Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

+58
Urban Naked
StuiterBalletje
Susan
Jip83
_Liv
Auxo
_Lacey_
sokpop
Blond
JD
_Lana_
Rose
Esmee
Pancake
woezel
applestar
Antibes
Isabel_
Huppekee
silly-one
Liadan
Lilypie
Triesje1983
Zonnetje
Manderijn
Fortissimo
Laurientje
Marin
_Blush_
Carra
PeperMunt
Lady Starstruck
Lady4
Bliksem
Snirp
Annouk
Arwyn
Enelya
Hoochie
Summerlovin
madam
Pannetoet
KOL
Vino
Zora
Siamsa
Ragazza
Poubelle
Loes263
Pandora
Pitufo
Leine
Elin
Plien84
Taeda
Ibbeltje
Cow
xxjojootjexx
62 plaatsers

Pagina 2 van 26 Vorige  1, 2, 3 ... 14 ... 26  Volgende

Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 2 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Taeda di 2 apr 2013 - 8:22

Vandaag een half uur gelopen, 8,5 km/u, voor mij een record! Normaal hang ik rond de 8, vaak zelfs iets eronder. Nu hopen dat de kilo's ook snel verdwijnen smile
Morgen korfballen en dan hoop ik donderdag weer een half uurtje te gaan, zaterdag een uurtje. Anders vrijdag een halfuurtje en zondag een uurtje, nu nog een doel verzinnen.
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 2 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 8:26

0u45: 5x(1' wandelen + 9' HF 125-135) PF 90 is mijn programma Wink en een uur zwemmen. Niet zo veel dus...

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 2 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Taeda di 2 apr 2013 - 8:53

Kan dat uitgelegd worden? Laughing
Taeda
Taeda
Prater
Prater

Aantal berichten : 1295
Punten : 1305
Registratiedatum : 11-01-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 2 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  xxjojootjexx di 2 apr 2013 - 8:56

Haha en nu zonder code taal?
Ik heb net na het eten ook lekker gelopen. 6x3 met 2 minuten wandelen tussendoor.
Gisteravond 10 km gewandeld met vriendin en zondagavond 10 km gefiets.
Morgen avond pumpen, donderdag rustdag en vrijdag weer hardlopen.
Dan is de les 4-2-5-2-4-2-5-2. Waarbij de 2 minuten steeds wandelminuten zijn,

xxjojootjexx
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2298
Punten : 2387
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 2 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Gast di 2 apr 2013 - 9:26

Jip83 schreef:0u45: 5x(1' wandelen + 9' HF 125-135) PF 90 is mijn programma Wink en een uur zwemmen. Niet zo veel dus...

5x 1minuut wandelen en 9 minuten hardlopen. Hartslag tussen de 125 & 135. Pasfrequentie van 90passen per minuut.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 2 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Cow wo 3 apr 2013 - 21:43

Vandaag begonnen met Evy 5-10km. De 30min ging nu een stuk beter dan de vorige keer.
Helaas was ver bij het einde van de les de batterij leeg, ik ben toen zelf doorgelopen, heb iig wel ietsjes langer dan 30min gelopen nu maar het ging veel lekkerder! :cheering:
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 2 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Leine wo 3 apr 2013 - 22:02

Ik wil ook gaan beginnen met hardlopen, maar op sportgebied ben ik echt een groentje, dus ik hoop dat jullie me tips kunnen geven. Wat voor schoenen dragen jullie? En qua kleding? Ik heb op dit moment nog niks, dus wat kan ik het beste kopen en waar? M'n budget is helaas niet zo groot.
Leine
Leine
Prater
Prater

Aantal berichten : 939
Punten : 1089
Registratiedatum : 11-06-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 2 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Cow wo 3 apr 2013 - 22:21

Leine schreef:Ik wil ook gaan beginnen met hardlopen, maar op sportgebied ben ik echt een groentje, dus ik hoop dat jullie me tips kunnen geven. Wat voor schoenen dragen jullie? En qua kleding? Ik heb op dit moment nog niks, dus wat kan ik het beste kopen en waar? M'n budget is helaas niet zo groot.

Bij de Lidl hebben ze vaak loopkleding in de aanbieding!
Ik loop nu in een ¾broek met een katoenen shirtje en een dunne fleecetrui.
Broek en trui komen van de H&M sportafdeling.
Je moet vooral investeren in een goede sportBH en schoenen. Om te beginnen kun je hardloopschoenen halen bij de Lidl als ze weer in de aanbieding zijn (ongeveer €30). Mocht je het goed volhouden dan raad ik je aan om schoenen aan te laten meten door een sportzaak (tussen €90 en €150). SportBH van de H&M kan prima (bij mij iig) en de kleding ook.

Ga je lopen met een podcast (bv van Renate of Evy) of met een loopclubje?
Cow
Cow
Prater
Prater

Aantal berichten : 1066
Punten : 1080
Registratiedatum : 10-12-10
Woonplaats : Mooiste plekje op de wereld

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 2 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Pitufo do 4 apr 2013 - 2:55

Ik ga ook beginnen met hardlopen. Heb Evy gedownload en RunKeeper geïnstalleerd op m'n iPhone zodat ik meteen vanaf het begin kan bijhouden hoe snel en hoe ver ik loop, dan zie je ook al vrij snel verbetering denk ik. Vooralsnog ga ik maar gewoon rennen met de sportschoenen die ik heb, al zijn dat geen hardloopschoenen, en met de sportkleren die ik heb (lange broek, shirtjes met korte mouwen en met dit weer dan maar in het begin een fleecetrui erover). Als blijkt dat ik het leuk vind en volhoud, wil ik gaan investeren in goede schoenen en een goede sport-bh.

Ik moet eigenlijk sowieso nog een goed sportvest kopen, ook voor op de fiets, maar vind het heel lastig iets geschikts te vinden in mijn maat (maat 46).

Ik las een paar pagina's terug iets over 'elkaar volgen' met RunKeeper. Hoe werkt dat?
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 2 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Pandora do 4 apr 2013 - 6:37

Whoei! Vanmiddag 16 minuten gelopen, moest er 15 maar ik heb er nog eenaan bonus minuutje aan vast geplakt.
Mijn gemiddelde snelheid was 7,2 km per uur dus nog niet echt snel. Helaas begon mijn hartslag op hei laatst ook wat op te lopen maar al met al toch een fijne training.

In het weekend 3 x 7.
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 2 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Triesje1983 do 4 apr 2013 - 8:53

Hier vanmorgen weer heerlijk hardgelopen, al was het wel zwaar door de tegenwind.
Misschien zaterdag weer, maar dat weet ik nog niet, moet zaterdagavond ook werken tot minstens 03.00 uur, dus ja dan loop ik sowieso al constant...
Triesje1983
Triesje1983
Prater
Prater

Aantal berichten : 760
Punten : 772
Registratiedatum : 15-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 2 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Snirp do 4 apr 2013 - 20:21

Wat leuk, allemaal nieuwe hardlopende dames!

@Leine: Ik heb pas weer nieuwe schoenen gekocht, was er €135,- aan kwijt, maar oh wat is dat belangrijk! Een eerdere blessure kwam door slechte schoenen. Wat betreft kleding loop ik nu nog in een lange broek en een shirt met lange mouwen (loop 's avonds). Beiden gekocht bij Run2Day, en daar van de week ook een korte broek aangeschaft, nu alleen het weer nog Wink.

@Pitufo: Ik loop sindskort met Runtastic, en daarbij kan ik ook een vriendinnetje volgen. Je kan dan elkaars trainingen zien, denk dat dat bij Runkeeper hetzelfde werkt.

Hier dinsdagavond voor het laatst gelopen, morgen weer! Afgelopen 2 avonden de hort op en vanavond repetitie van orkest.
Morgen staat er 25/5/15 op het programma (lopen/wandelen/lopen). Vorige week 20/5/20/5 gedaan, 100% NL op m'n telefoon en gaan met die banaan. Als het zonnetje morgen net zo schijnt als nu, wie weet ga ik dan weer eens in korte mouwen lopen!
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 2 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Gast vr 5 apr 2013 - 3:14

Ik sta klaar om weer hetzelfde programma te doen als woensdag, maar dan iets rustiger. Daarna 1u15 fietsen. Morgen 1u30 hardlopen.

Ik heb trouwens geen Runkeeper. Ik hoef mezelf niet zo nodig met anderen te vergelijken. Doe het hardlopen voor mezelf smile

Enneuh....echt niet dat ik in een shirt met korte mouwen ga lopen hoor, brrrrr!

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 2 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Snirp vr 5 apr 2013 - 3:17

Ik heb Runtastic ook juist voor mezelf smile
Kan ik zien hoeveel meters ik al heb gemaakt, en welke rondjes ik heb gelopen.
En ook of ik een zelfde rondje soms sneller loop.

Nee, nu moet ik ook nog niet aan korte mouwen denken...
Maar wil het zo graaaaaaag :dance:
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 2 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Gast vr 5 apr 2013 - 4:33

Ik meet vrijwel nooit mijn afstanden, maar ik train ook met een ander doel dan de meesten hier. Het enige wat ik goed meet is mijn hartslag. Daar draait alles eigenlijk om steeds.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 2 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Gast za 6 apr 2013 - 0:45

Ik heb vandaag eens voor de gein mijn afstand opgemeten. Ik mocht 4x9 minuten+1min wandelen in duur1 (hartslag tot 127) en daarna 5x9min+1min in duur2 (hartslag tot 145). Ik heb 14,8km gelopen. Heel blij mee, maar vooral blij met het ontspannen gevoel wat in eindelijk weer eens had tijdens het hardlopen. (Lange wedstrijden loop ik in duur 3 en korte wedstrijden in duur 4 en hoger)

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 2 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Snirp za 6 apr 2013 - 20:44

Goed bezig Jip!! Fijn dat het ontspannen gevoel weer terug is!!
Ik heb gister 25/5/10 gedaan, en een rondje van 7 km gelopen.
Hardloopkilometers allemaal rond de 6min/km, dus ben tevreden!
Over 2 weekjes weer een 5km-wedstrijd.
Gister nog wel met lange mouwen gelopen, maar als ik dan uit de wind in de zon liep, was dat erg waem! Dus wie weet kan komende week eindelijk het shirt met korte mouwen aan Very Happy
Snirp
Snirp
Prater
Prater

Aantal berichten : 1132
Punten : 1142
Registratiedatum : 06-12-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 2 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Ibbeltje za 6 apr 2013 - 20:50

Oh dames ik ben al weer even niet geweest. Eerst een week niet door het gedoe op mijn werk, toen een week druk gehad en nu nog erg verkouden. Morgen wil ik toch echt weer gaan of later vandaag. Ik ga eerst nog weg vandaag.
Ibbeltje
Ibbeltje
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 2 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Loes263 za 6 apr 2013 - 21:17

Wat zijn jullie allemaal goed bezig!
Ik heb gisteren weer een wedstrijdje over 10km gelopen. Ging op zich wel lekker. Tijd was ook prima, 57 minuten. Maar ik wil graag weer sneller. (Ik heb een PR van 53:55 en daar wil ik weer naar toe). Ik heb volgende week weer een 10 km wedstrijdje en dan hoop ik wat sneller te zijn.
Loes263
Loes263
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 2 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Pandora za 6 apr 2013 - 22:23

Ik heb vanochtend 3x7 gelopen met tussendoor 2 minuten wandelen. Ging wel lekker alleen de laatste paar minuten waren zwaar
Helaas hartslag ook ietsje aan de hoge kant.

Ben benieuwd wat we dinsdag gaan lopen en wat het nieuwe trainingsschema weer wordt. Het wordt alweer de 6e training (van de Cool dus in theorie zou ik over 3 weken 5 km moeten kunnen lopen.... :O
Pandora
Pandora
Prater
Prater

Aantal berichten : 1492
Punten : 1682
Registratiedatum : 04-12-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 2 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Gast za 6 apr 2013 - 23:01

Goed gedaan pandora! Was je hartslag veel te hoog? En heb je die waarde ook ergens op gebaseerd?

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 2 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Lady4 za 6 apr 2013 - 23:10

Ik ben zo jaloers! Mijn scheenbeenblessure (shin splint) is erg hardnekkig. Ik heb zowel in rust als bij inspanning pijn en loop nu hele dagen met een kous om mijn been. Zal me van de week gaan oriënteren op een fysiotherapeut, want ik denk niet dat ik hier zonder hulp vanaf ga komen. Ondertussen probeer ik wel veel te wandelen, al gaat dat niet pijnvrij. Ik weet niet of het verstandig is om te doen, maar ik wil zo graag in beweging blijven.
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 2 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Gast za 6 apr 2013 - 23:12

Met shin splints moet je rust nemen, anders kan het chronisch worden. Je kunt wel fietsen, mis dit onvrij kan.. Wel balen. Toen ik ooit begon heb ik er ook veel last van gehad.

Gast
Gast


Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 2 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Poubelle za 6 apr 2013 - 23:15

Ik ben vandaag weer begonnen met hardlopen!
Deed het vorig jaar ook al, met een vriendin maar dat was vooral ook gezelligheid.
Ik heb nu de lessen van start to run gedownload en heb net les 1 gedaan.
De afgelopen 4 maanden heb ik niet gesport dus ik vond het wel weer pittig, maar heb zin in de volgende les!
Poubelle
Poubelle
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3390
Punten : 3725
Registratiedatum : 27-04-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 2 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Lady4 za 6 apr 2013 - 23:18

Jip83 schreef:Met shin splints moet je rust nemen, anders kan het chronisch worden. Je kunt wel fietsen, mis dit onvrij kan.. Wel balen. Toen ik ooit begon heb ik er ook veel last van gehad.

Ik had gehoopt dat je wat anders zou antwoorden. Wink Ik kan wel pijnvrij fietsen, dus ik ga mijn racefiets binnenkort weer van stal halen.

Hoe ben jij er vanaf gekomen?
Lady4
Lady4
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 6001
Punten : 6368
Registratiedatum : 18-11-10

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 2 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Pagina 2 van 26 Vorige  1, 2, 3 ... 14 ... 26  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum