Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Fotografie Topic 2013

+16
lente
Bazinga
Sjaantje
munk
Cato
schuddebuikje
Chocolate Cookie
Punk'd
Jules
VeryCherry
Pommes
SoGood
Middleme
Snoopy
Susan
Capt'n Zero
20 plaatsers

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Marin vr 21 jun 2013 - 5:53

Dan vind ik het eigenlijk al helemaal achterlijk, dat zo'n grote wedstrijd georganiseerd door Canon én het NRC (toch een gerenommeerde krant) mét grote FF prijs, hun selectie ronde op basis van FB vriendjes doen.

Maar goed, ik ga maar niet zeuren.

M'n vriend heeft overigens laatst wel een kleine fotowedstrijd gewonnen, da's best leuk!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Marin vr 21 jun 2013 - 6:31

Nou he he, via m'n telefoon lukte het wel! Nu maar hopen dat het dan dus het juiste formaat is gebleven.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Middleme vr 21 jun 2013 - 10:14

Marin schreef:Dan vind ik het eigenlijk al helemaal achterlijk, dat zo'n grote wedstrijd georganiseerd door Canon én het NRC (toch een gerenommeerde krant) mét grote FF prijs, hun selectie ronde op basis van FB vriendjes doen.

Maar goed, ik ga maar niet zeuren.

M'n vriend heeft overigens laatst wel een kleine fotowedstrijd gewonnen, da's best leuk!

De beste 10 worden voorgelegd aan een vakjury stond erbij...
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Marin vr 21 jun 2013 - 10:16

Middleme schreef:
Marin schreef:Dan vind ik het eigenlijk al helemaal achterlijk, dat zo'n grote wedstrijd georganiseerd door Canon én het NRC (toch een gerenommeerde krant) mét grote FF prijs, hun selectie ronde op basis van FB vriendjes doen.

Maar goed, ik ga maar niet zeuren.

M'n vriend heeft overigens laatst wel een kleine fotowedstrijd gewonnen, da's best leuk!

De beste 10 worden voorgelegd aan een vakjury stond erbij...


Ja klopt, moet je eerst wel bij die top 10 komen.. Das bar weinig op 5000 foto's ;-)
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Capt'n Zero vr 21 jun 2013 - 10:43

Marin schreef:
Middleme schreef:
Marin schreef:Dan vind ik het eigenlijk al helemaal achterlijk, dat zo'n grote wedstrijd georganiseerd door Canon én het NRC (toch een gerenommeerde krant) mét grote FF prijs, hun selectie ronde op basis van FB vriendjes doen.

Maar goed, ik ga maar niet zeuren.

M'n vriend heeft overigens laatst wel een kleine fotowedstrijd gewonnen, da's best leuk!

De beste 10 worden voorgelegd aan een vakjury stond erbij...


Ja klopt, moet je eerst wel bij die top 10 komen.. Das bar weinig op 5000 foto's ;-)

Ja, daarom alleen al zat ik te twijfelen of ik wel ga inzenden. 
Ik spit dit weekend gewoon even door mijn foto's en kijk dan nog een keer, maar ik hou er niet van om stemmen te vragen en ik ga ze niet krijgen ook - ik krijg nog niet eens mijn hele facebook lijst zover om mijn bedrijfspagina te liken Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 394967Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Icon_sad 

Maar aan de andere kant... ik voel me ook wel weer een sukkel als ik niet mee doe. 


Maar ook een sukkel als ik wel mee doe.

Hm. Als ik niks vind dan... hm...
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Marin vr 21 jun 2013 - 10:48

Hahaha herkenbaar. Het is ook nog canon hè. Dat doet t m. En die prijs. Een mens moet kunnen dromen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Capt'n Zero vr 21 jun 2013 - 11:28

Ja en gewoon een full frame met wifi en een lichte body voor op reis. En een supermooie sensor. 




Maar als ik heel eerlijk ben, zie ik er gewoon foto's tussen staan die mooier zijn dan die ik heb. Zelfs al zou ik mezelf op een of andere manier in de top 10 weten te stemmen, dan vind ik alsnog dat ik niet echt verdien om te winnen.
Ik verdien die camera wel - dat zeker - maar ik ben geen weinig-licht-fotograaf. Voor dit onderwerp blink ik niet genoeg uit.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Chocolate Cookie vr 21 jun 2013 - 18:07

Ik ga niet meedoen. Ik begrijp uit de uitleg van de website dat je maar t/m maandag mee kan doen en gestemd kan worden. das vrij kort nog om nog veel stemmen te kunnen verzamelen.
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Middleme vr 21 jun 2013 - 20:12

Marin schreef:
Middleme schreef:
Marin schreef:Dan vind ik het eigenlijk al helemaal achterlijk, dat zo'n grote wedstrijd georganiseerd door Canon én het NRC (toch een gerenommeerde krant) mét grote FF prijs, hun selectie ronde op basis van FB vriendjes doen.

Maar goed, ik ga maar niet zeuren.

M'n vriend heeft overigens laatst wel een kleine fotowedstrijd gewonnen, da's best leuk!

De beste 10 worden voorgelegd aan een vakjury stond erbij...


Ja klopt, moet je eerst wel bij die top 10 komen.. Das bar weinig op 5000 foto's ;-)
Hahaha, daarom heb ik ook geen illusies dat ik in de top 10 kom hoor.. Wel lief: vriend en een oom hebben de link voor me gedeeld op fb, zonder te vragen...

Zero: ik herken in jouw uitspraak een beetje de gedachtegang van mn vriend. Die is ook altijd super kritisch op zijn werk, dat het niet goed genoeg is enzo. Dan kijk ik er - als fotonul- eens naar en dan denk ik wat is er nou mis mee? :P
Middleme
Middleme
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1837
Punten : 1870
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  munk za 22 jun 2013 - 8:00

Wat een dagen weer! Net terug van vakantie en mijn agenda stroomt weer lekker vol.

Gisteren een heel leuk gesprek gehad met een bruidspaar. Ik denk dat ik de opdracht wel binnen gesleept heb. Nu een offerte op maat maken, want ze willen geen standaard pakket.

En vandaag weer een shoot afgeleverd:



*weg
.3




Let niet op de strepen op de achtergrond. deze zitten uiteraard niet op de originele. maar photobucket kan niet met mijn witte achtergronden omgaan. Heeft iemand anders hier hetzelfde probleem toevallig?


Laatst aangepast door munk op zo 30 jun 2013 - 4:07; in totaal 2 keer bewerkt
munk
munk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Capt'n Zero do 27 jun 2013 - 8:56

Nee, maar ik zie ook geen strepen om eerlijk te zijn. Misschien kijk ik verkeerd...


Anyhow... dus... ik heb even een guilty pleasure in huis gehaald.... Embarassed


Ik heb een EOS M gekocht. 

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Eosm_zpsa79bea29



Ja... dus dat... Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 281626781Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 1270000679  Het is net of ik een bak ijs heb leeg gevroten - het is fout, maar zo lekker... 
Ik loerde al zo lang naar dat ding. Van al het geld dat ik niet had, is nu nog minder over gebleven (mijn Lowlandspot is meer een echo-put) Maar ja...

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Icon_rolleyes Yolo?
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Marin do 27 jun 2013 - 9:08

Oh wow vet!! Gefeliciteerd met je aankoop haha.
Als je m eenmaal goed kent, mag ik dan eens in de studio langs komen om m te testen als ik m ook overweeg?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Capt'n Zero do 27 jun 2013 - 9:37

Uiteraard! Ik heb m nu natuurlijk alleen nog maar binnen / met schemer kunnen testen, heb hem vanavond pas gekocht maar dat doet ie prima smile De batterij staat nu te laden, en ik heb een hele drukke week voor de boeg dus of ik hem echt veel kan testen betwijfel ik, maar ik heb gewoon zo'n zin om hem lekker mee te nemen overal naartoe!

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Icon_cheers 


Nu alleen nog even keihard werken om mijn centen terug te verdienen Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Icon_eek maar ik vond echt van mezelf dat ik dit mocht doen. Ik ga mijn andere compact camera(s) weggeven.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Sjaantje do 27 jun 2013 - 10:07

Door mijn operaties en andere fysieke, emotionele en praktische rompslomp heeft mijn bridge-camera anderhalf (!!) jaar in de kast gelegen maar vanavond heb ik hem weer tevoorschijn gehaald en ik ben nu de batterijen aan het opladen. Eigenlijk heb ik best zin om weer wat met fotografie te gaan doen, ik hoop dat ik het virus weer te pakken ga krijgen!:cheering:
Sjaantje
Sjaantje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9631
Punten : 10334
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Thuis!

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  munk zo 30 jun 2013 - 1:37

98


Laatst aangepast door munk op ma 2 sep 2013 - 3:51; in totaal 1 keer bewerkt
munk
munk
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 252
Punten : 314
Registratiedatum : 29-10-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Capt'n Zero zo 30 jun 2013 - 2:41

Leuke shoot munk!


Ik heb een Facebook van mijn bedrijf.

En ik kan nu eindelijk weer foto's plaatsen!!! Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Icon_cheers  nu kon ik dat voorheen ook wel maar ik heb een strenge policy van geen klanten op het forum (tenzij de klanten via het forum zouden komen en dit leuk vinden)

(Uiteraard maak je eerst foto's van je kat... Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Drunken_smilie) - Dit is de kwaliteit van de EOS M. Ik ben niet ontevreden, al moet ik wel de software update doen. De auto focus is inderdaad wat aan de trage kant, maar de lichtgevoeligheid maakt erg veel goed!

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 IMG_3837_zps23cd7efd
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Chocolate Cookie zo 30 jun 2013 - 4:35

Ik heb dan geen bedrijf, maar wel een facebook pagina voor mijn fotografie smile 
facebook
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Bazinga zo 30 jun 2013 - 5:30

Zero, je doet ook dieren-shoots (Ahww klinkt zieliig) in je studio toch? Heb je daar nog eisen voor?
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Capt'n Zero zo 30 jun 2013 - 7:11

Haha ja, ik 'schiet' ze ook in de studio ja Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 1578173417 

Echt eisen heb ik niet, het is per dier ook weer erg verschillend. Meestal hebben we honden, en we verwachten van hun baasjes dat zij deze in elk geval redelijk getraind hebben (commando zit in elk geval) en zindelijk zijn. Bij puppy's en kittens is het weer een ander verhaal, maar die laten we vaak ook lekker spelen.
Katten zijn over het algemeen wel banger, maar als ze niet heel erg schuw zijn dan kan dat ook best.
Andere (huis)dieren zoals knaagdieren en grote vogels kunnen we op een tafel / kruk zetten. 

Vorige week hadden we foto's gemaakt  bij een dierenvoerwinkel, dat was erg leuk maar ook vrij snel. Als we wat meer de tijd krijgen, kun je wat meer spelen met eventuele attributen en licht.


@ CC ; ik heb je pagina geliked!
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  lente di 2 jul 2013 - 2:03

Is er iemand bekend met de Nikon 1? Wat zijn de voor- en nadelen van deze camera? En wat is het verschil tussen de J1, J2 en J3, en bijvoorbeeld de S1?
lente
lente
Prater
Prater

Aantal berichten : 520
Punten : 554
Registratiedatum : 03-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Marin di 2 jul 2013 - 2:07

lente schreef:Is er iemand bekend met de Nikon 1? Wat zijn de voor- en nadelen van deze camera? En wat is het verschil tussen de J1, J2 en J3, en bijvoorbeeld de S1?

Misschien heb je iets aan dit uitgebreide topic?

https://yescafe.actieforum.com/t45879-nikon-1

De precieze verschillen tussen de modellen weet ik niet, denk dat je dat wel op de Nikon website kan vinden. De ene zal geavanceerder zijn dan de ander, maar welke dat precies is weet ik niet uit m'n hoofd.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Marin di 2 jul 2013 - 2:18

Geweldige shoot trouwens Munk, ik zie het nu pas! Past helemaal bij die jongen zo te zien ook. Ik wist dat je een shoot met een jongen had, nou, volgens mij kan je dit ook smile
Overigens heb ik ook net een shoot met een jongen gehad voor z'n werk, was ook echt heel leuk. Ook beetje moderne locatie bij betonnen beelden met een grote brug op de achtergrond. Maar ben nog lang niet toe aan het bewerken daar van. Ben momenteel nog een bruiloft (ook industrieel) aan het bewerken, en ik heb dit weekend een loveshoot van m'n lieve vriendinnetje in Hamburg. Mét hond!
Voor dat weekend had ik dus idd dolgraag een systeemcamera er bij gehad. Ik heb vast wel even tijd om door de stad te lopen en we gaan met de meiden van de bridal shower naar het Hard Rock Cafe. Ik vind het hartstikke leuk om die hele bridal shower beetje vast te leggen, maar om dan steeds met m'n 7D te gaan slepen... Hmm.. Ik ga 't wel doen hoor, maar het getuigt precies maar weer eens van hoe handig een systeemcamera er bij zou zijn.

Is iemand overigens ook nog bekend met de Olympus PEN, Leica X2 of Sony NEX series? Dat zijn ook goede systeemcamera's volgens mij (maar Olympus en Leica wel weer onbetaalbaar. Maar zo mooi retro! I love you )



Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Capt'n Zero di 2 jul 2013 - 3:00

Leica is inderdaad onbetaalbaar, maar als ik nog een keer vreemd zou gaan, dan absoluut met Leica. 



De andere camera's zijn volgens mij ook prima. Ik heb expres voor de M gekozen met het oog op de converter (gezien ik toch erg merk-trouw ben en ik al wat andere lenzen heb liggen is een converter voor de M een kleine stap verder)
Ik heb ooit wel eens met een Sony Nex in mijn handen gestaan, en eerlijk is eerlijk - het scherm is erg mooi. 
Ik vertrouw Sony gewoon niet vanwege zijn (in mijn ogen) domme technieken in SLR, maar op de Nex heb ik eigenlijk weinig commentaar.


De Pen is volgens mij ruimschoots ingehaald door van alles. Het was een van de eerste systeemcamera's die er waren, maar ik heb niet het idee dat ze kwalitatief nog echt een voorsprong hebben op de rest (of het überhaupt nog kunnen bijbenen) 
Moet ook wel bekennen dat ik me niet heb verdiept in systeemcamera's. Ik wilde de EOS M of geen een.
Capt'n Zero
Capt'n Zero
Prater
Prater

Aantal berichten : 501
Punten : 495
Registratiedatum : 03-03-13
Woonplaats : Noord Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Marin di 2 jul 2013 - 20:22

Ja de Pen was het eerste volgens mij, dat weet ik nog wel dat die (terug) kwam. Nou ja, het is toch maar allemaal toekomstmuziek.

Eerst nog maar lekker dagje foto bewerken vandaag. Het werkt echt super fijn op die nieuwe computer, lekker snel en mega groot scherm. Op den duur is het de bedoeling dat we ieder elk twee schermen gaan kopen, zodat we recht tegenover elkaar in een grote studeerkamer kunnen bewerken, en dan elk met een groot Lightroom scherm en de andere functies op het andere scherm. En dan willen we zelfs het liefst nog een soort beamer scherm, waarop we foto's groot kunnen projecteren en dan elkaars foto's zo kunnen bekijken. nerd 

Dit is mijn inspiratie plaatje, maar dan natuurlijk met een groot scherm er nog bij en mooie computers en íets hippere stoelen laughcry 

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 VdLRR_md_stjVYuugZLnjEKBRvH5YjSQ1YZchI2tBq9-7Mk3usN1n30DlFUbyMix1YGPCwJOdwsPGF2U0mW5xjNpZ3kW71nKeLgIdnNriMRRSZ7wmA


Hmmm en dan nog een lekkere bank er bij zodat ik ook klanten thuis kan uitnodigen ipv naar hen toe, en allemaal mooie foto's aan de muur...droom maar lekker verder! Dat vind ik altijd zo leuk bij jou Zero, dat als je binnenstapt in de studio dat je echt in een soort foto-walhalla-roze-ontploffing stapt. Het heeft echt sfeer! Niet persé mijn ding met dat roze, maar het is wel echt zo leuk daar! Je mag trots zijn op je werkplekkie.



ANYWAY. 

Oh ja, ik wil zodra ik tijd heb ook weer aan m'n website gaan sleutelen, misschien kom ik hier nog even om inspiratie/feedback vragen. Oke?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Chocolate Cookie di 2 jul 2013 - 23:19

@ Capt'n Zero: leuk! Doe er op het moment even te weinig mee, ligt nog een stapel foto's klaar om uit te zoeken en online te zetten smile
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Fotografie Topic 2013 - Pagina 4 Empty Re: Fotografie Topic 2013

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 4 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum