Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Nav Zelfbeeld

+17
Lavendel
FruttiTutti
Luce
Kowalski
Cimic
Reva
Siem
ellibre
Mystique
Exogenesis
Twellie
Bliss
Melis_je
Lady Starstruck
Arwyn
Charles
Poubelle
21 plaatsers

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 2 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 9:20

Jip83 schreef:
Artemis schreef:
Jip83 schreef:Dit was zeker niet als topic bedoelt om aandacht te vragen. Ik vraag het me serieus af hoe het zo per dag (week, maand what ever) kan verschillen. En ik weet 1000% zeker dat ik niet de enige ben. Overigens weet ik dondersgoed hoe mijn lijf eruit ziet, maar als je dus slank bent moet je alles maar mooi vinden aan je lijf? Zo komt het nu wel een beetje over namelijk.

Ik hoef trouwens geen antwoord op mijn laatste vraag, want ik vraag me af hoe het komt dat er dus zo'n beeld ontstaat dat je jezelf anders ziet in de spiegel. Hoe het werkt in je hersens, dat ze je dus 'foppen'.
Waar heb ik iets over slank gezegd?

Waarom voel jij je nu aangesproken? Dit was als reactie op Charles en in zijn algemeenheid hier op het topic. Daar was ik niet duidelijk in waarschijnlijk (ben niet zo ervaren in discussies voeren hier Wink) Ik zal het even op mijzelf betrekken: als ik een keer zeg dat ik mijn bovenbenen niet mooi of te dik vindt dan valt het halve forum over mij heen. Dat ik niet mag klagen, omdat zij een 'moord' zouden doen voor zo'n lijf. Terwijl als iemand dat zegt die wat voller is p, dan wordt daar toch met meer empathie op gereageerd. Daarom krijg ik het gevoel dat ik niks negatiefs over mijn lijf mag zeggen, omdat ik dun ben. En maar alles mooi moet vinden aan mijn lijf.
Ik lees van jou bijna alleen maar gezeur over je lijf, een keer klagen mag best, maar mens, leer eens relativeren. En dan zou je ergens ontevreden over zijn, denk je dat iemand dat verder interessant vind of zelfs maar ziet? Je bent geen slechter mens of minder leuk omdat je benen in jouw ogen te dik zijn (te dik vergeleken met wat?).

Ik geloof eerlijk gezegd dat mensen liever iemand in bed hebben bijvoorbeeld die niet perfect is, maar zich ok voelt, dan iemand die vrijwel perfect is en constant loopt te klagen en onzeker is. Imperfectie is prima, heeft niemand last van. Voortdurend klagen over die imperfectie is storend en daar ergeren mensen zich wel aan.


Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 2 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 9:20

Poubelle schreef:
Jip83 schreef:Maar nu heb ik nog steeds geen antwoord om mijn vraag hoe het werkt dat iemand zichzelf zo anders kan zien. Geldt ook voor het poesje die een leeuw in de spiegel ziet. Die zou ik wat meer moeten hebben.

Ik geloof dat ik als eerste reageerde met een antwoord wat volgens mij best kan kloppen.

Met die vriend had ik het erover dat ik mezelf de ene dag best een lekker wijf kon vinden en de andere dag niet. Of de ene dag mezelf in een bepaalde outfit prima voelen, en de dag erna toch vinden dat die outfit m'n heupen teveel benadrukt.

Heeft die vriend daar iets te lezen over?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 2 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Poubelle di 14 mei 2013 - 9:21

Jip83 schreef:
Poubelle schreef:
Jip83 schreef:Maar nu heb ik nog steeds geen antwoord om mijn vraag hoe het werkt dat iemand zichzelf zo anders kan zien. Geldt ook voor het poesje die een leeuw in de spiegel ziet. Die zou ik wat meer moeten hebben.

Ik geloof dat ik als eerste reageerde met een antwoord wat volgens mij best kan kloppen.

Met die vriend had ik het erover dat ik mezelf de ene dag best een lekker wijf kon vinden en de andere dag niet. Of de ene dag mezelf in een bepaalde outfit prima voelen, en de dag erna toch vinden dat die outfit m'n heupen teveel benadrukt.

Heeft die vriend daar iets te lezen over?

Vast wel, maar ik heb hem al jaren niet meer gesproken.
Ik zou er eens op googlen.
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 2 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 9:22

@artemis nu overdrijf je volgens mij wel. Ik heb een periode gehad inderdaad, en dat gaat nu beter. anders zou ik geen bikini foto geplaatst hebben. Ik ga me nu aangevallen voelen en dat ik me moet gaan verdedigen. En daar heb ik geen zin in, want zoals ik al aangaf in de openingspost is het me daar niet om te doen.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 2 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 9:23

Poubelle schreef:Hier heb ik het een keer met een vriend over gehad, volgens hem lag dat aan hormonen.
Dat klopt. Als je vruchtbaar bent, dus rond je eisprong, voel je je meestal mooier en aantrekkelijker, en bén je ook gewoon mooier.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 2 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 9:25

Jip83 schreef:@artemis nu overdrijf je volgens mij wel. Ik heb een periode gehad inderdaad, en dat gaat nu beter. anders zou ik geen bikini foto geplaatst hebben. Ik ga me nu aangevallen voelen en dat ik me moet gaan verdedigen. En daar heb ik geen zin in, want zoals ik al aangaf in de openingspost is het me daar niet om te doen.
Het gaat niet alleen om jou, maar ik ben het oppervlakkige gedoe van de laatste dagen een beetje zat, van die gemaakt onzekere 'oh nou kan ik helemaal geen foto meer plaatsen' en ' oh wat ben ik lélijk vergeleken met iedereen hier'. Dus het is niet persoonlijk, maar ik stoor me er zo langzamerhand wel aan.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 2 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 9:27

Artemis schreef:
Jip83 schreef:@artemis nu overdrijf je volgens mij wel. Ik heb een periode gehad inderdaad, en dat gaat nu beter. anders zou ik geen bikini foto geplaatst hebben. Ik ga me nu aangevallen voelen en dat ik me moet gaan verdedigen. En daar heb ik geen zin in, want zoals ik al aangaf in de openingspost is het me daar niet om te doen.
Het gaat niet alleen om jou, maar ik ben het oppervlakkige gedoe van de laatste dagen een beetje zat, van die gemaakt onzekere 'oh nou kan ik helemaal geen foto meer plaatsen' en ' oh wat ben ik lélijk vergeleken met iedereen hier'. Dus het is niet persoonlijk, maar ik stoor me er zo langzamerhand wel aan.

Er staat best wel iets in jouw post wat persoonlijk aan mij gericht is. (En bij mij is het helaas niet gemaakte onzekerheid, maar ik zal er op letten)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 2 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 9:32

Oh ja, dat klopt ook, ik lees vaak dingen over jouw lijf in mijn beleving. Kan er naast zitten, maar het is het eerste wat in me opkomt, naast sport. En ik blijf erbij dat die onzekerheid vele malen funester voor je is dan welke imperfectie dan ook.

Want wat zou er nou gebeuren als je echt dik en lelijk was? Vergaat de wereld dan ofzo? Waarom is het zo belangrijk om perfect te zijn en waarom hangt je lichaamsbeeld zó ontzettend samen met je zelfbeeld? Je bent toch meer dan je lijf?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 2 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Melis_je di 14 mei 2013 - 9:39

Lady Starstruck schreef:
Dit inderdaad. Ik moet eerlijk zeggen dat als iemand enorm vol is van zichzelf ik al heel snel klaar ben met dat persoon.
Hahaha, deze zin kan je echt op twee manieren lezen. Ik dacht even dat je snel klaar bent met personen die aanleg hebben om dik te worden.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 2 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 9:43

Lady Starstruck schreef:
Charles schreef:
Jip83 schreef:En waarom ik het denk? Omdat ik het hier heel veel lees en in vriendenkringen en ook bij patiënten hoor. Voornamelijk vrouwen overigens.

Veel mensen zeggen dat. Dat is in onze cultuur een beetje een automatisme. Maar ik denk dat de minderheid zich in slaapt huilt om problemen die ze hebben naast slank zijn.

Dit inderdaad. Ik moet eerlijk zeggen dat als iemand enorm vol is van zichzelf ik al heel snel klaar ben met dat persoon.
Hoezo? Waarom is het en geaccepteerd om te pad en te onpas te klagen over je dikker kont, kleine tieten of flaporen, maar gewoon tevreden met jezelf zijn, dát zorgt er dan weer voor dat je mensen irritant vindt.

Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die continue riep 'oh wat heb ik fantastische benen' 'oh kijk mijn tieten, mooi he?', andersom kom je wel steeds vrouwen tegen die roepen hoe lelijk en raar ze zijn. Vind ik veel storender. Je bent niet vol van jezelf als je jezelf alleen maar niet de grond in trapt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 2 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Bliss di 14 mei 2013 - 9:44

Hmm Artemis, ik weet niet of je op mij doelt als je het hebt over die bikinifoto's, maar ik reageer toch maar ff. Ik opende dat topic, omdat ik benieuwd was of mensen dat zouden durven. Ik was nogal verbaasd over het succes van het topic en besloot na lang wikken en wegen om er toch maar een foto op te zetten, omdat ik het topic immers ook gestart ben. Ik ben behoorlijk onzeker over mezelf en het was geenszins een manier om naar complimenten te vissen, maar omdat er al meerdere wat vollere dames een foto plaatsten, durfde ik het uiteindelijk toch. Maar goed, even genoeg daarover.

Een positief of negatief zelfbeeld is natuurlijk van veel factoren afhankelijk. De hormonen worden al genoemd en dat zal zeker meespelen, maar ik wil ook even een ander punt belichten. Ik bewonder jouw zelfverzekerdheid, maar ik vraag me af of dit ook niet samenhangt met de levensfase waarin je je bevindt. Je bent al een eeuwigheid samen met je man, helemaal gesetteld en ik ben vrijgezel en heb geen idee of en wanneer ik ooit weer aan de man kom. Hierdoor vergelijk ik mezelf denk ik meer met andere vrouwen en tja, dat is vaak in mijn eigen nadeel. Niet dat mijn zelfvertrouwen compleet afhangt van het wel of niet hebben van een man, maar ik weet inmiddels dat ik me wel zelfverzekerder voel als ik een vriend heb. Nu dat niet meer zo is en mijn toekomst één groot vraagteken is wat dat betreft, ben ik me weer veel bewuster van hoe ik eruit zie en merk ik gewoon dat de mannen die ik leuk vind, doorgaans niet op mij vallen. Dit is niet echt bevorderlijk voor mijn zelfvertrouwen. Ik denk dan ook dat het er zeker mee te maken heeft hoeveel succeservaringen je op dit gebied hebt en in mijn geval zijn dat er denk ik te weinig geweest.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 2 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 9:45

@a gelukkig streef ik geen perfectionisme na. En ik post niet in veel topics die over uitgaan en meetings of nagellakjes gaan oid omdat mijn interesse daar niet ligt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 2 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Melis_je di 14 mei 2013 - 9:47

Artemis schreef:
Lady Starstruck schreef:
Charles schreef:
Veel mensen zeggen dat. Dat is in onze cultuur een beetje een automatisme. Maar ik denk dat de minderheid zich in slaapt huilt om problemen die ze hebben naast slank zijn.
...
...andersom kom je wel steeds vrouwen tegen die roepen hoe lelijk en raar ze zijn. Vind ik veel storender. Je bent niet vol van jezelf als je jezelf alleen maar niet de grond in trapt.
Ik denk dat het een soort sociaal gedrag is wat vrouwen doen om beter in de groep te liggen, ofzo. Iets wat een band met andere vrouwen moet opleveren. Ik denk niet dat die vrouwen zichzelf echt dagelijks lelijk vinden. Althans, dat hoop ik niet voor ze.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 2 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Bliss di 14 mei 2013 - 9:51

Melis_je schreef:
Artemis schreef:
Lady Starstruck schreef:
Charles schreef:
Veel mensen zeggen dat. Dat is in onze cultuur een beetje een automatisme. Maar ik denk dat de minderheid zich in slaapt huilt om problemen die ze hebben naast slank zijn.
...
...andersom kom je wel steeds vrouwen tegen die roepen hoe lelijk en raar ze zijn. Vind ik veel storender. Je bent niet vol van jezelf als je jezelf alleen maar niet de grond in trapt.
Ik denk dat het een soort sociaal gedrag is wat vrouwen doen om beter in de groep te liggen, ofzo. Iets wat een band met andere vrouwen moet opleveren. Ik denk niet dat die vrouwen zichzelf echt dagelijks lelijk vinden. Althans, dat hoop ik niet voor ze.

Ik denk dat dit wel typerend voor onze cultuur is. Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg. Niet voor niks wint bij talentenjachten o.i.d. vaak de underdog. Mensen hebben meer sympathie voor iemand die niet overdreven vol is van zichzelf, maar juist voor iemand waar net wat aan mankeert of die 'zo lekker gewoon' is. In NL vinden we het al gauw overdreven en arrogant als iemand zichzelf goed of mooi vindt. Dit in tegenstelling tot landen als Amerika bijvoorbeeld, waar iedereen veel meer met zichzelf loopt te showen.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 2 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Melis_je di 14 mei 2013 - 9:51

Bliss schreef: (.....) ben ik me weer veel bewuster van hoe ik eruit zie en merk ik gewoon dat de mannen die ik leuk vind, doorgaans niet op mij vallen. Dit is niet echt bevorderlijk voor mijn zelfvertrouwen. Ik denk dan ook dat het er zeker mee te maken heeft hoeveel succeservaringen je op dit gebied hebt en in mijn geval zijn dat er denk ik te weinig geweest.
Nou, ligt dat dan aan je uiterlijk? En als je denkt van wel: heb je het gevraagd? En om hoeveel mannen gaat het dan? Ik kan me niet voorstellen dat jij stelselmatig wordt afgewezen op je uiterlijk. Ten eerste ben je helemaal niet lelijk, ten tweede zijn mannen helemaal niet zo kieskeurig. Dat laatste moet je niet verkeerd opvatten, ik bedoel in algemene zin dat je met je intelligentie en persoonlijkheid ook een heel eind komt. Ik kan me niet voorstellen dat ze stelselmatig denken: "Leuke meid, maar dat uiterlijk.." En dat dan ook nog tegen jou zeggen. Maar correct me if I'm wrong.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 2 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Lady Starstruck di 14 mei 2013 - 9:51

Artemis schreef:
Lady Starstruck schreef:
Charles schreef:
Jip83 schreef:En waarom ik het denk? Omdat ik het hier heel veel lees en in vriendenkringen en ook bij patiënten hoor. Voornamelijk vrouwen overigens.

Veel mensen zeggen dat. Dat is in onze cultuur een beetje een automatisme. Maar ik denk dat de minderheid zich in slaapt huilt om problemen die ze hebben naast slank zijn.

Dit inderdaad. Ik moet eerlijk zeggen dat als iemand enorm vol is van zichzelf ik al heel snel klaar ben met dat persoon.
Hoezo? Waarom is het en geaccepteerd om te pad en te onpas te klagen over je dikker kont, kleine tieten of flaporen, maar gewoon tevreden met jezelf zijn, dát zorgt er dan weer voor dat je mensen irritant vindt.

Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die continue riep 'oh wat heb ik fantastische benen' 'oh kijk mijn tieten, mooi he?', andersom kom je wel steeds vrouwen tegen die roepen hoe lelijk en raar ze zijn. Vind ik veel storender. Je bent niet vol van jezelf als je jezelf alleen maar niet de grond in trapt.

Ik ben zel wel tegen gekomen. Eerlijk gezegd vind ik dat meer storender als iemand zichzelf constant ophemelt. Ik heb dan altijd een beetje het idee dat iemand het zo graag wil benadrukken. Dat komt niet geloofwaardig over vind ik. Uiteraard is het ook dodelijk vermoeiend als iemand zichzelf steeds naar beneden haalt. Maar dat kan ik toch beter hebben. Je kan beter gewoon in het midden zitten vind ik tevreden zijn met je uiterlijk maar niet constant benadrukken hoe mooi of lelijk je wel niet bent.
Lady Starstruck
Lady Starstruck
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3855
Punten : 3944
Registratiedatum : 20-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 2 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Gast di 14 mei 2013 - 9:57

Bliss schreef:Hmm Artemis, ik weet niet of je op mij doelt als je het hebt over die bikinifoto's, maar ik reageer toch maar ff. Ik opende dat topic, omdat ik benieuwd was of mensen dat zouden durven. Ik was nogal verbaasd over het succes van het topic en besloot na lang wikken en wegen om er toch maar een foto op te zetten, omdat ik het topic immers ook gestart ben. Ik ben behoorlijk onzeker over mezelf en het was geenszins een manier om naar complimenten te vissen, maar omdat er al meerdere wat vollere dames een foto plaatsten, durfde ik het uiteindelijk toch. Maar goed, even genoeg daarover.

Een positief of negatief zelfbeeld is natuurlijk van veel factoren afhankelijk. De hormonen worden al genoemd en dat zal zeker meespelen, maar ik wil ook even een ander punt belichten. Ik bewonder jouw zelfverzekerdheid, maar ik vraag me af of dit ook niet samenhangt met de levensfase waarin je je bevindt. Je bent al een eeuwigheid samen met je man, helemaal gesetteld en ik ben vrijgezel en heb geen idee of en wanneer ik ooit weer aan de man kom. Hierdoor vergelijk ik mezelf denk ik meer met andere vrouwen en tja, dat is vaak in mijn eigen nadeel. Niet dat mijn zelfvertrouwen compleet afhangt van het wel of niet hebben van een man, maar ik weet inmiddels dat ik me wel zelfverzekerder voel als ik een vriend heb. Nu dat niet meer zo is en mijn toekomst één groot vraagteken is wat dat betreft, ben ik me weer veel bewuster van hoe ik eruit zie en merk ik gewoon dat de mannen die ik leuk vind, doorgaans niet op mij vallen. Dit is niet echt bevorderlijk voor mijn zelfvertrouwen. Ik denk dan ook dat het er zeker mee te maken heeft hoeveel succeservaringen je op dit gebied hebt en in mijn geval zijn dat er denk ik te weinig geweest.
Tja, ik was 10 jaar geleden daar niet heel anders in hoor. Daarbij, mijn man had een tijdje een vriendinnetje dat echt een stuk slanker was dan ikzelf. Geen problemen mee gehad eigenlijk. Het zit hem toch niet in je gewicht?
En ik heb zelf nou ook niet te klagen over aandacht van mannen, dus ik denk dat je het een beetje uit z'n verband trekt allemaal.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 2 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Melis_je di 14 mei 2013 - 9:59

Zelfvertrouwen en aandacht is ook wel een beetje een kip-eiverhaal. Het één kan het ander opleveren.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 2 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Bliss di 14 mei 2013 - 10:03

Melis_je schreef:
Bliss schreef: (.....) ben ik me weer veel bewuster van hoe ik eruit zie en merk ik gewoon dat de mannen die ik leuk vind, doorgaans niet op mij vallen. Dit is niet echt bevorderlijk voor mijn zelfvertrouwen. Ik denk dan ook dat het er zeker mee te maken heeft hoeveel succeservaringen je op dit gebied hebt en in mijn geval zijn dat er denk ik te weinig geweest.
Nou, ligt dat dan aan je uiterlijk? En als je denkt van wel: heb je het gevraagd? En om hoeveel mannen gaat het dan? Ik kan me niet voorstellen dat jij stelselmatig wordt afgewezen op je uiterlijk. Ten eerste ben je helemaal niet lelijk, ten tweede zijn mannen helemaal niet zo kieskeurig. Dat laatste moet je niet verkeerd opvatten, ik bedoel in algemene zin dat je met je intelligentie en persoonlijkheid ook een heel eind komt. Ik kan me niet voorstellen dat ze stelselmatig denken: "Leuke meid, maar dat uiterlijk.." En dat dan ook nog tegen jou zeggen. Maar correct me if I'm wrong.

Nou ja, mensen hebben het wel eens nodig geacht een opmerking te maken over mijn uiterlijk. Dat is al lang geleden, maar dit is toch altijd blijven hangen (en het zit nogal diep geloof ik, aangezien ik nu alweer een potje zit te janken Nav Zelfbeeld - Pagina 2 394967). Het komt dus niet vanuit het niets. Verder heb ik meerdere blauwtjes gelopen 'vroeger'. De laatste jaren minder, omdat ik bij voorbaat al op niemand meer af durf te stappen. En als ik eens iemand leuk vind, is dat zelden wederzijds, en ik val echt niet op fotomodellen ofzo. Ook op datingsites heb ik deze ervaring en dan word je toch voornamelijk op je uiterlijk beoordeeld. Uit dit soort ervaringen trek ik dus bepaalde conclusies.

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 2 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Twellie di 14 mei 2013 - 10:05

Ik heb wel een vertekend zelfbeeld, maar meer dat ik mezelf altijd als slank zie of dat nu zo is of niet Nav Zelfbeeld - Pagina 2 1578173417. Ik weeg normaal altijd iets over de vijftig kilo maar ik ben ook wel eens in een periode met veel kantoorwerk en veel eten een stuk aangekomen. Ik zag me dan nog exact hetzelfde in een spiegel, alleen op een foto zag ik ineens dat ik toch echt een stuk was uitgedijd. Nu ik zwanger ben, voel ik me eigenlijk ook niet dik en zie ik het ook niet in de spiegel.

Verder zijn er genoeg uiterlijk dingen waar ik niet tevreden mee ben, soms kan ik ermee zitten en soms niet.

In het bikinitopic viel me ook op dat veel mensen te kritisch zijn op hun goede figuur.
Twellie
Twellie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3837
Punten : 4145
Registratiedatum : 03-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 2 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Bliss di 14 mei 2013 - 10:07

Melis_je schreef:Zelfvertrouwen en aandacht is ook wel een beetje een kip-eiverhaal. Het één kan het ander opleveren.

Dat is zeker waar. Toen ik nog met mn ex was, voelde ik me zelfverzekerder. Als ik dan eens op stap ging, had ik ineens ook meer aanspraak, doordat ik dat kennelijk uitstraalde. Het heeft dus idd een wisselwerking, alleen een beetje jammer dat ik er op deze manier geen kont mee opschiet Nav Zelfbeeld - Pagina 2 394967

En Artemis, in mijn geval gaat het me nog niet eens zozeer om mijn gewicht (hoewel ik daar ook niet tevreden over ben), maar meer om de rest van mijn uiterlijk (mn hoofd, met name).

Bliss
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9918
Punten : 10545
Registratiedatum : 17-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 2 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Exogenesis di 14 mei 2013 - 10:10

Een vertekend zelfbeeld? Nee, ik denk niet dat iedereen het heeft. Om mezelf te noemen: ik ben vrij mager, maar ik zie mezelf dan ook niet als dik. Of ik mezelf mooi vind, is een heel andere vraag. Dat vind ik losstaan van vertekende zelfbeelden.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 2 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Exogenesis di 14 mei 2013 - 10:15

Oh, en daar komt bij: voor een ander ben je waarschijnlijk milder dan voor jezelf. Wat kan mij een vetrolletje bij een ander bommen. Maar oei, als ik er zelf eentje ontdek... Terwijl ik het bij een ander dus serieus niet storend vind. Je eisen zijn gewoon anders. Maar vertekend, nee. Dat klinkt als een stoornis. En ik denk niet dat de meerderheid van de dames een stoornis heeft.
Exogenesis
Exogenesis
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2823
Punten : 2823
Registratiedatum : 13-11-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 2 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Melis_je di 14 mei 2013 - 10:18

Lieve Bliss, om hoeveel mensen gaat het dan concreet? 10? 20? En hoeveel mensen hebben iets positiefs gezegd over je uiterlijk? Waarom denk je dat je uiterlijk de reden is dat je vroeger 'meerdere blauwtjes' hebt gelopen? (Verwacht je 100% succes als je op iemand afstapt? Ik bedoel, 'meerdere blauwtjes' klinkt niet als veel) De conclusies die je trekt, zijn niet rationeel. Je hoeft niet naar jezelf te luisteren als je zoiets concludeert.

Het is heel makkelijk om onzeker te worden over je uiterlijk omdat het iets is wat je denkt te kunnen veranderen. Je maakt er een 'repareerbaar probleem' van, als het ware, het lijkt veel makkelijker te veranderen dan intelligentie. Maar als je iets aan je uiterlijk 'repareert', verplaatst die onzekerheid zich gewoon naar een ander deel van je lichaam. Heb je je borsten laten vergroten? Dan zie je ineens de putten op je dijen. Je uiterlijk veranderen is geen oplossing voor je onzekerheid, want die zit in je hoofd.

Ik heb ook regelmatig gehoord dat ik lelijk was. Als je hier een topic over opent, zal je lezen dat iedereen wel xxx keer heeft gehoord dat zij of iets aan haar lelijk was. Doe het maar, als je wil, ik weet zeker dat het een hit wordt. Het is lekker makkelijk scoren en niet echt te controleren: smaak is subjectief. Maar die mensen zeggen dat zelden omdat ze zo pro-waarheid zijn, maar omdat ze daar een extra reden voor hebben: zichzelf beter willen voelen, even zeiken, slechte dag gehad, fixatie op uiterlijk enzovoorts. Dat zeiken heeft niet zoveel met jouw uiterlijk te maken. De meeste vrouwen zien er heel gemiddeld uit en de meeste mannen vinden dat prima.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 2 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Mystique di 14 mei 2013 - 10:24

Waar het volgens mij vrijwel altijd op neerkomt, is dat je jezelf (althans; ik herken het bij mezelf) vaak 'strenger' beoordeelt op uiterlijk dan een buitenstaander zou doen. Iedereen is anders, denkt anders, heeft andere dingen meegemaakt en ervaren in het leven, die weer van invloed zijn op hoe (on)zeker je over je uiterlijk bent. Jammer, want zelfvertrouwen maakt iemand juist aantrekkelijk(er) Nav Zelfbeeld - Pagina 2 3079029344
Mystique
Mystique
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 152
Punten : 156
Registratiedatum : 04-01-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Nav Zelfbeeld - Pagina 2 Empty Re: Nav Zelfbeeld

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum