Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav Zelfbeeld

+17
Lavendel
FruttiTutti
Luce
Kowalski
Cimic
Reva
Siem
ellibre
Mystique
Exogenesis
Twellie
Bliss
Melis_je
Lady Starstruck
Arwyn
Charles
Poubelle
21 plaatsers

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld Empty Nav Zelfbeeld

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 7:56

Zijn hier meiden die psychologie hebben gestuurd?

Hoe kan het dat bij zoveel vrouwen (en waarschijnlijk ook wel mannen) hun zelfbeeld niet klopt?

Ik herken het ook bij mezelf hoor. De ene dag vind ik mezelf prima en de andere dag vind ik mezelf veel te dun en weer een dag later zie ik mezelf 10kilo zwaarder dan dat ik daadwerkelijk ben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Poubelle di 14 mei 2013 - 8:07

Hier heb ik het een keer met een vriend over gehad, volgens hem lag dat aan hormonen.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Charles di 14 mei 2013 - 8:39

Jip, waarom denk je dat zoveel vrouwen en mannen hier last van hebben? Jij hebt het in erge mate, dat durf ik inmiddels wel te posten na alles wat ik van je gelezen heb. En ik kan wel 1000x zeggen dat dat niet nodig is, dat ik een moord zou doen voor jouw lichaam en dat ik bewondering heb voor je discipline, maar daar gaat het hier niet om. Ik herken verder niet zoveel van jouw openingspost.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Arwyn di 14 mei 2013 - 8:41

Jip is volgens mij zeker niet de enige, ook niet hier op het forum.
Als ik bijvoorbeeld in het bikini topic kijk, zie ik veel meiden die negatief over het lichaam zijn, terwijl ze drop dead gorgeous zijn! Maar waar het vandaan komt..
Arwyn
Arwyn
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7279
Punten : 7787
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Charles di 14 mei 2013 - 8:44

Nee, dat klopt. Maar veel meiden zeggen het ook uit bescheidenheid of om het tegendeel te horen. Ze posten dan wel weer bikinifoto's. Als je je vreselijk over jezelf voelt doe je dat denk ik niet zo snel. Ik denk dat het zo ontzettend diepgeworteld niet bij opvallend veel mensen zit. Althans, niet in een mate waarin er generaliserend over gesproken kan worden.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 8:49

Prachtige manier van aandacht vragen toch? En als je jezelf afkraakt kan een ander het niet meer doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 8:54

Dit was zeker niet als topic bedoelt om aandacht te vragen. Ik vraag het me serieus af hoe het zo per dag (week, maand what ever) kan verschillen. En ik weet 1000% zeker dat ik niet de enige ben. Overigens weet ik dondersgoed hoe mijn lijf eruit ziet, maar als je dus slank bent moet je alles maar mooi vinden aan je lijf? Zo komt het nu wel een beetje over namelijk.

Ik hoef trouwens geen antwoord op mijn laatste vraag, want ik vraag me af hoe het komt dat er dus zo'n beeld ontstaat dat je jezelf anders ziet in de spiegel. Hoe het werkt in je hersens, dat ze je dus 'foppen'.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 8:55

En waarom ik het denk? Omdat ik het hier heel veel lees en in vriendenkringen en ook bij patiënten hoor. Voornamelijk vrouwen overigens.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Charles di 14 mei 2013 - 8:57

Jip83 schreef:Dit was zeker niet als topic bedoelt om aandacht te vragen. Ik vraag het me serieus af hoe het zo per dag (week, maand what ever) kan verschillen. En ik weet 1000% zeker dat ik niet de enige ben. Overigens weet ik dondersgoed hoe mijn lijf eruit ziet, maar als je dus slank bent moet je alles maar mooi vinden aan je lijf? Zo komt het nu wel een beetje over namelijk.

Ik hoef trouwens geen antwoord op mijn laatste vraag, want ik vraag me af hoe het komt dat er dus zo'n beeld ontstaat dat je jezelf anders ziet in de spiegel. Hoe het werkt in je hersens, dat ze je dus 'foppen'.

'Moet' je überhaupt alles mooi vinden aan je lijf dan? Er zijn zoveel belangrijkere dingen in het leven....ik vind meer niet mooi aan mijn lijf dan wel. Maar als ik me daar druk om moet gaan maken. Tuurlijk baal je (=ik) wel eens hoor. En doe ik mijn best er het beste van te maken. Door middel van sport, beweging, gezonde voeding enzo. Maar als dat eens niet lukt...soit.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 8:58

Ik deel je mening helemaal zoals je het schrijft Charles. Goed verwoord.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Charles di 14 mei 2013 - 8:59

Jip83 schreef:En waarom ik het denk? Omdat ik het hier heel veel lees en in vriendenkringen en ook bij patiënten hoor. Voornamelijk vrouwen overigens.

Veel mensen zeggen dat. Dat is in onze cultuur een beetje een automatisme. Maar ik denk dat de minderheid zich in slaapt huilt om problemen die ze hebben naast slank zijn.
Charles
Charles
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2344
Punten : 2514
Registratiedatum : 07-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Lady Starstruck di 14 mei 2013 - 9:01

Charles schreef:
Jip83 schreef:En waarom ik het denk? Omdat ik het hier heel veel lees en in vriendenkringen en ook bij patiënten hoor. Voornamelijk vrouwen overigens.

Veel mensen zeggen dat. Dat is in onze cultuur een beetje een automatisme. Maar ik denk dat de minderheid zich in slaapt huilt om problemen die ze hebben naast slank zijn.

Dit inderdaad. Ik moet eerlijk zeggen dat als iemand enorm vol is van zichzelf ik al heel snel klaar ben met dat persoon.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 9:03

Die laatste zin snap ik dan weer niet.

Waarom is dat dan ontstaan? Ik hoor ook zoveel zelfspot om mij heen. 'Ja dan moet ik maar net zoveel sporten als Jip om geen vetrollen te hebben' (alsof ik daarom zoveel sport..) 'na de verbouwing moeten alle assistentes maar 10kilo afvallen, anders passen ze niet meer in het lab, ik al helemaal niet met mijn dikke kont' 'tja, met mijn lijf zak je wel een keer door de stoel heen' etc.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 9:04

Vol in van zichzelf, als ik trots op eigen behaalde prestaties, trots op zijn/haar gezin en daar veel over praat in positieve zin, zichzelf erg goed in vindt? Of vol in opschepperigheid?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Lady Starstruck di 14 mei 2013 - 9:06

Jip83 schreef:Vol in van zichzelf, als ik trots op eigen behaalde prestaties, trots op zijn/haar gezin en daar veel over praat in positieve zin, zichzelf erg goed in vindt? Of vol in opschepperigheid?

Ah je bedoelde het wel naar mij! Ik bedoel dus als iemand constant zegt wat voor een mooi lichaam zij/ hij wel niet heeft. Of hoe knap hij/ zij zichzelf wel niet vind. Daar zakt mijn broek spreekwoordelijk van af eerlijk gezegd.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 9:07

Lady Starstruck schreef:
Jip83 schreef:Vol in van zichzelf, als ik trots op eigen behaalde prestaties, trots op zijn/haar gezin en daar veel over praat in positieve zin, zichzelf erg goed in vindt? Of vol in opschepperigheid?

Ah je bedoelde het wel naar mij! Ik bedoel dus als iemand constant zegt wat voor een mooi lichaam zij/ hij wel niet heeft. Of hoe knap hij/ zij zichzelf wel niet vind. Daar zakt mijn broek spreekwoordelijk van af eerlijk gezegd.

Ja ik had niet gequote..sorry... Ja daar kan ik ook niet tegen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Lady Starstruck di 14 mei 2013 - 9:09

Jip83 schreef:
Lady Starstruck schreef:
Jip83 schreef:Vol in van zichzelf, als ik trots op eigen behaalde prestaties, trots op zijn/haar gezin en daar veel over praat in positieve zin, zichzelf erg goed in vindt? Of vol in opschepperigheid?

Ah je bedoelde het wel naar mij! Ik bedoel dus als iemand constant zegt wat voor een mooi lichaam zij/ hij wel niet heeft. Of hoe knap hij/ zij zichzelf wel niet vind. Daar zakt mijn broek spreekwoordelijk van af eerlijk gezegd.

Ja ik had niet gequote..sorry... Ja daar kan ik ook niet tegen.

Nee precies. Als je trots bent op je prestaties etc. vind ik toch heel wat anders of zijn/ haar gezin dat snap ik allemaal. Ik kende iemand die dus zichzelf fantastisch vond. Volgens mij ook wat uiterlijk betreft. Het werd op den duur een beetje een lachertje eigenlijk.


Laatst aangepast door Lady Starstruck op di 14 mei 2013 - 9:10; in totaal 1 keer bewerkt
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 9:09

Jip83 schreef:Dit was zeker niet als topic bedoelt om aandacht te vragen. Ik vraag het me serieus af hoe het zo per dag (week, maand what ever) kan verschillen. En ik weet 1000% zeker dat ik niet de enige ben. Overigens weet ik dondersgoed hoe mijn lijf eruit ziet, maar als je dus slank bent moet je alles maar mooi vinden aan je lijf? Zo komt het nu wel een beetje over namelijk.

Ik hoef trouwens geen antwoord op mijn laatste vraag, want ik vraag me af hoe het komt dat er dus zo'n beeld ontstaat dat je jezelf anders ziet in de spiegel. Hoe het werkt in je hersens, dat ze je dus 'foppen'.
Waar heb ik iets over slank gezegd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 9:14

Artemis schreef:
Jip83 schreef:Dit was zeker niet als topic bedoelt om aandacht te vragen. Ik vraag het me serieus af hoe het zo per dag (week, maand what ever) kan verschillen. En ik weet 1000% zeker dat ik niet de enige ben. Overigens weet ik dondersgoed hoe mijn lijf eruit ziet, maar als je dus slank bent moet je alles maar mooi vinden aan je lijf? Zo komt het nu wel een beetje over namelijk.

Ik hoef trouwens geen antwoord op mijn laatste vraag, want ik vraag me af hoe het komt dat er dus zo'n beeld ontstaat dat je jezelf anders ziet in de spiegel. Hoe het werkt in je hersens, dat ze je dus 'foppen'.
Waar heb ik iets over slank gezegd?

Waarom voel jij je nu aangesproken? Dit was als reactie op Charles en in zijn algemeenheid hier op het topic. Daar was ik niet duidelijk in waarschijnlijk (ben niet zo ervaren in discussies voeren hier Wink) Ik zal het even op mijzelf betrekken: als ik een keer zeg dat ik mijn bovenbenen niet mooi of te dik vindt dan valt het halve forum over mij heen. Dat ik niet mag klagen, omdat zij een 'moord' zouden doen voor zo'n lijf. Terwijl als iemand dat zegt die wat voller is p, dan wordt daar toch met meer empathie op gereageerd. Daarom krijg ik het gevoel dat ik niks negatiefs over mijn lijf mag zeggen, omdat ik dun ben. En maar alles mooi moet vinden aan mijn lijf.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Poubelle di 14 mei 2013 - 9:15

Ik heb meer het idee dat mensen hier 'over jou vallen' omdat je vaker dan de gemiddelde forumster aangeeft niet tevreden over iets te zijn.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 9:16

Maar nu heb ik nog steeds geen antwoord om mijn vraag hoe het werkt dat iemand zichzelf zo anders kan zien. Geldt ook voor het poesje die een leeuw in de spiegel ziet. Die zou ik wat meer moeten hebben.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 9:16

Poubelle schreef:Ik heb meer het idee dat mensen hier 'over jou vallen' omdat je vaker dan de gemiddelde forumster aangeeft niet tevreden over iets te zijn.

Hm..dat heb ik zelf dan niet door.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 9:16

Ik vind het bizar dat er zoveel mensen problemen met hun lijf hebben, of ze nu dun of dik zijn. En ik snap nog dat je sommige dingen niet leuk of mooi vindt, maar om daar dan je complete zelfbeeld aan op te hangen.... Alsof jepersoonlijkheid ook opeens kut is omdat je dijen te putterig zijn...
Zo idioot, en je schiet er niets mee op. Het enige wat het je oplevert is een leven vol frustratie en gemiste kansen, en over 50 jaar op foto's terugzien hoe mooi en jong en gezond je eigenlijk was.

Ik heb ook weleens een dag dag ik mezelf even zat ben of even onzeker, maar daar hang ik niet meteen van alles aan op, waarom zou ik? Ja jeetje, dan héb ik hangtieten en dikke benen... Nou én? Wie boeit het in godsnaam? Niemand toch? Ik word er iig niet minder gelukkig van en ik heb nog nooit een perfect mens gezien, of nou ja, nog nooit een mens waar iets mis mee was, misschien moet ik het zo zeggen. Wat is in vredesnaam dan 'de standaard' als het om je lijf gaat?

En een onzeker momentje snap ik, iets doen aan je gewicht als het je dwars zit snap ik ook, cosmetische ingreep snap ik ook best tot op zekere hoogte, maar al dat gezeik over uiterlijk constant... Hoe slechter je zelfbeeld hoe hipper je bent geloof ik, en hoe meer aandacht en complimenten je krijgt. Dat gemekker heeft een functie hoor, anders deden mensen het niet.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Poubelle di 14 mei 2013 - 9:18

Jip83 schreef:Maar nu heb ik nog steeds geen antwoord om mijn vraag hoe het werkt dat iemand zichzelf zo anders kan zien. Geldt ook voor het poesje die een leeuw in de spiegel ziet. Die zou ik wat meer moeten hebben.

Ik geloof dat ik als eerste reageerde met een antwoord wat volgens mij best kan kloppen.

Met die vriend had ik het erover dat ik mezelf de ene dag best een lekker wijf kon vinden en de andere dag niet. Of de ene dag mezelf in een bepaalde outfit prima voelen, en de dag erna toch vinden dat die outfit m'n heupen teveel benadrukt.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 9:19

Artemis schreef:Ik vind het bizar dat er zoveel mensen problemen met hun lijf hebben, of ze nu dun of dik zijn. En ik snap nog dat je sommige dingen niet leuk of mooi vindt, maar om daar dan je complete zelfbeeld aan op te hangen.... Alsof jepersoonlijkheid ook opeens kut is omdat je dijen te putterig zijn...
Zo idioot, en je schiet er niets mee op. Het enige wat het je oplevert is een leven vol frustratie en gemiste kansen, en over 50 jaar op foto's terugzien hoe mooi en jong en gezond je eigenlijk was.

Ik heb ook weleens een dag dag ik mezelf even zat ben of even onzeker, maar daar hang ik niet meteen van alles aan op, waarom zou ik? Ja jeetje, dan héb ik hangtieten en dikke benen... Nou én? Wie boeit het in godsnaam? Niemand toch? Ik word er iig niet minder gelukkig van en ik heb nog nooit een perfect mens gezien, of nou ja, nog nooit een mens waar iets mis mee was, misschien moet ik het zo zeggen. Wat is in vredesnaam dan 'de standaard' als het om je lijf gaat?

En een onzeker momentje snap ik, iets doen aan je gewicht als het je dwars zit snap ik ook, cosmetische ingreep snap ik ook best tot op zekere hoogte, maar al dat gezeik over uiterlijk constant... Hoe slechter je zelfbeeld hoe hipper je bent geloof ik, en hoe meer aandacht en complimenten je krijgt. Dat gemekker heeft een functie hoor, anders deden mensen het niet.

Gelukkig vind ik mezelf best een leuk mens. En ik voel me niet hip Wink was het maar waar.

Voor mezelf ben ik gewoon verbaasd dat als ik dan weer een sportfoto zie, ik dat toch anders zie dan wanneer ik in de spiegel kijk. Raar stel hersens, gedachten heb ik waarschijnlijk gewoon.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 1 van 4 1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum