Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Hoe moet ik dit volhouden?

+24
Paper Crown
Liadan
sonly
Siamsa
Mamsie
Parisienne
Linda
_Lana_
Sanne
Susan
Jezzie
Coco
Nana
Printje
*Lookie*
LDJ
Tania
Sterrin_
Silke
Luce
Blue flower
studiebol
Pink!
Charles
28 plaatsers

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Ga naar beneden

Hoe moet ik dit volhouden? - Pagina 4 Empty Re: Hoe moet ik dit volhouden?

Bericht  studiebol wo 8 mei 2013 - 3:21

Charles schreef:Zo, tijd voor een kop WARME thee. Heb ze tegelijkertijd in bed gelegd.

Goedzo!
studiebol
studiebol
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6711
Punten : 7425
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Gast wo 8 mei 2013 - 3:26

Charles schreef:Een au pair lijkt me vreselijk! De hele dag zo iemand in huis, zou er gek van worden. Nee, een huishoudster is misschien het overwegen waard en verder ben ik juist graag thuis. Ik denk als ik weer ga werken dat dit alleen nog maar erger wordt. Als ik eraan denk word ik al gek. En ja, dan komt iedereen weer met dezelfde opmerkingen: is goed voor je, je moet iets voor jezelf opbouwen, zal fijner zijn. Nou, ik ken mezelf wel beter en weet dat dit voor mij niet geldt en bovendien zit ik met een enorme kater wat betreft werk en weet ik niet of ik ooit nog genoeg zelfvertrouwen zal hebben om weer in deze branche aan de slag te gaan. Serieus ,als ik denk aan werken moet ik nog harder huilen omdat ik me wat dat betreft echt vernederd voel door een aantal gebeurtenissen.

Wat rot om te lezen Sad. hug

Gast
Gast

Bericht  Pineco wo 8 mei 2013 - 22:19

Charles, ik heb meegelezen, maar eerder nog geen tijd gehad om te reageren. Ik herken je verhaal, maar ik ervaar het zelf niet zo als jij. Ik heb er op de een of andere manier minder moeite mee, ik berust erin denk ik Hoe moet ik dit volhouden? - Pagina 4 561177 Hier gaat het vaak net zoals bij jou, met het voordeel dat mijn oudste al behoorlijk zelfstandig is. Maar ik heb bijvoorbeeld ook heel vaak dat ik 's avonds nog steeds niet ben aangekleed en dat ik al 5 keer een nieuwe kop thee heb ingeschonken, omdat de vorige weer koud was geworden. Het ziet er hier vaak uit alsof er een bom is ontploft met alle speelgoed, maar ik troost me altijd met de gedachte dat het er met een half uurtje opruimen na bedtijd weer toonbaar uitziet. Ik werk fulltime van huis uit, dat doe ik dus als ze slapen of als de oudste naar school is. En sinds kort heb ik hulp in de huishouding, één ochtend per week, en ik heb echt spijt dat ik dat niet eerder heb gedaan! Ik hoef alleen alles een beetje bij te houden door de week, maar ik hoef me niet meer druk te maken over wanneer ik nog moet schoonmaken, heerlijk!

Eten doen we hier wel altijd samen, de jongste eet alles via Rapley en zit dus lekker zelfstandig te knoeien, terwijl ik zelf naast haar zit te eten. Het is wel even puinruimen daarna, maar je hebt in ieder geval even rustig kunnen zitten en eten. En ik laat de box lang staan, heb ik bij de eerste ook gedaan. Het is fijn als ze even ergens kan zitten waar ik zeker weet dat ze veilig zit, bijvoorbeeld terwijl ik kook. Ik zet haar bewust iedere dag erin, zodat ze het gewend blijft. Ze vindt het dan ook geen enkel probleem en zit er makkelijk een half uur in te spelen.

Ik merk trouwens wel dat alles veel gestructureerder verloopt op de dagen dat ik afspraken buiten de deur heb. Dan móet ik gewoon voor een bepaalde tijd de kinderen klaar hebben en zelf zijn aangekleed en dat lukt dan ook altijd. Terwijl ik op dagen dat we thuis blijven, soms de hele dag geen kans zie om ze in bad te stoppen of zelf te douchen. Ik zie mijn geest al kruipen als de oudste straks 2 maanden zomervakantie heeft Hoe moet ik dit volhouden? - Pagina 4 1270000679

Ik kan me je gevoel van onmacht dus heel goed voorstellen en vind het vervelend te lezen dat het je allemaal teveel wordt. Ik hoop dan ook dat je met alle tips in dit topic wat meer rust voor jezelf kunt creëren, sterkte in ieder geval! Hoe moet ik dit volhouden? - Pagina 4 699888
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Marin wo 8 mei 2013 - 22:22

Wat ben jij toch een fijne aanwinst op het forum, Pineco hug

En Charles ik weet niet wat voor zinnige dingen ik kan zeggen, wat de rest nog niet gezegd heeft. Ik vind het met name erg rot om te lezen en ik denk dat jij jezelf wel wat meer credit mag geven dan dat je op dit moment doet.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Pineco do 9 mei 2013 - 0:52

Dank je Marin Laughing En hoewel soms wat te veel tijd hier doorbreng, ben ik naar aanleiding van mijn laatste reactie in dit topic even flink gaan opruimen en lekker gaan douchen, waardoor ik nu fris en fruitig in een redelijk opgeruimd huis zit te werken (en stiekem alweer even te forummen...) Hoe moet ik dit volhouden? - Pagina 4 281626781
Pineco
Pineco
Prater
Prater

Aantal berichten : 1232
Punten : 1252
Registratiedatum : 25-03-13

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 4 van 4 Vorige  1, 2, 3, 4

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: