Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

CV-vragen

Ga naar beneden

CV-vragen Empty CV-vragen

Bericht  Sanne wo 7 aug 2013 - 8:17

Ik heb de laatste tijd een paar keer gezien dat mensen hun gemiddelde cijfer op hun cv zetten.
Is dat gebruikelijk? Het gaat dan om een universitaire studie.

En is het nodig om bijbanen te vermelden? Ik heb het dan over bijbanen in de horeca van 'vroeger'. Op zich niet meer relevant voor nu, maar het geeft wel aan dat ik vanaf jongs af aan heb gewerkt en van aanpakken weet. Het gaat alleen niet passen om de bijbanen onder werkervaring te zetten, dus ik wilde het onder een kopje 'overig' plaatsen. Kan dat?

Bijvoorbeeld:

Overig
Medewerkster bediening (naam bedrijf) van 2004-2005, medewerkster .... van 2006-2007.

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

CV-vragen Empty Re: CV-vragen

Bericht  Gast wo 7 aug 2013 - 8:26

Nu het steeds moeilijker wordt om er tussenuit te springen denk ik wel dat je extra dingen op je CV kunt zetten. Als je goede cijfers hebt vind ik dat je dat er op kunt zetten. Als je een 6,5 gemiddeld hebt denk ik dat het alleen maar in je nadeel werkt als je het erop zet. Ik heb mijn gemiddelde cijfer wel op mijn CV en ook nog wat andere dingen, bijvoorbeeld dat mijn scriptie genomineerd was voor beste scriptie.
Je bijbanen zou ik niet bij overig zetten, dan is het net alsof je er niet voor betaald hebt gekregen. Ik zou onder werkervaring iets zetten als:
2004 - 2007  Verschillende bijbaantjes naast mijn studie: medewerkster bediening, functie 2, functie 3

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

CV-vragen Empty Re: CV-vragen

Bericht  Sanne wo 7 aug 2013 - 8:28

Dat is ook een goede, Jente. Dat ga ik doen.

Tja, cijfer is wel goed, maar doe je dan afgerond of met één cijfer achter de komma? Afgerond lijkt het alsof ik cum laude ben afgestudeerd en niet afgerond is duidelijk dat het me net niet gelukt is haha...

Sanne
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3628
Punten : 3755
Registratiedatum : 19-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

CV-vragen Empty Re: CV-vragen

Bericht  Gast wo 7 aug 2013 - 8:36

Niet afgerond zou ik doen, een 7,9 is ook goed Wink

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

CV-vragen Empty Re: CV-vragen

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum