Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vakantie from hell, n.a.v. Red mijn Vakantie

+25
Shisha
Sun88
Lejow
Atelier Madame
Mermaid
Lady Starstruck
Blair
Snoes
Blond
Nyx
Marsy28
Derpy
Ragazza
TukTuk
Susan
Poubelle
Mizz_S
Elliot
SoGood
Guusje
minoessepoes
Slakje
Caroow
Rush
Marin
29 plaatsers

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Ga naar beneden

Vakantie from hell, n.a.v. Red mijn Vakantie  - Pagina 3 Empty Re: Vakantie from hell, n.a.v. Red mijn Vakantie

Bericht  Ragazza ma 27 mei 2013 - 20:03

Ja klopt, normaalgesproken is het dan ook wel goed, als de recensies voor het grootste deel goed zijn. Dat hostel in Malaga is dan ook tot nu toe mijn enige slechte ervaring, ondanks goede recensies..
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Vakantie from hell, n.a.v. Red mijn Vakantie  - Pagina 3 Empty Re: Vakantie from hell, n.a.v. Red mijn Vakantie

Bericht  Gast ma 27 mei 2013 - 20:12

Je kunt je nog zoveel inlezen, het kwijt raken van koffers, ziektes, kapot gaan van auto's en ruzies heb je nooit in de hand natuurlijk... Er kan genoeg fout gaan. Ik had alles in 1 vakantie haha laughcry. Ach, ik denk maar zo; ik heb er genoeg van geleerd smile.

Gast
Gast

Bericht  Snoes ma 27 mei 2013 - 20:19

Zus schreef:Je kunt je nog zoveel inlezen, het kwijt raken van koffers, ziektes, kapot gaan van auto's en ruzies heb je nooit in de hand natuurlijk... Er kan genoeg fout gaan. Ik had alles in 1 vakantie haha laughcry. Ach, ik denk maar zo; ik heb er genoeg van geleerd smile.
Ik doelde inderdaad ook echt puur op de accommodatie zelf, omdat het in zulke programma's toch vaak dat is waarover mensen klachten hebben.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  minoessepoes ma 27 mei 2013 - 20:38

Vorig jaar in Egypte hadden we inderdaad ook kakkerlakken op de kamer, als het er 1 was dan gooide we hem gewoon met een papiertje naar buiten, maar het zijn er ook wel eens meer geweest en toen hebben we housekeeping die nog op dezelfde gang bezig waren gevraagd of ze ze even naar buiten konden vegen, geen probleem. Dat soort dingen kan ik me ook niet zo druk om maken. De badkamer was daar ook oud en wel aan vervanging toe, maar het was wel schoon en dan vind ik het verder allemaal wel prima.

Wij hebben in Krakow in een hostel gezeten wat ook 10 euro per nacht kostte, geweldig, er was een soort van bioscoop zaal ingericht waar je gratis gebruik van kon maken, je, mocht gebruik maken van een keuken, er was een binnentuin waar je elke avond voor 2 euro mee kon barbecuen en een bar in de kelder, er stond 1 computer maar wel met gratis internet (is al een jaar of 5 geleden) en je kon je eigen handdoeken e.d (op eigen risico) gratis laten wassen. Zo kan het dus ook voor 10 euro!
minoessepoes
minoessepoes
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3814
Punten : 3868
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Blair ma 27 mei 2013 - 20:56

Drie jaar terug ontzettend dure vakantie geboekt in Turkije, mooie grote kamer met uitzicht geboekt. Komen we daar, proppen ze ons in een of ander houten hutje in het park van het hotel. Whut, hier hadden we niet voor betaald, en sowieso heeft J. astma, en dat hutje was zo vochtig als wat. Meteen terug naar binnen gelopen en een hoop drama gemaakt, maar nee, ze konden niets meer doen omdat het hotel al vol zat en ze overboekingen had. Ja sorry, maar dat is niet mijn probleem.

Omdat we pas snachts aankwamen en ook erg moe waren zijn we toch maar gaan slapen om het vervolgens de dag erop nog eens te proberen. De volgende dag kregen we zelfde reactie. Maar mijn schoonvader zou later die dag ook met gezin in hetzelfde hotel komen, en hij is Turks. Dus, pissig als ik was heb ik hem meteen het hele verhaal verteld, en ja hoor, hij hoefde maar een keer boos te doen aan de balie en we kregen meteen een grote suite, ook nog mooier dan degene waarvoor we geboekt hadden, als excuses.
Blair
Blair
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1796
Punten : 2154

Bericht  Marin ma 27 mei 2013 - 20:58

Dat is wel fijn Babydoll, hopelijk heb je toch nog kunnen genieten. Maar ergens is het toch belachelijk dat ze pas hun best gaan doen wanneer iemand ze echt aan kan spreken. Ik denk dan aan al die arme toeristen die dus gewoon wel proberen het op te lossen maar die hoteleigenaren keihard nee zeggen.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Lady Starstruck ma 27 mei 2013 - 21:17

Ik heb niet echt hele slechte accommodaties gehad. Wel een keer in Indonesie een soort van huisje. Dat was eigenlijk heel leuk want het was daar midden in de bergen en de apen liepen daar los rond. Alleen omdat het in de bergen was, was de luchtvochtigheid heel hoog. Dus de bedden en de lakens waren klam. Ook kwam ik een mega tropische spin tegen op de badkamer :shock: En er woonde een hele hele grote hagedis achter de spiegel. Ik ging een keer 's nachts plassen hoorde je zo'n vies gliber geluid. Toen floepte die net achter de spiegel weg. Hij schrok omdat ik de lamp aandeed. Het leek wel zo' baardagaam ofzo. Mijn vriend en ik noemen dit hotel nog steeds bughotel Laughing

En mijn laatste vakantie in Schotland. Kregen wij een hotel met zo'n enorm klein kamertje. Volgens mij hadden ze de bezemkast verbouwd. We konden de koffers geen eens kwijt. De vloer lag ook los op sommige plekken. Wij hadden het gemeld bij de receptie. En toen kregen we een enorme kamer met zeezicht. Dat was dan wel weer netjes.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Susan ma 27 mei 2013 - 21:38

minoessepoes schreef:

Wij hebben in Krakow in een hostel gezeten wat ook 10 euro per nacht kostte, geweldig, er was een soort van bioscoop zaal ingericht waar je gratis gebruik van kon maken, je, mocht gebruik maken van een keuken, er was een binnentuin waar je elke avond voor 2 euro mee kon barbecuen en een bar in de kelder, er stond 1 computer maar wel met gratis internet (is al een jaar of 5 geleden) en je kon je eigen handdoeken e.d (op eigen risico) gratis laten wassen. Zo kan het dus ook voor 10 euro!

Was dat Goodbye Lenin?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Marsy28 ma 27 mei 2013 - 22:48

Grappig eigenlijk hoe het kan verschillen. Voor de 1 is een kakkerlak echt een drama, voor de ander als het echt extreem vies is. Ik ben niet zo heel erg moeilijk. Het enige waar ik ooit, tijdens al mijn reizen (en dan heb ik dus in de krottenwijken van Afrika gewoond, in the outback in Australie waar ik gezellig elke dag douchte terwijl de kikkers en de gekko's op mijn naakte lijf sprongen en ik slangen uit mijn toilet moest vissen en ben ik nu wel gewend aan giftige spinnen en kakkerlakken die ik bijna dagelijks even mijn kamer uitjaag) over geklaagd heb, was dat er eens heel veel gifpoeder op mijn kamer lag tegen ongedierte (Thailand). Maar dit spul was zo intens dat ik midden in de nacht wakker werd met immense keelpijn en opgezette rode ogen. Toen was ik toch beetje bang voor mijn gezondheid en heb ik me ergens anders onder laten brengen. Maar vieze plekken of half uitvallende kamers heb ik ook gezien en dat was dan prijs - kwaliteit dan ook wel logisch.

Nu heb ik dit nog nooit gedaan maar wie weet ooit: als ik een vakantie boek en daar veel geld voor betaal, dan wil ik ook wel prijs - kwaliteit zien. Dan neem ik geen genoegen met een vieze douche, dan wil ik ook waar voor m'n geld. Nu gebeurt dit nooit, want ik reis het liefst low budget en niet toeristisch maar wellicht eens op mijn huwelijksreis. Mocht dat niet in de orde zijn, ga ik ook klagen over, voor mij normaal gesproken, kleine dingetjes.
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Marin ma 27 mei 2013 - 22:54

Ik probeer dat soort dingen gewoon in perspectief te zien. Kakkerlakken komen in sommige landen gewoon o-ve-ral voor, of je nou goed schoonmaakt of niet. Ik had ze zelfs constant in m'n appartement in Bulgarije zitten. Ja, konden we de huisbaas wel bellen, maar wat gaat die er aan doen? Gewoon zorgen dat alles goed dicht blijft.

Maar ik ben ook wel beter geworden in de andere kant van het verhaal. Ik ben niet zo moeilijk, maar als ik wel veel geld voor een hotelkamer betaal en het is niet in orde, dan meld ik dat wel. Als er gezegd wordt dat ergens wifi in alle kamers is in een vier sterren hotel, en je zit op de bovenste verdieping waardoor het het niet meer oppikt, zeg ik dat wel tegen de receptie. Hoe moeilijk is het om wat extra verzenders tussendoor te plaatsen. Of als de shampooflesjes niet zijn bijgevuld enzo. Het zijn maar kleine dingen, die écht niet zo erg zijn, maar voor een bepaald bedrag in een bepaalde klasse, kan je ook iets verwachten, dat vind ik dan wel weer.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Mermaid di 28 mei 2013 - 3:50

Geen vreselijke ervaring. Wel een veel te oud, luidruchtig hostel in San Diego vorig jaar. Heb 1 nacht de hele nacht kunnen meegenieten van iemand die aan het overgeven was (de hele nacht door) De stapelbedden waren zo gammel dat ik me amper m durfde te draaien omdat dan het hele bed heen en weer ging schudden. Vond de kamer ook heel muf en klein (kon mijn koffer amper kwijt terwijl het een vierpersoonskamer was en er maar spullen van 2 anderen bij stonden)

Ons hotel vorig jaar op Malta was ook een gigantische tegenvaller. Slechte bedden (vering erdoor voelen), kapot beddengoed. De eerste nacht stond er ineens iemand in onze kamer (wel excuses en een fles wijn voor gekregen) Onze kamer was onder het zwembad en we hadden allemaal lekkageplekken op het plafond en konden het zwembad de hele dag horen, als er mensen in zaten. Dat zwembad was nog ranzig ook, (wij hadden geen zin meer om er in te gaan tussen alle ollies, Juan's en weet ik veel wie daar allemaal met elkaar te vozen lagen in het water) was duidelijk geen afvoer voor vies water. Uiteindelijk hebben we nog geklaagd over onze buren ook. Wat voelden we ons toen oud Vakantie from hell, n.a.v. Red mijn Vakantie  - Pagina 3 394967 Een paar schreeuwende, brallende duitsers die tegen 11en ineens harde muziek gingen draaien. Wij vonden het echt meer een hostel dan een 3 sterren hotel.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814

Bericht  Atelier Madame di 28 mei 2013 - 4:26

minoessepoes schreef:Vorig jaar in Egypte hadden we inderdaad ook kakkerlakken op de kamer, als het er 1 was dan gooide we hem gewoon met een papiertje naar buiten, maar het zijn er ook wel eens meer geweest en toen hebben we housekeeping die nog op dezelfde gang bezig waren gevraagd of ze ze even naar buiten konden vegen, geen probleem. Dat soort dingen kan ik me ook niet zo druk om maken. De badkamer was daar ook oud en wel aan vervanging toe, maar het was wel schoon en dan vind ik het verder allemaal wel prima.

Zoiets heb ik in Miami ook wel eens gehad, 12.50 per persoon per nacht, 3 maaltijden erbij, handdoeken, beddengoed, grote tv etc. Was echt geweldig.

Voor de rest heb ik van alles meegemaakt. Een 5 sterren hotel in Turkije waarvoor we met balkon hadden geboekt en geen kregen. Ja dan ga ik klagen, ik zit graag buiten. Terwijl ik ook wel eens een geweldig hotel heb gehad met z1 ster. Viesheid vind ik vooral erg als het echt te ranzig is.
Atelier Madame
Atelier Madame
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6226
Punten : 6777
Registratiedatum : 22-12-10

Bericht  Lejow di 28 mei 2013 - 4:55

Ik vind niet dat als iets goedkoop is, dat je er dan maar niets van hoeft te verwachten.
Een schone kamer is toch het minste wat je kunt krijgen?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Lady Starstruck di 28 mei 2013 - 8:41

Marsy dat zou ik dus echt nooit kunnen. Ik ben best wel panisch voor insecten. Op Gran canaria zaten ook vreselijk veel kakkerlakken. Maar ik zou daar echt nooit aan kunnen wennen. Ik heb 14 vreselijke dagen gehad daar. Omdat ze steeds in het huisje zaten. Ik was echt bang dat ze in mijn bed zouden zitten. Dus voor mij geen insecten.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Bericht  Marsy28 di 28 mei 2013 - 14:22

Ja L.S., ik snap je wel hoor. Ik ben ook niet een fan van kakkerlakken, loopt er weer zo'n grote over de muur met z'n enorme voelsprieten en ze zijn ook zo snel! En allerergste vind ik de vliegende kakkerlakken, bah. Maar goed, is niet anders. Ik vond het douchen met die beestjes altijd heel leuk, ik ben er allesbehalve bang voor en best gek als er ineens een kikkertje op je borst zit. Ik wilde het altijd fotograferen maar dat lukt nogal moeilijk onder de douche :P Ik miste het gewoon toen ik niet meer op die boerderij werkte...

Maar goed, in hostels of hotelkamers kun je moeilijk bordje neerzetten met: verboden voor kakkerlakken Laughing Ze komen toch wel. En wat zo gek is, ik snap gewoon soms niet waar ze vandaan komen. Wij hebben mega schone kamer, deuren altijd dicht of hor ervoor en toch loopt er dagelijks 1 in de kamer. Strange....
Marsy28
Marsy28
Prater
Prater

Aantal berichten : 1204
Punten : 1308
Registratiedatum : 11-12-10

Bericht  Sun88 di 28 mei 2013 - 20:51

Nog nooit een vakantie from hell gehad gelukkig. Wel appartementen in Turkije met krakkemikkige keukens enzo, maar wij drinken s ochtend een kop koffie en thee, smeren een broodje, douchen en kleden ons om en slapen er s nachts, dus dat boeit me niet. Als het maar schoon is. Een keer gehad dat de vloer niet schoon was, dat merkte je pas als je met blote voeten liep, naja dan maar slippers aan.
Maar dat programma van Red mijn vakantie gaat soms ook wel ver, in die zin, dat mensen soms echt overal wat over te zeuren hebben, en die Alberto die net doet alsof die mensen anders dood gaan.
Ik kan me een aflevering bedenken dat een moeder met twee kleine kindjes en een oma op vakantie was in Lloret, ze konden 's nachts niet slapen door de herrie, ze zaten midden in het centrum. Dat vind ik toch wel een gevalletje van ik kijk alleen naar de prijs en niet waar ik terecht kom.

Of die smaakpolitie man die dan de rubbertjes in een koelkast afkraakt bij een appartement waar ze net geen 200 euro betalen.
Tuurlijk, sommige dingen zijn te ranzig voor woorden, en mensen die invalide zijn en dat van te voren uitzoeken en de belofte krijgen dat het geen probleem is, en dan heel hoog zonder fatsoenlijke lift terecht komen, vind ik echt sneu.
Sun88
Sun88
Prater
Prater

Aantal berichten : 751
Punten : 837
Registratiedatum : 17-02-12

Bericht  Gast di 28 mei 2013 - 23:28

Ik denk dat de meeste problemen ontstaan door een combinatie van mensen die te dom zijn om het hotel even op te zoeken en de recensies te lezen, alleen uitgaan van de lage stuntprijs die op een rode schreeuwerige advertentie staat + mensen die niet gewend zijn zich te bevinden in een andere omgeving dan hun veilige thuissituatie en alles gek, raar en stom vinden wat hiervan enigszins afwijkt.

Gast
Gast

Bericht  Susan di 28 mei 2013 - 23:32

Nou ja, je hoeft je ook niet prettig te voelen bij iets wat teveel afwijkt, dat is geen verplichting. Je gaat op vakantie voor je lol, niet als verplichting, dus als je liever een vakantiebestemming hebt waar je je een beetje vertrouwd voelt dan is dat je goed recht.

Wel ben ik het met je eens dat het slim is om eerst wat recensies van bezoekers te lezen en wat meer foto's te bekijken.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 28 mei 2013 - 23:36

@Susan: maar als je naar een ander land gaat en je gaat zeuren omdat het eten nét even anders smaakt ('ze hebben niet eens volkorenboterhammen met maanzaadjes), dan vind ik dat een recept voor een mislukte vakantie. Blijf dan lekker in Nederland als je je zo vertrouwd wilt voelen.

Gast
Gast

Bericht  Susan di 28 mei 2013 - 23:41

Dat wel, je moet niet verwachten dat alles is zoals thuis, maar ik kan me wel voorstellen dat niet iedereen het fijn vindt als het te anders is. En dan hoef je echt niet 'lekker in Nederland te blijven' want het is echt wel haalbaar om dat in het buitenland te vinden, maar niet iedereen vindt het nou eenmaal fijn om op een matje op de grond te slapen, boven een gat in de grond te poepen, gefrituurde stierenballen te eten of kakkerlakken op de kamer te hebben. Daar moet je dan je vakantiebestemming op selecteren, dat klopt, maar het komt nu over alsof je dan een zeikerd bent die maar niet op vakantie moet gaan en dat vind ik onzin. Er is nog wel een middenweg tussen dat en iedere dag brood met pindakaas, Fristi en kroket willen eten en de Telegraaf willen lezen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Mermaid di 28 mei 2013 - 23:45

haha qua eten wil je niet weten hoe dat soms aan boord gaat. Je hebt een hele zaal vol eten, heel veel keuze.. maar dan nog komen mensen klagen dat de kaas niet lekker genoeg is, dat ze kadetjes willen of afbakbrooodjes. Tja eten en vakantie..
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 28 mei 2013 - 23:48

Ik sla er van achterover hoe onbeschoft mensen kunnen zijn wanneer ze op vakantie zijn in een ander land. Het is alleen maar ikke, ikke, ikkke. Eisen stellen, de plaatselijke bevolking op een niet respectvolle manier voor hun karretje spannen en helemaal flippen als iets niet helemaal naar de zin is van de vakantieganger. Kan daar echt heel slecht tegen... Cry

Gast
Gast

Bericht  Shisha di 28 mei 2013 - 23:57

Nee gelukkig nog nooit. Nu stellen wij niet heel veel eisen aan een hotel/hostel en zijn we snel tevreden.
Het hostel waar we in Egypte zaten koste nog geen 2 euro per nacht voor een prive kamer met eigen badkamer. Daar verwacht ik dan ook niet heel veel van maar het was prima. Het was wel heel oud allemaal (bed wat doorgezakt, warm water deed het niet altijd even goed, wat schimmelplekjes in de badkamer) en heel basic (kamer met alleen 2 bedden en een nachtkastje met lamp) maar we kregen wel iedere dag een vrij uitgebreid ontbijtje en op vrijdagavond werdt er gekookt voor alle gasten en kon je kosteloos mee eten.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Mermaid di 28 mei 2013 - 23:57

Kom eens een dagje aan boord kijken en je kunt je volop verbazen Wink De gemiddelde passagier is gewoon heel leuk en respectvol hoor, maar er zitten exemplaren tussen.. Rolling Eyes
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Bericht  Susan wo 29 mei 2013 - 0:03

Je hoort dat wel vaak over buffetten, dat mensen dan heel inhalig worden. Ik vind buffetten wel leuk, omdat ik het leuk vind om van meerdere dingen een beetje te proeven, niet om enorme borden vol te laden. Bij ons laatste hotel was zowel een bistro als een buffet, maar heb weinig onbeschofte of inhalige mensen gezien.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 3 van 6 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: