Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?
+58
Urban Naked
StuiterBalletje
Susan
Jip83
_Liv
Auxo
_Lacey_
sokpop
Blond
JD
_Lana_
Rose
Esmee
Pancake
woezel
applestar
Antibes
Isabel_
Huppekee
silly-one
Liadan
Lilypie
Triesje1983
Zonnetje
Manderijn
Fortissimo
Laurientje
Marin
_Blush_
Carra
PeperMunt
Lady Starstruck
Lady4
Bliksem
Snirp
Annouk
Arwyn
Enelya
Hoochie
Summerlovin
madam
Pannetoet
KOL
Vino
Zora
Siamsa
Ragazza
Poubelle
Loes263
Pandora
Pitufo
Leine
Elin
Plien84
Taeda
Ibbeltje
Cow
xxjojootjexx
62 plaatsers
Pagina 14 van 26
Pagina 14 van 26 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 20 ... 26
Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?
Huppekee schreef:Omdat ik al eerder begonnen ben en die 1 en 2 minuten lopen lukt me nu wel dus ik ga het weer oppakken bij les 8.
Ah slim! Ja ik dacht ook oh joh vier minuten achter elkaar rennen lukt wel (in de sportschool lukte het me een kwartier achter elkaar). Nou dat viel vies tegen
Marin- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 20018
Punten : 21336
Registratiedatum : 08-07-11
Marin mijn ervaring is dat de fase rond les 10 van Start2Run best wel zwaar is. Ik vond het in de schemaopbouw eerst best gek dat je zo lang 3, 4 en 5 minuten blijft rennen, maar ik merkte wel dat ik het echt nodig had om dat te kunnen. Dus misschien kun je het beter iets rustiger opbouwen door even een week terug te gaan (beginnen bij les 7).
Wel gek trouwens dat je het in de sportschool wel een kwartier volhoudt! Hoewel mijn moeder laatst ook zoiets zei, dat ze 't in de buitenlucht veel zwaarder vindt.
Wel gek trouwens dat je het in de sportschool wel een kwartier volhoudt! Hoewel mijn moeder laatst ook zoiets zei, dat ze 't in de buitenlucht veel zwaarder vindt.
Pitufo- Fluisteraar
- Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13
Ik vraag me af he, als je door je enkel bent gegaan, hoelang moet je dan wachten voordat je weer kunt gaan hardlopen, en is het verstandig om eerst een brace te dragen of in te tapen? Ik ben gisterenavond nl. door mijn enkel gegaan (niet tijdens het hardlopen, maar tijdens het inruimen van de vaatwasser ), kan nu weer voorzichtig rondlopen, heb nog wel wat pijn aan de zijkant van mijn voet/enkel, maar hardlopen zit er voorlopig niet in. Ik denk ook niet dat het verstandig is te gaan sporten zolang ik nog pijn heb, maar daarna? Wat kun je het beste doen om het verstandig weer op te bouwen? Heeft iemand advies voor mij of zou ik het beste naar de fysio kunnen gaan?
Ragazza- Prater
- Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13
Eerst in het dagelijkse leven pijnvrij zijn voor je weer kunt hardlopen.
Op de band lopen is minder zwaar omdat de snelheid voor je gemaakt wordt door de band. Buiten moet je zelf de snelheid maken.
Op de band lopen is minder zwaar omdat de snelheid voor je gemaakt wordt door de band. Buiten moet je zelf de snelheid maken.
Gast- Gast
Ik wil graag gaan beginnen met start to run maar ik kan die lessen online nergens meer gratis vinden. Heeft iemand een link?
Isabel_- Fluisteraar
- Aantal berichten : 68
Punten : 70
Registratiedatum : 01-01-13
Marin schreef:Gisteren heb ik les 12 gelopen maar na 17 minuten moest ik stoppen omdat de pijn aan m'n zij echt te erg was. Het straalde helemaal door naar m'n buik en m'n rug, echt zo'n pijn. Ik stond echt van rustig doorlopen, rustig ademhalen, maar zelfs dat deed al zo'n pijn. Het was ook niet m'n milt, die zit toch links? Dit was m'n rechterzij en stak dus helemaal door naar m'n rug. Iemand die weet wat dat kan zijn? Als ik diep inadem voel ik het nog.
Waarschijnlijk je middenrif, belangrijkste spier bij je ademhaling en meestal de veroorzaker van "steek in je zij". Beiderzijds dus. Milt zit inderdaad links.
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Dacht door jullie topic van ja, leuk, laat ik ook weer eens beginnen. Maar dat viel echt tegen. Afgelopen winter al paar keer wezen bloedprikken enzo omdat ik zoooo vaak moe was en slechte conditie had. Nou, dat heb ik geweten. Was ook nog eens per ongeluk de tweede les in plaatst van de eerste en die 3 minuten lopen viel echt tegen! Laatste keer 3 minuten ook nét niet gehaald. Denk dat ik overmorgen gewoon deze les nog een keertje doen (en dan geen taco's eet die avond)..
Antibes- Ratel
- Aantal berichten : 7063
Punten : 7525
Registratiedatum : 27-04-11
Ik ga zo les 14 doen van Renate Wennemars
Afgelopen week 18 minuten achter elkaar gelopen en ik was verbaasd dat ik dat vol kon houden!
Maar gaat erg lekker dus
Afgelopen week 18 minuten achter elkaar gelopen en ik was verbaasd dat ik dat vol kon houden!
Maar gaat erg lekker dus
PeperMunt- Fluisteraar
- Aantal berichten : 255
Punten : 287
Registratiedatum : 26-10-12
Nog 6 dagen tot de 4 Mijl van Zwolle!!!
Spannend hoor!!! Donderdagavond mijn startbewijs en groene chip halen...
Spannend hoor!!! Donderdagavond mijn startbewijs en groene chip halen...
Triesje1983- Prater
- Aantal berichten : 760
Punten : 772
Registratiedatum : 15-12-10
Succes Tries!
Vandaag ging weer heerlijk het hardlopen. Heerliijk in het zonnetje vanmorgen.
Vandaag ging weer heerlijk het hardlopen. Heerliijk in het zonnetje vanmorgen.
Ibbeltje- Lady Post-a-lot
- Aantal berichten : 11844
Punten : 12427
Registratiedatum : 20-11-11
Dag dames, ik kom me ook weer eens melden Expres lang niet meegeschreven omdat ik mijn motivatie kwijt was, maar nu heb ik weer 5x gerend in de afgelopen 2 weken, dus vind ik het ook weer leuker om te lezen hoe jullie het doen
Echt stoer dat jij nog steeds zo goed bezig bent Ibbel! Merk je ook nog steeds vooruitgang?
Ik heb vandaag (even spieken) 6,5 km gerend, in 42 minuten. Ik was bang dat ik weer helemaal opnieuw moest beginnen, maar dat was gelukkig niet zo! Ik vond het vandaag ook echt heerlijk gaan, al was het in de zon wel heet.... Eerste stuk 22 min aan een stuk door en toen had ik eigenlijk nog wel langer gekund!
Echt stoer dat jij nog steeds zo goed bezig bent Ibbel! Merk je ook nog steeds vooruitgang?
Ik heb vandaag (even spieken) 6,5 km gerend, in 42 minuten. Ik was bang dat ik weer helemaal opnieuw moest beginnen, maar dat was gelukkig niet zo! Ik vond het vandaag ook echt heerlijk gaan, al was het in de zon wel heet.... Eerste stuk 22 min aan een stuk door en toen had ik eigenlijk nog wel langer gekund!
Zora- Ratel
- Aantal berichten : 4087
Punten : 4289
Registratiedatum : 18-11-10
Het gaat op en af hier Zora. Ik merk het wel als ik een tijdje minder of niet loop. Maar nu zit ik weer in een goede flow
Goed bezig jji ook zeg!
Goed bezig jji ook zeg!
Goed bezig allemaal!
Ik had een wedstrijd vandaag 2500m zwemmen, 40km fietsen en 10km hardlopen. Ik heb met lopen al sinds eind januari last van een hardnekkige blessure die steeds opspeelt als ik snelheidstrainingen deed. Dit dus lange tijd niet gedaan en daarom ook niet supersnel gelopen 55min. Maar dit is wel de hartslag geweest waarop ik de marathon wil lopen over 6 weken, dus dat tempo zou heel goed zijn, als dat lukt.
Ik had een wedstrijd vandaag 2500m zwemmen, 40km fietsen en 10km hardlopen. Ik heb met lopen al sinds eind januari last van een hardnekkige blessure die steeds opspeelt als ik snelheidstrainingen deed. Dit dus lange tijd niet gedaan en daarom ook niet supersnel gelopen 55min. Maar dit is wel de hartslag geweest waarop ik de marathon wil lopen over 6 weken, dus dat tempo zou heel goed zijn, als dat lukt.
Gast- Gast
Wat is iedereen goed aan het lopen hier!
@Jip1983: heel knap hoe je die wedstrijd vandaag gedaan hebt! En fijn dat je de juiste hartslag had, waarmee je de marathon wil lopen.
Ik ben alweer een aantal weken twee keer per week aan het hardlopen met een vast groepje. De afstanden die we lopen, worden steeds wat verder. We zitten nu rond de 12 kilometer. Veel mensen uit mijn groepje hebben een band om met flesjes drinken. Ik heb deze nog geen, maar vroeg me wel af of jullie drinken tijdens het lopen, wat jullie drinken en hoe je dat vervoert?
Ik heb altijd het idee dat ik meteen zijpijn krijg als ik wat drink tijdens het lopen, dus ik drink liever daarna. Maar als ik straks steeds verder ga lopen, is het misschien toch wel verstandig om wat te gaan drinken tijdens het lopen.
@Jip1983: heel knap hoe je die wedstrijd vandaag gedaan hebt! En fijn dat je de juiste hartslag had, waarmee je de marathon wil lopen.
Ik ben alweer een aantal weken twee keer per week aan het hardlopen met een vast groepje. De afstanden die we lopen, worden steeds wat verder. We zitten nu rond de 12 kilometer. Veel mensen uit mijn groepje hebben een band om met flesjes drinken. Ik heb deze nog geen, maar vroeg me wel af of jullie drinken tijdens het lopen, wat jullie drinken en hoe je dat vervoert?
Ik heb altijd het idee dat ik meteen zijpijn krijg als ik wat drink tijdens het lopen, dus ik drink liever daarna. Maar als ik straks steeds verder ga lopen, is het misschien toch wel verstandig om wat te gaan drinken tijdens het lopen.
Zonnetje- Kletskop
- Aantal berichten : 2589
Punten : 2726
Langer dan een uur neem ik of een riem mee met flesjes er op of een camelbak. En ik drink sportdrank va High5.
Gast- Gast
Ik ben echt zo blij dat ik merk dat ik conditie opbouw! Ik begon met 30 seconden rennen, minuut lopen enz. En met die halve minuut was ik al helemaal kapot. Vanavond moesten we 2-5-5-5-2. En heb het (met verkouden hoofd) gered! Vergeleken met jullie is het helemaal niets maar voor mij is het toch een hoogtepuntje .
Summerlovin- Kletskop
- Aantal berichten : 1700
Punten : 1803
Summerlovin goed bezig fijn he, je krijgt zoveel motivatie door vind ik
Jip echt respect hoor dat jij die wedstrjiden allemaal doet.
Zonnetje en jij bent ook echt goed bezig! Ook respect voor jou! Ik ren nooit langer als een half uur, heb nooit drinken bij.
Jip echt respect hoor dat jij die wedstrjiden allemaal doet.
Zonnetje en jij bent ook echt goed bezig! Ook respect voor jou! Ik ren nooit langer als een half uur, heb nooit drinken bij.
Ja dat is zeker zo Ibbeltje. Toen ik bij de eerste les zoveel moeite had met 30 seconden dacht ik dat ik het nooit leuk ging vinden. Maar hoe langer ik achter elkaar kan rennen hoe leuker het wordt!
Summerlovin- Kletskop
Herkenbaar SUmmerlovin. Dacht ook nooit dat ik nu een half uur aan een stuk zou kunnen rennen
Jeej, toch vanavond ff doorgezet en les 10 gelopen! Ging eigenlijk best lekker
Huppekee- Fluisteraar
- Aantal berichten : 275
Punten : 344
Registratiedatum : 17-11-10
Huppeke goed van je !
Goed zo huppekee!
@Ibbeltje, 30 minuten achter elkaar... zo hé dan heb ik nog even te gaan . Hoe lang heb je erover gedaan om dat te bereiken?
@Ibbeltje, 30 minuten achter elkaar... zo hé dan heb ik nog even te gaan . Hoe lang heb je erover gedaan om dat te bereiken?
Summerlovin- Kletskop
Summerlovin die lessen van Evy zeg maar, aan het einde en ik was begonnen aan de volgende versie, maar voor mijn gevoel lukte dat niet en een half uur is prima voor mij nu.
Die lessen van Evy ken ik niet. Ik ga elke maandag naar een start to run cursus in de buurt. Dan komen we met een groep samen en krijgen we te horen hoeveel minuten we gaan rennen. En dan moet ik nog 1 of 2 keer zelf op dat tempo rennen in de week. En de maandag erop gaan we weer een stapje verder. Zo'n cursus is een hele fijne stok achter de deur.
Summerlovin- Kletskop
http://begin2run.nl/start-to-run/
AL had ik op het begin sommige weken wel dubbel gedaan...dus ben langer bezig geweest tot de 30 min.
AL had ik op het begin sommige weken wel dubbel gedaan...dus ben langer bezig geweest tot de 30 min.
Pagina 14 van 26 • 1 ... 8 ... 13, 14, 15 ... 20 ... 26
Soortgelijke onderwerpen
» Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?
» Start to run
» Start to run
» Start to run
» Start to run
» Start to run
» Start to run
Pagina 14 van 26
Permissies van dit forum: