Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?
+58
Urban Naked
StuiterBalletje
Susan
Jip83
_Liv
Auxo
_Lacey_
sokpop
Blond
JD
_Lana_
Rose
Esmee
Pancake
woezel
applestar
Antibes
Isabel_
Huppekee
silly-one
Liadan
Lilypie
Triesje1983
Zonnetje
Manderijn
Fortissimo
Laurientje
Marin
_Blush_
Carra
PeperMunt
Lady Starstruck
Lady4
Bliksem
Snirp
Annouk
Arwyn
Enelya
Hoochie
Summerlovin
madam
Pannetoet
KOL
Vino
Zora
Siamsa
Ragazza
Poubelle
Loes263
Pandora
Pitufo
Leine
Elin
Plien84
Taeda
Ibbeltje
Cow
xxjojootjexx
62 plaatsers
Pagina 3 van 26
Pagina 3 van 26 • 1, 2, 3, 4 ... 14 ... 26
Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?
Balen Lady! Zeker als je gemotiveerd ben en niet kan, lijkt me frustrerend!
Lekker Pandora, zie he de 5 km al gebeuren of lijkt het nog ver?
Goed zo Poubelle! Hoe is les 1 opgebouwd?
Jip, ik heb echt respect voor jouw trainingsdiscipline!
Ik ben net 5,6 km geweest in 40 minuten. Tussendoor 100 m gelopen, gemeten tussen de hectometerpaaltjes. Niet supergoed, maar gisteren laat naar bed en wat wijntjes op, dus ik had niet anders verwacht.
Mijn doel is 7 km aaneengesloten hardlopen, met een gemiddelde van zo'n 8,5 km/u. Hebben jullie ook een doel? Zoja, wat?
Lekker Pandora, zie he de 5 km al gebeuren of lijkt het nog ver?
Goed zo Poubelle! Hoe is les 1 opgebouwd?
Jip, ik heb echt respect voor jouw trainingsdiscipline!
Ik ben net 5,6 km geweest in 40 minuten. Tussendoor 100 m gelopen, gemeten tussen de hectometerpaaltjes. Niet supergoed, maar gisteren laat naar bed en wat wijntjes op, dus ik had niet anders verwacht.
Mijn doel is 7 km aaneengesloten hardlopen, met een gemiddelde van zo'n 8,5 km/u. Hebben jullie ook een doel? Zoja, wat?
Taeda- Prater
- Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13
@lady ik heb mijn docent op de opleiding gevraagd. Zij heeft hele harde fricties gedaan en ik heb de juiste schoenen gekocht. Dat was toen een forse anti-pronatie scoren. Nu,12 jaar later, loop ik op en neutrale scoren met weinig hoogte verschil tussen hak en tenen.
Mijn doel is een hele tri.iathlon, dan heb ik na 3,8 km zwemmen en 180 km fietsen nog een marathon voor de boeg. Ik moet dus wel discipline hebben om te trainen .
Mijn doel is een hele tri.iathlon, dan heb ik na 3,8 km zwemmen en 180 km fietsen nog een marathon voor de boeg. Ik moet dus wel discipline hebben om te trainen .
Gast- Gast
Respect hoor Jip. Mijn vriend heeft lange tijd op Nederlands niveau aan triathlon gedaan. Ik vind het echt knap.
Ik blijk ook overpronatie te hebben dus heb aan de hand daarvan nu schoenen aangeschaft.
Ik blijk ook overpronatie te hebben dus heb aan de hand daarvan nu schoenen aangeschaft.
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10
Nu ben ik wel benieuwd wie jouw vriend is, Lady4?
Gast- Gast
Jip83 schreef:Nu ben ik wel benieuwd wie jouw vriend is, Lady4?
Je hebt pm!
Lady4- Ratel
- Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Nou, ik heb vrijdag de eerste les gedaan en zondag de tweede (van start to run). De eerste les viel me tegen, maar toen had ik net 17 km gefietst en was het etenstijd. Vandaag ben ik om 11:00 uur gegaan en het was heerlijk weer. Ik heb nu wel pijn onder m'n enkel (een beetje in de helling van m'n voet zeg maar). Ik denk dat ik er toch maar aan moet geloven om nu al meteen goede hardloopschoenen aan te schaffen. Ben alleen zo bang dat ik nu schoenen van 100 euro koop en dat ik het hardlopen dan helemaal niet vol hou.
Jip, dat zou supertaks zijn als je een triatlon kan doen straks! Respect!
Lady, kan me voorstellen dat het frustreert om niet te kunnen hardlopen terwijl je wel wilt. Hopelijk geeft het fietsen wat bevrediging.
Ibbeltje, balen dat je al wat langer niet meer hebt gelopen. Nu snel weer oppakken, voordat t erg hard achteruit gaat. Hoe lang ben jij al bezig met start to run en wat loop je nu?
Jip, dat zou supertaks zijn als je een triatlon kan doen straks! Respect!
Lady, kan me voorstellen dat het frustreert om niet te kunnen hardlopen terwijl je wel wilt. Hopelijk geeft het fietsen wat bevrediging.
Ibbeltje, balen dat je al wat langer niet meer hebt gelopen. Nu snel weer oppakken, voordat t erg hard achteruit gaat. Hoe lang ben jij al bezig met start to run en wat loop je nu?
Pitufo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13
Ik ben gisteren ook begonnen met lopen. Gewoon op eigen houtje, zonder een schema. Ik heb steeds 1 tot 2 min hard gelopen, en dan een minuut wandelen. Ik kan wel merken dat ik meer gewicht mee sleep, en mijn lijf wat stijf is. Maar de eerste stappen zijn gezet
Gast- Gast
Goedemorgen dames! Ik heb me een tijdlang niet gemeld in dit topic, maar hier ben ik weer. Sinds de zomertijd kan ik ook 's avonds weer lopen en heb daar afgelopen woensdag meteen even gebruik van gemaakt. Heerlijk zeg! Zaterdag heb ik voor het laatst gelopen en het gaat nu prima. Ik loop op dit moment 36 minuten en loop dan rond de 5.7/5.8 km. Over een maandje moet ik een 4 mijl kunnen lopen, maar dat komt vast wel goed.
Ragazza- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13
Ik ga het eens in de gaten houden! Eigenlijk wil ik meteen nu, omdat ik anders bang ben dat ik m'n enthousiasme weer kwijt ben. Ik wil gaan lopen met een podcast. Van Evy heb ik gehoord, Renate niet. Wat is het verschil en welke raden jullie aan?Cow schreef:Leine schreef:Ik wil ook gaan beginnen met hardlopen, maar op sportgebied ben ik echt een groentje, dus ik hoop dat jullie me tips kunnen geven. Wat voor schoenen dragen jullie? En qua kleding? Ik heb op dit moment nog niks, dus wat kan ik het beste kopen en waar? M'n budget is helaas niet zo groot.
Bij de Lidl hebben ze vaak loopkleding in de aanbieding!
Ik loop nu in een Âľbroek met een katoenen shirtje en een dunne fleecetrui.
Broek en trui komen van de H&M sportafdeling.
Je moet vooral investeren in een goede sportBH en schoenen. Om te beginnen kun je hardloopschoenen halen bij de Lidl als ze weer in de aanbieding zijn (ongeveer €30). Mocht je het goed volhouden dan raad ik je aan om schoenen aan te laten meten door een sportzaak (tussen €90 en €150). SportBH van de H&M kan prima (bij mij iig) en de kleding ook.
Ga je lopen met een podcast (bv van Renate of Evy) of met een loopclubje?
Leuk om jullie ervaringen te lezen, krijg er helemaal zin in!
Leine- Prater
- Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11
Bij ons hebben ze nu sportbh's voor €5 geloof ik bij Lidl.
Renate en Evy hebben hetzelfde principe alleen is Evy Belgisch en Renate Nederlands.
De opbouw is ook iets anders en vlgs mij is Renate wat korter.
Ik zelf heb een aantal pogingen met Evy gedaan maar het nooit afgemaakt om verschillende redenen.
Inmiddels kon ik Evy dromen dus ben ik overgestapt op Renate die heb ik nu af en nu loop ik de 5-10km podcast van Evy.
Persoonlijk vind ik de opbouw van Renate fijner, die geeft je lichaam meer rust. Vriendin van mij vind Evy weer fijner omdat de opbouw logischer is.
Renate en Evy hebben hetzelfde principe alleen is Evy Belgisch en Renate Nederlands.
De opbouw is ook iets anders en vlgs mij is Renate wat korter.
Ik zelf heb een aantal pogingen met Evy gedaan maar het nooit afgemaakt om verschillende redenen.
Inmiddels kon ik Evy dromen dus ben ik overgestapt op Renate die heb ik nu af en nu loop ik de 5-10km podcast van Evy.
Persoonlijk vind ik de opbouw van Renate fijner, die geeft je lichaam meer rust. Vriendin van mij vind Evy weer fijner omdat de opbouw logischer is.
Cow- Prater
- Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Ik heb net les 3 van 5-10km gelopen. Ging lekker alleen de warming-up vind ik echt heel vervelend dus ik denk dat ik die gewoon zelf blijf doen en doorspoel in de les. Versnellingen was eigenlijk wel leuk en viel me reuze mee.
Cow- Prater
Leine schreef: Ik wil ook gaan beginnen met hardlopen, maar op sportgebied ben ik echt een groentje, dus ik hoop dat jullie me tips kunnen geven. Wat voor schoenen dragen jullie? En qua kleding? Ik heb op dit moment nog niks, dus wat kan ik het beste kopen en waar? M'n budget is helaas niet zo groot.
Mijn advies zou zijn om wel hardloopkleding te dragen. En niet van dat joggingbroekstof(kan even niet op de naam komen). mijn ervaring is dat die stof veel te warm en nat wordt, en te weinig doorlucht. De sportkleding van de lidl kan prima. Daar heb ik ook een paar setjes van.
Gast- Gast
Plutosport of decathlon heeft ook niet al te dure kleding.
Vandaag staat een uur lopen op het programma. Ben echter wat moe, brak en spierpijn (ik moet mijn vitamine b12 spuitje weer hebben), dus ik denk dat ik rust neem vandaag. Hoewel het hier zonnig is en morgen regen voorspelt is... Ik twijfel nog even!
Vandaag staat een uur lopen op het programma. Ben echter wat moe, brak en spierpijn (ik moet mijn vitamine b12 spuitje weer hebben), dus ik denk dat ik rust neem vandaag. Hoewel het hier zonnig is en morgen regen voorspelt is... Ik twijfel nog even!
Gast- Gast
Hey dames,
goed bezig allemaal!
Ik ga morgenmiddag meteen als ik J.oshua naar school heb gebracht hardlopen. Ik loop normaal 's morgens (meer energie), maar moet morgen om 09.00 uur bij de HSP-training zijn, dus dat gaat hem dan niet worden...
goed bezig allemaal!
Ik ga morgenmiddag meteen als ik J.oshua naar school heb gebracht hardlopen. Ik loop normaal 's morgens (meer energie), maar moet morgen om 09.00 uur bij de HSP-training zijn, dus dat gaat hem dan niet worden...
Triesje1983- Prater
- Aantal berichten : 760
Punten : 772
Registratiedatum : 15-12-10
Ik heb net les 2 gedaan van Evy en die ging me een stuk beter af dan les 1!
Donderdag ga ik les 3 doen.
Donderdag ga ik les 3 doen.
Poubelle- Ratel
- Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12
Goed bezig Pubelle!
Ik ga begin van de avond mijn training van gisteren doen. Dat is 5x12 minuten lopen op verschillende tempo's. Hopelijk blijft het droog.
Ik ga begin van de avond mijn training van gisteren doen. Dat is 5x12 minuten lopen op verschillende tempo's. Hopelijk blijft het droog.
Gast- Gast
Ik heb een vraagje aan jullie! Hoe doen jullie de warming-up? Ik wil vandaag weer gaan beginnen met Evy, maar ik zoek nog een goede warming-up!
Siamsa- Prater
- Aantal berichten : 748
Punten : 781
Registratiedatum : 11-08-11
Ik wandel vijf minuten stevig door voordat ik Evy aanzet (en naderhand wandel ik ook zo'n 5 minuten uit en daarna doe ik nog wat rek- en strekoefeningen). Je zou eventueel ook vooraf wat rek- en strekoefeningen kunnen doen (dus kuitspieren en bovenbeenspieren rekken, eventueel nog zwaaien met je armen).Siamsa schreef:Ik heb een vraagje aan jullie! Hoe doen jullie de warming-up? Ik wil vandaag weer gaan beginnen met Evy, maar ik zoek nog een goede warming-up!
Pitufo- Fluisteraar
5 minuten lekker in- uit wandelen is een goed idee!
Ik loop altijd de eerste 10 minuten in duur 1 en dan ga ik wat sneller als dat de opdracht van de trainer is.
Ik loop altijd de eerste 10 minuten in duur 1 en dan ga ik wat sneller als dat de opdracht van de trainer is.
Gast- Gast
Je moet je spieren nooit koud rekken hoor! Voor het evt rekken moet je wel eerst bv 5min stevig doorwandelen. Je moet je spieren zien als een elastiek. Als die bevroren/erg koud zijn dan rekken ze niet maar scheuren ze eerder, zijn ze warm dan kun je ze lekker oprekken.
Ik heb gister weer gelopen, moest eigenlijk vandaag maar ik verveelde me en vandaag heb ik het druk. Merk echt dat het steeds beter gaat! Super fijn!!
Ik heb gister weer gelopen, moest eigenlijk vandaag maar ik verveelde me en vandaag heb ik het druk. Merk echt dat het steeds beter gaat! Super fijn!!
Cow- Prater
Ik doe eigenlijk uberhaupt niet aan rekken en strekken. Ik wandel echt stevig de eerste 5 min voordat ik begin te rennen. Na een tijdje wandelen nog even huppelen, 'hakken-billen', en zijwaarts rennen (hoe leg ik dat nou weer uit), en wat zwaaien met de armen Cooling down doe ik niet echt in de zin van rekken en strekken. Gewoon rustig uitlopen.
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Ah, dat verklaart waarom ze bij aerobics altijd eerst vijf minuten wat pasjes deden en daarna pas rekkenCow schreef:Je moet je spieren nooit koud rekken hoor! Voor het evt rekken moet je wel eerst bv 5min stevig doorwandelen. Je moet je spieren zien als een elastiek. Als die bevroren/erg koud zijn dan rekken ze niet maar scheuren ze eerder, zijn ze warm dan kun je ze lekker oprekken.
@Zora: oh ja, dat soort oefeningen deden we vroeger bij atletiek altijd!
Ik ben vandaag weer gaan rennen (in de regen) en het ging best goed weer. Ik geloof dat ik het zowaar ook echt leuk vind! Heb nu al zin in zaterdag in ieder geval, dan ga ik les drie lopen. Ben alleen heel benieuwd of ik de les daarna ook langer dan 2 minuten achter elkaar rennen volhoud. Maar goed, dat zien we dan wel weer.
Pitufo- Fluisteraar
Pitufo schreef:Ah, dat verklaart waarom ze bij aerobics altijd eerst vijf minuten wat pasjes deden en daarna pas rekken
Cow- Prater
Op zich hoef je helemaal niet te rekken. Dat is niet bewezen effectief. Ik doe het dus ook nooit.
Gast- Gast
Pagina 3 van 26 • 1, 2, 3, 4 ... 14 ... 26
Soortgelijke onderwerpen
» Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?
» Start to run
» Start to run
» Start to run
» Start to run
» Start to run
» Start to run
Pagina 3 van 26
Permissies van dit forum: