Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zet ik mijn man hiermee voor schut?

+36
Supertalentje
Tania
bolus26
minoessepoes
Fortissimo
Orchidee
Ilovethe90s
rapa nui
Roodkapje
*Lookie*
mzcharlotte
luisa
Blair
Taeda
Arwyn
Starla
Burn
LDJ
Slakje
Marsy28
Coco
Printje
Bubbelicious
Green_Pepper
Niekske
Sugarfall
Antibes
Davinia
Pommes
Bliss
Moira
Caro
Mermaid
Razz
Tiara
Caribbeanlover
40 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? - Pagina 2 Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Caribbeanlover di 4 jun 2013 - 22:23

Niekske schreef:Toen ik nog bij mijn ex was, had ik ook elk jaar zo'n gevoel bij hun familieweekend. Zijn familie waren hartstikke lief hoor, maar ik had er heel weinig mee. Ze waren ontzettend gelovig, dus het hele weekend ging daarover. Activiteiten over bezinnen enzo, uitgebreid bidden voor iedere maaltijd, elke ochtend organiseerden ze hun eigen kerkdienst... Begrijp me niet verkeerd, ik heb respect voor het geloof van iemand, maar ik heb er zelf gewoon helemaal niks mee en dan is zo'n weekend echt ontzettend lang. Ik ben één keer mee geweest in de tijd dat we samen waren. Ik heb mijn vriend eerlijk gezegd dat ik er weinig behoefte aan had en hij begreep me. Eén keer was ik op toernooi tijdens dat weekend en de andere keren heeft mijn vriend ook gewoon gezegd dat ik niet kon.

Ik denk niet dat je je vriend voor schut zet, je bent al vaker mee geweest zo te lezen, dan mag je ook best een jaartje overslaan.
Precies!

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? - Pagina 2 Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Printje di 4 jun 2013 - 22:23

Maar waarom ga je dan niet voor je man mee cbl? Negeer de mensen waar je niet mee overweg kan en doe het gewoon uit liefde voor je man.

Ik heb ook niet altijd overal zin in maar zoals ik ook in de klas zeg; soms moet iets, en doe je het niet voor jezelf doe het dan voor de ander.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Caribbeanlover di 4 jun 2013 - 22:27

Bubbelicious schreef:Nee hoor, niet gaan. Mijn man en ik zijn daar heel makkelijk in. Als hij niet mee wil naar mijn familie hoeft dat niet, en andersom. Wat heb je eraan als je van elkaar weet dat de ander het niet naar zn zin heeft?
Dat zeg ik dus ook altijd ''waarom wil je dat ik mee ga als je weet dat ik geen zin heb/daar niet wil zijn?''. Dan weet hij ook dondersgoed dat hij achteraf het te horen krijgt. Hij komt dan altijd aanzetten met ''we zijn getrouwd, dus dat hoort er ook bij''. Kom op zeg, dat ouderwetse gedoe, ik heb nog altijd mijn eigen mening hoor, niks moet.
Heb hem ook gezegd dat als mijn familie elk jaar zo''n dag had dat hij echt niet mee hoeft, daar is hij vrij in vind ik. Komt die met het verhaal dat hij ook mee is geweest naar die van mij, da's 1x, 1x, in al die jaren geweest omdat mijn oom jarig was en een bbq gaf en bijna iedereen was er.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Printje di 4 jun 2013 - 22:29

Ik heb ook echt wel mijn eigen mening hoor maar soms vind ik wel dat je je gewoon moet schikken en meedoen voor een ander.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caribbeanlover di 4 jun 2013 - 22:32

Printje schreef:Maar waarom ga je dan niet voor je man mee cbl? Negeer de mensen waar je niet mee overweg kan en doe het gewoon uit liefde voor je man.

Ik heb ook niet altijd overal zin in maar zoals ik ook in de klas zeg; soms moet iets, en doe je het niet voor jezelf doe het dan voor de ander.
Niks moet he. Ik ga niet mee omdat ik er geen behoefte aan heb zoals ik al zei. Zie niet in waarom ik voor hem mee ga, als ik zelf niet wil. Ik houd er niet van als men hun zin doordrijft.
Ben ook al mee geweest toen zijn ouders zoveel jaar getrouwd waren, een weekend weg en ik had altijd gezegd dat niet te willen doen. Heb ik ook gedaan, tegen mijn zin in dus het is niet zo dat ik nooit mee ga.
Ik heb dit altijd al gehad, vroeger ook, ben totaal geen familiemens en bleef vroeger veel liever thuis en deed dat dan ook. Mijn ouders verplichten mij niks.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Bericht  Printje di 4 jun 2013 - 22:34

Caribbeanlover schreef:
Printje schreef:Maar waarom ga je dan niet voor je man mee cbl? Negeer de mensen waar je niet mee overweg kan en doe het gewoon uit liefde voor je man.

Niks moet he. Ik ga niet mee omdat ik er geen behoefte aan heb zoals ik al zei. Zie niet in waarom ik voor hem mee ga, als ik zelf niet wil. Ik houd er niet van als men hun zin doordrijft.
Ben ook al mee geweest toen zijn ouders zoveel jaar getrouwd waren, een weekend weg en ik had altijd gezegd dat niet te willen doen. Heb ik ook gedaan, tegen mijn zin in dus het is niet zo dat ik nooit mee ga.
Ik heb dit altijd al gehad, vroeger ook, ben totaal geen familiemens en bleef vroeger veel liever thuis en deed dat dan ook. Mijn ouders verplichten mij niks.

Nou ja ieder zijn ding, als je het zo aan je man uitlegt prima toch. Ik vind dat je ook soms dingen gewoon 'moet' doen al is het dus voor een ander.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Bliss di 4 jun 2013 - 23:06

Maar het is maar één dagje, dat overleef je toch ook wel weer? :O

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Slakje di 4 jun 2013 - 23:12

Ik vind het ook héél vervelend als mijn vriend niet mee gaat naar mijn familie.

Niet zeiken en gewoon meegaan.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  LDJ di 4 jun 2013 - 23:19

Ik vind dat je je eigen gevoel aan de kant moet zetten en gewoon mee moet gaan.
Het maar 1 dagje per jaar en je doet je man er een plezier mee. Wat is het probleem?

Ik heb ook wel eens geen behoefte aan dingen, maar kan dan ook niet altijd nee zeggen.

Ik zou het echt niet kunnen waarderen als mijn man niet mee zou gaan omdat hij er geen behoefte aan heeft. Dat soort dingen horen er nou eenmaal bij. Dat is wat ik vind!
LDJ
LDJ
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2369
Punten : 2673
Registratiedatum : 02-03-12

Bericht  Caro wo 5 jun 2013 - 3:13

Caribbeanlover schreef:

Oh sorry CBL maar hier moest ik een beetje om gniffelen, jij drukt volgens mij best vaak je zin door. Is verder niet erg, dat is wie je bent en wat bij je hoort, maar hier moest ik toch wel een beetje om lachen.

Je hebt je beslissing al gemaakt en iedereen is hier anders in. IK had er nooit zin in om Kerst/ Pasen/ oid te vieren bij mijn ex zijn familie, ik vond het hels en was blij als ik er weg was, maar als ik er zat, zat ik er mét een glimlach en knikte ik ja en amen en vond ik alles best. En dat een paar keer per jaar. Niet leuk, maar hoorde er wel bij vond ik. Maar zoals gezegd.. iedereen is daar anders in..
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Burn wo 5 jun 2013 - 3:26

Als je toch al weet dat je niet gaat, waarom open je dan dit topic?

Ontopic; ik zou me er ook over heen zetten..

Burn
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 12281
Punten : 12796
Registratiedatum : 07-02-11

Bericht  Gast wo 5 jun 2013 - 4:15

Ik vind het er gewoon bij horen in een relatie, dingen met jouw familie & dingen met zijn familie. Ik zou er niet eens over nadenken om niet te gaan, en andersom ook niet. Dan vind je het wat minder leuk, het is maar een dagje.

Gast
Gast

Bericht  Starla wo 5 jun 2013 - 4:36

Bubbelicious schreef:Nee hoor, niet gaan. Mijn man en ik zijn daar heel makkelijk in. Als hij niet mee wil naar mijn familie hoeft dat niet, en andersom. Wat heb je eraan als je van elkaar weet dat de ander het niet naar zn zin heeft?

Ik kan me hier in vinden, mijn vriend en ik zijn hier ook makkelijk in. Ik vind dat bezoek/zo'n dag voor de leukigheid moet zijn, en niet voor de verplichting.
Ik vind het dan ook een beetje raar dat mensen het raar vinden dat cbl niet wil gaan.
' Even doorbijten' ' het was hels maar ik zat er wel'. Ik zou het echt erg vinden als ik mensen op bezoek zou vragen/ een dag zou organiseren en mensen komen met zo'n instelling.
Ik vind het juist eerlijk als je zegt dat je er geen behoefte aan hebt en daarom niet komt. En dan kun je je tijd tenminste besteden aan wel leuke dingen.

Starla
Starla
Prater
Prater

Aantal berichten : 676
Punten : 673
Registratiedatum : 30-11-10

Bericht  Arwyn wo 5 jun 2013 - 4:43

Ik zou me er overheen zetten en gewoon gaan.
Als mijn vriend niet mee zou gaan naar mijn familie zou ik dat ook echt niet leuk vinden, dus andersom dan ook niet. Klaar.
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast wo 5 jun 2013 - 5:24

Ik zou wel gaan. Ik zou het ook niet tof vinden als mijn vriend niet mee zou gaan naar onze familiedag. Ik ga trouwens wel braaf elk jaar naar onze familiedag, beter nog, het is elke jaar omstreeks dezelfde datum en die hou ik bij voorbaat al vrij.

Gast
Gast

Bericht  Taeda wo 5 jun 2013 - 5:29

Ik snap het standpunt van je man heel goed. Bij een familiedag wordt aanhang ook verwacht, dus er zal zeker naar je gevraagd worden.
Familiebezoekjes zijn een paar keer per jaar en ik vind dat je daar gewoon heengaat als je kunt. Wanneer je echt een andere afspraak hebt, kun je natuurlijk met goede reden afzeggen.
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Caro wo 5 jun 2013 - 5:31

Starla schreef:

Ik kan me hier in vinden, mijn vriend en ik zijn hier ook makkelijk in. Ik vind dat bezoek/zo'n dag voor de leukigheid moet zijn, en niet voor de verplichting.
Ik vind het dan ook een beetje raar dat mensen het raar vinden dat cbl niet wil gaan.
' Even doorbijten' ' het was hels maar ik zat er wel'. Ik zou het echt erg vinden als ik mensen op bezoek zou vragen/ een dag zou organiseren en mensen komen met zo'n instelling.
Ik vind het juist eerlijk als je zegt dat je er geen behoefte aan hebt en daarom niet komt. En dan kun je je tijd tenminste besteden aan wel leuke dingen.

Maar, sommige dingen draaien toch niet alleen maar om een leuk bezoekje? Ik vind het heel iets anders of je het nu om een kopje thee op zondagmiddag hebt, of om belangrijke familieverplichtingen. Als mijn partner dat dan belangrijk vindt, dan zet ik dat boven mijn eigen persoonlijke behoefte om 'leuke dingen' te doen. Dat kan altijd nog, een familiedag, kerst, pasen of wat dan ook waar wáárde aan wordt gehangen, en dan niet alleen door de familie maar óók door de partner zeg je toch niet simpelweg ; jammer maar helaas, ik wil andere leukere dingen doen?

Het is eerlijk ja, 100% waar, maar is het ook eerlijk naar je partner toe en zijn behoeftes daarin?
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  Blair wo 5 jun 2013 - 5:38

Als mijn partner echt niet mee wil dan ga ik liever alleen, geen zin in dat gezeik na een uur van "wanneer gaan we?" of dat ie daar met een chaggerijnige kop zit, want dan irriteer ik me alleen maar.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154

Bericht  luisa wo 5 jun 2013 - 5:45

Ik vind zeker wel dat je dingen die je niet leuk vind gewoon voor je partner moet doen, maar je gaat elk jaar al mee. Ik vind dan ook dat je best een keer mag overslaan. Je ziet die familie toch ook op andere momenten, verjaardagen ofzo, of zie je ze verder nooit? Want in dat geval gewoon gaan, 1 dag per jaar. Maar anders zie ik het probleem niet van 1x overslaan.
luisa
luisa
Prater
Prater

Aantal berichten : 1315
Punten : 1382
Registratiedatum : 23-03-11

Bericht  Antibes wo 5 jun 2013 - 5:59

Eigenlijk snap ik niet waarom dat "het is maar één dagje" de andere kant op niet geldt? Ik bedoel, ik vind dat je inderdaad wel interesse moet tonen in andermans familie en minstens af en toe mee moet naar zo'n dag of een verjaardag. Maar ik snap echt niet waarom je jaarlijks mee zou moeten, ik zou zélf waarschijnlijk al niet ieder jaar gaan. Vind het echt heeeeeel raar hoe massaal hier gezegd wordt dat je het niet kan maken om weg te blijven.

Maar goed, is dus overduidelijk lastig om me in te verplaatsen vanuit de familie waar ik uit kom.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Bericht  Caro wo 5 jun 2013 - 6:04

Babydoll schreef:Als mijn partner echt niet mee wil dan ga ik liever alleen, geen zin in dat gezeik na een uur van "wanneer gaan we?" of dat ie daar met een chaggerijnige kop zit, want dan irriteer ik me alleen maar.

Een chagrijnige partner is het laatste wat ik zou willen :-). Maar in mijn situatie zette ik gewoon een blij gezicht op, ik moffelde frustraties weg en na een paar uur was het alweer klaar. En het was niet altijd alleen maar vervelend, ik heb het zat vaak ook prima gehad. Maar ons gezin is gewoon heel anders wat dat betreft.. daar is het altijd wel gezellig en maken we er iets leuks van.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Bericht  Gast wo 5 jun 2013 - 6:22

Je bent een volwassen vrouw, die haar eigen beslissingen maakt. Het is misschien niet sociaal wenselijk dat je er geen zin in hebt, maar is het dan wel sociaal gewenst om er met tegenzin te gaan zitten? Ik vraag me af wie daar concreet iets mee opschiet, want ik zou liever willen dat iemand ergens is waar diegene echt wil zijn dan uit beleefdheid zich ergens laat zien. Ik heb ook nooit relaties gehad waarin deze manier van aanpassen werd verwacht, wanneer ik echt ergens geen behoefte aan had. Ik geloof ook niet dat het je man er echt om gaat dat hij zich niet vermaakt zonder jou, maar eerder dat het niet aan het gewenste plaatje voldoet en daar vragen over gesteld kunnen worden. Dat zou voor mij iig niet doorslaggevend zijn om dan toch maar tegen mijn zin in op een familiedag te verschijnen. Omgekeerd verwacht ik zoiets ook niet trouwens.

Gast
Gast

Bericht  mzcharlotte wo 5 jun 2013 - 7:03

Caro schreef:Maar, sommige dingen draaien toch niet alleen maar om een leuk bezoekje? Ik vind het heel iets anders of je het nu om een kopje thee op zondagmiddag hebt, of om belangrijke familieverplichtingen. Als mijn partner dat dan belangrijk vindt, dan zet ik dat boven mijn eigen persoonlijke behoefte om 'leuke dingen' te doen. Dat kan altijd nog, een familiedag, kerst, pasen of wat dan ook waar wáárde aan wordt gehangen, en dan niet alleen door de familie maar óók door de partner zeg je toch niet simpelweg ; jammer maar helaas, ik wil andere leukere dingen doen?

Het is eerlijk ja, 100% waar, maar is het ook eerlijk naar je partner toe en zijn behoeftes daarin?

Als je écht niet wilt gaan, moet je niet gaan. Alleen ik sluit me wel aan bij het bovenstaande. Als het belangrijk is voor mijn man, ga ik mee, zolang er maar niet elke maand een familiedag is. Ik ga makkelijk even alleen naar mijn moeder, hij ook, maar op verjaardagen ga ik bij voorkeur wel samen bijvoorbeeld.

Overigens om de topic-titel vraag te beantwoorden; ik vind niet dat je je man voor schut zet als je niet komt opdagen, maar ik begrijp het wel als hij teleurgesteld is als het voor hem belangrijk is.

Laatst aangepast door mzcharlotte op wo 5 jun 2013 - 7:17; in totaal 1 keer bewerkt
mzcharlotte
mzcharlotte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4211
Punten : 4519

Bericht  *Lookie* wo 5 jun 2013 - 7:09

Tiara schreef:Waarom wil je niet mee?
Het is maar een dagje per jaar, ik zou me er over heen zetten.

Vind ik ook.
*Lookie*
*Lookie*
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2233
Punten : 2413
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Gast wo 5 jun 2013 - 7:24

Persoonlijk zou ik niet zoveel kunnen met "als het belangrijk is voor mijn partner", want dat kan dan altijd ingezet worden als je bijvoorbeeld een familiemens bent. Een verjaardag van oom Y is maar eens per jaar, tante X is ook maar eens per jaar jarig en uiteindelijk zijn al deze dagen dan belangrijk, omdat mijn partner dan een familiemens is en er waarde aan hecht om op die dagen bij zijn familie te zijn.

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: