Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Brood bakken!

+25
Eris
xxjojootjexx
Queen
PeperMunt
Feline
Marin
Minx
Sugarfall
Hoochie
Dennenappel
Cow
Coccinelle
PapillonRose
Paper Crown
Saga
Snirp
girli
SarahKey
Aziraphale
Reeza
Bazinga
Lonely Goatherd
minoessepoes
Roza
Blond
29 plaatsers

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Ga naar beneden

Brood bakken! - Pagina 2 Empty Re: Brood bakken!

Bericht  Snirp wo 24 apr 2013 - 22:41

Mijn ouders hebben ook een broodbakmachine smile
Heerlijk rook het daar altijd! (nu vast nog wel eens, maar kom er niet meer zo vaak Wink)

Het was dan inderdaad een kwestie van alle ingrediënten in de bak mikken, aanzetten en een paar uur later je brood eruit halen! Alleen de bak en de mengers moest je dan nog afwassen.
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Marin wo 24 apr 2013 - 22:43

Ah kijk dat scheelt wel. Handig! Wil ik ook!

Maar zo'n bol brood uit de oven lijkt me ook heerlijk, en dan zo'n kruis zetten voor het bakken, zodat het zo'n lekkere korst wordt:

Brood bakken! - Pagina 2 The+Ten+Dollar+Loaf+of+Bread
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Bericht  Blond wo 24 apr 2013 - 22:50

Hmm als ik dit zo zie ga ik ook weer brood bakken!
Een broodbakmachine vind ik ook leuk trouwens, maar geen plek voor in de keuken. Bovendien eet ik heel weinig brood, ik denk een halfje per 2 weken.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Saga wo 24 apr 2013 - 22:51

Dat is ook erg lekker, Marin!

Mijn schoonvader bakt vaak Iers karnemelksbrood, inderdaad zo'n bol met een kruis.
Helaas doet hij er geen zout in, anders zou het echt heel erg lekker brood zijn Brood bakken! - Pagina 2 3079029344
Saga
Saga
Prater
Prater

Aantal berichten : 652
Punten : 634
Registratiedatum : 27-02-13

Bericht  Marin wo 24 apr 2013 - 22:56

Oh ja van dat Italiaanse brood is ook nooit gezouten. Zo flauw is dat.

Ik ben zelf eigenlijk totaal geen brood eter, maar dat komt omdat ik dat standaard brood zo saai vind.

Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Saga wo 24 apr 2013 - 23:01

Hij voegt nergens zout aan toe, omdat hij zijn bloeddruk onder controle wil houden. Maar daardoor is alles wel een beetje smaakloos :P

Gewoon een snee brood vind ik ook niets aan nee, maar lekker verse broodjes en bolletjes vind ik heerlijk!

Soms, als ik in een luie bui ben, pak ik een mix voor witbrood en gooi daar dan een paar scheppen pesto door en zongedroogde tomaatjes en olijfjes, daar bak ik dan kleine bolletjes van. Heerlijk met een plakje kaas en tuinkers er op!
Saga
Saga
Prater
Prater

Bericht  Marin wo 24 apr 2013 - 23:04

Saga schreef:

Soms, als ik in een luie bui ben, pak ik een mix voor witbrood en gooi daar dan een paar scheppen pesto door en zongedroogde tomaatjes en olijfjes, daar bak ik dan kleine bolletjes van. Heerlijk met een plakje kaas en tuinkers er op!

Hahahaha als je dat al lui noemt! :O
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Blond wo 24 apr 2013 - 23:05

Oh dit is ook zo'n goddelijk lekker recept. Ik had ze met Pasen gemaakt, ergens moet nog een foto staan van mijn creatie.
http://www.koopmans.com/recepten/koopmans-recepten/brood/kaneelbroodjes/

Ook dus met broodmix.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin wo 24 apr 2013 - 23:06

Is zo'n broodmix wel zo handig dus? Neem aan dat daar al gist in zit?

Voelt wel beetje als 'lekker makkelijk', maar anderzijds, waarom ook eigenlijk niet?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Blond wo 24 apr 2013 - 23:07

Broodmix is zo handig. Ik hou echt wel van bakken en dergelijke, maar soms mag je het jezelf best wat makkelijker maken. En het smaakt echt niet minder lekker hoor.
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Marin wo 24 apr 2013 - 23:12

Nee da's waar! Tegenwoordig staat vaak één van ons eerder op om lekker ontbijt te maken voor de ander, maar het is dan ook een beetje onzin als je echt nog helemaal alles moet gaan wegen enzo. Maar het moet denk ik ook rijzen he? Misschien handig om de avond van te voren al te maken! Hmm.. Zo'n zin in!

En als je dan zaadjes en pitjes toe wilt voegen, doe je dat dan direct als het de oven in gaat? Verbranden ze dan niet? Of halverwege pas? Blijft het dan nog zitten?
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Saga wo 24 apr 2013 - 23:14

Marin schreef:
Saga schreef:

Als ik een pakje gebruik, vind ik mezelf al snel lui haha!
Saga
Saga
Prater
Prater

Bericht  Marin wo 24 apr 2013 - 23:17

Saga schreef:
Marin schreef:
Saga schreef:

Als ik een pakje gebruik, vind ik mezelf al snel lui haha!

Hahaha ja dat herken ik dan wel weer.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Lonely Goatherd do 25 apr 2013 - 7:40

Marin, de broodbakmachine maakt ook het deeg inderdaad, dus ik bak elke dag een nieuw brood (sinds de kleine man mee-eet gaat die ook schoon op). Ik hoef alleen de ingrediënten in het bakblik te mikken, timer aan en 's morgens als onze wekker gaat is het brood klaar.smile Als je echt alleen nog maar zelfgebakken brood eet zoals wij, ben je wel veel goedkoper uit met losse ingrediënten, maar voor af en toe lijkt een kant-en-klare mix me ook handiger.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  PapillonRose do 25 apr 2013 - 7:45

Ik bak regelmatig brood in de broodbakmachine, heerlijk. Meestal wel met kant en klaarmix Embarassed Heel makkelijk en erg lekker!
PapillonRose
PapillonRose
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5661
Punten : 6473
Registratiedatum : 17-12-10

Bericht  Marin do 25 apr 2013 - 8:04

Ah dank je voor de uitleg LG! Klinkt echt ideaal!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 25 apr 2013 - 8:24

Ik heb een broodbakmachine, echt zo handig! Ik gooi er vaak zongedroogde tomaten en olijven in schijfjes in, heeerlijk! Hangt er een beetje van af wat voor meel ik gebruik, maar ik gebruik wel vaak "kant en klare" pakken meel omdat daar al gist bij zit. Bij Eko Plaza hebben ze echt onwijs veel keus, super leuk. In Santpoort zit een molen die verkopen ook echt de lekkerste dingen om mee te bakken, zoiets heb je vast ook wel wat dichter bij jou in de buurt!

Gast
Gast

Bericht  Gast do 25 apr 2013 - 8:32

Lonely Goatherd schreef:Marin, de broodbakmachine maakt ook het deeg inderdaad, dus ik bak elke dag een nieuw brood (sinds de kleine man mee-eet gaat die ook schoon op). Ik hoef alleen de ingrediënten in het bakblik te mikken, timer aan en 's morgens als onze wekker gaat is het brood klaar.Brood bakken! - Pagina 2 561177 Als je echt alleen nog maar zelfgebakken brood eet zoals wij, ben je wel veel goedkoper uit met losse ingrediënten, maar voor af en toe lijkt een kant-en-klare mix me ook handiger.

Klinkt echt ideaal! Ben je nu veel duurder uit met het zelfgebakken brood of valt dat wel mee?

Gast
Gast

Bericht  Lonely Goatherd do 25 apr 2013 - 8:36

Hangt er vanaf waar je het mee vergelijkt. Ik bak met biologische ingrediënten en dat maakt het uiteraard wel duurder dan het goedkoopste supermarktbrood. Heb het nooit precies uitgerekend, maar volgens mij ben ik niet meer dan 1 euro per brood (waar ik 10 flinke boterhammen uit haal) en dus per dag kwijt aan ingrediënten. Elektriciteit zou ik niet weten en de aanschaf was ook aardig prijzig, maar ben nog steeds blij dat ik die 170 euro (geloof ik) heb geïnvesteerd in een echt goed apparaat aangezien ik hem elke dag gebruik.
Lonely Goatherd
Lonely Goatherd
Prater
Prater

Aantal berichten : 954
Punten : 1054
Registratiedatum : 10-07-12

Bericht  Bazinga do 25 apr 2013 - 8:42

Harrison schreef:Ik heb een broodbakmachine, echt zo handig! Ik gooi er vaak zongedroogde tomaten en olijven in schijfjes in, heeerlijk! Hangt er een beetje van af wat voor meel ik gebruik, maar ik gebruik wel vaak "kant en klare" pakken meel omdat daar al gist bij zit. Bij Eko Plaza hebben ze echt onwijs veel keus, super leuk. In Santpoort zit een molen die verkopen ook echt de lekkerste dingen om mee te bakken, zoiets heb je vast ook wel wat dichter bij jou in de buurt!

Oooh ik hou van die molen!! Daar haal ik altijd cakemix en shizzle en als je dan cake bakt, heb je echt idioot hoge cake en zoo lekker!
Bazinga
Bazinga
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4198
Punten : 4632
Registratiedatum : 15-02-12

Bericht  Marin do 25 apr 2013 - 8:52

Harri, heb je de naam van die molen voor me? We zijn daar zaterdag in de buurt! Lijkt me leuk!

Edit: Google has found it Very Happy Leuk!
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Coccinelle do 25 apr 2013 - 9:38

Ik bak brood in de broodbakmachine. Meel koop ik bij de molen, mix met oergranen en spelt. Hier moet dan nog wat gist bij en een klontje boter. Ik gooi er zelf nog zaden en/of noten door. Zuurdesem maak ik ook weleens, die bak ik dan ook af in de broodbakmachine. Het lukt me alleen nooit om, nadat ik een starter heb gemaakt om een brood te bakken, een nieuwe hoeveelheid desem te maken van wat er overgebleven is..

Die knoflookbroodjes zien er lekker uit! Die ga ik morgen ook eens proberen te maken, heb alles wat je ervoor nodig hebt al in huis. smile

Coccinelle
Prater
Prater

Aantal berichten : 1391
Punten : 1576

Bericht  Snirp do 25 apr 2013 - 18:20

Marin, had je de naam al gekregen?
De molen heet De Z.andhaas smile
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Bericht  girli do 25 apr 2013 - 20:52

Marin schreef:
SarahKey schreef:
girli schreef:
SarahKey schreef:Ja dat kan ook, al zou ik er dan twee of 3 tegelijk bakken om zo de kosten van de oven te verdelen. Of een cake/koekjes ervoor of erna bakken.
Die snap ik even niet.
Ik zou niet voor 1 brood de oven aan zetten, zo bedoel ik dat. Maar dat komt meer omdat ik extreem aan het bezuinigen ben en dit soort dingen dus zou combineren.
Oh ja dat is wel een extreme bezuinigingstip inderdaad. Zo had ik nog nooit naar bakken gekeken Brood bakken! - Pagina 2 253468018

Maar wij hebben maar een relatief kleine combi-oven dus meer gaat niet passen denk ik.
Ik ook niet! Maar er zit natuurlijk wel wat in. Ik bak bijv. ook wel eens croissants en dat duurt 4 minuten, maar daar moet je wel 10 minuten voor voorverwarmen.
girli
girli
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4192
Punten : 4619
Registratiedatum : 13-01-11

Bericht  Gast vr 26 apr 2013 - 4:50

Lonely Goatherd schreef:Hangt er vanaf waar je het mee vergelijkt. Ik bak met biologische ingrediënten en dat maakt het uiteraard wel duurder dan het goedkoopste supermarktbrood. Heb het nooit precies uitgerekend, maar volgens mij ben ik niet meer dan 1 euro per brood (waar ik 10 flinke boterhammen uit haal) en dus per dag kwijt aan ingrediënten. Elektriciteit zou ik niet weten en de aanschaf was ook aardig prijzig, maar ben nog steeds blij dat ik die 170 euro (geloof ik) heb geïnvesteerd in een echt goed apparaat aangezien ik hem elke dag gebruik.

Ja, dat is inderdaad ook weer zo. Ik koop nu meestal de duurdere broden, die goedkope vind ik echt niet lekker. Ga het toch eens overwegen!

Gast
Gast

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 2 van 5 Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: