Reëel zelfbeeld
+4
Susan
Blond
SoGood
Janelie
8 plaatsers
Pagina 1 van 1
Reëel zelfbeeld
Heb jij een reëel zelfbeeld?
Ik niet echt helemaal. Ik vind mezelf vaak dikker dan dat ik eigenlijk ben. Zo was ik laatst stom verbaasd dat ik maat 36 heb voor broeken. Voor mijn gevoel had ik zeker wel een maatje 40.
Ik denk ook vaak dat ik niet zo'n goede werker ben op mijn werk. Ik heb er veel plezier in en doe het met liefde. Maar gevoelsmatig doe ik het nooit goed genoeg. Maar mijn collega's zijn allemaal positief en ik hoor toch vaak dat ik het goed heb gedaan.
Hier ben ik dan best verbaasd over omdat ik het zelf niet zo ervaar. Best boeiend om te zien hoe ik mezelf altijd zie, en hoe anderen mij zien.
Ik krijg ook graag feedback op mijn handelen, nederlandse taal etc. Zo leer ik mezelf steeds beter kennen en kom ik er achter dat mijn gevoel vaak niet klopt. Mijn gevoel is vaak veel te negatief.
Ik niet echt helemaal. Ik vind mezelf vaak dikker dan dat ik eigenlijk ben. Zo was ik laatst stom verbaasd dat ik maat 36 heb voor broeken. Voor mijn gevoel had ik zeker wel een maatje 40.
Ik denk ook vaak dat ik niet zo'n goede werker ben op mijn werk. Ik heb er veel plezier in en doe het met liefde. Maar gevoelsmatig doe ik het nooit goed genoeg. Maar mijn collega's zijn allemaal positief en ik hoor toch vaak dat ik het goed heb gedaan.
Hier ben ik dan best verbaasd over omdat ik het zelf niet zo ervaar. Best boeiend om te zien hoe ik mezelf altijd zie, en hoe anderen mij zien.
Ik krijg ook graag feedback op mijn handelen, nederlandse taal etc. Zo leer ik mezelf steeds beter kennen en kom ik er achter dat mijn gevoel vaak niet klopt. Mijn gevoel is vaak veel te negatief.
Gast- Gast
Re: Reëel zelfbeeld
Haha is dat n.a.v. mijn reacties in een ander topic?
Ik heb een redelijk correct zelfbeeld denk ik. Ik weet dat ik dikker ben dan twee jaar geleden, ben echt heel veel aangekomen afgelopen jaar. Ik schrik nog steeds als ik foto's van mezelf zie, want dan ben ik zo vreselijk dik en dat zie ik zelf niet in de spiegel. Maar ik weet het wel van mezelf. Ben er wel heel onzeker door (en dus is m'n goede voornemen gezond leven en afvallen).
Ik heb een redelijk correct zelfbeeld denk ik. Ik weet dat ik dikker ben dan twee jaar geleden, ben echt heel veel aangekomen afgelopen jaar. Ik schrik nog steeds als ik foto's van mezelf zie, want dan ben ik zo vreselijk dik en dat zie ik zelf niet in de spiegel. Maar ik weet het wel van mezelf. Ben er wel heel onzeker door (en dus is m'n goede voornemen gezond leven en afvallen).
Gast- Gast
Ik weet eigenlijk niet of ik een reeel zelfbeeld heb. Ik heb het laatste jaar wel veel over mezelf geleerd en over hoe ik reageer in bepaalde situaties. Ik denk dat ik tegenwoordig redelijk goed weet hoe ik overkom, maar eerst dacht ik altijd dat ik heel erg verlegen was. Dit ben ik eigenlijk helemaal niet en zo kom ik ook zeker niet over. Veel mensen vinden mij in het begin soms zelfs arrogant en erg direct. Erg direct ben ik ook wel, ik wil wel iets minder fel worden.
Of ik over mijn lichaam een goed beeld heb vraag ik me soms wel af. De ene keer kijk in naar een foto en denk ik :affraid: dat je dat aan hebt durven trekken, geen gezicht! Daar ben je veelste dik voor! Terwijl ik de volgende keer denk, ach het valt eigenlijk ook wel mee.. Realistisch gezien ben ik gewoon normaal, ik zou nog iets af willen vallen dat zou nog iets mooier zijn, maar zo ben ik best normaal.
Dat iets niet goed genoeg kunnen of doen herken ik wel gekje. Dat denk ik ook heel vaak, terwijl anderen hier heel anders over denken.
Of ik over mijn lichaam een goed beeld heb vraag ik me soms wel af. De ene keer kijk in naar een foto en denk ik :affraid: dat je dat aan hebt durven trekken, geen gezicht! Daar ben je veelste dik voor! Terwijl ik de volgende keer denk, ach het valt eigenlijk ook wel mee.. Realistisch gezien ben ik gewoon normaal, ik zou nog iets af willen vallen dat zou nog iets mooier zijn, maar zo ben ik best normaal.
Dat iets niet goed genoeg kunnen of doen herken ik wel gekje. Dat denk ik ook heel vaak, terwijl anderen hier heel anders over denken.
Janelie- Ratel
- Aantal berichten : 3159
Punten : 3189
Registratiedatum : 29-11-10
Ik dacht van wel.. Ik vond mezelf altijd normaal tot slank. Iedereen in mijn omgeving zei wel dat ik te dun aan het worden was en ik wuifde het een beetje weg. Tot ik op vakantie ging. Bij thuiskomst zag ik foto's, pas toen zag ik dat ik echt te mager geworden was. Ik durfde de foto's eigenlijk niet eens aan mijn ouders te laten zien. Nu gaat het weer beter maar ik kan mezelf soms echt druk maken om een kwabje terwijl dat echt nergens op slaat.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Marin schreef:Haha is dat n.a.v. mijn reacties in een ander topic?
Ja ik dacht die Marin met haar zelfbeeld
Leef je nu niet gezond dan?
Sogood, lijkt me erg vervelend dat je zo 'mager' wordt terwijl je het zelf niet echt in de gaten hebt.
Gast- Gast
Nee, niet echt. Ik heb het idee dat ik dikker ben dan ik daadwerkelijk ben. Laatst zag ik een foto van mezelf en daar was ik slanker dan ik mezelf altijd had voorgesteld. Maar het ligt ook aan het feit dat ik gewoon onzeker ben.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Gekje schreef:
Ik heb heel gezond geluncht met een salade Nicoise.
Maar ontbeten met oliebollen
Gast- Gast
Lekker! Mijn lunch was om 11.40 uur een heerlijke Big tasty met bacon en kipnuggets Heeeeerlijk! Gisteren ook al gehad trouwensMarin schreef:Gekje schreef:
Ik heb heel gezond geluncht met een salade Nicoise.
Maar ontbeten met oliebollen
Gast- Gast
Als je geen reëel zelfbeeld hebt dan weet je dat zelf meestal toch niet?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Hoe kan je trouwens nou denken dat je maat 40 hebt terwijl je maat 36 hebt? Je weet toch dat je nooit iets in maat 40 hebt gekocht voor jezelf?
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Registratiedatum : 18-11-10
Jahwel. Ik had voorheen maat 40. Maar ik ben van 68.9 kilo naar 58 kilo gegaan. Nogal een verschil Voor mijn gevoel heb ik dus nog steeds maat 40 ik merk wel dat ik ben afgevallen. Maar sjee, maat 36 vind ik best een te kleine maat voor mij...alleen pas ik ze wel.
Maar jij denkt dat als je geen reeel zelfbeeld hebt je dit niet weet? Ik weet dat ik dingen vaak negatiever maak dan ze zijn. Waardoor mijn zelfbeeld niet overeen komt met de werkelijkheid.
Of vind je dan dat je juist wel een goed zelfbeeld hebt omdat je het van jezelf weet? Daar had ik nog niet zo over nagedacht eigenlijk.. Ik denk dat ik dat ook wel met je eens ben
Maar jij denkt dat als je geen reeel zelfbeeld hebt je dit niet weet? Ik weet dat ik dingen vaak negatiever maak dan ze zijn. Waardoor mijn zelfbeeld niet overeen komt met de werkelijkheid.
Of vind je dan dat je juist wel een goed zelfbeeld hebt omdat je het van jezelf weet? Daar had ik nog niet zo over nagedacht eigenlijk.. Ik denk dat ik dat ook wel met je eens ben
Gast- Gast
Ik denk dat ik mezelf veel dikker zie dan ik ben. Ik vind mezelf namelijk te dik en wil afvallen terwijl vriendinnen en collega's me altijd complimenten geven over mn figuur. Alsnog wil ik afvallen, ik doe t namelijk voor mezelf. Ik wil me goed voelen, en ik voel me beter als ik lichter ben.
Gast- Gast
Ben ik het niet mee eens. Ik vind mezelf (veel) te dik, en ik denk dat als andere mensen mij zien eten dat ze dan denken: ja joh, vetzak, dat kan er ook nog wel bij. Als ik mezelf in de spiegel zie, zie ik ook een behoorlijk mollig mens, en op foto's is dat alleen nog maar erger. Maar ik heb bmi 19 en kledingmaat S, dus de feiten spreken mijn zelfbeeld tegen. Het kan natuurlijk dat mijn bmi en kledingmaat in de war zijn, en dat mijn zelfbeeld dus hartstikke reëel is, maar andersom lijkt me logischer.Susan schreef:Als je geen reëel zelfbeeld hebt dan weet je dat zelf meestal toch niet?
SuperGrover- Ratel
- Aantal berichten : 4489
Punten : 4741
Registratiedatum : 22-11-10
Sogood schreef:Ik dacht van wel.. Ik vond mezelf altijd normaal tot slank. Iedereen in mijn omgeving zei wel dat ik te dun aan het worden was en ik wuifde het een beetje weg. Tot ik op vakantie ging. Bij thuiskomst zag ik foto's, pas toen zag ik dat ik echt te mager geworden was. Ik durfde de foto's eigenlijk niet eens aan mijn ouders te laten zien. Nu gaat het weer beter maar ik kan mezelf soms echt druk maken om een kwabje terwijl dat echt nergens op slaat.
daar had ik ook last van. Ik vond mezelf gewoon normaal, hoewel ik wel wist dat mijn lichaamsgewicht gewoon veel te laag was. Pas toen ik later foto's van mezelf zag, zag ik in dat ik inderdaad aan het vermageren was. Mijn gezicht was helemaal ingevallen. Daar ben ik best wel van geschrokken toen.
Gast- Gast
Als ik anderen moet geloven, heb ik geen reeel zelfbeeld, maar ik geloof de anderen niet. Ik heb sterk het idee dat zij geen reeel beeld van mij hebben als ze mij anders zien dan ik mezelf zie.
Lotus- Ratel
- Aantal berichten : 6901
Punten : 7188
Registratiedatum : 19-11-10
+1Vera schreef:Ik denk dat ik mezelf veel dikker zie dan ik ben. Ik vind mezelf namelijk te dik en wil afvallen terwijl vriendinnen en collega's me altijd complimenten geven over mn figuur. Alsnog wil ik afvallen, ik doe t namelijk voor mezelf. Ik wil me goed voelen, en ik voel me beter als ik lichter ben.
ButterflyEffect- Prater
- Aantal berichten : 945
Punten : 1075
Registratiedatum : 05-12-10
Aaah topic gevonden!
Nee, ik ben erachter dat ik een veel negatiever beeld van mijzelf heb dan dat anderen van mij hebben. Ik "zoek" steeds naar punten die ik kan verbeteren en ben op die manier nooit tevreden over mijzelf.. Zo ben ik bezig met afvallen en dat ik al 5 kilo kwijt ben dat negeer ik gewoon en ben alleen maar gericht op die kilo's die er nog niet af zijn en het feit dat ik mij dan te dik voel.. Ook vind ik het lastig om naar mijn kwaliteiten en talenten te kijken en deze te benoemen. Ik ga nu bezig met elke dag 3 dingen opschrijven die ik goed vind aan mijzelf!
Nee, ik ben erachter dat ik een veel negatiever beeld van mijzelf heb dan dat anderen van mij hebben. Ik "zoek" steeds naar punten die ik kan verbeteren en ben op die manier nooit tevreden over mijzelf.. Zo ben ik bezig met afvallen en dat ik al 5 kilo kwijt ben dat negeer ik gewoon en ben alleen maar gericht op die kilo's die er nog niet af zijn en het feit dat ik mij dan te dik voel.. Ook vind ik het lastig om naar mijn kwaliteiten en talenten te kijken en deze te benoemen. Ik ga nu bezig met elke dag 3 dingen opschrijven die ik goed vind aan mijzelf!
Roze Roos- Ratel
- Aantal berichten : 3090
Punten : 3391
Registratiedatum : 20-11-10
Donderwolkje schreef:Als ik anderen moet geloven, heb ik geen reeel zelfbeeld, maar ik geloof de anderen niet. Ik heb sterk het idee dat zij geen reeel beeld van mij hebben als ze mij anders zien dan ik mezelf zie.
Ik denk dat zij wel gelijk hebben. Ik zie namelijk heel veel negatieve posts van jou over jezelf. En dat klopt simpelweg niet. Mensen kunnen niet alleen maar negatieve punten hebben en ik geloof er ook niks van dat jij zo bent. Wel denk ik -en ik weet het, dat heb ik al eerder gezegd- dat jij jezelf constant neer aan het halen bent terwijl dat niet nodig is. Je benoemt steeds je negatieve punten, maar ik heb je nog nergens (of ik moet er overheen gelezen hebben) gelezen dat jij iets positiefs over jezelf zegt. En dat is erg jammer en ik denk ook dat het destructief is voor jezelf als je dat blijft doen. Je gaat namelijk niet in jezelf geloven als je altijd maar negatief bent over jezelf. Ik bedoel deze reactie goed trouwens, maar dat weet je vast wel.
Ontopic: ik denk dat ik wel een redelijk goed zelfbeeld heb van mezelf. Ik heb mezelf altijd wel te dik gevonden, maar nu gelukkig niet meer. Op de een of andere manier heb ik het laatste jaar veel meer zelfvertrouwen gekregen. Ik merk dat ik wenig goedkeuring meer nodig heb van anderen en dat ik dingen vaak gewoon zie zoals ze zijn (bijv je niet dik voelen terwijl je maat 38 hebt). Ik moet zeggen dat ik het heel fijn vind en ook van plan ben om het zo te houden
Gast- Gast
ButterflyEffect schreef:+1Vera schreef:Ik denk dat ik mezelf veel dikker zie dan ik ben. Ik vind mezelf namelijk te dik en wil afvallen terwijl vriendinnen en collega's me altijd complimenten geven over mn figuur. Alsnog wil ik afvallen, ik doe t namelijk voor mezelf. Ik wil me goed voelen, en ik voel me beter als ik lichter ben.
Ja dat heb ik ook wel een beetje. Het kan altijd lichter denk ik dan. Slaat nergens op want weg 57 kilo bij 1.58, eigenlijk perfect dus. (in mijn ogen)
Gast- Gast
Jen_ schreef:ButterflyEffect schreef:+1Vera schreef:Ik denk dat ik mezelf veel dikker zie dan ik ben. Ik vind mezelf namelijk te dik en wil afvallen terwijl vriendinnen en collega's me altijd complimenten geven over mn figuur. Alsnog wil ik afvallen, ik doe t namelijk voor mezelf. Ik wil me goed voelen, en ik voel me beter als ik lichter ben.
Ja dat heb ik ook wel een beetje. Het kan altijd lichter denk ik dan. Slaat nergens op want weg 57 kilo bij 1.58, eigenlijk perfect dus. (in mijn ogen)
Dat heb ik dus ook, terwijl ik mezelf als ik te licht ben niet meer zo mooi vind.
SoGood- Ratel
- Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10
Soortgelijke onderwerpen
» is dit reeel om te vragen?
» Nav Zelfbeeld
» Zelfbeeld?
» reeel budget kleding/schoenen
» Hart volgen of reeel blijven
» Nav Zelfbeeld
» Zelfbeeld?