Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav Zelfbeeld

+17
Lavendel
FruttiTutti
Luce
Kowalski
Cimic
Reva
Siem
ellibre
Mystique
Exogenesis
Twellie
Bliss
Melis_je
Lady Starstruck
Arwyn
Charles
Poubelle
21 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 4 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Mermaid di 14 mei 2013 - 22:51

Ik denk dat media ook veel invloed heeft op hoe we naar onszelf kijken. De vrouwen die door de media als mooi worden gezien zijn over het algemeen slank. Is er eens iemand als Adele die wat voller is gaat het bij vlagen meer over haar gewicht dan over haar muziek. Kijk je naar een programma als holland's next topmodel wordt iemand met maatje 38 als dik bestempeld (wat in de context begrijpelijk is)

overigens heb ik volgens mij ook een verkeerd zelfbeeld maar dan dat ik mezelf slanker zie dan ik ben Wink Ik vind mezelf echt wel wat aan de zware kant en wil ook afvallen (als ik ooit de motivatie en het doorzettingsvermogen vind), maar niet veel dikker dan gemiddeld en toch is het vaak onmogelijk om kleding te vinden die ik pas, vraag me dan echt af of ik zoveel dikker ben dan ik mezelf zie.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2663
Punten : 2814
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Bliss di 14 mei 2013 - 23:04

Coco schreef:
Bliss schreef: Ik ben behoorlijk onzeker over mezelf.
Ik vind het echt heel jammer om dat regelmatig te lezen Bliss, ik vind jou echt een mooie vrouw met, volgens mij, ook nog eens een hele fijne persoonlijkheid erbij!
Heel lief van je. Ik kan wel erg slecht met dit soort opmerkingen omgaan merk ik, zodra ik je reactie las, rolden de tranen alweer over mn wangen, ik weet niet echt hoe ik dit kan stoppen. Over m'n persoonlijkheid ben ik eigenlijk niet echt onzeker; ik heb wel m'n rare fratsen af en toe, maar verder vind ik mezelf best geinig Wink

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 23:08

Ik denk dat ik geen verkeerd zelfbeeld heb. En ik pas dus ook niet in dat rijtje van vrouwen die zielig gevonden willen worden, zoals hier eerder besproken werd.

Het punt is: ik wéét dat ik een goed, sprekend, symmetrisch gezicht heb, maar ik weet ook dat ik zeker 15 kilo overgewicht heb. En dat ik dus te dik ben. Tegenwoordig vind ik ook m'n hoofd te dik/groot. En daar baal ik van, ik walg soms echt van m'n lijf.

Het liefst zou ik me zo voelen als Artemis, die haar lijf gewoon fabulous vindt. Maar dat kan ik niet, omdat dit lichaam niet bij mij past. Ik vind m'n lichaam prachtig, maar er zit te veel vet aan. Want verder heb ik alles al geaccepteerd: m'n soort borsten, billen, knieën, heupen, armen, schouders - alles. Geen problemen mee. Maar 't is gewoon te dik. Feit, punt, klaar. En ik wil daar niet tevreden mee zijn.

Gast
Gast

Bericht  Mermaid di 14 mei 2013 - 23:13

Rood schreef:Ik denk dat ik geen verkeerd zelfbeeld heb. En ik pas dus ook niet in dat rijtje van vrouwen die zielig gevonden willen worden, zoals hier eerder besproken werd.

Het punt is: ik wéét dat ik een goed, sprekend, symmetrisch gezicht heb, maar ik weet ook dat ik zeker 15 kilo overgewicht heb. En dat ik dus te dik ben. Tegenwoordig vind ik ook m'n hoofd te dik/groot. En daar baal ik van, ik walg soms echt van m'n lijf.

Het liefst zou ik me zo voelen als Artemis, die haar lijf gewoon fabulous vindt. Maar dat kan ik niet, omdat dit lichaam niet bij mij past. Ik vind m'n lichaam prachtig, maar er zit te veel vet aan. Want verder heb ik alles al geaccepteerd: m'n soort borsten, billen, knieën, heupen, armen, schouders - alles. Geen problemen mee. Maar 't is gewoon te dik. Feit, punt, klaar. En ik wil daar niet tevreden mee zijn.

Mooi gezegd Rood, vooral het laatste herken ik heel erg.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 23:17

Die laatste alinea, bedoel je? Ja, dat is het gewoon. Geen aanstelleritis, want ik eet het er zelf aan. Ik wil helemaal geen maat 36, maar een 38/40 zou gewoon beter bij me passen. Heb jij dat ook? Vandaar dat ik maar weer ben gaan hardlopen. Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  Mermaid di 14 mei 2013 - 23:27

Ja die laatste alinea bedoel ik.
Ik weet ook gewoon dat een andere maat beter zou zijn, hoewel het me financieel niet slecht uit komt dat ik de meeste kleding die ik leuk vind niet pas.
Goed dat je bent begonnen met hardlopen! Die motivatie heb ik nog niet, ik probeer wel elke dag een stuk te lopen en vooral geen koekjes en chips en ander lekkers in huis te hebben. Het is soms gewoon dat ik niet kan stoppen met eten. Heel irritant.
Mermaid
Mermaid
Kletskop
Kletskop

Bericht  Bliss di 14 mei 2013 - 23:33

Rood schreef:Die laatste alinea, bedoel je? Ja, dat is het gewoon. Geen aanstelleritis, want ik eet het er zelf aan. Ik wil helemaal geen maat 36, maar een 38/40 zou gewoon beter bij me passen. Heb jij dat ook? Vandaar dat ik maar weer ben gaan hardlopen. Rolling Eyes

Jep, ik herken het ook volledig! Ik bén nou eenmaal te zwaar en ik wil daar geen genoegen mee nemen, ik ben gewoon liever wat slanker. Ik weet ook dat ik nooit écht slank zal worden en daar streef ik ook niet eens naar, maar gewoon een gezond gewicht en een iets kleinere maat zou toch wel prettig zijn. Vanmorgen in elk geval weer lekker m'n bootie staan shaken bij Sh'bam, samen met Kiekeboe :P

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Siem wo 15 mei 2013 - 1:55

Jip83 schreef:
Iemand zei nog dat ik generaliseer? Nee ik schreef dat er 'zoveel vrouwen' zijn en niet 'alle'. Bij het topic 'wat voor lijf heb jij (of zo)' zag ik dat heel veel meiden gecorrigeerd werden omdat wat ze zelf zeiden niet klopten. Snap je?

Ja ik snap wel wat je bedoelt. Maar zoveel impliceert voor mij dat het om de grootste groep gaat. En dat betwijfel ik toch zeer, ja in het bikini-topic zag ik dat ook voorbijkomen. Maar zoals al vaker hier is opgemerkt op het forum vraag ik me wel eens af in hoeverre sommige dit ook echt vinden. Er zijn zeker meiden die een vertekend beeld van zichzelf hebben, maar vaak komt het op mij over dat er naar complimenten wordt gevist en dat ze niet zozeer echt dat beeld in hun hoofd hebben. Die vlieger gaat niet voor iedereen op, maar ik denk vaak voor een groot deel wel. En dat het gewoon een bevestiging is van het beeld dat ze wel in hun hoofd hebben en dat het fijn wordt gevonden als er 20 andere meiden hier zeggen dat je er goed uitziet.

Maar goed dit is een hele andere discussie.. Ontopic wil ik alleen maar even tegen jou zeggen dat ik het goed van je vindt dat je met iemand gaat praten en dat ik hoop dat het je enorm gaat helpen!

Laatst aangepast door Billy op wo 15 mei 2013 - 2:22; in totaal 1 keer bewerkt

Siem
Prater
Prater

Aantal berichten : 1035
Punten : 1200
Registratiedatum : 11-08-11

Bericht  Punk'd wo 15 mei 2013 - 2:14

@ Jip ik hoop echt voor je dat jij positiever naar jezelf kunt gaan kijken. Ik vind het zo jammer dat je zo onzeker overkomt. Ik weet verder niet wat ik ermee wil zeggen, maar ik vind het gewoon zonde!

Punk'd
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1502
Punten : 1542
Registratiedatum : 11-01-13

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 3:04

Punk'd schreef:@ Jip ik hoop echt voor je dat jij positiever naar jezelf kunt gaan kijken. Ik vind het zo jammer dat je zo onzeker overkomt. Ik weet verder niet wat ik ermee wil zeggen, maar ik vind het gewoon zonde!

Dat is lief van je, dank je wel.

Gast
Gast

Bericht  SuzieQ wo 15 mei 2013 - 5:26

Ik heb het ook wel eens andersom. Dan denk ik dat mijn lijf prima is, en als ik dan mijn lichaam in ondergoed zie denk ik dat het toch allemaal niet zo strak is als ik dacht. Maar wie ziet me zonder kleren (behalve mijn vriend). Evengoed ben ik daar toch best wel mee bezig, ik zou heel graag wat dunner zijn. Ben vrij slank hoor, maar ik vind heel slank mooier.

Mijn leven werd in een bepaalde tijd ook wel bepaald door mijn uiterlijk. Mensen vonden mij lelijk en daarom had ik ook maar een paar vriendinnen. Ik ben ook wel eens waar ik bij stond omschreven als "die lelijke". Dat deed wel pijn en ik ben er erg onzeker door geworden. Ik heb toen ook een eetstoornis ontwikkeld. Ben er vanaf, maar het gevoel gaat niet weg.

Dus ik denk dat je zelfbeeld vooral wordt bepaald door je opvoeding, je vrienden, enz. Mijn vriendinnen zijn allemaal erg dun en knap, en dan voel ik me altijd een reus en voel me snel onverzorgd bij ze. Persoonlijk vergelijk ik mezelf te veel met anderen.

Tegenwoordig word ik niet meer als lelijk gezien (en het heeft mijn leven heel wat gemakkelijker gemaakt), maar ik zal altijd die onzekerheid houden, het gevoel dat ik me net een beetje meer moet bewijzen omdat ik mijn uiterlijk moet compenseren ofzo.

SuzieQ
Prater
Prater

Aantal berichten : 779
Punten : 1197
Registratiedatum : 11-05-12

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 6:01

Heb geen mogelijkheid gehad vandaag de titel van het boek voor je op te zoeken, maar google anders alvast ff op de term die Melis_je in dit topic noemt.

Het is verder geheel niet rot bedoeld, maar ik denk dat jouw onzekerheid -in vergelijking met andere forummers die dat ook zijn- hier opvalt, omdat je posts in het algemeen soms een negatieve(re) lading hebben dan bij een gemiddelde actieve forummer. Het idee van het glas is half vol of half leeg... Ik denk geheel niet dat je dit expres doet, maar gevoelsmatig ervaar ik het zo dat jouw half lege glazen overheersen, als je begrijpt wat ik bedoel. Hm, wat weer een duidelijke uitleg... Rolling Eyes

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 6:33

Reva schreef:Ik kan extreem slecht tegen mensen die willen weerleggen wat ik over mezelf zeg qua figuur (ook hier). Ik ben te dik, heb overgewicht en een te hoog bmi. Klaar. Om over mijn lijf zonder kleding nog maar niet te spreken. Qua persoonlijkheid en wie ik ben geeft dat me dat echter niet minder zelfvertrouwen, maar mooi vind ik mezelf niet nee.

Daar kan ik ook heel slecht tegen ja. Ik heb mezelf nooit een varken gevonden maar ik was te zwaar of mensen dat nou zagen of niet, mijn BMI was te hoog. En het zat in de weg. Als ik zat dan deed het vet zeer in mijn broek. Dan kan een ander de hele wereld vinden maar daar heb ik weinig boodschap aan. Ik heb mezelf wel te dik gevonden, en te dun trouwens ook maar het heeft me na mijn 19de niet meer onzeker gemaakt gelukkig.

Ik las dit artikel toevallig laatst, vond het ook wel een goede:

Excerpted from the book: "You'd be so pretty if...."
Author: Dara Chadwick

Who wants to grow up?
Ever remember your mom telling you to “act like a lady”? I was at a kid’s birthday party recently where a little girl in a beautiful frilly dress was enjoying the breeze she made as she spun and spun, her dress flying up, not a care in the world. I’ll never forget the look on her face as her mother took her by the arm, told her to stop, and informed her that “nice girls don’t do that.”

Later, as the cake was cut, the grown-up women inevitably began to discuss calorie counts and how they “really shouldn’t” have a piece. For the little girls in the room who were watching, the lesson was that “acting like a lady” means you don’t get cake — not a whole lot of incentive to grow up there! Or if you do take a piece, being a grown-up lady means you spend the next twenty minutes talking about how you don’t deserve cake because your thighs are already too big.

What’s the real effect? I’ve been guilty of thinking that those kinds of comments go right over my daughter’s head — or that she gets the “joke” — but the reality is our girls don’t, especially if they hear us talking that way frequently.

Telling your daughter that she’s going to end up just like you — or worse, telling her that you hope she doesn’t end up like you — is dangerous ground. “My nana is an overweight person, and she’s always saying that boys won’t be interested in me at all if I don’t try to make myself as pretty as I can be,” says Amanda, age thirteen. I’ve caught myself telling Faith that I hope she’ll be taller than I am. What I was thinking was that being taller might mean she wouldn’t have to work as hard to maintain a healthy weight and might have an easier time finding clothes that fit her well. What she heard, of course, was “being short isn’t a good thing.” And since height is a physical attribute that can’t be changed, was I planting the seed for a lifetime of her feeling that she’s “less than” for something she can’t do anything about?

It might sound extreme, I know, but offhand comments like these and our own behavior toward our bodies have a profound effect on our girls. “My mom says her bum is too big,” Kelly, age fourteen, says. “She exercises a lot, and she doesn’t eat desserts. I hate it when she tells me my jeans are too tight.”

When you fixate out loud on some physical part that you don’t like about yourself, whether it’s your thighs, your nose, your middle, or any body part you imagine to be your most grotesque flaw, you may be teaching your daughter that the whole package of “who we are” doesn’t matter. Instead, we teach them to pick themselves apart and dissect their flaws as we’ve done to ourselves. We teach them to imagine that other people look at them and see only the things they don’t like about themselves. And we teach them not to trust their own judgment about what beauty really is.

Gast
Gast

Bericht  Cimic wo 15 mei 2013 - 18:01

Guattari schreef:Heb geen mogelijkheid gehad vandaag de titel van het boek voor je op te zoeken, maar google anders alvast ff op de term die Melis_je in dit topic noemt.

Het is verder geheel niet rot bedoeld, maar ik denk dat jouw onzekerheid -in vergelijking met andere forummers die dat ook zijn- hier opvalt, omdat je posts in het algemeen soms een negatieve(re) lading hebben dan bij een gemiddelde actieve forummer. Het idee van het glas is half vol of half leeg... Ik denk geheel niet dat je dit expres doet, maar gevoelsmatig ervaar ik het zo dat jouw half lege glazen overheersen, als je begrijpt wat ik bedoel. Hm, wat weer een duidelijke uitleg... Rolling Eyes

Ik ben ook wel benieuwd naar dit boek. Niet dat ik het extreem ervaar. Gewoon nieuwsgierigheid!

Jip ik hoop dat je wat aan dit boek heb. Het gaat bij jou veel verder dan een beetje onzeker zijn. Ik hoop dat je in de toekomst van je eigen lichaam kunt houden. Want zoals veel mensen zeggen, je lichaam is echt wel de moeite waard. Yes
Cimic
Cimic
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 273
Punten : 282
Registratiedatum : 08-01-13

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 18:31

Ik was voor de kinderen al altijd onzeker over mijn lijf, met name mijn buik en borsten. En nu zou ik een moord doen om die buik en borsten weer te hebben laughcry

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 15 mei 2013 - 20:05

Cimic schreef:

Jip ik hoop dat je wat aan dit boek heb. Het gaat bij jou veel verder dan een beetje onzeker zijn. Ik hoop dat je in de toekomst van je eigen lichaam kunt houden. Want zoals veel mensen zeggen, je lichaam is echt wel de moeite waard. Yes

Nou door onder amdere zo'n opmerking krijg ik het gevoel dat hier gedacht wordt dat ik walg van mijn eigen lijf of dat ik een stoornis zou hebben. Het is vervelend dat de drie keer dat ik genoemd heb iets minder mooi te vinden meteen blijft hangen dat ik alles niet mooi zou vinden. Nee, ik vind niet alles even mooi, maar daar is niks mis mee lijkt me. Ik verberg mijn lijf niet, ik sta niet uren voor de spiegel, maar ik mijd m zeker ook niet.

ik ben mijn lijf heel dankbaar wat het mij allemaal kan laten doen. En wat voor leuke kleding ik allemaal aan kan. En dat de meeste dingen mij ook gewoon mooi staan. Maar goed ik snap ook wel dat het via tekst anders over komt dan in reallife, want ik ben helemaal niet zo negatief aangelegd als ik hier doe overkomen. Dat zal eerder mijn zwart-wit gecommuniceerde tekst zijn of zo. In reallife zit mijn glas juist half vol. En kijk ik naar de positieve dingen die wel kunnen en lukken...

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: