Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

+58
Urban Naked
StuiterBalletje
Susan
Jip83
_Liv
Auxo
_Lacey_
sokpop
Blond
JD
_Lana_
Rose
Esmee
Pancake
woezel
applestar
Antibes
Isabel_
Huppekee
silly-one
Liadan
Lilypie
Triesje1983
Zonnetje
Manderijn
Fortissimo
Laurientje
Marin
_Blush_
Carra
PeperMunt
Lady Starstruck
Lady4
Bliksem
Snirp
Annouk
Arwyn
Enelya
Hoochie
Summerlovin
madam
Pannetoet
KOL
Vino
Zora
Siamsa
Ragazza
Poubelle
Loes263
Pandora
Pitufo
Leine
Elin
Plien84
Taeda
Ibbeltje
Cow
xxjojootjexx
62 plaatsers

Pagina 20 van 26 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 26  Volgende

Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 20 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Gast za 20 jul 2013 - 8:13

Loes263 schreef:Ondanks dat het niet lekker ging, Jip vind ik het toch erg knap van je! Ik doe het je niet na! Jammer dat het lopen niet lekker ging.

Het zwemmen en fietsen gingen ook niet lekker :nopompom: 

Gast
Gast

Terug naar boven Ga naar beneden

Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen? - Pagina 20 Empty Re: Start to Run; wie is er ook pas begonnen met hardlopen?

Bericht  Ragazza ma 22 jul 2013 - 1:21

Hoe gaat het bij jullie met dit warme weer? Lukt hardlopen wel wat? Ik merk dat het bij mij wel een beetje moeilijker gaat.

Ondanks dat ik geen ochtendloper ben, ben ik gisterochtend om 8 uur  gegaan om nog een beetje koelte te hebben en ik moet zeggen dat het nog wel ging ook.. Wie weet voor herhaling vatbaar Yes
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Bericht  Gast ma 22 jul 2013 - 1:46

Ik ben vandaag pas om 11:00 gaan lopen en eigenlijk ging dit best goed!

Gast
Gast

Bericht  JD ma 22 jul 2013 - 4:45

Ik heb geen zin om 32 pagina's terug te lezen, dus vraag het maar gewoon bij jullie, de hardloop experts:D 
Ik wil ook gaan beginnen met hardlopen, ik heb echt een conditie van niks, en wil er kilootjes af hebben.

Nu heb ik vorig jaar een paar keer gelopen met Evie, dat vond ik super, maar die stonden op mijn mp3 speler die mijn ex nu heeft. Ik kan niet downloaden, dus zoek net zoiets als Evie, maar dan in een app. (ik heb een Iphone).

Weet er iemand hier een goede app??
JD
JD
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 4681
Punten : 5501
Registratiedatum : 02-12-10

Bericht  Gast ma 22 jul 2013 - 5:02

Myasics of Renate wennemars. Ik heb er verder geen ervaring mee...

Gast
Gast

Bericht  Pancake ma 22 jul 2013 - 5:27

Verdorie ik had een hele reactie getypt. Maar goed, ik heb ook geen ervaring met apps, maar ik dacht ook aan myasics of anders nike+ (deze zit volgens mij al standaard op een iPhone). Ik weet dat je bij myasics wel trainingsprogramma's kunt maken. Ik heb die toen als leidraad gebruikt voor de marathon (meer om te kijken welke afstanden ik zou moeten kunnen lopen). Ik weet alleen niet of je die trainingsprogramma's kunt linken aan een app. 

Over hardlopen in de warmte.. Ik loop normaal altijd op zondag, maar had deze keer zaterdag al gelopen vanwege de voorspelde warmte. Morgen ga ik er wel gewoon voor. Ik train dan weer met de groep. Als het zo heet is krijgen we waarschijnlijk een aangepaste training, We krijgen meer rust en lopen kortere stukken. Verder zullen we ook langs veel kraantjes lopen denk ik.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 362
Punten : 376
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast ma 22 jul 2013 - 5:34

Oja, wat betreft een toevoeging met de warmte. Ik had drinken mee. Sportdrank en een flesje water. Heerlijk om mezelf en over mijn hoofd te gieten!

Gast
Gast

Bericht  Pitufo ma 22 jul 2013 - 6:05

Ik vind het lastig met die warmte. Ik loop het liefst s ochtends (sowieso al, ook als het niet warm is), maar dat kan eigenlijk alleen in het weekend en als ik thuis werk (max.  1 keer per week). Ik loop nu dus wel wat minder vaak hard, want ik vind het s avonds met deze temperaturen gewoon echt niet te doen.
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 483
Punten : 501
Registratiedatum : 06-02-13

Bericht  Pitufo za 27 jul 2013 - 21:28

Ik heb vandaag voor het eerst 5 km zonder wandelpauzes gerend! Heb er 42 minuten over gedaan, dus tempo mag nog wat omhoog ;-) Maar goed, dat komt wel. Ben hier al heel blij mee. Dit was tevens les 30 van Start2Run, dus volgende week begin ik met Keep Running.
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Blond za 27 jul 2013 - 23:09

Pitufo schreef:Ik heb vandaag voor het eerst 5 km zonder wandelpauzes gerend! Heb er 42 minuten over gedaan, dus tempo mag nog wat omhoog ;-) Maar goed, dat komt wel. Ben hier al heel blij mee. Dit was tevens les 30 van Start2Run, dus volgende week begin ik met Keep Running.

Ik ga dinsdag ook beginnen met Keep Running van 5 naar 10 km. Ben heel benieuwd!
Blond
Blond
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 9101
Punten : 9422
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  sokpop zo 28 jul 2013 - 7:23

Ik kom mij ook melden in dit topic. Vanavond ga ik beginnen met les 1 van Evy, ben echt heel benieuwd hoe het zal gaan.

Normaal gesproken basketbal ik altijd maar in de zomer zijn er nooit trainingen en ik heb sinds maart niets meer aan sport gedaan omdat mijn knieschijf 'uit de kom' is geweest. Dus het is wel spannend om weer wat te gaan doen. Maar volgens de fysiotherapeut was het beginnen met hardlopen een prima start om conditie op te bouwen en straks weer lekker te kunnen basketballen. En ik hoop natuurlijk dat het zo goed bevalt dat ik het vol ga houden en ook nog leuk ga vinden Very Happy.
sokpop
sokpop
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 145
Punten : 151
Registratiedatum : 31-12-12

Bericht  Ragazza zo 28 jul 2013 - 23:24

Leuk Sokpop! Veel succes en vooral plezier met de Start to run serie..
Een collega van mij is laatst ook begonnen en vandaag zei ze dat ze er steeds meer plezier in begint te krijgen, dus wie weet!

Ik heb gisteravond weer even gelopen, iets meer dan 5 km, ging prima... Ik heb nu 2 x op ochtend gelopen maar ik ben toch echt een avondloper.
Ragazza
Ragazza
Prater
Prater

Aantal berichten : 505
Punten : 491
Registratiedatum : 07-02-13

Bericht  Carra ma 29 jul 2013 - 0:18

Ik ben een tijdje geleden begonnen met hardlopen, maar ga nu ook beginnen met start to run. Ik merk toch dat ik iets meer motivatie nodig heb. Omdat ik wel al een klein beetje basisconditie heb, begin ik vanavond bij les 10. Dat moet me wel lukken. En dan volg ik het 'normale' schema tot de 5 km.

Ik ben benieuwd. Het is buiten niet meer zo warm dus ik heb er zin in. :cheering: 
Carra
Carra
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 1894
Punten : 2018
Registratiedatum : 03-12-10

Bericht  sokpop ma 29 jul 2013 - 5:38

Ik heb gisteren les 1 gedaan en het viel mij niet tegen. Waar ik mij nog wel even overheen moet zetten is dat ik denk dat ik voor schut loop. Maar goed dat gevoel wordt vast vanzelf minder.
sokpop
sokpop
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Loes263 ma 29 jul 2013 - 5:53

Goed bezig dames!

Ik ben nu aardig aan het opbouwen. Gisteren 16 km gehad. Ik denk dat ik me toch maar in ga schrijven voor de halve marathon.
Loes263
Loes263
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  Pancake ma 29 jul 2013 - 19:43

Voor alle mensen die net begonnen zijn, heel veel succes.

Loes, welke halve marathon ga jij lopen? Ik wil zelf ook wel weer een halve gaan doen in het najaar. Ik weet alleen nog niet welke.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Loes263 ma 29 jul 2013 - 19:52

Ik doe dan die in Eindhoven. Die is in oktober.
Welke wil je gaan doen? Of tussen welke zit je te twijfelen?
Loes263
Loes263
Fluisteraar
Fluisteraar

Aantal berichten : 402
Punten : 404
Registratiedatum : 20-11-10

Bericht  _Lacey_ ma 29 jul 2013 - 20:18

Ik wil ook weer gaan beginnen. Mijn conditie is echt om te huilen.
Verder wil ik ook wat gespierder worden (doe al aan krachttraining)

_Lacey_
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2441
Punten : 2489
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Pancake ma 29 jul 2013 - 23:39

Ik zoek iets voor oktober, maar heb echt geen idee welke halve. Ik wil in ieder geval niet Amsterdam doen, die heb ik al eens gedaan en wil wel eens wat anders. Ik zat een beetje te denken aan Brussel, maar ik hoorde dat die niet zo leuk is, dus ik ben er nog niet uit.
Pancake
Pancake
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Auxo di 30 jul 2013 - 0:11

Ik ga zo meteen wéér beginnen, echt al voor de derde of vierde keer of zo. Ik hoop echt dat ik me deze keer ertoe kan zetten minstens twee keer per week te gaan, en het ook door te kunnen zetten als het zwaar is. Al zal de eerste les me wel weer zwaar vallen, mijn conditie is echt ver beneden peil volgens mij.
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3459
Punten : 3541

Bericht  sokpop di 30 jul 2013 - 0:45

Auxo de fysiotherapeut heeft mij aangeraden om lessen die heel zwaar zijn of net nog niet lukken gewoon een keer extra te lopen of desnoods 2 keer extra. Misschien heb jij ook wat aan die tip.
sokpop
sokpop
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Auxo di 30 jul 2013 - 1:14

Ik ben nu gestart met de tweede les in plaats van de eerste, en moet zeggen dat die op de eerste minuut na perfect ging. Heb zelfs wat extra gelopen (niet te veel). Voel me nu ook heerlijk voldaan, helemaal niet uitgeput of zo. Maar toch bedankt voor de tip, onthoud ik voor volgende lessen.

Op de app die ik heb moet ik me aanmelden om bij les 3 te komen, maar dan hebben de het over trainingen krijgen van gekwalificeerde trainers en zo, maar dat wil ik helemaal niet. Ik wil gewoon lekker zelf lopen. Heb ik de verkeerde app dan misschien?

Ik wil trouwens wel een schema maken voor mezelf. Wil minstens 2x per week lopen, weet mijn vrije dagen een maand van tevoren en denk dat een schema voor mij een extra motivatie is. Hebben jullie vaste dagen per week?
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Bericht  sokpop di 30 jul 2013 - 2:16

Ik gebruik de podcast van Evy en hou dat schema aa. Ik loop dus op zondag, dinsdag en donderdag. Dit komt ook goed uit met mijn basketbaltraining die is namelijk op woensdag en wedstrijden zijn altijd op vrijdag of zaterdag.
sokpop
sokpop
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Pitufo di 30 jul 2013 - 2:59

Auxo schreef:Ik ben nu gestart met de tweede les in plaats van de eerste, en moet zeggen dat die op de eerste minuut na perfect ging. Heb zelfs wat extra gelopen (niet te veel). Voel me nu ook heerlijk voldaan, helemaal niet uitgeput of zo. Maar toch bedankt voor de tip, onthoud ik voor volgende lessen.

Op de app die ik heb moet ik me aanmelden om bij les 3 te komen, maar dan hebben de het over trainingen krijgen van gekwalificeerde trainers en zo, maar dat wil ik helemaal niet. Ik wil gewoon lekker zelf lopen. Heb ik de verkeerde app dan misschien?

Ik wil trouwens wel een schema maken voor mezelf. Wil minstens 2x per week lopen, weet mijn vrije dagen een maand van tevoren en denk dat een schema voor mij een extra motivatie is. Hebben jullie vaste dagen per week?

Fijn dat het goed ging! Dat viel dan toch nog mee met je conditie Wink

Ik gebruik geen trainingen van een app, maar gewoon de podcasts van Evy en die zet ik dan gelijktijdig met RunKeeper aan.

Ik had in eerste instantie vaste dagen, maar merk dat dat niet echt werkt voor mij. Ik zorg wel dat ik minimaal 2 keer en liefst 3 keer per week ren. Ik houd voor mezelf aan dat als ik maandag ben geweest, dat ik dan woensdag of donderdag weer moet gaan rennen, afhankelijk van wat het beste uitkomt. Als ik dan donderdag ga, moet ik op zaterdag of zondag weer gaan. Dat werkt voor mij prima.

Alle nieuwkomers, veel succes en vooral ook veel plezier! Wink
Pitufo
Pitufo
Fluisteraar
Fluisteraar

Bericht  Auxo di 30 jul 2013 - 3:25

Zal eens kijken of ik Evy kan vinden. RunKeeper heb ik ook erop gezet, maar dat is gewoon constant aan een stuk lopen toch? Zo ver ben ik nog lang niet. Ik wil het een beetje net als jij gaan doen Pitufo, om de paar dagen gaan lopen. Ik kan geen vaste dagen doen ivm werk maar twee keer per week moet wel lukken. Nu zal er alleen een paar dagen tussen zitten, want kan nu zaterdag pas gaan lopen, of eventueel vrijdag voor het werk maar dan wordt het 35 graden hier, weet niet of ik dat trek.

En met die conditie viel het inderdaad reuze mee, alleen het eerste minuutje had ik het heel zwaar haha. Wink
Auxo
Auxo
Ratel
Ratel

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 20 van 26 Vorige  1 ... 11 ... 19, 20, 21 ... 26  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: