I'm worried.. Update
+62
Roos
Ella
red rose
Burn
Tummy
Mama
bolus26
Zonneschijn
Peanut
Jade
Linda
Parisienne
Dennenappel
_Lana_
Julia
Moon
Mamsie
Clapperdie
Limburg85
Pineco
Silke
SDL
studiebol
Muppetje
Marin
Snoes
boardbabe
Pien
Famke
Charles
Flower_L
Marcellah89
Manderijn
Twellie
Cimic
Le Chat Noir
M@niek
Lejow
Stuiterbal
Rush
June
Eris
Tamagotchi
Schism
Reva
Fortissimo
Steep
Bolleke
Bubbelicious
Liadan
Amber-
Jilke
Paper Crown
Susan
Sanne
Happydobby
slaatje
Printje
Caroow
Puggle
sanne-84
Tania
66 plaatsers
Pagina 3 van 9
Pagina 3 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Re: I'm worried.. Update
Oh dat is schrikken, fijn dat je snel terecht kan bij de huisarts, ik kan me voorstellen dat je snel wilt weten waar jullie aan toe zijn anders blijf je maar malen.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Registratiedatum : 18-11-10
Haha ja daar zou ik dus ook al om kunnen huilen! Helemaal als je eerst de deksel op je neus krijgt en dan zo'n lief vrouwtje die zo lief doet.Paper Crown schreef:Harrison schreef:Wat lief van die mevrouw dat ze zo reageerde, fijn dat je terecht kunt! Hoop dat het niks is .
Ik moet echt mijn emoties te baas worden want ik moest ook huilen omdat ze zo lief: 'och kindje' zei.
Als ik me kut voel en iemand doet lief tegen me dan is het hek van de dam haha!
Gast- Gast
Die mensen op het cb moeten toch echt eens een lesje in communicatie krijgen...
Handig om zoiets op zo'n manier te zeggen.
Handig om zoiets op zo'n manier te zeggen.
Gast- Gast
Ik snap Jilke in dit geval ook prima hoor. Tuurlijk ben je ongerust, maar als je kind zich gedraagt zoals anders, zou ik me ook niet druk maken om een paar dagen langer. En als je het echt niet zou vertrouwen dan wacht je niet op de HA, maar rij je direct door naar de Eerste hulp. Zoals je in je beginpost het omschreef zag ik er ook geen kwaad in om een paar dagen langer te wachten. Maar met wat je nu opgeschreven hebt, zou ik me wel zorgen maken. En als je niet langer wilt wachten, rij je direct door naar de eerste hulp. Dan zou ik geen seconde langer meer wachten.Jilke schreef:Paper Crown schreef:Jilke schreef:afgelopen paar weken heeft Julian veel gehuild, afgelopen paar dagen
zelfs extreem, is gaan spugen terwijl hij maanden niet spuugde en is
soms wat suffig en slaperig terwijl hij dat nooit was. Waarschijnlijk
allemaal te wijten aan babyontwikkelingen en zal hij misschien niet zo
heel lekker in zijn velletje zitten, maar als dan het CB zegt: hij is
wakker en alert OP DAT MOMENT, dan maak ik me dus wel zorgen.
En dit lees ik dus nergens terug in de openingspost? Ik ga er vanuit dat je een vrolijk kind hebt, wat zich net zo gedraagt als anders. Als je dat erbij had gezet had ik er anders over gedacht misschien.
In mijn ogen hoeft dat niet uit te maken.
Oke prima.
Bubbelicious- Prater
- Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10
Het is geen heel acute situatie, dus wat dat betreft kan het wel wachten, maar iemand op het consultatiebureau heeft tussen neus en lippen door iets genoemd wat mogelijk vrij ernstig is en vrij grote gevolgen kan hebben. Ik vind niet dat diegene dat zo had mogen noemen bij Paper Crown, dat is nu wel gebeurd, dus ik vind het wel heel begrijpelijk dat ze daar zo snel mogelijk meer duidelijkheid over wil. Het is toch logisch dat ze daar niet nog vijf dagen mee rond wil lopen? Er is wel meer tussen acuut levensbedreigende gevallen en kleine kwaaltjes die wel een weekje kunnen wachten.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Ik zou ook heel graag duidelijkheid willen hebben, ookal blijkt achteraf dat het niet ernstig is, je maakt je NU zorgen dus je wil graag NU zsm geholpen worden.
Ik heb trouwens ook gelezen dat het helemaal niets hoeft te betekenen, dat er zelfs kindjes geboren worden met een gesloten achter-fontanel.
Ik heb trouwens ook gelezen dat het helemaal niets hoeft te betekenen, dat er zelfs kindjes geboren worden met een gesloten achter-fontanel.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Bubbelicious schreef:Ik snap Jilke in dit geval ook prima hoor. Tuurlijk ben je ongerust, maar als je kind zich gedraagt zoals anders, zou ik me ook niet druk maken om een paar dagen langer. En als je het echt niet zou vertrouwen dan wacht je niet op de HA, maar rij je direct door naar de Eerste hulp. Zoals je in je beginpost het omschreef zag ik er ook geen kwaad in om een paar dagen langer te wachten. Maar met wat je nu opgeschreven hebt, zou ik me wel zorgen maken. En als je niet langer wilt wachten, rij je direct door naar de eerste hulp. Dan zou ik geen seconde langer meer wachten.Jilke schreef:Paper Crown schreef:Jilke schreef:afgelopen paar weken heeft Julian veel gehuild, afgelopen paar dagen
zelfs extreem, is gaan spugen terwijl hij maanden niet spuugde en is
soms wat suffig en slaperig terwijl hij dat nooit was. Waarschijnlijk
allemaal te wijten aan babyontwikkelingen en zal hij misschien niet zo
heel lekker in zijn velletje zitten, maar als dan het CB zegt: hij is
wakker en alert OP DAT MOMENT, dan maak ik me dus wel zorgen.
En dit lees ik dus nergens terug in de openingspost? Ik ga er vanuit dat je een vrolijk kind hebt, wat zich net zo gedraagt als anders. Als je dat erbij had gezet had ik er anders over gedacht misschien.
In mijn ogen hoeft dat niet uit te maken.
Oke prima.
Ik voel echt niet de behoefte om zoiets te 'bevechten' met mensen die het klaarblijkelijk niet begrijpen maar vooruit: ik vind het asociaal te stellen dat ik dan maar meteen naar de eerste hulp moet rijden. Waarom moet ik naar de eerste hulp? Omdat een truusje van het forum dat zegt? Ze zien me al aankomen, zeg. Ik weet niet of jij snapt wat een eerste hulp in een ziekenhuis doet maar ik was niet van plan mijn zoontje direct te laten opereren, dus behoefte aan eerste hulp is evenmin. Ik ben voor het laatst bij de huisarts geweest toen ik niet zwanger kon worden, dat is FYI, eind 2010 geweest, dus misbruik van de huisarts maak ik sowieso niet maar dergelijke dingen vind ik belangrijk genoeg om een deskundig oog naar te kijken, zeker als het mijn kleine man betreft.
Paper Crown- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11
Ik zou het gekker vinden als je naar de eerste hulp gaat. De huisarts is er toch juist voor dit soort dingen..
Gast- Gast
Pc laat lekker gaan. Jij hebt toch goed gehandeld voor je gevoel? Je hoeft echt niet te gaan verdedigen waarom je iets wel of niet doet m.b.t. je eigen kind. Prima dat de een lekker wacht en de ander naar de SEH gaat, jij niet en dat is harstikme prima!
Steep- Kletskop
- Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10
Ik ben absoluut niet aan het bekvechten meis. Ik probeer alleen te zeggen dat het voor een buitenstaander niet zo erg is als voor jouzelf en dat Jilke er niets mee bedoeld als ze zegt dat die paar dagen niets uit maakt. En ja, ik weet wel waar een eerste hulp doet, want ik werk er zelf. Als jij enigzins denkt dat jouw kind niet in orde is, en jij maakt je druk en je wordt niet geholpen door een HA dan adviseer ik jou omdaarheen te rijden. Beter een keer teveel dan te weinig. Je hoort mij niet zeggen dat jij er misbruik van maakt hoor. Juist omdat het om jouw kleine man gaat, wil je het allerbeste, vandaar mijn advies.
Ik vind het daarentegen niet nodig dat je het hebt over een truus van het forum. Je kent me verder niet, ik jou ook niet. Ik geef alleen maar wat ik denk. Zou je ook iets minder gepikeerd op kunnen reageren.
Ik vind het daarentegen niet nodig dat je het hebt over een truus van het forum. Je kent me verder niet, ik jou ook niet. Ik geef alleen maar wat ik denk. Zou je ook iets minder gepikeerd op kunnen reageren.
Bubbelicious- Prater
Daarbij PC, anderen mogen toch een andere mening er op na houden? Het is aan jou wat jij daarmee doet, maar in de aanval gaan is jouw energie niet waard joh. Als jij voor jouw gevoel goed hebt gehandeld hierin, is het goed toch? Jij bent de mama van dat kleine (noujaa.. ) manneke en niemand anders!
Fortissimo- Kletskop
- Aantal berichten : 2466
Punten : 2458
Registratiedatum : 05-03-12
Maar die doet er nu toch niets aan? Wat ik ervan begreep? Of lees ik erover heen?Harrison schreef:Ik zou het gekker vinden als je naar de eerste hulp gaat. De huisarts is er toch juist voor dit soort dingen..
Bubbelicious- Prater
Bolleke schreef:Ik zou ook heel graag duidelijkheid willen hebben, ookal blijkt achteraf dat het niet ernstig is, je maakt je NU zorgen dus je wil graag NU zsm geholpen worden.
Precies! Ik snap dat het niet levensbedreigend is, de JVK die hem de prikjes gaf en controleerde zei: ' Ik voel de fontanel niet meer maar hij is wakker en alert maar ik kan het niet overleggen met de CB arts, ik zou me geen zorgen maken' thuis aangekomen zat het me blijkbaar toch niet lekker dus heb ik gezocht. Nou ik vond het vrij ernstig wat ik las dus natuurlijk maakte ik me druk. Ookal is er niets aan de hand, ik krijg dat graag bevestigd van een arts en dan wacht ik liever geen week. Wat is zo moeilijk te begrijpen hieraan? Het gaat om zijn hersentjes, niet om zijn handjes of voetjes of weet ik wat allemaal.
Bubbelicious schreef:Maar die doet er nu toch niets aan? Wat ik ervan begreep? Of lees ik erover heen?Harrison schreef:Ik zou het gekker vinden als je naar de eerste hulp gaat. De huisarts is er toch juist voor dit soort dingen..
Nou, die voelt OOK aan dat hoofdje, wie weet zit het cb er compleet naast en zegt de arts: 'Jawel hoor, kijk hier voel maar niets aan de hand' of hij zegt: 'Hm, ja ik voel het ook niet, maak maar zsm een afspraak bij de kinderarts' Dan kan jij er gif op nemen dat ik een afspraak heb gemaakt en dus weet waar ik aan toe ben en wanneer ik meer zal weten.
Bubbelicious schreef:Ik ben absoluut niet aan het bekvechten meis. Ik probeer alleen te zeggen dat het voor een buitenstaander niet zo erg is als voor jouzelf en dat Jilke er niets mee bedoeld als ze zegt dat die paar dagen niets uit maakt. En ja, ik weet wel waar een eerste hulp doet, want ik werk er zelf. Als jij enigzins denkt dat jouw kind niet in orde is, en jij maakt je druk en je wordt niet geholpen door een HA dan adviseer ik jou omdaarheen te rijden. Beter een keer teveel dan te weinig. Je hoort mij niet zeggen dat jij er misbruik van maakt hoor. Juist omdat het om jouw kleine man gaat, wil je het allerbeste, vandaar mijn advies.
Als je je er niet in kunt inleven hoeveel zorgen je je om zoiets kunt maken en je ook niet de moeite doet om je erin te verdiepen, waarom dan zo nodig reageren? Want ik ben in dit geval ook een buitenstaander, maar ik vond haar reactie echt heel lomp.
Susan- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 17731
Punten : 18567
Fortissimo schreef:Daarbij PC, anderen mogen toch een andere mening er op na houden? Het is aan jou wat jij daarmee doet, maar in de aanval gaan is jouw energie niet waard joh. Als jij voor jouw gevoel goed hebt gehandeld hierin, is het goed toch? Jij bent de mama van dat kleine (noujaa.. ) manneke en niemand anders!
Nou mensen doen hier alsof je een ernstig delict begaat wanneer je wil dat een deskundig iemand liever vandaag dan morgen naar je mannetje kijkt.
Ik ken mezelf en ik zou ook zo reageren als ik jou was, vind het inderdaad wel erg dom van die vrouw van het CB dat ze het zo gebracht heeft. Advies van een arts zou ik inderdaad ook graag willen, al is het maar om de geruststelling.Paper Crown schreef:Bolleke schreef:Ik zou ook heel graag duidelijkheid willen hebben, ookal blijkt achteraf dat het niet ernstig is, je maakt je NU zorgen dus je wil graag NU zsm geholpen worden.
Precies! Ik snap dat het niet levensbedreigend is, de JVK die hem de prikjes gaf en controleerde zei: ' Ik voel de fontanel niet meer maar hij is wakker en alert maar ik kan het niet overleggen met de CB arts, ik zou me geen zorgen maken' thuis aangekomen zat het me blijkbaar toch niet lekker dus heb ik gezocht. Nou ik vond het vrij ernstig wat ik las dus natuurlijk maakte ik me druk. Ookal is er niets aan de hand, ik krijg dat graag bevestigd van een arts en dan wacht ik liever geen week. Wat is zo moeilijk te begrijpen hieraan? Het gaat om zijn hersentjes, niet om zijn handjes of voetjes of weet ik wat allemaal.
Bolleke- Kletskop
- Aantal berichten : 1962
Punten : 2096
Ok dat heb ik misschien raar gezegd want ik leef ook mee en ben ook een buitenstaander. Ik bedoel meer te zeggen dat het voor een buitenstaander anders is als voor de moeder zelf. Ik weet niet goed hoe ik het moet omschrijven. Het is in ieder geval geen kwestie van niet meeleven, eerder er met een soort van afstand naar kijken ofzo?
Bubbelicious- Prater
Ik snap eigenlijk ook niet hoe moeilijk het te snappen is dat PC graag snel meer duidelijkheid heeft. Ik zou mezelf helemaal gek zitten maken de hele dag en ook niet nog een paar dagen willen wachten.
Liadan- Ratel
- Aantal berichten : 7195
Punten : 7347
Je wil toch weten of DIT het is wat je kind te wachten staat:
- Spoiler:
Dat bedoel ik dus! Als jij denkt dat het niet goed is met je kindje, omdat hij de laatste tijd dingen doet die hij hiervoor niet deed, en zo'n tut van het CB zegt zoiets, en jij maakt je zo zorgen dat je huilend thuis zit, en de HA neemt het niet serieus genoeg, vind je het dan raar dat ik zeg, ga naar de eerste hulp?Paper Crown schreef:Fortissimo schreef:Daarbij PC, anderen mogen toch een andere mening er op na houden? Het is aan jou wat jij daarmee doet, maar in de aanval gaan is jouw energie niet waard joh. Als jij voor jouw gevoel goed hebt gehandeld hierin, is het goed toch? Jij bent de mama van dat kleine (noujaa.. ) manneke en niemand anders!
Nou mensen doen hier alsof je een ernstig delict begaat wanneer je wil dat een deskundig iemand liever vandaag dan morgen naar je mannetje kijkt.
Bubbelicious- Prater
En nog een goedbedoeld advies, voordat je weer boos op me wordt, ga niet zulke dingen zoeken op internet. Daar wordt je alleen maar nog bezorgder van!
Bubbelicious- Prater
Bubbelicious schreef:Dat bedoel ik dus! Als jij denkt dat het niet goed is met je kindje, omdat hij de laatste tijd dingen doet die hij hiervoor niet deed, en zo'n tut van het CB zegt zoiets, en jij maakt je zo zorgen dat je huilend thuis zit, en de HA neemt het niet serieus genoeg, vind je het dan raar dat ik zeg, ga naar de eerste hulp?Paper Crown schreef:Fortissimo schreef:Daarbij PC, anderen mogen toch een andere mening er op na houden? Het is aan jou wat jij daarmee doet, maar in de aanval gaan is jouw energie niet waard joh. Als jij voor jouw gevoel goed hebt gehandeld hierin, is het goed toch? Jij bent de mama van dat kleine (noujaa.. ) manneke en niemand anders!
Hij huilt meer (is een baby) en is slaperig en dromeriger dan eerder (maar dat komt omdat hij een baby is) en hij spuugt (tja misschien is hij gewoon misselijk) ik kan dat niet bepaald meteen wijten aan een fontanel die gesloten is. Niet echt voer voor een eerste hulp.
Bubbelicious schreef:En nog een goedbedoeld advies, voordat je weer boos op me wordt, ga niet zulke dingen zoeken op internet. Daar wordt je alleen maar nog bezorgder van!
Te laat.
Bubbelicious schreef:En nog een goedbedoeld advies, voordat je weer boos op me wordt, ga niet zulke dingen zoeken op internet. Daar wordt je alleen maar nog bezorgder van!
Dat weet iedereen, maar je daaraan houden is een stuk moeilijker.
Fijn dat je in ieder geval vrijdag terecht kan PC, dikke piemel voor die eerste hork.
Reva- Prater
- Aantal berichten : 618
Punten : 610
Registratiedatum : 19-03-13
Pagina 3 van 9 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Soortgelijke onderwerpen
» Update van Mama van 2. Update pagina 24.
» update!!! (update 2 januari)
» Update!
» Even een update.
» daar zit je dan
» update!!! (update 2 januari)
» Update!
» Even een update.
» daar zit je dan
Pagina 3 van 9
Permissies van dit forum: