Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Zet ik mijn man hiermee voor schut?

+36
Supertalentje
Tania
bolus26
minoessepoes
Fortissimo
Orchidee
Ilovethe90s
rapa nui
Roodkapje
*Lookie*
mzcharlotte
luisa
Blair
Taeda
Arwyn
Starla
Burn
LDJ
Slakje
Marsy28
Coco
Printje
Bubbelicious
Green_Pepper
Niekske
Sugarfall
Antibes
Davinia
Pommes
Bliss
Moira
Caro
Mermaid
Razz
Tiara
Caribbeanlover
40 plaatsers

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? Empty Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Caribbeanlover di 4 jun 2013 - 20:11

Zijn familie heeft elk jaar een familiedag en ik ben op 1 jaar na altijd mee geweest ( we waren toen op vakantie).
Ik heb nu gezegd dat ik niet mee mee ga omdat ik er geen behoefte aan heb. Hij zegt dat ik hem dan voor schut zet, maar dat heeft vind ik niks met iemand voor schut zetten te maken. Ik heb hier vaker gelezen dat hij dan maar alleen moet gaan, nou dat heb ik dus nu gezegd. Ik heb hem gezegd dat als die dag niet aan de orde was dat er geen sprake van was. Nu hebben zij die dag de wereld ingeholpen, prima, maar dat zegt nog niet dat ik er dan heen wil/moet ieder jaar.
Mijn familie heeft niet zo''n dag en dus zie ik die van hem zelfs vaker! Als die van mij dat had, dan ging ik denk ik ook niet ieder jaar erheen (je moet ook kunnen he).

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Tiara di 4 jun 2013 - 20:17

Waarom wil je niet mee?
Het is maar een dagje per jaar, ik zou me er over heen zetten.
Tiara
Tiara
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1519
Punten : 1643
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Razz di 4 jun 2013 - 20:18

Je bent idd niet verplicht maar zo te lezen is deze dag best belangrijk voor je man en snap ik niet dat je gewoon voor hem mee gaat.

Razz
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1811
Punten : 1890
Registratiedatum : 23-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Mermaid di 4 jun 2013 - 20:28

Ik denk dat ik de moeder van mijn vriend ook vaker zie als mijn eigen moeder, maar dat terzijde.

Lijkt me lastig dat je zoveel moeite hebt met je schoonfamilie. Ik snap dat jij liever niet gaat, maar dit zou voor mij onder de categorie 'soms doe je voor je relatie dingen die je liever niet doet' vallen. Tenzij je echt hele grote bezwaren kan verzinnen. Het kan toch juist heel leuk zijn zo'n dag? Ik vind het heel jammer dat ik mijn familie nooit bij elkaar zie en een soort van familiedag van mijn vriend gemist heb vorig jaar.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Caro di 4 jun 2013 - 20:35

Ja, ik denk wel dat ik begrijp waarom je man dat zo ziet. Hij moet namelijk wel iedere keer verklaren wáárom je er niet bent. Een simpel antwoord; 'ze vindt jullie niet leuk' kan hij natuurlijk niet maken. Dus zal hij iets anders moeten verzinnen.. ofwel dat je ziek bent, moet werken, onverklaarbare aandoeningen hebt, andere familieverplichtingen.. weet ik het: hij zal iig vragen krijgen waar jij bent en dan zal hij iets moeten bedenken. Ieder jaar alleen naar zo'n dag gaan, ís ook niet leuk.

Dus ja, ik snap hem wel.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Moira di 4 jun 2013 - 20:41

Ben het met de rest eens. Ik zou gaan, het is maar één dagje per jaar. Even doorbijten Wink.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Bliss di 4 jun 2013 - 20:42

Niet zeuren, gewoon gaan.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Pommes di 4 jun 2013 - 20:44

Mijn schoonfamilie heeft ook jaarlijks zo'n dag en dat is de ene dag dat eigenlijk de gehele familie bij elkaar is. Dat is gewoon mooi om te zien en daarom snap ik je man dat hij graag heeft dat je meewil. En als je er zo tegenop ziet, weet je al wat de activiteit is? Vaak is het iets wat je toch niet met de hele groep kan doen waardoor er kleinere groepjes ontstaan. Dan kan je bij een aantal mensen met wie het wel klikt.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Davinia di 4 jun 2013 - 20:51

Mijn schoonfamilie heeft ook zo'n dag in het jaar en ik heb gewoon totaal geen klik met die mensen en dat is wederzijds. Het is die dag dan ook echt een kwestie van tijd uit zitten. Maar ieder jaar word ik de hele week op handen gedragen door vriendlief die zo blij is dat ik mee gegaan ben, omdat hij weet dat ik geen klik heb met zijn familie. En als ik zie hoe gelukkig ik hem maak doe ik het er wel voor.
Davinia
Davinia
Prater
Prater

Aantal berichten : 622
Punten : 680
Registratiedatum : 13-08-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Antibes di 4 jun 2013 - 20:54

Nee, ik vind niet dat je hem voor schut zet. En ik vind ook dat hij best eerlijk kan zeggen "nee, cbl komt niet, ze had er niet zoveel zin in dit jaar, volgend jaar wellicht weer".

Maar goed, ik kom wel uit een drukke en rationele familie, die dat wel jammer, maar ook prima zal vinden.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Moira di 4 jun 2013 - 21:13

Antibes schreef:Nee, ik vind niet dat je hem voor schut zet. En ik vind ook dat hij best eerlijk kan zeggen "nee, cbl komt niet, ze had er niet zoveel zin in dit jaar, volgend jaar wellicht weer".

Maar goed, ik kom wel uit een drukke en rationele familie, die dat wel jammer, maar ook prima zal vinden.

Fijn zo'n familie! Hier zou de hel losbarsten Zet ik mijn man hiermee voor schut? 394967. Persoonlijk maakt het mij ook niet uit wie wel of niet meegaat. Heb liever alleen mensen mee die oprecht zin hebben in zo'n dag.
Moira
Moira
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 477
Punten : 489
Registratiedatum : 03-06-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Sugarfall di 4 jun 2013 - 21:17

Ik zou wel meegaan omdat je man dat graag wil, een dagje zal heus niet zo erg zijn en je doet hem een plezier ermee, het komt over alsof hij zich erg bezwaard voelt om te moeten zeggen tegen zijn familie dat je niet mee bent gegaan. Maar als je besluit om echt niet mee te gaan, dan vind ik niet dat je je man daarmee voor schut zet. Dat vind ik erg overdreven.
Sugarfall
Sugarfall
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2407
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Gast di 4 jun 2013 - 21:24

Ik zou wel meegaan omdat ik weet dat mijn vriend het leuk zou vinden (en ik zelf trouwens ook wel) maar bij mijn familie is het niet raar als aanhang niet meekomt omdat diegene er niet zoveel mee heeft. Dat zijn meestal toch niet de gezelligste types dus dan maakt het me ook niet uit dat ze er niet zijn haha!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Pommes di 4 jun 2013 - 21:24

Maar als je wel gaat, wil ik niet een dag later hier een klaagtopic over hoe vervelend de dag wel niet was want de ene tante dit en je schoonmoeder dat Wink

Ik denk dat als je wel gaat je de gehele dag gaat lopen ergeren aan je schoonfamilie maar ga je niet dat zal je man niet leuk vinden. Dus wat je ook kiest het is toch niet goed :P
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Niekske di 4 jun 2013 - 21:26

Toen ik nog bij mijn ex was, had ik ook elk jaar zo'n gevoel bij hun familieweekend. Zijn familie waren hartstikke lief hoor, maar ik had er heel weinig mee. Ze waren ontzettend gelovig, dus het hele weekend ging daarover. Activiteiten over bezinnen enzo, uitgebreid bidden voor iedere maaltijd, elke ochtend organiseerden ze hun eigen kerkdienst... Begrijp me niet verkeerd, ik heb respect voor het geloof van iemand, maar ik heb er zelf gewoon helemaal niks mee en dan is zo'n weekend echt ontzettend lang. Ik ben één keer mee geweest in de tijd dat we samen waren. Ik heb mijn vriend eerlijk gezegd dat ik er weinig behoefte aan had en hij begreep me. Eén keer was ik op toernooi tijdens dat weekend en de andere keren heeft mijn vriend ook gewoon gezegd dat ik niet kon.

Ik denk niet dat je je vriend voor schut zet, je bent al vaker mee geweest zo te lezen, dan mag je ook best een jaartje overslaan.
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Green_Pepper di 4 jun 2013 - 21:30

Ik kan me wel voorstellen dat je man zich voor schut voelt gezet, want je bent altijd nog mee geweest (oke, behalve die ene keer maar toen was hij er zelf neem ik aan ook niet) en nu 'opeens' kom je niet meer en moet hij dit uitleggen.

Kiezen op elkaar en gaan! Je man waardeert dat super erg en je overleeft het heus wel Wink juist op zo'n dag kun je je schoonmoeder misschien een beetje ontlopen door met anderen te gaan praten?

Ik heb geen hekel aan mijn schoonfamilie en mijn vriend ook niet aan de mijne, dus bij mij zou het denk ik niet ter sprake komen.
Green_Pepper
Green_Pepper
Prater
Prater

Aantal berichten : 776
Punten : 775
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Bubbelicious di 4 jun 2013 - 21:34

Nee hoor, niet gaan. Mijn man en ik zijn daar heel makkelijk in. Als hij niet mee wil naar mijn familie hoeft dat niet, en andersom. Wat heb je eraan als je van elkaar weet dat de ander het niet naar zn zin heeft?
Bubbelicious
Bubbelicious
Prater
Prater

Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Woonplaats : Den Haag

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Caribbeanlover di 4 jun 2013 - 22:00

Valt me een beetje tegen deze reacties. Vaak lees ik zoals ik al zei ''dan gaat hij toch alleen, probleem opgelost''. Nu doe ik dat en wordt er gezegd dat ik best mee kan.
Als reden kan hij gewoon eerlijk zijn en zeggen dat ik er geen behoefte aan heb. Ik zeg dat hij gewoon eerlijk moet zijn, maar zelf verzint hij dan iets wat ook niet slim is.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Printje di 4 jun 2013 - 22:03

Ik denk dat je idd 'gewoon' mee moet gaan al doe je het voor je man. maken jullie het samen toch gezellig? Ik vind niet dat je hem voor schut gezet hebt hiermee maar ik vind wel dat dit er gewoon bijhoort, een beetje geven en nemen en het gaat maar om een dag.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Pommes di 4 jun 2013 - 22:03

Maar als je onze antwoorden al wist, waarom open je dan een topic. Maar vooruit omdat dit hetgeen is wat je wilt horen:

Laat je man alleen gaan en gewoon zeggen dat je er geen behoefte aan had.
Pommes
Pommes
Prater
Prater

Aantal berichten : 1333
Punten : 1313
Registratiedatum : 08-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Caro di 4 jun 2013 - 22:03

Caribbeanlover schreef:Valt me een beetje tegen deze reacties. Vaak lees ik zoals ik al zei ''dan gaat hij toch alleen, probleem opgelost''. Nu doe ik dat en wordt er gezegd dat ik best mee kan.
Als reden kan hij gewoon eerlijk zijn en zeggen dat ik er geen behoefte aan heb. Ik zeg dat hij gewoon eerlijk moet zijn, maar zelf verzint hij dan iets wat ook niet slim is.

Ohh maar ik zou oprecht nooit tegen mijn familie zeggen dat mijn man/ vriend geen zin had om ze te zien! Weet je hoe dat overkomt? 'nou sorry, maar mijn vrouw vindt jullie maar vervelend en irritant en ze wil liever niet mee'. En ook al zegt hij dat niet met die bewoordingen, zijn familie is ook niet gek.

Ik zou dat ook écht niet doen! Dan maar zeggen dat je ziek was oid. Maar goed, ik heb al eerder gezegd.. ik snap je man in deze wel.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Antibes di 4 jun 2013 - 22:06

God wat ben ik blij met mijn familie dan zeg.
Antibes
Antibes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Coco di 4 jun 2013 - 22:16

Ik vind het niet voor schut. Mijn man gaat ook niet mee naar 1 kant van mijn familie, andere kant wel, dat vind hij leuk. De kant waar hij niet mee naartoe gaat zien we verder nooit. Ik zie daarvan 2-3 x per jaar 2 tantes en een oom. Rest alleen op een familiedag en dan vind ik het leuk om even met ze te kletsen en zien wat hun zoal doen in en met hun leven. Maar mijn man kent ze uberhaupt niet en ik vind ook niet dat hij mee moet om ze te leren kennen of voor mij. Hij heeft er niets aan en ik heb er niets aan als hij verplicht sociaal moet doen met mensen die hij verder nooit ziet. Heb ik liever dat hij thus is met de kinderen en ik ongestoord mijn ding kan doen.

Ik vind ook echt niet dat je je man hierin hoeft te pleasen. Als het eens in de 4 jaar is ofzo oke, maar bij ieder jaar niet. Hij kan gewoon zeggen dat je iets anders gaat doen. Als zijn familue if je man dat voor schut vinden zegt dat meer over hen dan over jou. Mijn familue zou daar echt niks raars van vinden. Ik ga ook bijna altijd alleen naar verjaardagen. Mijn man gaat alleen mee naar de verjaardag van mijn oma.
Coco
Coco
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3245
Punten : 3561
Registratiedatum : 21-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Marsy28 di 4 jun 2013 - 22:19

Ik had een ex die eigenlijk precies zo reageerde als jij CBL. Nu zijn mijn ouders superleuk en mijn familie ook, maar was hij gewoon een zeur die geen zin had in familie momenten. Oh wat vond ik het vervelend om telkens uitvluchten voor hem te verzinnen: ziek, druk met werk, studeren.. Telkens iets anders want mijn ouders zouden echt wel gekwetst zijn en anders naar hem kijken als ik de waarheid zou vertellen. Ik vond dat hij zich die 3 keer per jaar er wel overheen kon zetten + ik ging toch ook altijd mee naar zijn familie?

Ik vind het ook netjes als je gewoon gaan CBL... Kun je ook weer eens wat in return vragen van je man.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10
Woonplaats : Sydney

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Caribbeanlover di 4 jun 2013 - 22:21

Snow White schreef:
Antibes schreef:Nee, ik vind niet dat je hem voor schut zet. En ik vind ook dat hij best eerlijk kan zeggen "nee, cbl komt niet, ze had er niet zoveel zin in dit jaar, volgend jaar wellicht weer".

Maar goed, ik kom wel uit een drukke en rationele familie, die dat wel jammer, maar ook prima zal vinden.

Fijn zo'n familie! Hier zou de hel losbarsten Zet ik mijn man hiermee voor schut? 394967. Persoonlijk maakt het mij ook niet uit wie wel of niet meegaat. Heb liever alleen mensen mee die oprecht zin hebben in zo'n dag.
Nou komt dat even mooi uit, ik heb er geen zin in dus dat scheelt dan weer.

Caribbeanlover
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5975
Punten : 6809
Registratiedatum : 28-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Zet ik mijn man hiermee voor schut? Empty Re: Zet ik mijn man hiermee voor schut?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 5 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum