Dan toch hem vragen?
+28
Printje
Marin
Pompoen
Parisienne
Antibes
Lejow
CCC
mzcharlotte
Urban Naked
Sterrin_
Sea of Trees
luisa
Sam
Aziraphale
girli
Exogenesis
Arwyn
Ella
Niekske
Lady4
TukTuk
Floor
Filoria
Sanne
Nyx
Twellie
Minx
silly-one
32 plaatsers
Pagina 4 van 4
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Re: Dan toch hem vragen?
Nee hoor. Als je religieus bent, hangen er simpelweg allerlei betekenissen aan die je als niet-religieuze niet hebt. Dus feitelijk gezien is het gewoon anders.KimRosenberg85 schreef:Niet mee eens. Hiermee zeg je eigenlijk dat een religieus huwelijk groter en belangrijker is dan een 'normaal huwelijk'. Ik vind dat nogal wat...Rood schreef:Maar als je dat allemaal niet hebt, is het minder groot. Dan houd je inderdaad alleen de symbolische waarde over.
Gast- Gast
Ja en als niet-gelovige heb je misschien weer andere overtuigingen over de liefde en je huwelijk, die even zo zwaar kunnen wegen als religieuze motieven.
Gast- Gast
Ik vind dat altijd zo naar hè... mensen met een religie die ervan uitgaan dat alleen hún denkbeelden belangrijk zijn. Alsof je als niet-gelovige geen denkbeelden/filosofieën/levensovertuigingen kunt hebben, die nét zo belangrijk voor je zijn als de verhalen waarin een gelovige gelooft.
Mijn nichtje bijvoorbeeld is zwaar gelovig, die was bij ons huwelijk aanwezig, maar zei later dat het eigenlijk geen écht huwelijk was, omdat we de zege van God niet hebben gevraagd in de kerk. Ze noemde het 'een bruiloft voor de show, zonder inhoudelijke betekenis'. Nou, dan mag je van mij lekker opzouten.
Mijn nichtje bijvoorbeeld is zwaar gelovig, die was bij ons huwelijk aanwezig, maar zei later dat het eigenlijk geen écht huwelijk was, omdat we de zege van God niet hebben gevraagd in de kerk. Ze noemde het 'een bruiloft voor de show, zonder inhoudelijke betekenis'. Nou, dan mag je van mij lekker opzouten.
Gast- Gast
KimRosenberg85 schreef:Ik vind dat altijd zo naar hè... mensen met een religie die ervan uitgaan dat alleen hún denkbeelden belangrijk zijn. Alsof je als niet-gelovige geen denkbeelden/filosofieën/levensovertuigingen kunt hebben, die nét zo belangrijk voor je zijn als de verhalen waarin een gelovige gelooft.
Gelukkig generaliseer je niet......
rood is juist een heel open persoon is die beide kanten kan zien en daar haar mening op vormt. Ik weet zeker dat zij nooit zal zeggen dat haar huwelijk meer waard is als dat van een ander.
Minx- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 8623
Punten : 9434
Registratiedatum : 18-11-10
Marsy28 schreef:Ik wil ook graag gevraagd worden, al moet ik er nog 10 jaar op wachten totdat hij zover is. Hoewel ik nog me nog erger aan je manier van schrijven (vind echt alsof je jezelf op een voetstuk zet en de manier van zinsopbouw laat alleen maar zien hoe intelligent wilt overkomen, terwijl ik juist het tegenovergestelde vind, plus dat ik vind dat jij wel vaker 'ik vind' mag zeggen, in plaats van iets neerzetten als een voldongen feit, zó intelligent ben je nou ook weer niet hoor),
Oh my, wat is in vredesnaam hier de toevoeging van
Lejow; ik zou hem niet vragen. Niet omdat ik een type ben die per sé gevraagd wil worden, maar omdat ik, op het moment dat ik voor een huwelijk kies, zou willen dat we dat allebei overtuigd willen. En niet dat hij "Ja" zegt omdat jij het nu graag wil. Wat dat betreft dus eens met KimRosenberg.
Blond- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10
Misschien had ik het wat tactischer moeten zeggen, maar ik vond dat dit topic wel voor zich sprak. Mijn conclusie is alleen maar een samenvatting van wat hier besproken wordt. Ik zeg helemaal niet dat het minder waard is, juist niet. Zou ook nooit zeggen dat een seculier huwelijk slechts een show is; dat is namelijk niet waar. Maar alles overziend, impliceert een religieus huwelijk (althans, in de beleving van de gelovigen) méér dan een niet-religieus huwelijk. Of zie ik nou iets over het hoofd?
Gast- Gast
Het impliceert meer, kun je uitleggen wat dat dan is? Want ik hoor altijd over de zege van God, maar persoonlijk denk ik niet dat God gevoelig is voor kerkgebouwen, priesters en knielende mensen. Voor mij omvat God zoveel meer dan alleen het protestantse geloof, óf het Katholieke geloof, óf de Islam, voor mij is God juist een eenheid wat al die dingen met elkaar verbind. Het was dus ook niet nodig om religieus te trouwen, God was er toch wel bij.Rood schreef:Misschien had ik het wat tactischer moeten zeggen, maar ik vond dat dit topic wel voor zich sprak. Mijn conclusie is alleen maar een samenvatting van wat hier besproken wordt. Ik zeg helemaal niet dat het minder waard is, juist niet. Zou ook nooit zeggen dat een seculier huwelijk slechts een show is; dat is namelijk niet waar. Maar alles overziend, impliceert een religieus huwelijk (althans, in de beleving van de gelovigen) méér dan een niet-religieus huwelijk. Of zie ik nou iets over het hoofd?
Gast- Gast
Ik denk dat je de tekst die je tussen haakjes hebt gezet juist niet tussen haakjes moet zetten, want dat lijkt me de kern. Voor mij impliceert een religieus huwelijk inderdaad niet méér. Als ik 50 koprollen op mijn huwelijk wil doen omdat ik dat poepie belangrijk vind, betekent dat ook niet perse net zoveel voor iemand die niets om koprollen geeft.Rood schreef:Misschien had ik het wat tactischer moeten zeggen, maar ik vond dat dit topic wel voor zich sprak. Mijn conclusie is alleen maar een samenvatting van wat hier besproken wordt. Ik zeg helemaal niet dat het minder waard is, juist niet. Zou ook nooit zeggen dat een seculier huwelijk slechts een show is; dat is namelijk niet waar. Maar alles overziend, impliceert een religieus huwelijk (althans, in de beleving van de gelovigen) méér dan een niet-religieus huwelijk. Of zie ik nou iets over het hoofd?
Valt dus weinig algemeens over te zeggen.
Urban Naked- Prater
- Aantal berichten : 1101
Punten : 1125
Registratiedatum : 29-02-12
Kunnen we niet gewoon concluderen dat de waarde van een aanzoek en/of de waarde van trouwen dan wel groots en romantisch, danwel klein en vanwege de administratieve rompslomp voor iedereen anders is?
Iedereen zijn eigen bruiloft en iedereen zijn eigen wensen.
Ik snap je wel Lejow, ik wil ook gevraagd worden. Zonder politiek verantwoorde redenen en argumenten. Ik wil dat gewoon. So be it.
En ik ben alles behalve een prinses.
Lejow vraagt toch of ze dan zelf zal vragen? Nu gaan we ineens een discussie voeren over de religieuze waarde. Het lijkt me nogal wiedes dat iemand met een religie daar een religieuze waarde aan hangt en iemand zonder religie niet. Daar hoeft toch geen discussie over gevoerd te worden?
Kim; ik weet niet of je ook praat en redeneert zoals je typt maar het komt echt nogal ongenuanceerd, onaardig en nogal arrogant over. En ik vraag me af of je je verdiept in de formummers waarop je reageert. Als er iemand onder ons in staat is situaties van meerdere kanten te bekijken en open staat voor anderen en hun meningen is het Rood wel.
En nu ga ik popcorn eten. Doei!
Iedereen zijn eigen bruiloft en iedereen zijn eigen wensen.
Ik snap je wel Lejow, ik wil ook gevraagd worden. Zonder politiek verantwoorde redenen en argumenten. Ik wil dat gewoon. So be it.
En ik ben alles behalve een prinses.
Lejow vraagt toch of ze dan zelf zal vragen? Nu gaan we ineens een discussie voeren over de religieuze waarde. Het lijkt me nogal wiedes dat iemand met een religie daar een religieuze waarde aan hangt en iemand zonder religie niet. Daar hoeft toch geen discussie over gevoerd te worden?
Kim; ik weet niet of je ook praat en redeneert zoals je typt maar het komt echt nogal ongenuanceerd, onaardig en nogal arrogant over. En ik vraag me af of je je verdiept in de formummers waarop je reageert. Als er iemand onder ons in staat is situaties van meerdere kanten te bekijken en open staat voor anderen en hun meningen is het Rood wel.
En nu ga ik popcorn eten. Doei!
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Haha, bedankt voor je reactie Happi, geniet van je popcorn
Heb hem ondertussen nog niet gevraagd..
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Hahaha ik dacht update?!??! Misschien had je nóg een cake gebakken
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Lejow schreef:Haha, bedankt voor je reactie Happi, geniet van je popcorn
Was heerlijk! Tnx!
Happinaz- Kletskop
- Aantal berichten : 1776
Punten : 1892
Marin schreef:Hahaha ik dacht update?!??! Misschien had je nóg een cake gebakken
Haha dat dacht ik ook al.
Printje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 14725
Punten : 16058
Whahaha nee sorry!
God.. en nog een cake .. heb echt spierpijn overal van die taarten haha!
Heb ergens nog de stille inie innieeeehieenieeee mini hoop dat er iets gaat gebeuren als we op vakantie zijn. Maar vrees het ergste
God.. en nog een cake .. heb echt spierpijn overal van die taarten haha!
Heb ergens nog de stille inie innieeeehieenieeee mini hoop dat er iets gaat gebeuren als we op vakantie zijn. Maar vrees het ergste
Lejow- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 26304
Punten : 28659
Pagina 4 van 4 • 1, 2, 3, 4
Soortgelijke onderwerpen
» kdv vragen, wie werkt daar en mag ik wat vragen stellen?
» Kan ik dit nu vragen?
» Vragen bij abortus
» Vrijgezellenfeest vragen
» CV-vragen
» Kan ik dit nu vragen?
» Vragen bij abortus
» Vrijgezellenfeest vragen
» CV-vragen
Pagina 4 van 4
Permissies van dit forum: