Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

I'm worried.. Update

+62
Roos
Ella
red rose
Burn
Tummy
Mama
bolus26
Zonneschijn
Peanut
Jade
Linda
Parisienne
Dennenappel
_Lana_
Julia
Moon
Mamsie
Clapperdie
Limburg85
Pineco
Silke
SDL
studiebol
Muppetje
Marin
Snoes
boardbabe
Pien
Famke
Charles
Flower_L
Marcellah89
Manderijn
Twellie
Cimic
Le Chat Noir
M@niek
Lejow
Stuiterbal
Rush
June
Eris
Tamagotchi
Schism
Reva
Fortissimo
Steep
Bolleke
Bubbelicious
Liadan
Amber-
Jilke
Paper Crown
Susan
Sanne
Happydobby
slaatje
Printje
Caroow
Puggle
sanne-84
Tania
66 plaatsers

Pagina 6 van 9 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

I'm worried.. Update - Pagina 6 Empty Re: I'm worried.. Update

Bericht  Gast wo 8 mei 2013 - 7:53

@lejow precies zoals het er staat: een richeltje. Als ik in de breedte over zijn lengte naad ging dan voelde ik een richeltje. Ik had het nog nooit gevoeld. De kinderarts schreef in zijn terugrapporteer dat het vaker voorkomt en ik daarin ook mag afwachten of het binnen een paar weken minder wordt.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 8 mei 2013 - 7:58

Maar ook als een kindje suf is en spuugt bel je toch eerst de HAP? Als zij het als dusdanig ernstig inschatten sturen ze echt wel een ambulance of moet je komen als een U2. Dan moet je nog niet op eigen initiatief naar de SEH gaan.

Dat PC gerust gesteld wil worden lijkt me logisch en als J. echt suf is en minder alert moet je sowieso de HAP bellen, ook als ze het niet over het fontanelletje hadden gehad.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 8 mei 2013 - 8:00

Manderijn schreef:
Lejow schreef:
Manderijn schreef:Ik vind het eigenlijk maar raar dat er niet degelijke vervanging word geregeld als je huisarts met vakantie is. Hier, en in de dorpen hier in de buurt rouleren allemaal met vakanties. Dus als ik in mijn eigen dorp a niet terecht kan vanwege vakantie, kan ik naar dorp b. Andersom net zo.

Fijn dat je vrijdag terecht kunt, het is inderdaad voor je gemoedsrust goed om te weten waar je aan toe bent.

Dat kan bij PC ook wel, alleen moet dat dan wel iets zijn wat echt dringend is.

Ja, en dat vind ik gek! 2 weken is dan toch gewoon te lang mocht het alleen maar dringend zijn.

je moet dringend nu ook niet zien in de zin van: spoedeisend, maar in de zin van: kan geen twee weken wachten. Als jij al een half jaar rond loopt met rugpijn en je bedenkt dat het nu toch eens tijd wordt om naar de huisarts te gaan en je belt nadat je er al drie weken over denkt dat je nu toch eens moet bellen, dan kun je gerust nog wel twee weken wachten, als jij belt met knieklachten die sinds drie dagen zijn ontstaan, ze worden steeds erger en je hebt nu moeite met je knie buigen kun je heus wel komen.

Gast
Gast

Bericht  Bubbelicious wo 8 mei 2013 - 8:02

Maar dat had ze toch gedaan? En dat werd niet serieus genomen? Of snap ik nou het hele verhaal niet?
Bubbelicious
Bubbelicious
Prater
Prater

Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Manderijn wo 8 mei 2013 - 8:06

Nou dan ben ik blij dat onze huisartsen daar soepeler over denken, daar gaat het dus gewoon door, op de feestdagen na.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1838
Punten : 1945
Registratiedatum : 06-11-12

Bericht  Gast wo 8 mei 2013 - 8:08

Zoals ik de beginpost interpreteer had de huisarts vakantie en heeft ze de vervangende huisarts gebeld omdat ze op het CB aan hebben gegeven dat ze de fontanel niet meer konden voelen. De assistente vond het niet spoed genoeg om daarvoor direct een afspraak te maken en vindt dat ze moet wachten tot 12 mei, tot haar eigen huisarts weer terug is.
Nu maakt PC zich zorgen en beseft ze dat J. ook suf en huilleger is. Ik denk dat als PC opnieuw de huisarts belt vanwege het suffe en het huilleger zijn, de arts J. wel wil zien.

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 8 mei 2013 - 8:10

Manderijn schreef:Nou dan ben ik blij dat onze huisartsen daar soepeler over denken, daar gaat het dus gewoon door, op de feestdagen na.

ik vind het niet zo vreemd dat een vervangende praktijk niet alles erbij gaat doen wat gemakkelijk nog twee weken kan wachten. Huisartsenpraktijken hebben het vaak al erg druk en moeten vaak sowieso al werken om iedereen ingepland te krijgen, laat staan dat ze alle niet-dringende zaken van hun collega's op vakantie er ook nog bij moeten gaan doen.

Gast
Gast

Bericht  Bubbelicious wo 8 mei 2013 - 8:11

Goh 9 pagina's verder valt nu pas het kwartje. En de afspraak staat nu inmiddels toch?

Laatst aangepast door Bubbelicious op wo 8 mei 2013 - 8:13; in totaal 1 keer bewerkt
Bubbelicious
Bubbelicious
Prater
Prater

Aantal berichten : 638
Punten : 766
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Manderijn wo 8 mei 2013 - 8:13

Hier trouwens 2 praktijken met 2 huisartsen per praktijk. Wellicht dat dat nog wat uitmaakt. Maar hoe dan ook, ik begrijp dat het voor PC een vervelend stukje informatie is, die ze zelf maar een plekje moet zien te geven volgens het cb. Dat is uiteindelijk pas raar.

Edit; en los van alle moeders hier die het betrekken op de 'problemen' met een kind, voor onze oudere medemens is het vele malen erger dat er zo met vakanties van huisartsen word omgegaan. Denk alleen al eens aan het medicijn gebruik, en aan het vooruit denken, afhankelijk zijn van een huisarts die je je medicijnen verstrekt.
Dus of je het nu begrijpt of niet, logisch vind of niet, we betalen ons scheel aan kosten hier en daar, en dat je dan 2 weken lang nergens met die 'problemen' naar toe kan, is uiteindelijk wel raar. Mijn werk moet ook door gaan, zelfs als ik recht heb op vakantie! Dus ik kan me heel goed voorstellen dat je je erg gefrustreerd voelt als iemand voor jou bepaalt dat je best nog even kunt wachten i.v.m een vakantie!

Laatst aangepast door Manderijn op wo 8 mei 2013 - 8:19; in totaal 1 keer bewerkt

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Bericht  Gast wo 8 mei 2013 - 8:18

Bubbelicious schreef:Goh 9 pagina's verder valt nu pas het kwartje. En de afspraak staat nu inmiddels toch?

Volgens mij kan ze vrijdag terug naar het CB waar ze het opnieuw gaan beoordelen. Lijkt me een prima oplossing, heel waarschijnlijk zal ze gerust gesteld worden en mocht er opnieuw getwijfeld worden heb je iets meer in handen om op een andere manier snel doorverwezen te worden.

Gast
Gast

Bericht  Famke wo 8 mei 2013 - 8:25

Rejoy. schreef:
Bubbelicious schreef:Goh 9 pagina's verder valt nu pas het kwartje. En de afspraak staat nu inmiddels toch?

Volgens mij kan ze vrijdag terug naar het CB waar ze het opnieuw gaan beoordelen. Lijkt me een prima oplossing, heel waarschijnlijk zal ze gerust gesteld worden en mocht er opnieuw getwijfeld worden heb je iets meer in handen om op een andere manier snel doorverwezen te worden.

Ze kan vrijdag naar de vervangend HA.

Verder vind ik dat Charles het stukje over spoed/ acuut enz. Heerlijk samenvat.
Famke
Famke
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 255
Punten : 268
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pien wo 8 mei 2013 - 8:56

Manderijn schreef:Edit; en los van alle moeders hier die het betrekken op de 'problemen' met een kind, voor onze oudere medemens is het vele malen erger dat er zo met vakanties van huisartsen word omgegaan. Denk alleen al eens aan het medicijn gebruik, en aan het vooruit denken, afhankelijk zijn van een huisarts die je je medicijnen verstrekt.
Maar voor een herhalingsrecept kun je toch gewoon bij een vervangend huisarts terecht? Als mijn migraine pillen op zijn kan ik gewoon via een vervangend arts de volgende dag een nieuwe dosis ophalen bij de apotheek.

Pien
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5687
Punten : 6861
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Manderijn wo 8 mei 2013 - 8:57

Pien schreef:
Manderijn schreef:Edit; en los van alle moeders hier die het betrekken op de 'problemen' met een kind, voor onze oudere medemens is het vele malen erger dat er zo met vakanties van huisartsen word omgegaan. Denk alleen al eens aan het medicijn gebruik, en aan het vooruit denken, afhankelijk zijn van een huisarts die je je medicijnen verstrekt.
Maar voor een herhalingsrecept kun je toch gewoon bij een vervangend huisarts terecht? Als mijn migraine pillen op zijn kan ik gewoon via een vervangend arts de volgende dag een nieuwe dosis ophalen bij de apotheek.

Ja hoor, bij ons wel. Maar als ik dat hier zo begrijp dan dus niet bij iedereen.

Manderijn
Kletskop
Kletskop

Bericht  boardbabe wo 8 mei 2013 - 9:45

@paper crown: ik wil nog even helemaal terugkomen op je openingspost Wink ik heb niet alles gelezen, dus misschien ben je allang 'gerustgesteld', maar mijn zoontje (nu een half jaar) heeft al sinds z'n geboorte een zo goed als gesloten fontanel en sinds een tijdje is hij helemaal gesloten. Dit wordt gewoon sinds z'n geboorte door het CJG in de gaten gehouden, dus: is de groei van z'n hoofd in verhouding met dat van z'n lijf en z'n gewicht. We gingen dus zelf tussen de inentingen door nog 1 of 2 keer naar zo'n meet-inloop spreekuur om het goed bij te houden. Met een maand of 3-4 is zijn hoofdje toen eigenlijk niet meer gegroeid, maar z'n gewicht nam ook niet echt toe, dus toen stuurde de arts van het CJG ons via de huisarts (dat moet altijd wel) naar de kinderarts in het ziekenhuis. Daar dus langsgeweest en die kon voelen dat de schedelnaden nog niet onder druk staan, dus dat het bot van de schedel in dit geval (en dat gebeurt echt bij heeeeel veel kindjes) gewoon meegroeit uit zichzelf ipv via de openingen van de fontanellen. We moeten na 2 maanden terugkomen ter controle en als dat dan nog steeds goed is, kan het CJG het weer gewoon bijhouden. Inmiddels is het hoofd ook weer een halve cm gegroeid, dus ff geen stress daarover! Ook de osteopaat zei dat in verreweg de meeste gevallen het geen kwaad kan, omdat het bot dus zelf groeit. Alleen dat het wel gewoon goed in de gaten moet worden gehouden, want stel dat het echt potdicht zit, dan neemt de druk binnenin het hoofd natuurlijk toe. Met al deze info en de 2 à 3 wekelijkse meetmomenten zijn wij gerustgesteld! Je kan er echt niks aan doen en zolang er dus geen druk is van binnenuit wordt er ook geen actie ondernomen. Hopelijk komt het dan dus ook niet zover. En tja, mocht dat zo zijn (maar nogmaals, dat gebeurt maar zelden), dan zijn er dan ook weer oplossingen. Geen leuke, al helemaal niet als het om je kindje gaat, maar gelukkig is de medische techniek zo ver ontwikkeld dat ook dit opgelost kan worden. Succes iig ermee en geef gewoon (vrijdag?) bij de arts aan dat je je zorgen maakt en graag doorverwezen wilt worden. Want ook nog eens stress hebben met zo'n jong kindje is niet leuk!

boardbabe
Zwijger
Zwijger

Aantal berichten : 3
Punten : 3
Registratiedatum : 08-05-13

Bericht  Lejow do 9 mei 2013 - 21:24

En?
Lejow
Lejow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 26304
Punten : 28659

Bericht  Snoes do 9 mei 2013 - 21:49

Ik ben ook benieuwd, PC.

Snoes
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11739
Punten : 12120

Bericht  Paper Crown do 9 mei 2013 - 23:27

We zijn meteen doorgestuurd naar t ziekenhuis, foto van zijn schedeltje laten maken hij gaf Dus nu mogen we fijn 1 week wachten op de uitslagen. Best erg als een huisarts van in de 60 aangeeft nog nooit zoiets gezien te hebben en heeft meteen een kinderarts waar wij bij waren gebeld. Die gaf aan: zonder foto's kunnen we niets zeggen.

Dus ja.

Ongelofelijk kut.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Bericht  Liadan do 9 mei 2013 - 23:30

Dat is inderdaad kut PC, wat rot dat hij jullie niet gerust kon stellen maar wel fijn dat er meteen actie is ondernomen. Sterkte met het afwachten en de onzekerheid Sad .

Liadan
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7195
Punten : 7347

Bericht  Gast do 9 mei 2013 - 23:30

Oh my, het houdt ook écht niet op... Heel veel sterkte PC, hopelijk, echt hópelijk blijkt de uitslag alsnog iets relatief onschuldigs te zijn. Sterkte met het wachten op de uitslag. Ik vind het altijd zo vreemd dat een uitslag van een foto zo lang moet duren, maargoed, daar heb je nu niets aan...

hug

Gast
Gast

Bericht  Steep do 9 mei 2013 - 23:31

Heel kut! Wel fijn dat jullie serieus genomen worden er er direct actie op is uitgezet. Sterkte voor de aankomende week, het lijkt me eigenlijk best beangstigend. Ga je nog wat doen met het cb of hou je je daar nu niet mee bezig?
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Marin do 9 mei 2013 - 23:31

Pfff jemig dat is niet het antwoord waar je op hoopte en je geruststelt!

Wel heel goed dat er foto's worden gemaakt, zonder dat kunnen ze er niks zinnigs over zeggen, moet je maar denken. Dus er wordt echt goed naar gekeken. Dat hij nog nooit zoiets heeft gezien, betekent niet direct dat het ook iets heel ernstigs is hè, vergeet dat niet.

Maar ik snap dat je echt heel bang bent.

Sterkte met wachten deze week!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Amber- do 9 mei 2013 - 23:36

Jeetje wat schrikken. En wat balen dat je zolang op de uitslag moet wachten, snap dat ook nooit zo goed. Een foto kunnen ze toch meteen beoordelen.
Amber-
Amber-
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4069
Punten : 4135

Bericht  Muppetje do 9 mei 2013 - 23:39

Wat onwijs balen, sterkte met afwachten! Hopelijk blijkt er niets aan de hand met jullie kleine kanjer!

Hij laat jullie wel graag schrikken, nu al, dat wordt nog wat.

Ik duim!

Muppetje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7378
Punten : 7820

Bericht  studiebol do 9 mei 2013 - 23:39

Fijn dat je je eigen gevoel hebt gevolgd en wel verder hebt gebeld voor een afspraak. Fijn ook dat de huisarts je wel serieus neemt en meteen actie ondernomen heeft.

Wel heel k*t dat je nu een week moet wachten op de uitslag.

Ik weet niet of je er behoefte aan hebt maar ik zou serieus wel een gesprek met de persoon van het cb willen over hij waardeloze manier van communicatie en over het feit hoe ze dit heeft opgepakt!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425

Bericht  Charles do 9 mei 2013 - 23:40

Heel kut zeg! Jeetje.
Charles