Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Kan ik dit nu vragen?

5 plaatsers

Ga naar beneden

Kan ik dit nu vragen? Empty Kan ik dit nu vragen?

Bericht  Elliot do 27 jun 2013 - 19:57

Per 1 augustus begin ik bij mijn nieuwe werk. Ik heb in september en oktober twee vakanties gepland (nog niet geboekt). Eén weekje naar Center Parcs en één weekje naar Griekenland. Ik heb via mail al gepeild bij mijn leidinggevende of ik deze weken vrij kon nemen en toen kreeg ik als antwoord dat dat even overlegd moet worden met de teamleider. Volgende week donderdag ga ik alvast een dagje op cursus, dus mijn leidinggevende vroeg of het tot dan kon wachten of dat ik liever had dat ze het meteen even navroeg. Ik heb toen teruggemaild dat het nog wel even kon wachten tot volgende week donderdag.

Nu zie ik echter dat het hotel in Griekenland waar wij graag heen willen ontzettend snel volstroomt, er zijn nog maar een paar kamers beschikbaar. Het liefste wil ik dus zo snel mogelijk boeken.

Ik moet toch vandaag contact opnemen met mijn leidinggevende over mijn verklaring omtrent gedrag, denken jullie dat ik haar dan nu alsnog kan vragen of ze even navraag doet bij de teamleider over die vakantie, of is dat heel asociaal om te vragen?
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit nu vragen? Empty Re: Kan ik dit nu vragen?

Bericht  Marin do 27 jun 2013 - 20:15

Lastig. Ik zou zeggen dat je dat maar gewoon moet doen, omdat ze het zelf al had gevraagd of het kon wachten of liever nu. Dat wachten heeft dus wel de voorkeur duidelijk, maar nu kan het eigenlijk niet echt goed meer wachten. Ik zou het niet heel netjes vinden denk ik, maar ook geen groot probleem. Ik denk alleen dat je moet realiseren dat je ook nu waarschijnlijk niet direct antwoord krijgt. Zij moet het namelijk nog bij iemand anders navragen, het is niet dat ze direct antwoord geeft als je het haar nu vraagt. Bovendien is het bijna weekend, dus je hebt kans dat je ook als je het nu vraagt, pas na het weekend antwoord krijgt.
Marin
Marin
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit nu vragen? Empty Re: Kan ik dit nu vragen?

Bericht  Gast do 27 jun 2013 - 20:22

Ik zou het denk ik toch even afwachten. Ik snap wel dat je het graag wilt weten maar ik zou ook weer geen slechte indruk willen maken. 

Kun je dat hotel niet vast boeken eigenlijk! Want hotels kun je vaak weer annuleren toch? Dat je alleen je vlucht later pas boekt.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit nu vragen? Empty Re: Kan ik dit nu vragen?

Bericht  Elliot do 27 jun 2013 - 20:47

Oh Harri, da's nog wel een idee, dat zal ik eens nagaan op de website.

Marin, het is inderdaad wel waarschijnlijk dat het pas na het weekend wordt voordat ik antwoord heb. Mehh.. Nouja er is anders vast ook nog wel een ander hotel dat onze goedkeuring kan verdragen Wink
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit nu vragen? Empty Re: Kan ik dit nu vragen?

Bericht  SoGood do 27 jun 2013 - 20:56

Ik zou dat inderdaad ook gewoon even checken bij het hotel. Misschien zijn er wel mogelijkheden?

Ik zit zelf ook met zo'n dingetje. Ik ben hard aan het solliciteren en om de moed erin te houden ga ik er vanuit dat ik op zeer korte termijn een nieuwe baan heb. laughcry Alleen in september heeft mijn vriend nu vrij genomen en ik ook bij mijn huidige werkgever. We willen ook al een vakantie gaan boeken maar hoe zit dat dan bij mijn eventuele nieuwe werkgever.. Stel ik word aangenomen? Ik heb daar geen vakantiedagen opgebouwd o.i.d. Weet iemand hoe dat zit?
SoGood
SoGood
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5308
Punten : 5815
Registratiedatum : 30-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit nu vragen? Empty Re: Kan ik dit nu vragen?

Bericht  Gast do 27 jun 2013 - 20:59

Vakantiedagen krijg je toch over het restdeel van het jaar? Stel, je krijgt over een heel jaar 20 vakantiedagen, dan krijg je over de laatste 3 maanden van het jaar er nog maar 5, dat hoef je dan niet op te bouwen, die heb je gewoon. Sommige bedrijven stellen wel als eis dat je de eerste zoveel maanden geen vrij mag nemen, dat wel.

Mijn vriend en ik boeken gewoon onze vakantie, trouwens. Is toch pas in november.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit nu vragen? Empty Re: Kan ik dit nu vragen?

Bericht  TukTuk do 27 jun 2013 - 21:03

Ik zou het niet vragen. Ik denk dat het voor een werkgever al niet heel prettig is als een nieuwe werknemer in de maand nadat ze begonnen is, al 2x op vakantie wilt. Ik zou dus ook niet durven door pushen. Er zijn toch genoeg andere hotels eventueel waar je heen zou kunnen?
TukTuk
TukTuk
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7406
Punten : 8046
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit nu vragen? Empty Re: Kan ik dit nu vragen?

Bericht  Elliot do 27 jun 2013 - 21:08

Nja TukTuk, het is niet echt doorpushen hoor. Ze hadden me tijdens mijn sollicitatiegesprek al gevraagd of ik vakantieplannen had en toen heb ik gezegd dat het afhankelijk is van wanneer mijn vriend vrij kon krijgen. Dus ze wisten wel dat ik in september/oktober nog weg wilde en dat was geen probleem. Alleen de precieze datum moet ik natuurlijk wel vastleggen. smile
Elliot
Elliot
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4451
Punten : 4945
Registratiedatum : 19-07-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit nu vragen? Empty Re: Kan ik dit nu vragen?

Bericht  Sanne do 27 jun 2013 - 21:09

Ik zou het gewoon vragen. Je hebt recht op vakantie en dat weet de werkgever ook wel, zeker de werkgever waar jij werkt. Dat is niet een klein bedrijf waar het opnemen van vakantie lastig is ofzo. Het is niet zo dat je op je eerste werkdag al op vakantie gaat, je vraagt alleen maar vrij in een bepaalde periode. De meeste werkgevers begrijpen prima dat hun nieuwe werknemer al plannen had staan voordat hij in dienst trad, dus gewoon doen.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Kan ik dit nu vragen? Empty Re: Kan ik dit nu vragen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum