Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

I'm worried.. Update

+62
Roos
Ella
red rose
Burn
Tummy
Mama
bolus26
Zonneschijn
Peanut
Jade
Linda
Parisienne
Dennenappel
_Lana_
Julia
Moon
Mamsie
Clapperdie
Limburg85
Pineco
Silke
SDL
studiebol
Muppetje
Marin
Snoes
boardbabe
Pien
Famke
Charles
Flower_L
Marcellah89
Manderijn
Twellie
Cimic
Le Chat Noir
M@niek
Lejow
Stuiterbal
Rush
June
Eris
Tamagotchi
Schism
Reva
Fortissimo
Steep
Bolleke
Bubbelicious
Liadan
Amber-
Jilke
Paper Crown
Susan
Sanne
Happydobby
slaatje
Printje
Caroow
Puggle
sanne-84
Tania
66 plaatsers

Pagina 1 van 9 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende

Ga naar beneden

I'm worried.. Update Empty I'm worried.. Update

Bericht  Paper Crown di 7 mei 2013 - 20:24

Gisteren moesten we voor prikjes naar het CB. We zagen een dame die we nooit eerder hadden gehad omdat ze zelf ook pas net terug was van verlof. Ze vond Julian helemaal goed en gezond, maar toen ze aan zijn fontanel voelde zei ze: 'Ik voel hem niet meer, maar het is een wakkere alerte baby dus ik maar ik kan het niet overleggen met de arts want die is op vakantie, maar ik zou me geen zorgen maken' ik maakte me dus daar ook niet druk, ik dacht dat het wel normaal is dat het dichtging. Toen ik thuis kwam ben ik natuurlijk gaan googlen.. (nooit doen..) ik las dat het het best is als het met 18 maanden dicht zou zijn *mijn kind is 4 maanden* en anders zou dat een slecht teken zijn voor zijn hersentjes voor de ontwikkeling.

Paniek sloeg me om het hart, ik las vanalles over misvorming en zichtbeperkingen en operaties aan zijn schedeltje. Echt, ik ben niet gauw in paniek maar ik moest keihard huilen. Ik heb toen mijn huisarts gebeld en ze zijn op vakantie van 30 april tm 12 mei (echt ONGELOFELIJK) en dat je alleen voor ernstige zaken een vervangend arts kan bellen. Natuurlijk heb ik die gebeld, zegt de assistent: 'Mevrouw, ik vind dit geen ernstig geval' dus ik kan u niet doorverbinden of een afspraak voor u maken' nou ben je mooi klaar mee. Ik weet nu niet echt meer wat ik moet doen. Kan ik CB bellen voor een doorverwijzing naar een kinderarts? Heeft iemand ook zoiets meegemaakt? Bah! Jaar geleden maak ik me druk of het wel goed is met hem, of ie geen downsyndroom heeft etc, en nu een jaar later weer gewoon in 1 klap weg zorgeloosheid. Kutzooi.

Laatst aangepast door Paper Crown op ma 13 mei 2013 - 21:21; in totaal 1 keer bewerkt
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8224
Punten : 8955
Registratiedatum : 21-04-11

Terug naar boven Ga naar beneden

I'm worried.. Update Empty Re: I'm worried.. Update

Bericht  Tania di 7 mei 2013 - 20:28

Ik zou gewoon even het cb bellen en zeggen dat je je zorgen maakt. Dan kun je vragen of er geen andere arts is die even kan kijken.
En verder zou ik proberen om je niet zo vreselijk druk te maken, als er echt reden tot paniek was dan had de verpleegkundige je wel meteen doorverwezen.

Tania
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6860
Punten : 7503
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  sanne-84 di 7 mei 2013 - 20:29

Ik heb er geen ervaring mee, maar snap heel goed dat je je zorgen maakt en geen 2 weken wilt wachten. Google, your est friend, not!
Geen ídee hoe je dit nu t beste kan aanpakken. Maar ik zou zeker proberen om t cb te bellen en kijken wat zij kunnen! Al is t natuurlijk alleen maar voor jou gemoedsrust
sanne-84
sanne-84
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3921
Punten : 4214
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Puggle di 7 mei 2013 - 20:31

Ik zou ook doen wat tania zegt. Snap dat het schrikken is maar probeer een beetje rustig te blijven ook al is dat moeilijk.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Paper Crown di 7 mei 2013 - 20:32

Ben ook wel rustig hoor, nu. Ik zal mijn beertje al helemaal op de ok liggen maar ik realiseerde me ook dat het heus meevalt anders was ik al doorgestuurd, maar toch. Hij kan nog niet opkomen voor zijn rechten dus dat moeten wij doen. Ga zo het CB bellen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caroow di 7 mei 2013 - 20:32

Wat al wordt gezegd, probeer een arts via het cb te pakken te krijgen. En anders morgen nog een keer naar de vervangende ha bellen, wie weet is er wel een andere assistente aan het werk die wel een afspraak wil maken.

Sterkte!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Puggle di 7 mei 2013 - 20:35

Succes met bellen,ben benieuwd wat ze zeggen.
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Jilke di 7 mei 2013 - 20:52

Als het toch al dichtgegroeid is, maakt het die 4 dagen wachten toch ook niet meer uit? Als de huisarts 12 mei terug is.

Niet dat ik het wil bagatelliseren, maar ik denk dat als het inderdaad echt ernstig was ze je echt meteen doorgestuurd had naar een kinderarts. Ze roepen nogal gauw bij het cb dat ze iets mankeren. Hoevaak ik al verhalen heb gehoord van kindjes die ziek zouden zijn, die niet ziek bleken. Gelukkig dat ze alert zijn, want dan zien ze ook niets over het hoofd. Maar misschien moeten ze het daar minder vaak uitspreken naar de ouders voor ze het zeker weten.
Mijn nichtje ging met haar kleine naar het cb, ik ging mee. "Mevrouw, ik ben bang voor u dat ze een waterhoofdje heeft. Het ziet er niet uit zoals het er uit hoort te zien, en ik ben bang dat er snel actie ondernomen moet worden". Wtf?? Hoop gedoe later, kind is nu 1,5 jaar oud en niks aan de hand...Maar een hoop gestress bij nichtje kan ik je vertellen.

Niet verkeerd opvatten, ik zeg dus niet dat het niet zo is bij J. Maar probeer je niet al te druk te maken, en ga 12 mei naar de huisarts.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1052
Punten : 1540
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Susan di 7 mei 2013 - 20:55

De volgende keer zou ik gewoon de huisarts bellen en zeggen dat je een afspraak wil en er gewoon niet bij zeggen waarom. Als ik zelf al weet dat ik een arts wil zien dan doe ik dat altijd zo, ik leg het alleen bij de assistente neer als ik zelf in de veronderstelling ben dat zij mijn vraag wel telefonisch kan beantwoorden (en als dat dan niet zo is volgt er alsnog wel een afspraak of het advies om het telefonisch spreekuur te bellen). Mijn ervaring is dat ze eerder met je in discussie gaan als je uitlegt waarvoor je belt en dat je sneller gewoon een afspraak krijgt als je direct zegt dat je een afspraak wil.

Voor nu zou ik inderdaad het consultatiebureau bellen en zeggen dat je erg geschrokken bent van de opmerking van degene bij wie je op gesprek was. Ik weet niet of het de wijkverpleegkundige was of de arts, maar als het de wijkverpleegkundige was zou misschien de arts op korte termijn even kunnen kijken?
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Printje di 7 mei 2013 - 20:56

Ik snap dat je flink geschrokken bent, hier zou het ook totale paniek betekenen hahaha. Je moet idd eigenlijk niet te veel googlen want dan lees je alleen maar van die enge verhalen. Ik zou wel idd het cb bellen, of toch de huisarts nog een keer ik zou daar meer vertrouwen in hebben als het cb. Gewoon zeggen dat je je wel erge zorgen maakt hierom.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Susan di 7 mei 2013 - 20:58

Jilke schreef:Als het toch al dichtgegroeid is, maakt het die 4 dagen wachten toch ook niet meer uit?

Wat een totaal gebrek aan empathie, deze opmerking.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 20:59

Printje schreef:Ik snap dat je flink geschrokken bent, hier zou het ook totale paniek betekenen hahaha. Je moet idd eigenlijk niet te veel googlen want dan lees je alleen maar van die enge verhalen. Ik zou wel idd het cb bellen, of toch de huisarts nog een keer ik zou daar meer vertrouwen in hebben als het cb. Gewoon zeggen dat je je wel erge zorgen maakt hierom.

Mee eens. Als je zo ongerust bent is het toch fijn als er nog een keer naar gekeken word.

Gast
Gast

Bericht  slaatje di 7 mei 2013 - 21:01

Nou, ik kan me voorstellen dat je hier flink van schrikt hoor. Ook belachelijk dat je niet naar de veravangende h.a mag. Je kunt toch zelf wel bepalen of jij het ernstig genoeg vind.
Overigens ben ik het niet helemaal eens met bovengenoemde reactie over het cb. Ik ben recent naar mijn h.a gegaan voor M. zijn afplatting. Die vond het nog niet ernstig genoeg om hem door te verwijzen. De volgende dag naar het cb voor M. zijn prikjes geweest en daar adviseerden ze me juist wel een kinder fysio in te schakelen. Gelukkig maar, want na meting van zijn afplatting kwam er toch wel uit dat de afplatting tegen het ernstige aan zit.
Ik zou daarom ook gewoon nog een keer naar het cb bellen, naar een andere arts vragen dan degene die je geholpen heeft en je verhaal en zorgen uitleggen. Succes!
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Paper Crown di 7 mei 2013 - 21:04

Jilke schreef:Als het toch al dichtgegroeid is, maakt het die 4 dagen wachten toch ook niet meer uit? Als de huisarts 12 mei terug is.

Ik maak er verder geen enkel woord aan vuil, behalve dan dat het voor mij zeer zeker veel uitmaakt, die 4 dagen ook. Jij snapt echt de ernst van een dichtgegroeid schedeltje met 4 maanden niet en ik wijt het aan je ontwetenheid. Kan je ook niets aan doen.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje di 7 mei 2013 - 21:05

Slaatje, het gaat misschien niet altijd op maar ik heb totaal geen hoge pet op van het cb. Ik zou naar een echt arts gaan, de huisarts dus.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jilke di 7 mei 2013 - 21:05

Susan schreef:
Jilke schreef:Als het toch al dichtgegroeid is, maakt het die 4 dagen wachten toch ook niet meer uit?

Nee dat valt best mee. De huisartsenpost ervoor bellen lijkt mij dan gewoon niet nodig? Dat is voor spoedgevallen.

Edit: laat ik het dan zo zeggen, als je naar de kinderarts gaat kun je toch ook niet ala minuut daar terecht? Zul je ook een paar dagen moeten wachten misschien, met Hemelvaart en het weekend tussendoor.

Laatst aangepast door Jilke op di 7 mei 2013 - 21:08; in totaal 1 keer bewerkt
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Bericht  slaatje di 7 mei 2013 - 21:06

Jilke schreef:
Susan schreef:

Nee dat valt best mee. De huisartsenpost ervoor bellen lijkt mij dan gewoon niet nodig? Dat is voor spoedgevallen.
Je zorgen maken om je kind lijkt me ook een spoedgeval ;-)
slaatje
slaatje
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2964
Punten : 3160
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Printje di 7 mei 2013 - 21:07

Als de fontenel echt idd al helemaal dicht zou zijn zou ik ook echt geen vier dagen gaan wachten hoor. Kun je het zelf nog wel voelen of durf je dat niet. Ik vind dat zo eng voelen zo'n open hoofdje.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Paper Crown di 7 mei 2013 - 21:18

Printje schreef:Als de fontenel echt idd al helemaal dicht zou zijn zou ik ook echt geen vier dagen gaan wachten hoor. Kun je het zelf nog wel voelen of durf je dat niet. Ik vind dat zo eng voelen zo'n open hoofdje.

Ik kan het zelf ook niet voelen. Ik druk liever niet zonder er iets vanaf te weten op zijn koppie. Wel weet ik dat hij nooti een heel grote fontanel heeft gehad en de keren hiervoor werd alleen maar gezegd: 'Keurig' en werd het afgevinkt. Maar goed ik heb de huisarts opnieuw gebeld was een andere wat oudere dame die assistent was en die zei alleen maar: 'Och kindje, dat is inderdaad reden om te bellen, kan je vrijdag om 10:50?' Dus we gaan a.s. vrijdag langs.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan di 7 mei 2013 - 21:19

Als mijn huisarts op vakantie is dan mag je langskomen voor, zoals zij het omschrijven, 'niet uit te stellen huisartsenhulp' en daarmee bedoelen ze bij ons echt niet alleen maar levensbedreigende situaties. En nee, je kunt hier inderdaad niet binnen nu en vier dagen iets aan doen, dus striktgenomen kan ze inderdaad wel tot na het weekend wachten, maar als je als moeder even tussen neus en lippen door te horen krijgt dat je baby mogelijk een te vroeg gesloten fontanel heeft (wat misschien wel gewoon een onhandige of te snel gemaakte opmerking is van iemand die dat helemaal niet goed kan beoordelen) dan vind ik niet dat je kan verwachten dat ze dat gewoon even een paar dagen laat rusten, dan vind ik het heel begrijpelijk dat ze snel geruststelling/nadere informatie wil. Misschien zit die arts wel helemaal volgepland met spoedgevallen die echt niet kunnen wachten en is er geen gaatje meer, dan is het niet anders, maar dan kan je het wel anders brengen.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Printje di 7 mei 2013 - 21:20

Fijn dat je terecht kan zeg. Ik zou er ook niet op gaan duwen maar als je er een beetje overheen voelt voel je volgens mij wel een opening. Ik durf dat trouwens ook niet, ik vind dat zo raar voelen.

Succes vrijdag en probeer je niet t druk te maken meis.
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Susan di 7 mei 2013 - 21:21

Jilke schreef:

Edit: laat ik het dan zo zeggen, als je naar de kinderarts gaat kun je toch ook niet ala minuut daar terecht? Zul je ook een paar dagen moeten wachten misschien, met Hemelvaart en het weekend tussendoor.

Maar voor je bij de kinderarts terecht komt moet je eerst een doorverwijzing hebben van de huisarts. Mijn ervaring is dat het consultatiebureau zelf niet doorverwijst.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast di 7 mei 2013 - 21:22

Gelukkig kun je vrijdag langs. Zulke dingen schrik je toch altijd van. Mijn ervaring met het consultatiebureau is dat ze wel vaker dingen zeggen waar je je wezenloos van schrikt en dan kunnen ze je vragen niet beantwoorden.
Mad

Gast
Gast

Bericht  Paper Crown di 7 mei 2013 - 21:26

Wat zeg jij onnozele dingen, Jilke. Natuurlijk zit ik niet direct bij de kinderarts, maar ik kan zelf ook bedenken dat nu alles nog week is bij hem alles makkelijker is te oordelen en de ernst in te schatten. En STEL hij moet geopereerd worden dat ik dat liever zsm wil voordat hij meer gaan bewegen, nu ligt hij relatief stil. Ik hou het erop dat je gewoon niet beter weet en daarom vast goed bedoelde maar compleet niet helpende dingen zegt.
Paper Crown
Paper Crown
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Jilke di 7 mei 2013 - 21:37

Ik kan nu hoog en laag springen wat ik wil, het is toch al verkeerd opgevat.

Wat ik dus bedoel te zeggen, is dat als je NU naar de huisarts gaat voor een verwijzing, je dan toch zult moeten wachten waarschijnlijk. En dan lijkt mij, als het bij het cb is nagekeken, en de verpleegkundige stuurt je niet direct door, dat ze het inschat dat een paar dagen wachten niet de boel ernstiger lijkt te maken.

Waarmee ik niet wil zeggen dat ze het tactisch gebracht heeft. Dat had op een andere manier gekund.
Jilke
Jilke
Prater
Prater

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud