Hond die 's nachts moet plassen
+5
SarahKey
Sam
Manderijn
Stranger
PapillonRose
9 plaatsers
Pagina 1 van 1
Hond die 's nachts moet plassen
Blijkbaar heb ik een hond die het 's nachts onmogelijk droog kan houden. Resultaat: elke morgen een natte bench en natte dekentjes. Iemand enig idee of daar nog iets aan te doen is?
Hij gaat uiteraard 's avonds nog uit (meestal tussen 9 en 10) en voordat ik naar bed ga mag hij nog even in de tuin zodat hij eventuele plas nog kwijt kan. Toch redt hij het niet tot de volgende morgen.
Hem 's nachts ook gaan uitlaten doe ik liever niet, ben al te brak zonder extra keer opstaan. Maar aan de andere kant is dit ook niks. Lijkt me voor hem ook niet lekker, in zijn eigen bench plassen..
Met honden van vroeger thuis hebben we dit niet aan de hand gehad, dus kan me daar ook even niks bij voorstellen, of er überhaupt iets aan te doen is. Iemand met een tip die ik kan uitproberen?
Hij gaat uiteraard 's avonds nog uit (meestal tussen 9 en 10) en voordat ik naar bed ga mag hij nog even in de tuin zodat hij eventuele plas nog kwijt kan. Toch redt hij het niet tot de volgende morgen.
Hem 's nachts ook gaan uitlaten doe ik liever niet, ben al te brak zonder extra keer opstaan. Maar aan de andere kant is dit ook niks. Lijkt me voor hem ook niet lekker, in zijn eigen bench plassen..
Met honden van vroeger thuis hebben we dit niet aan de hand gehad, dus kan me daar ook even niks bij voorstellen, of er überhaupt iets aan te doen is. Iemand met een tip die ik kan uitproberen?
PapillonRose- Ratel
- Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10
Re: Hond die 's nachts moet plassen
Hou oud is de hond? En wat voor hond is het en hoe groot is de bench?
Stranger- Fluisteraar
- Aantal berichten : 294
Punten : 296
Registratiedatum : 13-01-13
Hmmm. Het is dan wel een teken dat de nacht voor de hond te lang duurt, want over het algemeen plast een hond niet in de ruimte waar hij ook slaapt. Jankt hij je 's ochtends wakker?
Onze pup gaat er rond half 12 voor de laatste keer uit, op de tuin, en door de week laat ik haar 7 uur in de ochtend weer uit. Dan word ze wakker omdat ze me hoort. In het weekend jankt ze rond 8 uur dat ze er uit moet, dan duurt het haar echt te lang.
Onze pup gaat er rond half 12 voor de laatste keer uit, op de tuin, en door de week laat ik haar 7 uur in de ochtend weer uit. Dan word ze wakker omdat ze me hoort. In het weekend jankt ze rond 8 uur dat ze er uit moet, dan duurt het haar echt te lang.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
Stranger: het is een chihuahua van twee jaar oud. Hoe groot de bench precies is weet ik niet, het is in elk geval een grote. Ik schat zo 80 bij 50 cm ofzo.
Manderijn: dat dacht ik ook al, dat de nacht dan gewoon te lang is voor hem. Maar ook bij korte nachten gebeurt het. Zo was hij van de week om 12 uur nog buiten geweest voordat ik ging slapen, om 5 uur werd dochter wakker en toen was helaas ook de bench al nat. Hij jankt me helaas nooit wakker, anders zou ik eruit gaan en hem buiten laten. Zal toch blijven proberen de nachten kort te houden en hopen dat hij het gaat snappen.
Scheelt trouwens ook wel dat hij net van de fokker af komt waar hij twee jaar gewoond heeft. Daar werden ze niet echt uitgelaten begreep ik, maar konden ze wel de hele dag door naar buiten lopen. Dus hij was ook niet gewend op commando iets te doen tijdens het uitlaten. Overdag gaat dit nu op een enkel ongelukje na al vrij goed. Maar misschien is het nu nog lastig voor hem om ook die langere nacht vol te houden.. Ik heb hem ook pas een maand natuurlijk!
Manderijn: dat dacht ik ook al, dat de nacht dan gewoon te lang is voor hem. Maar ook bij korte nachten gebeurt het. Zo was hij van de week om 12 uur nog buiten geweest voordat ik ging slapen, om 5 uur werd dochter wakker en toen was helaas ook de bench al nat. Hij jankt me helaas nooit wakker, anders zou ik eruit gaan en hem buiten laten. Zal toch blijven proberen de nachten kort te houden en hopen dat hij het gaat snappen.
Scheelt trouwens ook wel dat hij net van de fokker af komt waar hij twee jaar gewoond heeft. Daar werden ze niet echt uitgelaten begreep ik, maar konden ze wel de hele dag door naar buiten lopen. Dus hij was ook niet gewend op commando iets te doen tijdens het uitlaten. Overdag gaat dit nu op een enkel ongelukje na al vrij goed. Maar misschien is het nu nog lastig voor hem om ook die langere nacht vol te houden.. Ik heb hem ook pas een maand natuurlijk!
PapillonRose- Ratel
Dan zou ik het nog even aankijken. Na 2 jaar een nieuw baasje en huisje krijgen is niet niks.
Maar vervelend is het wel. Misschien een handige tip, als je oude folders in de bench legt, en daarover heen zo'n fleecekleed dat de meeste mensen wel in huis hebben, dan is het snel weer schoon. Ik spoelde het kleed op een kort programma, en fleece komt nagenoeg droog weer uit de wasmachine.
Maar vervelend is het wel. Misschien een handige tip, als je oude folders in de bench legt, en daarover heen zo'n fleecekleed dat de meeste mensen wel in huis hebben, dan is het snel weer schoon. Ik spoelde het kleed op een kort programma, en fleece komt nagenoeg droog weer uit de wasmachine.
Manderijn- Kletskop
- Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12
PapillonRose schreef:Stranger: het is een chihuahua van twee jaar oud. Hoe groot de bench precies is weet ik niet, het is in elk geval een grote. Ik schat zo 80 bij 50 cm ofzo.
Hoe lang heb je hem nu? Je zou kunnen proberen om de bench wat kleiner te maken (door er een doos oid in te zetten), honden maken hun nest normaal gesproken liever niet vuil namelijk. Het zou goed kunnen da de bench te groot voor hem is. Heb je het wel eens geprobeerd om er 's nachts uit te gaan om hem te laten plassen en dit vervolgens af te bouwen?
Stranger- Fluisteraar
Ik kijk het ook zeker nog even aan hoor, en verder doet hij het gelukkig heel goed! En op zich is dekentjes wassen natuurlijk ook geen ramp.
Bedankt voor de tip, ik heb toevallig van de week een stapeltje kleine fleecekleedjes gehad van mijn moeder die er een hoop over had van toen ze nog meer honden had. Zal voorlopig alleen even die gebruiken, die zijn inderdaad lekker snel droog!
Overdag gaat het denk ik ook sneller goed, met regelmaat uitlaten en waar mogelijk nog een keertje extra eruit en nu doet hij niet vaak meer wat in huis. De nacht is wat dat betreft ook lastiger om aan te wennen.
Bedankt voor de tip, ik heb toevallig van de week een stapeltje kleine fleecekleedjes gehad van mijn moeder die er een hoop over had van toen ze nog meer honden had. Zal voorlopig alleen even die gebruiken, die zijn inderdaad lekker snel droog!
Overdag gaat het denk ik ook sneller goed, met regelmaat uitlaten en waar mogelijk nog een keertje extra eruit en nu doet hij niet vaak meer wat in huis. De nacht is wat dat betreft ook lastiger om aan te wennen.
PapillonRose- Ratel
Ik heb hem pas een maand, dus nog maar heel kort. De bench is zeker weten te groot, mijn moeder had nog een ruime over en het leek me wel fijn dat het zo lekker de ruimte heeft. Maar wel een goede tip, ik zal eens kijken wat hij doet als ik zijn ruimte beperk.Stranger schreef:PapillonRose schreef:Stranger: het is een chihuahua van twee jaar oud. Hoe groot de bench precies is weet ik niet, het is in elk geval een grote. Ik schat zo 80 bij 50 cm ofzo.
Hoe lang heb je hem nu? Je zou kunnen proberen om de bench wat kleiner te maken (door er een doos oid in te zetten), honden maken hun nest normaal gesproken liever niet vuil namelijk. Het zou goed kunnen da de bench te groot voor hem is. Heb je het wel eens geprobeerd om er 's nachts uit te gaan om hem te laten plassen en dit vervolgens af te bouwen?
'S Nachts uitlaten heb ik niet gedaan nog. Hij gaat zo laat mogelijk in de avond en zo vroeg mogelijk in de ochtend weer. Omdat ik ook nog een peuter heb die soms wakker wordt en zelf nog met een nasleep van Pfeiffer zit ga ik er liever niet 's nachts uit. Maar als iets anders niet werkt wil ik het wel proberen en dan weer afbouwen.
PapillonRose- Ratel
PapillonRose schreef:Ik heb hem pas een maand, dus nog maar heel kort. De bench is zeker weten te groot, mijn moeder had nog een ruime over en het leek me wel fijn dat het zo lekker de ruimte heeft. Maar wel een goede tip, ik zal eens kijken wat hij doet als ik zijn ruimte beperk.Stranger schreef:PapillonRose schreef:Stranger: het is een chihuahua van twee jaar oud. Hoe groot de bench precies is weet ik niet, het is in elk geval een grote. Ik schat zo 80 bij 50 cm ofzo.
'S Nachts uitlaten heb ik niet gedaan nog. Hij gaat zo laat mogelijk in de avond en zo vroeg mogelijk in de ochtend weer. Omdat ik ook nog een peuter heb die soms wakker wordt en zelf nog met een nasleep van Pfeiffer zit ga ik er liever niet 's nachts uit. Maar als iets anders niet werkt wil ik het wel proberen en dan weer afbouwen.
Ik zou dan eerst de bench kleiner gaan maken. Zo klein dat hij er lekker in kan liggen, maar niet veel ruimte over heeft. Mocht dat niet werken zou ik overgaan na 's nachts uitlaten en dit afbouwen (hoe vervelend ook). Succes ermee!
Stranger- Fluisteraar
Ik zou hem snachts voor zijn er eruit gaan rond een uur of 1 a 2.
Daar bereik je uiteindelijk meer mee dan hem de hele tijd in de bench laten plassen.
Of zet hem in de bench bij je aan bed. Dan hoor je wel als hij moet. Even een plas laten doen en weer terug.
Daar bereik je uiteindelijk meer mee dan hem de hele tijd in de bench laten plassen.
Of zet hem in de bench bij je aan bed. Dan hoor je wel als hij moet. Even een plas laten doen en weer terug.
Sam- Kletskop
- Aantal berichten : 2486
Punten : 2565
Registratiedatum : 12-08-12
Wat vervelend. En als je de bench wat kleiner maakt? Zodat hij alleen slaapt op een klein stukje. Misschien blijft hij zo wel droog want als hij een grotere bench heeft kan hij aan de ene kant plassen en aan de andere kant droog liggen.
Sam: de bench staat al in de slaapkamer. Helaas laat hij zich niet horen en gaat op een gegeven moment gewoon plassen.. Maar als andere tips niet werken ga ik inderdaad toch kijken of 's nachts eruit gaan helpt.
Sarahkey: ik heb het toevallig vannacht meteen getest na de tip hier, en hij is droog gebleven! Eens kijken of dit de komende nachten blijft werken, zou fijn zijn!
Sarahkey: ik heb het toevallig vannacht meteen getest na de tip hier, en hij is droog gebleven! Eens kijken of dit de komende nachten blijft werken, zou fijn zijn!
PapillonRose- Ratel
Al 1 nacht een succes, goed zo!
Zo deed ik het ook een tijd toen met Indy, al was zij toen nog een klein pupje. Maar zij poepte alles onder als ze boos werd. En ze werd altijd boos als ze de bench in moest.
Hoe bevalt je nieuwe huis? En A al een beetje gewend?
Zo deed ik het ook een tijd toen met Indy, al was zij toen nog een klein pupje. Maar zij poepte alles onder als ze boos werd. En ze werd altijd boos als ze de bench in moest.
Hoe bevalt je nieuwe huis? En A al een beetje gewend?
Misschien zeg ik iets geks, maar een bak/kattenbak in de bench?
Parisienne- Ratel
- Aantal berichten : 6727
Punten : 7477
Registratiedatum : 27-11-10
Is er al uitgesloten dat het iets medisch is? Dat zou ook nog kunnen namelijk. Honden en katten kunnen bij bijvoorbeeld blaas problemen minder/niet plas ophouden. Dus misschien is dat nog een idee om het medische gedeelte uit te sluiten.
Kaboutertje- Kletskop
- Aantal berichten : 1594
Punten : 1991
Registratiedatum : 30-12-10
Ik weet niet of het hier al ergens genoemd is, ik heb niet alles gelezen.
Maar bij een hond die nog niet goed zindelijk is moet je de bench zo klein maken dat hij alleen een plekje heeft om te slapen. Ze plassen namelijk niet op de plek waar ze zelf moeten liggen.
Wij hebben bij beide honden de bench in het begin kleiner gemaakt door er een kartonnen doos in te doen.
Zo bleef er alleen een slaapplekje over. Dat ging heel snel goed. Hopelijk blijft die gauw droog in de nacht. Erg vervelend lijkt me dat.
Als je hond uiteindelijk goed zindelijk is dan kan de doos er weer uit.
Maar bij een hond die nog niet goed zindelijk is moet je de bench zo klein maken dat hij alleen een plekje heeft om te slapen. Ze plassen namelijk niet op de plek waar ze zelf moeten liggen.
Wij hebben bij beide honden de bench in het begin kleiner gemaakt door er een kartonnen doos in te doen.
Zo bleef er alleen een slaapplekje over. Dat ging heel snel goed. Hopelijk blijft die gauw droog in de nacht. Erg vervelend lijkt me dat.
Als je hond uiteindelijk goed zindelijk is dan kan de doos er weer uit.
Lith- Fluisteraar
- Aantal berichten : 150
Punten : 189
Registratiedatum : 23-10-12
Hoe is het tot nu toe gegaan?
Stranger- Fluisteraar
Oeps, dit topic even vergeten! Maar helaas was het eenmalig. Ook in de kleinere ruimte plast hij gewoon, op zijn kleedje. Of het iets medisch is weet ik niet, maar ik moet toch op korte termijn voor inentingen naar de dierenarts en zal het daar meteen even aankaarten voor de zekerheid. Ik kijk het nog een paar dagen aan, en anders ga ik toch maar proberen of 's nachts eruit gaan verschil maakt. Voor nu leg ik denk ik zijn dikkere kleed neer, met een vuilniszak erover en dan een dunner kleedje erop. Van de dunne heb ik genoeg reserve, maar van de dikke nog niet. Vanwege het wassen is dat in elk geval makkelijker op deze manier.
@Sarahkey: het nieuwe huis bevalt heel goed! We zijn al redelijk gewend en A heeft het hier prima naar haar In. Lief dat je het vraagt!
@Sarahkey: het nieuwe huis bevalt heel goed! We zijn al redelijk gewend en A heeft het hier prima naar haar In. Lief dat je het vraagt!
PapillonRose- Ratel
Balen dat het niet blijvend gelukt is. Als je hem 's avonds uitlaat plast hij dan wel?
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Ja, als ik hem laat uitlaat plast hij gewoon. Hij plast altijd wel als hij mee naar buiten gaat.
PapillonRose- Ratel
Ik zou dan sowieso proberen uit te sluiten of het iets medisch is of niet. En misschien dat je hem 's avonds geen water meer kan geven? Als hij het dan droog houdt zou je dat weer uit kunnen bouwen. Maar natuurlijk alleen als hij niks mankeerd
Sorella- Kletskop
- Aantal berichten : 1955
Punten : 2035
Registratiedatum : 02-06-11
Ii weet het niet meer helemaal zeker, maar volgens mij hebben wij pas een dekentje erin gedaan toen onze honden zindelijk waren. Op aanraden vd hondencursus. Er zit voor de hond natuurlijk wel een verschil of er echt n natte plas in de bench ligt of zn dekentje is een beetje nat. Honden houden er niet van om in hun eigen plas te liggen. Ik zou dat ook nog eens proberen. Bij ons waren ze snel zindelijk gelukkig
Lith- Fluisteraar
- Aantal berichten : 150
Punten : 189
Registratiedatum : 23-10-12
Soortgelijke onderwerpen
» s'nachts plassen, maar nog niet zelf kunnen gaan plassen
» plassen hond
» Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.
» Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen..
» Hond moet afvallen maar hoe?
» plassen hond
» Winkelen en peuter/kleuter moet plassen.
» Zindelijk worden: ze zegt niet dat ze moet plassen..
» Hond moet afvallen maar hoe?
Pagina 1 van 1
Permissies van dit forum: