Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?!

+7
Eve
Qiara
Vanillivi
Susan
Jeanette
tralala
Bolleke
11 plaatsers

Ga naar beneden

Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?! Empty Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?!

Bericht  Bolleke wo 24 nov 2010 - 9:03

Goed, mijn moeder en ik hadden het goede idee om met zijn tweetjes een weekje weg te gaan in het voorjaar, in de voorjaarsvakantie bijvoorbeeld. We willen lekker kunnen relaxen aan een zwembad of een strand maar ook een beetje kunnen rondsnuffelen in een leuk dorpje of stadje. Nu ben ik net even gaan kijken op internet maar wat een keus zeg! :shock:
Ik heb nog nooit een vakantie geboekt dus weet echt niet waar ik op moet letten, maar ons eerste vraagstuk is, waar gaan we heen!

Hebben jullie leuke suggesties?

xxx
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?! Empty Re: Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?!

Bericht  tralala wo 24 nov 2010 - 9:29

Ik begrijp dat je naar de zon wil, dan moet je toch echt een behoorlijk stuk naar het zuiden gaan. Bijvoorbeeld in spanje en portugal is het nog echt geen lekker weer. Je kan bijvoorbeeld naar de canarische eilanden, egypte etc gaan. Of natuurlijk buiten Europa, maar ik weet niet of je budget dat toelaat smile
tralala
tralala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 101
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?! Empty Re: Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?!

Bericht  Jeanette wo 24 nov 2010 - 11:33

- Curacao
- Barcelona (heb je strand, cultuur en je kunt er goed shoppen)
- Canarische eilanden
- Ibiza
Jeanette
Jeanette
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11268
Punten : 12424
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?! Empty Re: Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?!

Bericht  Bolleke wo 24 nov 2010 - 19:59

Het mag best een beetje verder zijn, Griekenland leek ons leuk, en Marokko wilt mijn moeder graag naar toe, maar we twijfelen nog heel erg. In turkije schijnt het ook al lekker weer te zijn rond die tijd.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?! Empty Re: Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?!

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 20:24

Ik weet niet hoe het qua weer is maar ik vind cultureel Griekenland wel leuker dan Turkije. Canarische Eilanden en Turkije vind ik meer iets om te gaan als je alleen voor de zon gaat. Waarom twijfel je over Marokko?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?! Empty Re: Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?!

Bericht  Bolleke wo 24 nov 2010 - 21:18

Griekenland trekt mij ook meer als Turkije, en Marokko lijkt mij ook leuk, alleen ben ik een beetje " bang" voor het cultuurverschil, ik weet niet of dat terecht is, dat zit vooral in mijn hoofd verder echt totaal niet n verdiept nog.
We willen dus wel echt een luier en relax vakantie, maar ook een beetje cultuur snuiven.
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?! Empty Re: Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?!

Bericht  Gast wo 24 nov 2010 - 21:37

Ik wilde ook al Griekenland zeggen. Ik ken de eilanden niet echt heel goed, maar volgens mij heb je daar echt veel leuke eilandjes. Ik ben zelf op Kreta geweest, en dan niet Chersonissos maar in Rethymnon. Dat is een heel erg leuk stadje (met wat cultuur en winkeltjes) en leuke terrasjes en strand. We hebben toen ook nog een auto gehuurd zodat we wat rond konden rijden de natuur in. Ik vond het een erg leuke vakantie (wij gingen in de herfst, ja al zo'n 10 jaar geleden, maar toch).

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?! Empty Re: Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?!

Bericht  Susan wo 24 nov 2010 - 21:54

Ik ben een aantal jaar geleden met mijn moeder een week naar Torquay geweest, dat was erg leuk. Malta is ook heel leuk en Kreta ook.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?! Empty Re: Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?!

Bericht  Bolleke wo 24 nov 2010 - 22:05

Ik ga mij inderdaad orienteren op Griekenland of Marokko, daar wil mijn moeder namelijk graag heen. Dan kan ik nu iets beter gericht gaan zoeken. Bedankt voor de tips!
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?! Empty Re: Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?!

Bericht  Vanillivi vr 26 nov 2010 - 1:55

Rhodos is echt een super leuk eiland, met een leuk oud centrum en vrij veel dingen om te gaan zien en doen!

Canarische Eilanden en Turkije vind ik persoonlijk minder leuk, meer voor het zon zee strand "waar gaan we eten" idee.
Vanillivi
Vanillivi
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 176
Punten : 189
Registratiedatum : 19-11-10
Woonplaats : Noord-Brabant

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?! Empty Re: Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?!

Bericht  Qiara vr 26 nov 2010 - 5:54

Ik wilde ook al Griekenland zeggen. Ik ben naar Kreta (Rethymnon, redelijke stad) en Rhodos (Archangelos, dorpje) geweest en dat waren allebei supervakanties. Het zijn mooie eilanden, waar ook veel te doen is, aanrader!
Qiara
Qiara
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4541
Punten : 5088
Registratiedatum : 20-11-10
Woonplaats : Zuid-Holland

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?! Empty Re: Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?!

Bericht  Eve vr 26 nov 2010 - 6:10

kruimelje schreef:Het mag best een beetje verder zijn, Griekenland leek ons leuk, en Marokko wilt mijn moeder graag naar toe, maar we twijfelen nog heel erg. In turkije schijnt het ook al lekker weer te zijn rond die tijd.

Gewoon lekker naar Marokko gaan, ik ben er zelf ook met m´n moeder geweest in juli. En we hebben het echt heel erg naar ons zin gehad. Als je nog wat wil weten dan hoor ik het wel.

Eve
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 37
Punten : 38
Registratiedatum : 26-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?! Empty Re: Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?!

Bericht  tralala vr 26 nov 2010 - 10:00

In februari is het Griekenland gemiddeld 15 graden, dus ik zou naar Marokko gaan als ik jou was..
tralala
tralala
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 85
Punten : 101
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?! Empty Re: Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?!

Bericht  SarahKey ma 29 nov 2010 - 2:53

Wij zijn in 2008 een weekje naar Mallorca geweest, vond ik ook erg leuk.
SarahKey
SarahKey
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6386
Punten : 6502
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Noord-Holland

http://www.hobbymirror.blogspot.com

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?! Empty Re: Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?!

Bericht  Zininzon ma 29 nov 2010 - 9:15

De Marokkaanse badplaatsen zijn over het algemeen modern. Zeker die in het noordelijke deel zijn wat meer 'Europees'. Als je naar het zuiden gaat of het binnenland in, zie je de meer traditionele levenswijze van de Marokkanen.
Ik had daar geen grote cultuurshock, behalve op de markt :shock:
Zininzon
Zininzon
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3783
Punten : 4138
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?! Empty Re: Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?!

Bericht  Gast ma 29 nov 2010 - 10:56

Mocht je nog niet overgehaald zijn om naar Marokko te gaan en nog over Griekenland nadenken: Ga naar Chios, prachtig eiland. Niet zo heel toeristisch en er is van alles te zien, zowel stadjes als natuur.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?! Empty Re: Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?!

Bericht  maiadebij ma 29 nov 2010 - 20:22

kruimelje schreef:Het mag best een beetje verder zijn, Griekenland leek ons leuk, en Marokko wilt mijn moeder graag naar toe, maar we twijfelen nog heel erg. In turkije schijnt het ook al lekker weer te zijn rond die tijd.

Als naar Marokko wilt gaan dan is Essaouira echt heel leuk! Nog niet zo heel touristisch aan het strand en in het stadje mogen geen auto's komen dus je kunt eindeloos wandelen door alle straatjes met winkeltjes. Wij zaten in hotel Riad El Medina, een 1500 eeuws gebouw waar we het heel erg naar ons zin gehad hebben!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?! Empty Re: Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?!

Bericht  maiadebij ma 29 nov 2010 - 20:26

kruimelje schreef:Griekenland trekt mij ook meer als Turkije, en Marokko lijkt mij ook leuk, alleen ben ik een beetje " bang" voor het cultuurverschil, ik weet niet of dat terecht is, dat zit vooral in mijn hoofd verder echt totaal niet n verdiept nog.
We willen dus wel echt een luier en relax vakantie, maar ook een beetje cultuur snuiven.

Oh en nog even over het cultuursverschil, in de jaren 70 zat Essaouira vol met hippies waardoor er nu een grote verscheidenheid aan mensen is. Er lopen mensen met dreadlocks, bedoeiden uit de woestijn maar ook gesluierde vrouwen. Iedereen wordt daar geaccepteerd zoals hij of zij is

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?! Empty Re: Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?!

Bericht  Bolleke ma 29 nov 2010 - 21:04

Bedankt voor de tips allemaal, ik ga mij orienteren op Marokko. Binnenkort maar eens met mama achter de pc gaan zitten.
Dat laatster middeleeuwse hotel, was dat ook een beetje luxe? Of in ieder geval netjes?

xxx
Bolleke
Bolleke
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?! Empty Re: Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?!

Bericht  maiadebij ma 29 nov 2010 - 22:20

kruimelje schreef:Bedankt voor de tips allemaal, ik ga mij orienteren op Marokko. Binnenkort maar eens met mama achter de pc gaan zitten.
Dat laatster middeleeuwse hotel, was dat ook een beetje luxe? Of in ieder geval netjes?

xxx

Jahoor was best luxe, het is zo'n huis met kamers rondom en een binnenplaats in het midden waar je kon eten enzo. e hadden er ook een bar waar alcohol geschonken werd en als je naar buiten stapte stond je meteen midden in het centrum en 10 min lopen van het strand!

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?! Empty Re: Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?!

Bericht  Chocolate Cookie di 30 nov 2010 - 0:53

Marin schreef:Ik wilde ook al Griekenland zeggen. Ik ken de eilanden niet echt heel goed, maar volgens mij heb je daar echt veel leuke eilandjes. Ik ben zelf op Kreta geweest, en dan niet Chersonissos maar in Rethymnon. Dat is een heel erg leuk stadje (met wat cultuur en winkeltjes) en leuke terrasjes en strand. We hebben toen ook nog een auto gehuurd zodat we wat rond konden rijden de natuur in. Ik vond het een erg leuke vakantie (wij gingen in de herfst, ja al zo'n 10 jaar geleden, maar toch).

Daar ben ik ook geweest, wel in het voorjaar. In mei een paar jaar geleden. Is zeker erg leuk en ook mooi daar! Wel een aanrader vind ik smile
Oja, ik ben ook eens in Santa Susanna geweest. Redelijk vlakbij Barcelona. Ook een erg leuk dorpje, aan het strand gezeten. Was heeeeerlijk weer. Maar wel wat dichter bij dan je misschien zou willen Wink
Chocolate Cookie
Chocolate Cookie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4663
Punten : 4809
Registratiedatum : 18-11-10
Woonplaats : Vlakbij Breda

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?! Empty Re: Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?!

Bericht  maiadebij di 30 nov 2010 - 1:38

Hier is de link kan je even kijken:

http://www.riadalmadina.com/indexEN.html

enne... ik heb een beetje overdreven met het jaar 1500 het is 1800 Rolling Eyes

maiadebij
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2543
Punten : 3138
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?! Empty Re: Op vakantie met mijn moeder, maar waarheen?!

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum