren en als zij komt dan gaan de cavia's naar de keuken of naar boven.
Normaal gesproken komt ze maar 2x per jaar (met verjaardagen), waarschijnlijk ook vanwege de cavia's.
Als ze komt zorg ik dat ik van te voren even gestofzuigd heb, de ramen even open heb gehad en gedweild heb zodat ze er weinig tot geen last meer van heeft. Ja, dat heb ik er voor over. Het zijn wel je gasten en daar mag je best een beetje rekening mee houden. Als ik er geen rekening mee zou houden komen ze misschien niet meer, dan maar een beetje meer moeite.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken! - Pagina 2 Empty Re: Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

Bericht  Monte za 26 feb 2011 - 1:01

Birgit schreef:

Als ik er geen rekening mee zou houden komen ze misschien niet meer, dan maar een beetje meer moeite.

Dit vind ik dus ook. Als je tegen ze zegt dat jouw hond eerder was en dat mensen zelf ervoor kiezen of ze kinderen nemen vind ik dat een erg rare uitspraak. Dan zeg je eigenlijk: ik ga me niet aanpassen, jullie kozen voor een kind, jullie komen en mijn hond was eerder dus ik hoef niets te doen. Zo stoot je mensen af, en dan komen ze misschien niet meer. Het lijkt me niet dat je wilt dat er steeds minder mensen op verjaardagen e.d. komen omdat jij je niet even wilt aanpassen. Daarbij zit de hond in de keuken(niet buiten in een hok ofzo), dat is toch niet anders als de woonkamer? En je kan toch regelmatig even binnenlopen(doe je denk ik toch wel i.v.m drinken, hapjes e.d.)
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken! - Pagina 2 Empty Re: Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

Bericht  Beachgirl za 26 feb 2011 - 1:02

Reva schreef:Tja, er zijn maar een paar opties.

- De hond in de keuken doen, lijkt mij geen ramp.
- De hond alleen boven doen.
- De hond boven doen en er zelf bij gaan zitten (lijkt mij overdreven)
- Bellen of de visite de kids thuis wil laten ivm hond
- Je nichtje in de keuken

Vroeger deden mensen overal ook altijd de huisdieren weg voor mij als mijn ouders met mij op bezoek kwamen. Nu soms nog wel. Ik heb nooit een strijd met een kat gevoerd wie er eerder was, hij of ik. Als visite uit zichzelf zegt het beest weg te doen, prima, doen ze het niet, blijf ik ook in leven.

+1 lol! lol!
Beachgirl
Beachgirl
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2626
Punten : 2789
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken! - Pagina 2 Empty Re: Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 1:44

AngelNyn schreef:
Caribbeanlover schreef:Reva de laatste 2 opties lijken me niet zo slim. Heb hier wel eens gelezen dat iemand tegen visite van te voren had gezegd dat ze de kids niet mee mochten nemen en toen was er geen hond in het spel. Dat vind ik niet netjes.

Jullie hebben wel gelijk hoor, maar onze hond is mijn kind.

Misschien kan ik even naar de speeltuin gaan met mijn nichtje. Bovendien is iedereen er nooit echt langer dan 3 uur.
Maar leuk is anders.

Maar je vind het wel netjes dat je zo iets denkt "hadden ze maar geen kinderen moeten nemen, want ze wisten dat ik een hond had"?

Natuurlijk is je hond als een kind voor je, maar ik vind ook dat als je je hond niet opvoed, en dus onhandelbaar is, je ook geen visite moet uitnodigen, als je hem niet eens even in de keuken wilt houden oid.
Een béétje rekening met elkaar houden is nog nooit iemand slecht van geworden...

Het is hooguit een paar uurtjes, want zo'n kindje houd het toch niet lang vol, en je band met je familie is toch wel belangrijker dan dat?

Ik zou iig niet blij zijn als de mensen waar ik op visite kwam, niet eens even rekening mee zouden houden met het feit dat ik een kindje mee zou nemen, als hun hond onhandelbaar is.

Ik zeg dat het de keuze is van anderen om kids te nemen en dat zij weten dat wij een hond hebben. Zou nooit denken ''hadden ze maar geen kids moeten nemen''.

Een bench is geen optie omdat hij dan iederen ziet.
Dan maar in de keuken met de deur dicht helaas.
De band met mijn familie en mijn man is even belangrijk als mijn hond, maar de hond gaat toch echt zeker weten wel boven mijn schoonfamilie.
Bedankt iedereen voor de felicitaties.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken! - Pagina 2 Empty Re: Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 1:50

Caribbeanlover schreef:

Ik zeg dat het de keuze is van anderen om kids te nemen en dat zij weten dat wij een hond hebben. Zou nooit denken ''hadden ze maar geen kids moeten nemen''.


Maar indirect is dat wel hoe mensen het op zouden vatten.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken! - Pagina 2 Empty Re: Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 2:29

Birgit schreef:
Caribbeanlover schreef:

Ik zeg dat het de keuze is van anderen om kids te nemen en dat zij weten dat wij een hond hebben. Zou nooit denken ''hadden ze maar geen kids moeten nemen''.


Maar indirect is dat wel hoe mensen het op zouden vatten.

Dooddoener ten top maar: een huisdier neem je, kinderen krijg je, als het je gegeven is.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken! - Pagina 2 Empty Re: Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 2:30

Offtopic: leuke ticker Birgit, vooral waarom ie er staat! I love you

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken! - Pagina 2 Empty Re: Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

Bericht  Pannetoet za 26 feb 2011 - 2:37

*Ik heb niet het hele topic gelezen*

Maaaar mijn ouders hebben ook een hond: een welshcorgi en die zijn heel waaks en vrij fanatiek naar vreemden.. zij gaat altijd standaard in de bench en later mag ze eruit, gedraagt ze zich nog steeds als een losgeslagen hond dan gaat ze gewoon weer in de bench. Ik snap werkelijk niet dat je hier zo'n probleem van maakt..
Pannetoet
Pannetoet
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2192
Punten : 2318
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken! - Pagina 2 Empty Re: Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 2:48

Tea-Leaf schreef:Offtopic: leuke ticker Birgit, vooral waarom ie er staat! I love you

Dank je wel Very Happy

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken! - Pagina 2 Empty Re: Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

Bericht  meisjesmama za 26 feb 2011 - 3:08

Birgit schreef:
Caribbeanlover schreef:

Ik zeg dat het de keuze is van anderen om kids te nemen en dat zij weten dat wij een hond hebben. Zou nooit denken ''hadden ze maar geen kids moeten nemen''.


Maar indirect is dat wel hoe mensen het op zouden vatten.

En als je kids krijgt dan neem je ze mee naar mensen op visite. Neem jij je hond altijd mee op visite?
meisjesmama
meisjesmama
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1729
Punten : 1861
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken! - Pagina 2 Empty Re: Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 4:42

Gewoon niet meer de verjaardag van je man vieren tot je nichtje groot is. Zal ze leren! :joker:


Maar serieus; hond in de keuken. Gaat ie niet dood van. Als ik me niet kan gedragen en naar mijn gasten ga happen, word ik ook apart gezet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken! - Pagina 2 Empty Re: Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

Bericht  JD za 26 feb 2011 - 5:19

Odilia schreef:Ik zou lekker met de hond boven gaan zitten. Anders zit de hond helemaal alleen 3 uur lang! Misschien volgend jaar gewoon de verjaardag niet vieren?

serieus? dus je laat je man alleen met de visite op zijn verjaardag, en gaat dan zelf koppig boven zitten omdat je dus "je zin niet krijgt"? dat vind ik echt een stomme oplossing (sorry dat ik het even zo bot zeg Embarassed )

hij is nou eenmaal jarig, dan komt er visite, dat weet je van tevoren. zo weet je ook vtv dat er visite is die niet van honden houd, dus maakt de hond dan even plaats toch...? althans, dat vind ik de meest logische oplossing. en daarbij; het is een hond hoor jongens...die kan echt wel 3 uur ergens alleen zitten, of zie ik dat nou verkeerd? genoeg honden die veel langer alleen zitten omdat de baasjes aan het werk zijn...

mijn schoonouders hebben ook een hond, die is nooit alleen, mag altijd overal mee naartoe, mag met het avondeten op de stoel aan tafel zitten, krijgt dan (serieus) een bordje voor haar neus met hetzelfde vlees als zij eten, maar dan in kleine stukjes, en dan eet ze mee met hun...zo érg.

Toen wij gingen klussen in ons nieuwe huis (lees:muren/plafond sausen, kozijnen schilderen, keuken plaatsen, laminaat leggen) kwamen mn schoonouders ook met die hond aan, terwijl ik van te voren duidelijk had gezegd dat dat gewoon niet handig is tijdens het klussen...aangezien het zo'n keffertje is wat constant rondloopt, naar alles blaft, en ook nog eens blind is....ze is die dag dus ook tig keer tegen pas geschilderde deuren enzo aangelopen. ook stonden er nog geen schuttingen tussen de huizen, en aangezien het met klussen 28 graden was stonden de openslaande deuren open. na een tijdje; hond weg, liep ze op straat. schoonmoeder boos op mij, de deuren moesten dicht...ja daahaaag, had ze de hond maar thuis moeten laten.
Hetzelfde met verjaardagen, mijn vader is hartpatient en zwaar allergisch voor honden, maar ze laten hem niet thuis, vinden dat mijn vader zich maar moet aanpassen door op een ander tijdstip te komen...

maar goed, waar het dus op neerkomt, ik kan er nooit zo goed tegen als mensen hun hond voor laten gaan ten opzichte van mensen. Maar ik moet er dan ook bijzeggen dat ik nooit zelf een hond heb gehad, dus niet weet hoe hecht de band met je hond kan zijn....

maar goed, om een té lang verhaal k ort te maken, ik zou ook zeggen; de hond even in de bijkeuken/boven voor die drie uurtjes, zelf samen met je man gezellig de gastvrouw uithangen...is voor de visite en je man ook wel zo leuk

o en gefeliciteerd natuurlijk! Very Happy
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken! - Pagina 2 Empty Re: Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 6:21

En CBL, wat ga je doen/heb je gedaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken! - Pagina 2 Empty Re: Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 6:24

Ik zou mijn hond voor bezoek niet ergens anders 'opsluiten'.
Zeker niet als mensen er maar vanuit gaan dat dat gedaan wordt.
Zou mijn vriend het voorstellen dan zou ik het misschien wel doen, maar die stelt dat niet voor Wink
Als mensen niet met mijn hond kunnen, dan blijven ze maar weg...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken! - Pagina 2 Empty Re: Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 6:26

PB> maar ook niet voor eventjes? Ook niet als je er toch regelmatig heen gaan?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken! - Pagina 2 Empty Re: Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 6:28

PrinsesBo schreef:
Als mensen niet met mijn hond kunnen, dan blijven ze maar weg...

Maar het gaat er hier om dat de hond niet met mensen (kinderen) kan. De hond heeft hier het probleem, niet het kind... mag je als nichtje dan niet meer op de verjaardag van je oom komen omdat zijn hond daar problemen mee heeft? confused

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken! - Pagina 2 Empty Re: Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 6:29

*Marietje* schreef:
Odilia schreef:Ik zou lekker met de hond boven gaan zitten. Anders zit de hond helemaal alleen 3 uur lang! Misschien volgend jaar gewoon de verjaardag niet vieren?

serieus? dus je laat je man alleen met de visite op zijn verjaardag, en gaat dan zelf koppig boven zitten omdat je dus "je zin niet krijgt"? dat vind ik echt een stomme oplossing (sorry dat ik het even zo bot zeg Embarassed )

hij is nou eenmaal jarig, dan komt er visite, dat weet je van tevoren. zo weet je ook vtv dat er visite is die niet van honden houd, dus maakt de hond dan even plaats toch...? althans, dat vind ik de meest logische oplossing. en daarbij; het is een hond hoor jongens...die kan echt wel 3 uur ergens alleen zitten, of zie ik dat nou verkeerd? genoeg honden die veel langer alleen zitten omdat de baasjes aan het werk zijn...

mijn schoonouders hebben ook een hond, die is nooit alleen, mag altijd overal mee naartoe, mag met het avondeten op de stoel aan tafel zitten, krijgt dan (serieus) een bordje voor haar neus met hetzelfde vlees als zij eten, maar dan in kleine stukjes, en dan eet ze mee met hun...zo érg.

Toen wij gingen klussen in ons nieuwe huis (lees:muren/plafond sausen, kozijnen schilderen, keuken plaatsen, laminaat leggen) kwamen mn schoonouders ook met die hond aan, terwijl ik van te voren duidelijk had gezegd dat dat gewoon niet handig is tijdens het klussen...aangezien het zo'n keffertje is wat constant rondloopt, naar alles blaft, en ook nog eens blind is....ze is die dag dus ook tig keer tegen pas geschilderde deuren enzo aangelopen. ook stonden er nog geen schuttingen tussen de huizen, en aangezien het met klussen 28 graden was stonden de openslaande deuren open. na een tijdje; hond weg, liep ze op straat. schoonmoeder boos op mij, de deuren moesten dicht...ja daahaaag, had ze de hond maar thuis moeten laten.
Hetzelfde met verjaardagen, mijn vader is hartpatient en zwaar allergisch voor honden, maar ze laten hem niet thuis, vinden dat mijn vader zich maar moet aanpassen door op een ander tijdstip te komen...

maar goed, waar het dus op neerkomt, ik kan er nooit zo goed tegen als mensen hun hond voor laten gaan ten opzichte van mensen. Maar ik moet er dan ook bijzeggen dat ik nooit zelf een hond heb gehad, dus niet weet hoe hecht de band met je hond kan zijn....

maar goed, om een té lang verhaal k ort te maken, ik zou ook zeggen; de hond even in de bijkeuken/boven voor die drie uurtjes, zelf samen met je man gezellig de gastvrouw uithangen...is voor de visite en je man ook wel zo leuk

o en gefeliciteerd natuurlijk! Very Happy
Ehh ik dacht dat t wel overduidelijk was dat het een sarcastische post was.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken! - Pagina 2 Empty Re: Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 6:30

Theedoosje schreef:PB> maar ook niet voor eventjes? Ook niet als je er toch regelmatig heen gaan?

Als mensen ervan uitgaan?
Nee..
Wat dat betreft ben ik echt vasthoudend Wink
Zijn ook mensen die hier niet meer komen, omdat we niet willen dat er binnen gerookt wordt.
Nou prima..
Wij hebben een hond en ik ga die hond niet in de bijkeuken doen omdat het bezoek dat nodig vindt.

Suspect

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken! - Pagina 2 Empty Re: Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 6:32

Zero schreef:
PrinsesBo schreef:
Als mensen niet met mijn hond kunnen, dan blijven ze maar weg...

Maar het gaat er hier om dat de hond niet met mensen (kinderen) kan. De hond heeft hier het probleem, niet het kind... mag je als nichtje dan niet meer op de verjaardag van je oom komen omdat zijn hond daar problemen mee heeft? confused

De hond kan niet met mensen?
Nou dan zou ik mn beestje lekker boven neer leggen idd.
Voor die hond ook veel minder indrukwekkend.
Maar ik had het over mensen die niet met honden kunnen Wink
Hier is het omgekeerde dus het geval..
Dan maar doen wat het rustigst is voor de hond en dan idd maar even afgezonderd leggen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken! - Pagina 2 Empty Re: Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 8:36

Caribbeanlover schreef:Ik zeg dat het de keuze is van anderen om kids te nemen en dat zij weten dat wij een hond hebben. Zou nooit denken ''hadden ze maar geen kids moeten nemen''.

Een bench is geen optie omdat hij dan iederen ziet.
Dan maar in de keuken met de deur dicht helaas.
De band met mijn familie en mijn man is even belangrijk als mijn hond, maar de hond gaat toch echt zeker weten wel boven mijn schoonfamilie.
Bedankt iedereen voor de felicitaties.

Je schoonfamilie is neem ik aan weer belangrijk voor je man en dus indirect ook voor jou. Ik denk dat het geen ramp is om voor een paar uurtjes de hond in de keuken te doen. Hoe was de verjaardag?

Tea Leaf, de kinderen zijn er in dit geval al dus de keuze is genomen Wink. Ik snap dat het soms moeilijk voor je is maar waarom moeten mensen (in het algemeen dus ook) dit soort opmerkingen 'verbeteren'? Ik ga er niet vanuit dat mensen die het over 'kinderen nemen' hebben, denken dat je een bestelling plaatst en je morgen zwanger bent... Jij wel?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken! - Pagina 2 Empty Re: Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

Bericht  Gast za 26 feb 2011 - 9:05

Zusje van Bert schreef:

Tea Leaf, de kinderen zijn er in dit geval al dus de keuze is genomen Wink Juist, en daarom vind ik het een beetje raar gezegd van CBL. Zo van, "jij neemt kinderen dus dan moet je er maar mee dealen dat wij een hond hebben, en kijk maar wat je met je kind doet als wij een verjaardag geven. Aanpassen doen we niet."

Ik snap dat het soms moeilijk voor je is ( valt reuze mee hoor ) maar waarom moeten mensen (in het algemeen dus ook) dit soort opmerkingen 'verbeteren'? Ik verbeter niks, heb dit altijd al gevonden. Als meisje van een jaar of 12/13 al. Als CBL geen concessies wil doen mbt haar nichtje, prima. Maar dan snap ik ook dat ouders plus kind eventueel niet willen komen

Je neemt geen kind, je probeert er een te krijgen. Dieren neem je, die keuze heb je altijd en is vrijwel altijd waar te maken en daar kan je flexibeler mee omgaan.
Een kind krijgen niet. Het kan echt heel kwetsend zijn als iemand je uitnodigt op een verjaardag en geen rekening met het kindje wat meekomt houdt, omdat er een, zoals ik las "lastige hond is"


Ik ga er niet vanuit dat mensen die het over 'kinderen nemen' hebben, denken dat je een bestelling plaatst en je morgen zwanger bent... Jij wel? Wat denk je zelf? Retorische vraag, niet?

ZvB, no hard feelings, je bent een schat van een meid en dat weet je, maar in deze staan we lijnrecht tegenover elkaar.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken! - Pagina 2 Empty Re: Man viert verjaardag dus de hond moet in de keuken!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 8 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum