Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Vrijgezellenfeest vragen

+5
Caro
Angela_1986
Ella
Melis_je
Fearie
9 plaatsers

Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest vragen Empty Vrijgezellenfeest vragen

Bericht  Fearie vr 25 mei 2012 - 7:49

Ik heb gisteren een van mijn vriendinnen als getuige gevraagd, zij organiseert ook mijn vrijgezellenfeest. Nu heb ik even wat vragen, de vriendin behoort namelijk tot een groepje vriendinnen die ik al 8 jaar ken. Ook heb ik nog een aantal dames die ik ken van de vriendengroep van mijn vriend (ondertussen onze gezamenlijke vrienden).

Ik woon niet in dezelfde stad als mijn vriendinnen, degene die het organiseert 100 km verderop. Is het dan handig om een vriendin uit de andere groep om ook te helpen te organiseren? Zodat het een beetje aansluiting heeft met elkaar? Ze zien elkaar namelijk alleen met verjaardagen en zijn totaal verschillend (een aantal dames in onze gezamenlijke vriendengroep 'zeuren' nogal snel als het ze niet aanstaat en ik zou het vervelend vinden als ik dat na of voor mijn feest allemaal al te horen krijg).

In hoeverre kan ik mijn wensen doorgeven?
Wie nodig je uit? (Alleen vriendinnen die overdag komen of ook die 's avonds komen)
Beslist 1/2 personen wat er gepland gaat worden of mag de hele groep meestemmen?

Voor de controlfreak in mij is het erg moeilijk om dit allemaal uit handen te geven haha

Fearie
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3708
Punten : 4239
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Vrijgezellenfeest vragen Empty Re: Vrijgezellenfeest vragen

Bericht  Melis_je vr 25 mei 2012 - 7:53

Heeft je getuige behoefte aan een mede-organisator? Ik denk dat het handig is als ze iig een mailtje sturen met de vraag wat het budget is en of er ziekte ed zijn waar rekening mee gehouden moet worden. Iedereen mee laten beslissen lijkt me onhaalbaar.
Melis_je
Melis_je
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1942
Punten : 2162
Registratiedatum : 22-03-11

Bericht  Ella vr 25 mei 2012 - 8:01

Melis_je schreef:Heeft je getuige behoefte aan een mede-organisator? Ik denk dat het handig is als ze iig een mailtje sturen met de vraag wat het budget is en of er ziekte ed zijn waar rekening mee gehouden moet worden. Iedereen mee laten beslissen lijkt me onhaalbaar.

Eens

Ze kan zelf een idee verzinnen voor de dag en dan vragen wat de rest ervan vind.
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Fearie vr 25 mei 2012 - 8:08

Ik heb zelf een keer meegemaakt dat iedereen inspraak had en de andere keer dat 2 mensen het bepaalden. Ik vond die keer dat iedereen inspraak had echt verschrikkelijk, was niet echt georganiseerd.

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Angela_1986 vr 25 mei 2012 - 8:11

Met twee andere heb ik eens een vrijgezellenfeest georganiseerd. Die twee zouden het eerst samen regelen maar kwamen er niet helemaal uit en dus ben ik als derde gevraagd omdat ik ook ceremoniemeester was en wist van de bruid wat ze wel en niet wilde op haar vrijgezellenfeest.

De bruid had die twee een lijstje gegeven met namen + mailadressen van degene die ze op haar vrijgezellenfeest wilde. Dat was wel erg prettig want anders wordt het lastig, zeker omdat er vanuit diverse 'hoeken' meiden gevraagd werden en wij ook niet iedereen goed kende. Ik zou het niet fijn vinden als zo'n lijstje er niet was geweest, het lijkt me heel lastig om te bepalen voor 'n ander wie er op diegene haar vrijgezellenfeest komt.

Wij hebben niet de hele groep betrokken bij het opzetten van het feest, ik denk dat je dat niet moet willen. Want of je nou met 5 of met 12 mensen bent; ieder heeft haar eigen mening! De bruid is voor mij het middelpunt van de dag en mijn inziens doe je dingen die zij graag wil doen/leuk vindt om te doen. Dat is bij ons goed gelukt *al zeg ik het zelf Wink * en zowel voor- als achteraf heb ik van niemand gehoord dat ze het programma niet leuk vonden. Natuurlijk waren er meiden die zelf liever wat anders hadden gedaan maar ze vonden dit allemaal bij de bruid passen en hebben allemaal gezellig mee gedaan! Eentje heeft tijdens de dag wat commentaar gegeven omdat ze door de regen moest en haar make-up en haar daar niet tegen konden... laughcry

Ik denk dat jij je wensen best kenbaar mag maken, het is tenslotte jouw dag! :cheering:
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Fearie vr 25 mei 2012 - 8:29

Ik heb al wel afgesproken dat ik een lijstje aanlever met gegevens van de dames die ik mee wilt hebben. Maar wanneer nodig je wel of niet iemand uit voor je vrijgezellenfeest? Ik heb 2 groepen en daarbij ook nog wat dames waar ik leuk contact mee heb, die komen alleen op het avond gedeelte en niet overdag. Nodig je ze dan uit of niet?

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Angela_1986 vr 25 mei 2012 - 8:52

Fearie schreef:Ik heb al wel afgesproken dat ik een lijstje aanlever met gegevens van de dames die ik mee wilt hebben. Maar wanneer nodig je wel of niet iemand uit voor je vrijgezellenfeest? Ik heb 2 groepen en daarbij ook nog wat dames waar ik leuk contact mee heb, die komen alleen op het avond gedeelte en niet overdag. Nodig je ze dan uit of niet?

Dat lijkt me inderdaad heel lastig om te beslissen!

Van de dames die mee waren op het vrijgezellenfeest was denk ik de helft daggast en de helft kwam alleen 's avonds.
Angela_1986
Angela_1986
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7754
Punten : 7884
Registratiedatum : 05-12-10

Bericht  Gast vr 25 mei 2012 - 8:55

Ik denk dat je niet moet kijken naar welk dagdeel ze op de bruiloft komen. Laat je gevoel spreken. Vind je het gezellig als ze erbij zijn of voel je je toch niet helemaal prettig als je bepaalde mensen uitnodigt.

De meiden die ik op het lijstje heb gezet komen de hele dag of op het feest. Ik zou niemand uitnodigen die helemaal niet op je bruiloft mag komen, dat staat een beetje raar.

Gast
Gast

Bericht  Ella vr 25 mei 2012 - 9:39

Ik denk dat je ook niet naar het dagdeel moet kijken met wie je uitnodig. Wij hadden het de meeste van het vrijgezellenfeest alleen maar s avonds. Wij hadden overdag alleen naaste fam en de ceremoniemeesters
Ella
Ella
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6568
Punten : 6768

Bericht  Gast vr 25 mei 2012 - 10:19

Ik vind dat niet onhaalbaar. Ik heb zelf twee vrijgezellenfeesten georganiseerd en beide keren heb ik iedereen gesproken, gevraagd naar ideeen en budget. Op die manier heb ik met iedereen rekening kunnen houden. Op eentje kwam uiteindelijk iemand toch niet omdat ze het te duur vond. Dat vond ik jammer want ik had me aan haar budget gehouden. Later zei ze dat ze ook niet kon. Terwijl ik toch echt de datum ook met iedereen had doorgenomen en ze toen wel aangaf te kunnen. Mijn vriendin was ook wel teleurgesteld in haar. Ze wist dat ik er alles aan had gedaan in ieder geval. Verder waren het leuke dagen voor de aanstaande bruid in ieder geval.

Wat je zou kunnen doen is wat je hier schrijft kunnen overleggen met je vriendin. Laat de keuze aan haar over maar 'waarschuw' haar alvast hoe jij het ziet/ waar je bang voor bent.

Gast
Gast

Bericht  Caro wo 30 mei 2012 - 20:24

Ik heb net een vrijgezellenfeest georganiseerd voor mijn beste vriendin. Samen met nog twee goede vriendinnen en ook wij woonden wel even uit elkaar. We zijn 2x samen gekomen... 1x om een ruwe planning op te zetten en hebben toen taken verdeeld en nog een keer om details door te spreken. Op zich prima geregeld.
Wij hadden wel een lijst van de bruid gekregen.. hierop stonden zowel namen van mensen die overdag erbij waren maar ook mensen die alleen 's avonds kwamen. Ze heeft haar keuze gebaseerd op meiden die gewoon iets voor haar betekenden in haar leven en verder zich niet laten leiden door wie wanneer kwam.

Wij hebben van te voren iedereen gevraagd om een budget door te geven. OP basis hiervan zijn we van een gemiddelde uitgegaan. Daarnaast hebben we mensen de keuze gegeven om door te geven of ze wel of niet zouden willen blijven overnachten en twee voorkeursdata. Uiteindelijk zijn we voor de datum gegaan met de meeste aanmeldingen (en gelukkig, ook hierin de grootste groep 'belangrijkste' mensen). Daarna hebben we een programma doorgemaild nadat we dat hebben opgesteld en gelukkig kwam geen commentaar. Wat met een groep van 16 mensen makkelijk had gekund natuurlijk!!

Ik vind de grootte van de groep ook verschil maken of je iedereen van te voren spreekt of niet. Wij hadden met 20 mensen te maken, dat is bijna niet te doen om iedereen persoonlijk zijn wensen door te laten geven.
Caro
Caro
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3569
Punten : 3801

Bericht  Shisha wo 30 mei 2012 - 20:37

Bij mij hebben mijn 2 bruidsmeisjes het vrijgezellenfeest geregeld. Maar we waren ook maar met een erg klein groepje dus dan is het niet zo lastig.
Ik had 6 mensen op mijn lijstje staan. 3 daarvan hebben op het laaste moment afgezegt (zo leer je ook wie je vrienden zijn, 1 daarvan had wel een goede rede) en 1 vriendin was toen zwanger dus die hield het niet de hele dag vol dus die is er alleen de middag bij geweest. Uiteindelijk bleven we dus maar met 3 personen over.
Ik vind gewoon dat je mensen moet uitnodigen waarvan je graag wil dat ze komen, of de nu voor de hele dag zijn uitgenodigd of alleen voor de avond.
Shisha
Shisha
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 5526
Punten : 5710
Registratiedatum : 26-11-10

Bericht  Niekske wo 30 mei 2012 - 20:51

Ik heb al vaker een vrijgezellenfeest mee georganiseerd en ik ben er nu eentje aan het organiseren voor een vriendin van me, waar ik ceremoniemeester ben. Wij hebben een groepje van 9 meiden en we houden het budget dus voor ieder van ons hetzelfde. De bruid heeft elke keer een lijstje aangeleverd met dames van buiten onze groep die ze graag mee wilde hebben. Was altijd een mix van daggasten en avondgasten. Vervolgens via datumprikker.nl een datum geprikt waarop de meeste beschikbaar waren en we hebben altijd wel gevraagd of die andere meiden akkoord gingen met ons budget, aangezien het best veel geld is (120 euro voor een dag). We hebben altijd iedereen naar ideetjes enzo gevraagd, maar meestal waren er 2/3 meiden die de echte organisatie op zich namen. Rekening houdende met ideetjes en wensen van anderen, maar ook met dingen die de bruid echt abslouut niet wil doen. Tot nu toe alleen geslaagde feestjes gehad eigenlijk smile
Niekske
Niekske
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2053
Punten : 2605

Bericht  Fearie za 2 jun 2012 - 1:10

Kijken naar al jullie reacties denk ik dat ik mijn vriendin het gewoon laat organiseren en haar een contactpersoon geef binnen de damesgroep hier. Dan laat ik ze overleggen, maar geef ik wel mijn 'angsten' aan de organiserende vriendin door.
Ben benieuwd hoe het zal gaan.

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Steep za 9 jun 2012 - 19:54

Mijn 2 getuigen hebben ook mijn vrijgezellenfeest georganiseerd. In eerste instantie hadden zij alles bedacht en dat voorgelegt aan mijn vriendinnen en (schoon)zussen. Schijnbaar is dat niet helemaal goed gegaan want 1 van mijn getuigen belden op dat ze allebei mijn feest niet meer wilden organiseren want er was zoveel gezeik! Ik was heel boos op de desbetreffende personen en heb er een flinke boze mail uit gestuurd, dat als dit de manier was waarop er met mijn getuigen om werd gegaan ik diep terleurgesteld was en het ook flink respectloos was naar mij toe. Uiteindelijk zijn er excuses uitgewisseld maar konden de 2 partijen het niet eens worden en heb ik 2 vrijgezellenfeesten gehad. Maar ik heb hier echt een hele nare nasmaak aan over gehouden en ik ben echt teleurgesteld dat het zo moest lopen.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Fearie za 9 jun 2012 - 20:24

Jeetje, Steep dat is echt naar en vervelend dat het zo moest lopen. Stiekem ben ik daar ook een beetje bang voor en ik hoop dat dus te voorkomen, maar heb geen idee of dat gaat lukken.

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Steep za 9 jun 2012 - 20:52

Ik had dit ook nooit verwacht hoor, maar uiteindelijk was het gewoon een ordinaire bitchfight aan het worden. Het was zelfs zo erg dat mijn zus niet meer met mijn getuigen wilde praten op mijn bruiloft. En ik weet gewoon dat mijn getuigen de volle laag hebben gekregen want ik heb de mailwisseling gelezen. Maar ik vind het gewoon zooooo jammer en dit beinvloed mijn relatie met mijn zus wel, terwijl ik er niet eens wat aan kan doen dat zij zo onredelijk is geweest (echt op het bizarre af, dat ik wat mijn getuigen hadden georganiseerd NOOOOOOIT leuk zou vinden, nou het was geweldig, als ik het voor mezelf had mogen organiseren had ik het exact hetzelfde gedaan..).

Maar ik snap wel dat je er angstig voor bent, zelf weet ik dat ik eigenlijk geen vrijgezellenfeest zou willen organiseren puur vanwege dit vervelende voorval.
Steep
Steep
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2857
Punten : 3013
Registratiedatum : 15-12-10

Bericht  Fearie zo 10 jun 2012 - 6:45

Kan me voorstellen dat je er flink van baalt en dan zeker van je zus.

Ik heb me voorgenomen om maar gewoon mijn angst richting mijn getuige en organiserende vriendin te uiten zodat ze er rekening kan houden.
Heb zelf ook al met de gedachte van 2 feesten gespeeld maar dat vind ik aan de andere kant van de zotte, ze moeten zich maar gewoon aanpassen. En als het echt niet gaat, dan ga ik met de organiserende vriendin(nen) nog wel een avondje stappen smile

Fearie
Ratel
Ratel

Bericht  Joli86 vr 15 jun 2012 - 12:06

Vervelend als er door zoiets ruzie komt omdat een paar meiden het niet eens kunnen worden..

Mijn vriend en ik gaan ook trouwen over ong 4 maanden. Nu heeft mijn schoonzus gevraagd of ik ook een lijstje wilde maken incl mailadres met dames die ik graag mee zou willen hebben. Maar ik kom echt aan 21 personen, echt veel. Maar nu heb ik wat losse vriendinnen, (schoon)zussen en meiden uit de vriendengroep erop gezet..
Vind het wel heel veel, maar kan eigenlijk niet schrappen...
Hoop dat schoonzus eruit gaat komen zo... Heeft iemand ooit hetzelfde aantal gehad?
Joli86
Joli86
Prater
Prater

Aantal berichten : 1384
Punten : 1463
Registratiedatum : 06-12-10

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud