Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Update!

+36
smooch
Raindrop
Pompoen
Kat1980
Paper Crown
nillis
Joss1
LDJ
Sylvana
Muppetje
Zora
heartsdale
M@niek
Lejow
red rose
Viva
Jezzie
_Lana_
Flower_L
Mamsie
Suus
Printje
Happydobby
Annemoontje
Puggle
Jade
Schaapke
Linda
PapillonRose
Aimee
CCC
Susan
Monte
Fearie
Sanne
Darius
40 plaatsers

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende

Ga naar beneden

Update! Empty Update!

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 6:57

Dag allemaal! Ik ben weer thuis!

Allereerst moet ik toch even kwijt hoeveel steun ik aan dit forum heb, had ik echt noooit verwacht maar de afgelopen maanden kon ik hier zoveel zorgen en vragen kwijt, en nu dit medeleven en dat via WA, super!

Even kort het verhaal.

Ik voelde me gisteren niet echt goed,heb uiteindelijk toch even het ziekenhuis gebeld en die wilden dat ik meteen kwam. Daar hebbben ze urine en bloed afgenomen en me aan de ctg gelegd. Er speelden toen 2 dingen tegelijk: er was weënactiviteit te zien en er zitten veel te weinig trombocyten in het bloed. Trombocyten zijn bloedplaatjes die zorgen voor de stolling. Ze vreesden toen in eerste instantie zwangerschapsvergifitiging, en wel de ernstigere vorm (Helpp-syndroom) omdat alleen bij die vorm er zo weinig trombocyten voorkomen. In voorstadia is dat blijkbaar nog niet. Omdat dat een ernstige zaak was werd alvast een infuus geprikt voor het geval ik een insult zou krijgen en werd me verteld er rekening mee te houden dat als mijn toestand verslechterde de kindjes gehaald zouden moeten worden. Ik was compleet in shock en erg verdrietig, omdat ik me al weken in het ziekenhuis zag liggen.
Nou helse nacht gehad, vol zorgen en 's ochtends weer onderzoeken en wederom was mijn bloeddruk ok, geen eiwit in de urine en de kindjes maakten het goed. Eigenlijk was ik té gezond voor Helpp-syndroom, dan had ik echt doodziek moeten zijn.

Toen zijn ze vandaag bij de interne geneeskunde verder gaan onderzoeken, ook vanwege mijn tromboseverleden. Ik heb dus altijd te dik bloed gehad, en nu heb ik ineens te dun bloed. . Bij het infuus prikken ging het ook even mis, ben 1,5 liter bloed verloren, wat een bloedbad! Nouja daar snappen ze dus nog steeds niks van, en dat wordt nu verder onderzocht, maar dat mag ik thuis afwachten. Dat er problemen met mijn stolling zijn, dat was al bekend. Alleen dus omgekeerd.

Het zorgelijke is nu wel het vergrote gevaar bij de bevalling, als ik zo sterk bloed en zo slecht stolt. Ze kunnen dan wel kort vantevoren bloedplaatjes toedienen, maar op de lange duur kunnen ze dit zo niet behandelen. Hopen dat dat na de bevalling weer bijtrekt. Maar ik ben allang ZO blij dat de kleintjes nog lekker mogen zitten!

Toen ik eenmaal kalmeerde vandaag werden ook de weeën minder, dus ik mag nu zelfs naar huis zonder weeënremmers en longrijping. Ik heb alleen andere ijzertabletten want dat gehalte was ook veel te laag (maar kan wel aangevuld worden) en moet nu om de dag op controle komen voor de bloedplaatjes en de weeën.

Ok dat was niet echt kort hahah.

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Update! Empty Re: Update!

Bericht  Darius wo 20 jun 2012 - 7:01

Jeetje, wat fijn om even wat van je te horen! Heerlijk dat je weer thuis bent, maar dat was wel even flink schrikken dan! Fijn dat het toch geen Hellp blijkt te zijn, maar dit is natuurlijk ook weer niet alles. Maar wel lekker thuis!! Ik hoop dat je kindjes nog even een paar weekjes blijven zitten!
Darius
Darius
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3635
Punten : 4012
Registratiedatum : 22-11-10

Bericht  Sanne wo 20 jun 2012 - 7:02

Wat een verhaal, Charlie. Fijn dat je nu weer thuis bent. Ik kan me indenken dat jullie flink geschrokken zijn. Ik hoop dat je je goed blijft voelen en dat je kindjes nog lekker even blijven zitten.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 7:04

Wat fijn om te horen dat het allemaal 'mee valt'!
Heel spannend natuurlijk nog, maar gelukkig zijn jij en je kindjes gezond!

Gast
Gast

Bericht  Fearie wo 20 jun 2012 - 7:04

Jeetje, dat is schrikken zeg. Wel erg fijn dat het geen HELPP is en dat je in ieder geval thuis bent.
Hopen dat alles rustig wordt en dat jullie kindjes nog even blijven zitten. Update! 699888

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Monte wo 20 jun 2012 - 7:04

Jeetje wat een toestand allemaal, maar fijn dat de kleintjes nog kunnen blijven zitten. Kunnen die bloedstollingsproblemen nog veranderen tot aan de bevalling? Of kunnen ze dat pas zeggen als ze de oorzaak weten?
Monte
Monte
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4853
Punten : 5410

Bericht  Susan wo 20 jun 2012 - 7:06

Wat fijn dat het mee bleek te vallen en dat je weer thuis bent. Het zit je ook niet mee, elke keer die schrikmomenten. Geniet ervan dat je weer in je eigen omgeving bent en doe rustig aan.
Susan
Susan
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 17731
Punten : 18567

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 7:07

Wel heerlijk dat je nu wel thuis bent in ieder geval smile Hopelijk valt het mee met je bloed, kun je nog even voort en blijven de kleintjes veilig en warm binnen zitten bij jou de komende weken!

Gast
Gast

Bericht  CCC wo 20 jun 2012 - 7:11

Wat fijn dat je een update plaatst! Ik werd al via Lejow op de hoogte gehouden, heb veel aan je gedacht hoor, vond het wel even schrikken toen ik hoorde dat je in het ziekenhuis was opgenomen. Gelukkig ben je weer lekker thuis en is je buik rustiger. Wel enorm vervelend wbt je bloed, hoop dat het allemaal goed onder controle te houden is voor jullie zodat je wel naar de bevalling kunt uitkijken zonder dat je weet dat het een enorm herstel gaat worden. Hopelijk is er snel goed nieuws! smile Ik ga voor je duimen! Update! 699888

CCC
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6424
Punten : 6761
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Aimee wo 20 jun 2012 - 7:11

Fijn dat het geen HELLP is, maar dit is ook nog heftig zeg! 1,5 liter bloed verliezen bij bloedprikken... poeh!
Aimee
Aimee
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3218
Punten : 3630
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  PapillonRose wo 20 jun 2012 - 7:13

Wat fijn dat het vooralsnog mee lijkt te vallen! Al is dit ook niet niks natuurlijk, je zal wel flink geschrokken zijn hug Hopelijk voel jij je voorlopig weer goed en kunnen de kleintjes ook nog zo lang mogelijk blijven zitten!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Linda wo 20 jun 2012 - 7:14

Jeetje, wat zal dat schrikken zijn geweest! Gelukkig dat het geen HELPP is. Ik hoop voor je dat je kindjes nog een poosje in je buik kunnen blijven zitten.

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 7:14

wat heftig zeg! En 1.5 liter bloed verliezen bij bloedprikken :shock: Hopen dat dit bij de bevalling wat beter gaat!

Gast
Gast

Bericht  Schaapke wo 20 jun 2012 - 7:22

Tjonge meis, wat heftig allemaal! Fijn dat je wel weer lekker thuis bent mét twee kindjes in je buik.
Sterkte!

Schaapke
Prater
Prater

Aantal berichten : 1088
Punten : 1191
Registratiedatum : 21-11-10

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 7:23

jeetje wat onzettend fijn nieuws zeg, hoewel zo`n dag/nacht in het ziekenhuis natuurlijk ook niet niks is. Fijn dat je wel weer thuis in je vertrouwde omgeving bent en dat alles nu weer gekalmeerd is Update! 699888

Gast
Gast

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 7:23

Jemig, wat een verhaal zeg.
Hopelijk gaat alles nu de laatste weken wat beter, in elk geval rustiger.

Sterkte!

Gast
Gast

Bericht  Jade wo 20 jun 2012 - 7:27

jeetje, ik hoop dat het allemaal goed komt! Heel veel sterkte de komende tijd!

Jade
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4627
Punten : 4961
Registratiedatum : 15-08-11

Bericht  Puggle wo 20 jun 2012 - 7:28

Wat een verhaal zeg! Kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent zeg. Gelukkig dat het met de kleintjes goed gaat en dat ze je zo goed in de gaten houden, erg fijn!
Puggle
Puggle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4580
Punten : 4745
Registratiedatum : 23-01-12

Bericht  Gast wo 20 jun 2012 - 7:32

Zo, wat een verhaal. Wat fijn dat de tweeling nog even mag blijven zitten. Sterkte!

Gast
Gast

Bericht  Annemoontje wo 20 jun 2012 - 7:42

Wat een verhaal zeg. Je zal je wel veel zorgen hebben gemaakt!
Hopelijk gaat alles goed de komende weken. En gelukkg ben je ook weer thuis!
Annemoontje
Annemoontje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1158
Punten : 1188
Registratiedatum : 30-04-12

Bericht  Happydobby wo 20 jun 2012 - 7:45

Schrikken hoor, veel sterkte verder!

Happydobby
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6175
Punten : 6320

Bericht  Printje wo 20 jun 2012 - 7:47

Heey fijn om je update te lezen. Hopelijk blijven je kindertjes nog lekker even zitten. Heb je genoeg hulp in huis?
Printje
Printje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 14725
Punten : 16058

Bericht  Suus wo 20 jun 2012 - 7:48

Fijn dat je weer thuis bent Update! 561177 Hopelijk kunnen ze iets doen aan je bloed en blijven je kindjes nog lekker even zitten!
Suus
Suus
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 8867
Punten : 9058

Bericht  Mamsie wo 20 jun 2012 - 7:51

Nou jeetje! Dat is veel vor bij het prikken. Hopelijk komen ze er achter hoe heet nou zit met je bloed.
Fijn dat je thuis bent en hou je zo koest als een dood vogeltje!!
Mamsie
Mamsie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5049
Punten : 5476

Bericht  Flower_L wo 20 jun 2012 - 7:53

Fijn dat je weer thuis bent, en het relatief rustig is! Sterkte!

Flower_L
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5580
Punten : 6653
Registratiedatum : 25-07-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 1 van 3 1, 2, 3  Volgende