Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zet ik mijn man hiermee voor schut?

+36
Supertalentje
Tania
bolus26
minoessepoes
Fortissimo
Orchidee
Ilovethe90s
rapa nui
Roodkapje
*Lookie*
mzcharlotte
luisa
Blair
Taeda
Arwyn
Starla
Burn
LDJ
Slakje
Marsy28
Coco
Printje
Bubbelicious
Green_Pepper
Niekske
Sugarfall
Antibes
Davinia
Pommes
Bliss
Moira
Caro
Mermaid
Razz
Tiara
Caribbeanlover
40 plaatsers

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? - Pagina 4 Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 9:36

Printje schreef:Ik vind het gewoon egoïstisch als je je niet eens in een ander kan verplaatsen en het dan maar leuk maakt voor een ander. Het leven draait toch niet alleen maar om jezelf ( dit bedoel ik in het algemeen niet tegen jou persoonlijk Kim)

Soms moet je gewoon iets doen terwijl je dat niet graag doet, zo werkt het leven toch
Dan maar egoïstisch.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? - Pagina 4 Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 9:37

Printje: je kunt het ook omkeren - vind jij het oprecht leuk en fijn als je man/vriend meegaat naar een familiedag puur en alleen voor jou, terwijl je dus weet dat hij er niets mee heeft en het tegen zijn zin in doet? Ook al zou hij dan een geforceerde glimlach op z'n gezicht toveren die dag; dan weet je toch nog steeds dat het niet oprecht is en denk jij toch ook alleen maar aan jezelf en waar jij je goed bij voelt? In dat opzicht zou ik elkaar liever vrij laten in dergelijke keuzes, zodat je je beiden prettig voelt. Anders kom ik weer uit bij wat ik al had gezegd, namelijk: zo kan iemand altijd zeggen dat iets belangrijk is voor hem/haar en vooral als het om zulke aangelegenheden gaat als je bijv. een familiemens bent.

Gast
Gast

Bericht  Printje do 6 jun 2013 - 9:38

Tania schreef:Ik zou wel meegaan ook al heb ik niet echt zin in. Als mijn man dat leuker vindt dan zou ik dat wel voor hem over hebben en dan vermaken we ons vast wel.
Als mijn man nooit op familiebezoek zou gaan als hij geen zin heeft dan zouden mijn ouders waarschijnlijk niet eens weten wie hij was laughcry Hij heeft bijna nooit zin om op familiebezoek te gaan, ook niet echt bij zijn eigen familie.

hahhaa zijn onze mannen een tweeling lol!

Mijn man vindt zulke dingen ook niet echt geweldig ( zacht uitgedrukt) maar ja pech voor hem het hoort er gewoon bij. Die ene dag in het jaar... overigens vindt hij het dan toch atijd wel leuk.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Printje do 6 jun 2013 - 9:38

Guattari schreef:Printje: je kunt het ook omkeren - vind jij het oprecht leuk en fijn als je man/vriend meegaat naar een familiedag puur en alleen voor jou, terwijl je dus weet dat hij er niets mee heeft en het tegen zijn zin in doet? Ook al zou hij dan een geforceerde glimlach op z'n gezicht toveren die dag; dan weet je toch nog steeds dat het niet oprecht is en denk jij toch ook alleen maar aan jezelf en waar jij je goed bij voelt? In dat opzicht zou ik elkaar liever vrij laten in dergelijke keuzes, zodat je je beiden prettig voelt. Anders kom ik weer uit bij wat ik al had gezegd, namelijk: zo kan iemand altijd zeggen dat iets belangrijk is voor hem/haar en vooral als het om zulke aangelegenheden gaat als je bijv. een familiemens bent.

ja want ik vind dat zulke dingen erbij horen. Ik zou het waarderen dat hij dan voor mij meegaat, hij hoort bij mij en mijn kinderen en zulke dingen wil ik niet alleen doen.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Melis_je do 6 jun 2013 - 9:39

Printje schreef:
Ik bedoel dat ik het dus egoïstisch vind om te zeggen; ik wil het niet dus doe het niet, terwijl een ander het dus fijn vindt. Ik ben dan dus geneigd om het dus gewoon voor de ander te doen maar daardoor zeg ik dus op veel ja omdat ik het fijn vind voor de ander zeg maar.

Ik snap niet goed dat sommigen zo;n dagje met familie het niet eens kunnen opbrengen al is het dus maar voor je man.

Je kunt in theorie ook andersom beredeneren dat het egoïstisch is van haar man om te verwachten dat CBL tegen haar zin in meegaat, zeg maar. Zij vindt het fijn om thuis te blijven, waarom kan hij het niet voor haar opbrengen om een keer alleen te gaan? Ik heb verder geen mening over deze specifieke situatie, ik vind dit iets tussen partners. Zelf zou ik niemand op mijn feestje willen hebben die geen zin heeft, want feestjes zouden leuk moeten zijn voor iedereen die komt. Als het mijn feestjes zijn. Ik ben echt niet beledigd als iemand geen zin heeft.

Ik sleep ook niemand aan zijn haren mee naar feestjes, want ik vind het zelf niet leuk meer als mijn gezelschap het niet leuk vindt.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 9:41

Ik ga trouwens wél mee als het echt heel belangrijk zou zijn voor mijn man. Bijvoorbeeld in het geval van een begrafenis waar hij mijn steun kan gebruiken, of een andere belangrijk moment dat hij graag met mij wil delen. Maar 9 van de 10 keer is het niet zo belangrijk en dan kijken we gewoon wie er zin heeft en of het schikt.

Het komt ook voor dat ik kies voor een feestje van een goede vriendin en dat mijn man dan alleen naar zijn familie gaat. Ik vind niet dat, omdat wij getrouwd zijn, ik maar overal mee naartoe moet, als een soort wandelende accessoire van mijn man.

Gast
Gast

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 9:45

KimRosenberg85 schreef:Ik ga trouwens wél mee als het echt heel belangrijk zou zijn voor mijn man. Bijvoorbeeld in het geval van een begrafenis waar hij mijn steun kan gebruiken, of een andere belangrijk moment dat hij graag met mij wil delen. Maar 9 van de 10 keer is het niet zo belangrijk en dan kijken we gewoon wie er zin heeft en of het schikt.
Zei je in het topic waarin de man van CBL niet mee wilde naar haar stervende oma, niet het tegenovergestelde?

Gast
Gast

Bericht  Printje do 6 jun 2013 - 9:46

Gelukkig hebben wij zo'n saai duf leven dat dit maar weinig aan de orde is hahaha. Maar wanneer het is, en ik doe hem er een plezier mee, dan ga ik mee ja ondanks dat ik er zelf weinig tot geen zin in heb. Vaak maken we het samen wel gezellig, blijkt het toch wel mee te vallen en anders doe ik het dus voor hem.

Maar goed ieder zijn ding, ik zou me vreselijk schuldig voelen wanneer ik mijn man zulke dingen alleen laat opknappen. omdat ik dus ook weet dat hij zulke dingen al helemaal vreselijk vindt.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Tania do 6 jun 2013 - 9:48

Printje schreef:Gelukkig hebben wij zo'n saai duf leven dat dit maar weinig aan de orde is hahaha. Maar wanneer het is, en ik doe hem er een plezier mee, dan ga ik mee ja ondanks dat ik er zelf weinig tot geen zin in heb. Vaak maken we het samen wel gezellig, blijkt het toch wel mee te vallen en anders doe ik het dus voor hem.

Maar goed ieder zijn ding, ik zou me vreselijk schuldig voelen wanneer ik mijn man zulke dingen alleen laat opknappen. omdat ik dus ook weet dat hij zulke dingen al helemaal vreselijk vindt.

Ik voel me ook graag een wandelende accessoire van mijn man hoor Printje, niks mis mee Wink

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 9:49

Lennox schreef:
KimRosenberg85 schreef:Ik ga trouwens wél mee als het echt heel belangrijk zou zijn voor mijn man. Bijvoorbeeld in het geval van een begrafenis waar hij mijn steun kan gebruiken, of een andere belangrijk moment dat hij graag met mij wil delen. Maar 9 van de 10 keer is het niet zo belangrijk en dan kijken we gewoon wie er zin heeft en of het schikt.
Zei je in het topic waarin de man van CBL niet mee wilde naar haar stervende oma, niet het tegenovergestelde?
Een stervende oma valt hier onder het kopje 'belangrijk'.

Gast
Gast

Bericht  Printje do 6 jun 2013 - 9:51

Tania schreef:
Printje schreef:Gelukkig hebben wij zo'n saai duf leven dat dit maar weinig aan de orde is hahaha. Maar wanneer het is, en ik doe hem er een plezier mee, dan ga ik mee ja ondanks dat ik er zelf weinig tot geen zin in heb. Vaak maken we het samen wel gezellig, blijkt het toch wel mee te vallen en anders doe ik het dus voor hem.

Ik voel me ook graag een wandelende accessoire van mijn man hoor Printje, niks mis mee Wink

hahaha nee he. Wat zijn we goede vrouwen voor onze mannen Wink
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 9:54

KimRosenberg85 schreef:
Lennox schreef:
Eens, al vond je het in het topic van CBL destijds niet zo belangrijk, volgens mij.

Gast
Gast

Bericht  Starla do 6 jun 2013 - 9:57

Nou, als je man dan ook niet gaat, hoeft ie ook niks ' op te knappen'. Wink Ik hoop echt dat mensen die bij mij op bezoek komen zulke dingen niet zeggen, dan heb ik liever dat ze helemaal niet komen.

Misschien kan er een topic komen met wat Kim in welk topic heeft gezegd, en dan per categorie verdeeld. Dat zou een aantal mensen vast speur en onthou werk besparen. Laughing
Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Printje do 6 jun 2013 - 10:02

Starla :cheering:
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 6 jun 2013 - 10:03

Lennox schreef:
KimRosenberg85 schreef:
Lennox schreef:
Eens, al vond je het in het topic van CBL destijds niet zo belangrijk, volgens mij.
Juist wel! Ik kan het wel voor je opzoeken hoor...

Hier:

Re: Man wil niet mee naar m'n stervende oma!
KimRosenberg85 op zo apr 21 2013, 20:35

Helemaal met je eens Guattari. Natuurlijk ga je jezelf niet opdringen, maar als mijn partner graag zou willen dat ik ergens bij ben, dan ben ik er bij, misschien niet omdat ik het zelf allemaal zo leuk vindt, maar voor hem.

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 7 jun 2013 - 0:20

Awkward! Very Happy

Laatst aangepast door Carrie op vr 7 jun 2013 - 1:07; in totaal 1 keer bewerkt

Gast
Gast

Bericht  Gast vr 7 jun 2013 - 0:33

Carrie schreef:Akward! Very Happy

Je vergeet een 'w'.Wink

Ik vind het echt heel raar dat het alleen vanuit het perspectief van de man van CBL wordt bekeken door sommigen. Lijkt me ook niet echt getuigen van aan de ander denken, toch? Persoonlijk zou ik het beklemmend vinden als mijn ex(en) hier zo moeilijk over deden. Je kunt mij echt niet wijs maken dat zo'n familiedag minder geslaagd is dan wanneer ik er wel bij zou zijn.

Gast
Gast

Bericht  minoessepoes vr 7 jun 2013 - 0:52

Ik wordt ook weleens uitgenodigd voor feestjes van collega's van mijn man en daar heb ik ook zelden zin in, vaak ga ik dan toch mee. Als ik er gewoon met een positieve instelling heen ga vermaak ik me uiteindelijk best wel, natuurlijk is het niet net zo leuk als een avond met mijn eigen vriendinnen, maar het is nou ook niet zo dat ik de hele avond met chagerijnig gezicht zuur daar sta. Mijn man vind het heel leuk dat ik mee ga, dus dat doe ik dan voor hem en ik maak er het beste van.

Wat dat betreft vind ik dat echt geven of nemen, die familiedag zou voor mij heel belangrijk zijn, belangrijker dan een gewone verjaardag, ik verlang echt niet dat mijn man mee gaat naar de verjaardag van mijn tante, maar dus wel die ene dag in het jaar waarbij echt de hele familie bij elkaar is. Persoonlijk vind ik dat je dat gewoon voor elkaar over moet hebben.

Overigens vind mijn man de familie dag van mijn familie wel leuk, dus het is hier in dit geval niet aan de orde.
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast vr 7 jun 2013 - 1:07

Guattari schreef:
Carrie schreef:Awkward! Very Happy

Je vergeet een 'w'.Wink

Oja! Aangepast, tnx Very Happy

Gast
Gast

Bericht  Lot vr 7 jun 2013 - 1:43

Ik ga wel eens niet mee naar mijn schoonfamilie, gewoon omdat ik daar dan geen zin in heb. Of omdat ik ze net nog heb gezien, niet lekker in mijn vel zit, een andere afspraak heb etc. Hij slaat ook wel eens een familiegelegenheid aan mijn kant van de familie af. Ik vind het heel fijn dat dit gewoon kan bij ons. Nu hebben wij niet echt een familiedag dus ik weet niet hoe ik dat dan zou vinden. Maar wij hadden laatst wel een familiereunie en toen vroegen mijn ouders heel vrijblijvend of ik zin had om te komen, en zo heb ik het mijn vriend ook gevraagd. Als we niet waren gekomen had dat dus niet uitgemaakt, ik vond het zelf toen wel belangrijk om te komen (of mijn vriend kwam vond ik niet zo belangrijk, al is hij wel mee gegaan). Ik vind het wel belangrijk dat je je (schoon-)familie eens in de zoveel weken ziet. Dus als ik er al een tijd niet ben geweest dan zou ik het minder snel afzeggen.
Lot
Lot
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 410
Punten : 478
Registratiedatum : 12-11-12

Bericht  Caribbeanlover vr 7 jun 2013 - 12:21

We hebben ze pas nog gezien, was echt heel leuk............not!
Ze hadden het zeker een uur alleen over hun vakantie, verhalen die we al tig keer gehoord hebben, ze altijd naar hetzelfde, zelfde hotel etc. Vervolgens helemaal niks, maar dan ook niks aan ons vragen ook niet aan mijn man alleen........nee!
Totaal geen interesse. Als mijn ouders het over hun vakantie hebben, dan vragen ze aan ons hoe het met die van ons zit. Zijn ouders niet, die vonden zichzelf blijkbaar belangrijk en hun oh zo interessante vakantie.
Snappen jullie nu waarom ik daar niet graag heen ga?!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Lejow vr 7 jun 2013 - 20:36

Om eerlijk te zijn, vind ik bovenstaande echt een flut reden om er niet graag naar toe te gaan.
Vraag jij aan hun wel eens hoe het met ze gaat?
En dan nog, mijn moeder vertelt me ook soms tig keer hetzelfde verhaal. Ja vervelend, maar het is nou eenmaal zo. Ik luister, ik knik en zeg amen. En mijn moeder is blij dat ze haar verhaal weer kwijt is.

Er zit volgens mij zoveel frustratie binnen jullie relatie. Misschien moeten jullie er voor zorgen dat daar eerst aan gewerkt wordt.

Ik kan me gewoon niet voorstellen hoe je je zo druk kunt maken om van die kleine dingen.
Nu ben ik zelf nogal een familie mens, maar wat is nou 1 dag. Een dag waarin je even je eigen frustratie opzij zet, en mee gaat voor je man.
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Moira vr 7 jun 2013 - 20:52

Ik vind het trouwens wel een groot verschil of het om even een bezoekje gaat of om echt een familiedag. Bij dat laatste zijn we er standaard bij. Bij een bezoekje gaan we soms samen en soms alleen. Net hoe het ons uitkomt.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Bericht  Caribbeanlover wo 12 jun 2013 - 0:05

Gister vroeg hij of we nog naar zijn ouders gaan ivm Vaderdag, maar ik zei nee en heb ook gezegd dat ik er geen zin in had omdat met Moederdag ze het alleen over hun oh zo bijzondere steeds dezelfde vakantie hadden. Ik ben er s'avonds op terug gekomen en zei dat we zat. middag wel kunnen gaan. Ik wilde zondag niet omdat alle aandacht dan toch naar de kleinkinderen gaat, dan zie ik het nut er niet van in om dan ook te gaan, dan zitten we er echt voor jan lul.
Overigens gaat die fam. dag niet door, maar ik geloof mijn man niet aangezien hij vaak dingen zegt en ik trap er dan in. Ik had wel duidelijk gemaakt dat ik echt niet mee zou gaan en hij wilde weten of dat waar was.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Bericht  Snoopy wo 12 jun 2013 - 0:41

Goed aangepakt zo CBL. Je hebt duidelijk aangegeven dat je er zondag geen zin in hebt, maar je hebt wel een alternatief geboden zodat jullie toch op bezoek gaan en je man dus zijn vader ziet!
Snoopy
Snoopy
Prater
Prater

Aantal berichten : 1207
Punten : 1320
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: