Zeg maar Yes
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Borstvoedings(vragen) topic!

+34
blondje1313
koNijntje
Lonely Goatherd
Vixen
Vancity_girl
Teddyaapje
Jade
red rose
Luce
Flip Fluitketel
Penélope
Paper Crown
ekjir@M
Liadan
Happydobby
Roodkapje
Star007
Slakje
Darius
missy.
Bimbam
Pompoen
sanne-84
maiadebij
Laurientje
Muppetje
Pineco
mickey
Printje
Aimee
_Lana_
Dora
Pink!
Sanne
38 plaatsers

Pagina 5 van 24 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14 ... 24  Volgende

Ga naar beneden

Borstvoedings(vragen) topic! - Pagina 5 Empty Re: Borstvoedings(vragen) topic!

Bericht  Slakje do 18 apr 2013 - 6:48

Ik heb al last van de tsr, vooral als ik Louise hoor huilen. Mijn beha is gelijk zeiknat. Ik vraag me af; omdat er nu natuurlijk geen kindje aan mijn borst drinkt, dit voor binnenkort dan geen probleem zal zijn? Dat mijn lichaam misschien denkt dat er toch geen melk gedronken wordt en ik daarom misschien geen melk meer ga aanmaken?
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Terug naar boven Ga naar beneden

Bericht  Caroow do 18 apr 2013 - 6:55

Ik had ook al vroeg in mijn zwangerschap er last van Slakje, die heerlijke gele melk.. Maar heb nu meer dan genoeg melk!
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7607
Punten : 8208
Registratiedatum : 19-11-10

Bericht  Gast do 18 apr 2013 - 6:57

Slakje schreef:Ik heb al last van de tsr, vooral als ik Louise hoor huilen. Mijn beha is gelijk zeiknat. Ik vraag me af; omdat er nu natuurlijk geen kindje aan mijn borst drinkt, dit voor binnenkort dan geen probleem zal zijn? Dat mijn lichaam misschien denkt dat er toch geen melk gedronken wordt en ik daarom misschien geen melk meer ga aanmaken?

Nee hoor, dat gaat niet gebeuren. Na de bevalling komen er hormonen vrij die de bv echt laten opstarten.

Gast
Gast

Bericht  Star007 do 18 apr 2013 - 6:57

Even een vraagje over tepelhoedjes; Ik heb bij D. met tepelhoedjes moeten voeden i.v.m. vlakke tepels. Is het dan altijd zo dat je ze bij een 2e ook nodig hebt? Of is dat wat afhankelijk van het mondje/gehemelte van de baby? Misschien beetje stomme vraag hoor Embarassed
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  _Lana_ do 18 apr 2013 - 7:02

Star007 schreef:Even een vraagje over tepelhoedjes; Ik heb bij D. met tepelhoedjes moeten voeden i.v.m. vlakke tepels. Is het dan altijd zo dat je ze bij een 2e ook nodig hebt? Of is dat wat afhankelijk van het mondje/gehemelte van de baby? Misschien beetje stomme vraag hoor Embarassed

Ik vind het juist een hele goede vraag ;-).

Mijn zoon voedde ik al die tijd met een tepelhoedje en dochter niet.
Dus dan zal er toch ook iets aan de zuigkracht / het mondje van mijn zoon zijn geweest, waardoor het hem niet lukte.

Dus ik hoop voor je dat het nu zonder kan.
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3474
Punten : 3720
Registratiedatum : 02-01-11

Bericht  Gast do 18 apr 2013 - 7:05

Star007 schreef:Even een vraagje over tepelhoedjes; Ik heb bij D. met tepelhoedjes moeten voeden i.v.m. vlakke tepels. Is het dan altijd zo dat je ze bij een 2e ook nodig hebt? Of is dat wat afhankelijk van het mondje/gehemelte van de baby? Misschien beetje stomme vraag hoor Embarassed

Ik denk dat het ook heel erg afhankelijk is van de drinktechniek van je kindje. Ik zou het dus zeker gewoon zonder tepelhoedje proberen, wie weet lukt het bij een volgend kindje wel.

Gast
Gast

Bericht  Pompoen do 18 apr 2013 - 7:12

_Lana_ schreef:

Dus dan zal er toch ook iets aan de zuigkracht / het mondje van mijn zoon zijn geweest, waardoor het hem niet lukte.

Ik heb L. in het begin ook geprobeerd te voeden met tepelhoedje omdat hij zo weinig wangvet had dat hij eigenlijk de tepel niet goed vacuüm kon zuigen, met een tepelhoedje lukt dat dan beter. Echter het drinken ging eigenlijk helemaal niet goed met tepelhoedje. De lactatiekundige vertelde dat met een tepelhoedje het aanhappen weliswaar beter ging, maar dat het voor een kindje wel weer lastiger kan zijn om er ook melk uit te krijgen, dus dat het drinken juist weer moeilijker word met een tepelhoedje.
Maar goed, ik denk dus inderdaad dat het per kindje ook kan verschillen. En L. kreeg later meer wangvet en kon toen ook beter aangapen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Aantal berichten : 7964
Punten : 8456
Registratiedatum : 18-11-10

Bericht  Star007 do 18 apr 2013 - 7:14

Oke, goed om te weten ! Ik zal ze tegen die tijd wel in mijn ziekenhuistas stoppen, voor het geval dat het nodig is. Maar eerst ga ik het zonder proberen, is toch beter en makkelijker .
Star007
Star007
Kletskop
Kletskop

Aantal berichten : 2421
Punten : 2603
Registratiedatum : 30-09-11

Bericht  _Lana_ do 18 apr 2013 - 7:21

Pompoen schreef:
_Lana_ schreef:

Ik heb L. in het begin ook geprobeerd te voeden met tepelhoedje omdat hij zo weinig wangvet had dat hij eigenlijk de tepel niet goed vacuüm kon zuigen, met een tepelhoedje lukt dat dan beter. Echter het drinken ging eigenlijk helemaal niet goed met tepelhoedje. De lactatiekundige vertelde dat met een tepelhoedje het aanhappen weliswaar beter ging, maar dat het voor een kindje wel weer lastiger kan zijn om er ook melk uit te krijgen, dus dat het drinken juist weer moeilijker word met een tepelhoedje.
Maar goed, ik denk dus inderdaad dat het per kindje ook kan verschillen. En L. kreeg later meer wangvet en kon toen ook beter aangapen.

Het wordt ook zeker niet aangeraden. Maar mijn zoontje lukte het gewoon niet. Ik heb hem toch een aantal maanden volledig BV gegeven op deze manier, dus ik was allang blij ;-).
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen do 18 apr 2013 - 7:22

Hier gaat het even niet helemaal lekker met het voeden.
Ik heb steeds als ik aanleg hele harde tepels (ik krijg sowieso regelmatig ineens out of the blue harde tepels, dat voelt bepaald onaangenaam), daar krijgt L. nauwelijks vat op, verder doet het verschrikkelijk pijn als ik dan de toeschietreflex krijg, zit dan echt even naar adem te happen vooral aan de borst waar hij niet aan ligt doet het zeer, die tepel is vaak ook helemaal keihard. Na het voeden doet het vaak weer heel erg pijn en als ik buiten loop en harde tepels krijg dan kan ik soms wel door de grond zakken. Ik zat net te googlen en kwam hier bij uit: http://www.borstvoeding.com/problemen/aandoeningen/raynauds.html
Mijn tepels worden inderdaad ook wit als ze zo hard zijn en na het voeden kleuren ze dan knalrood. Ik heb verder nauwelijks ergens last van als mijn tepels helemaal warm en zacht zijn...
Ik weet niet zo goed wat ik er mee moet, ik wil echt graag doorgaan met voeden maar het doet wel veel zeer en als ik het zo lees is er ook niet echt dé oplossing voor. Ik heb wel het idee dat L. nogal slordig aanhapt, alsof het een flesje is als ik het moet analyseren. Dus hij doet zijn mond vaak gewoon maar half open en zijn bovenlipje zit vaak een beetje naar binnen gevouwen en heel vaak zit zijn tong niet goed. We zijn soms wel een kwartier bezig voor hij 'm überhaupt te pakken heeft, vaak ben ik dan al lang blij.
Vannacht en vandaag is L. bovendien behoorlijk vaak gekomen voor een voeding.

Ik ga nu eerst maar eens proberen L. wat beter te laten aanhappen, want ik heb het idee dat hij af en toe ook mijn tepel te veel plat drukt en daar schijnt het ook van te kunnen komen. En verder toch proberen om mijn borsten warm te houden want ik heb ook echt last van kou.

Pff maar gadver ik hoop echt dat dit wel over gaat want dit is niet grappig!

Laatst aangepast door Pompoen op do 18 apr 2013 - 7:25; in totaal 1 keer bewerkt
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen do 18 apr 2013 - 7:23

_Lana_ schreef:
Pompoen schreef:
_Lana_ schreef:

Het wordt ook zeker niet aangeraden. Maar mijn zoontje lukte het gewoon niet. Ik heb hem toch een aantal maanden volledig BV gegeven op deze manier, dus ik was allang blij ;-).

Ik kreeg het tepelhoedje van de lactatiekundige, 't is misschien niet ideaal, maar soms wel de oplossing voor het kunnen geven van borstvoeding!
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 18 apr 2013 - 7:31

Het schijnt dat Raynauds best milder kan worden na een tijdje en soms helemaal weg kan blijven. Warmte is bij Raynauds inderdaad één van de dingen om pijn te voorkomen.

Een toeschietreflex voel ik ook nog steeds hoor, tintelend gevoel en mijn borsten voelen dan een paar seconden aan alsof ik stuwing heb.
H annah heeft trouwens ook altijd al slordig aangehapt, klein mondje en ook vaak de bovenlip naar binnen. In het begin moest ik haar eraf halen, omdat 't anders pijn deed, maar nu maakt het slordige aanhappen niet meer uit.

Verder moet je niet vergeten dat hij nu eigenlijk nog maar een pas geboren baby is, geen baby van al vier weken oud. Daarbij heb je even de tijd nodig om bv onder de knie te krijgen. Geef het nog even de tijd joh, wedden dat het over een paar weken makkelijker gaat? Het aanhappen was hier in het begin ook vaak knooien, maar na een paar weken hapte ze steeds beter aan en nu heeft ze al aangehapt voordat ik mijn bh goed en wel open heb.

Gast
Gast

Bericht  Slakje do 18 apr 2013 - 7:32

Rejoy. schreef:
Slakje schreef:Ik heb al last van de tsr, vooral als ik Louise hoor huilen. Mijn beha is gelijk zeiknat. Ik vraag me af; omdat er nu natuurlijk geen kindje aan mijn borst drinkt, dit voor binnenkort dan geen probleem zal zijn? Dat mijn lichaam misschien denkt dat er toch geen melk gedronken wordt en ik daarom misschien geen melk meer ga aanmaken?

Nee hoor, dat gaat niet gebeuren. Na de bevalling komen er hormonen vrij die de bv echt laten opstarten.

Bedankt! Had bij Louise wel al veel melkverlies tijdens de zwangerschap, maar geen tsr.
Slakje
Slakje
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 3355
Punten : 3671
Registratiedatum : 10-03-12

Bericht  Pompoen do 18 apr 2013 - 8:20

Ik ga maar gewoon stug door hoor, maar ik heb gewoon even een frustratiemomentje, de pijn, het moeizame gedoe met aanhappen én een nacht en dag waarin ik bijna meer mét kind aan de borst zat dan zonder + zijn frustratie die ik gewoon naar vind (én precies vandaag slecht nieuws w.b.t. mijn man helpt ook niet helemaal mee).
Overigens heb ik net gevoed en wat beter op het aanhappen gelet. Het ging eigenlijk wel goed, had ook niet die hele erge pijn. Maar net, ongeveer 20 minuten na het voeden kreeg ik ineens weer een keiharde pijnlijke tepel. Ik kijken en hij was inderdaad spierwit, de ander begon ook mee te doen en werd ook wit.
Op zich voel ik de toeschietreflex normaal niet zo extreem, gewoon een beetje raar gevoel, maar het lijkt alsof ik door die toeschietreflex zo'n harde tepel krijg, aan de andere borst dan waarmee ik voed dus en dat doet dus wel echt heel erg veel pijn, het voeden zelf doet in het begin soms ook ineens heel erg pijn. Ik had dit al een tijdje (gewoon out of the blue harde tepels die gevoelig waren), maar het deed niet zo'n pijn als de laatste dagen. Ik vind het echt zo raar!
Maar nu ik dit weet bedek ik mijn tepels sneller en ik ga proberen ze warmer te houden. Misschien moet ik toch maar gewoon zoogcompressen gebruiken, dat is gelijk een stuk warmer.
Ik probeer me inderdaad telkens te bedenken dat hij eigenlijk nog niet eens op de uitgerekende datum zit, dat het gewoon al heel knap is wat hij nu doet en dat ik met tijd en wat geduld er heus wel doorheen kom. Maar af en toe zakt de moed me even in de schoenen hoor... Maar goed, ik heb veel te veel geïnvesteerd om de borstvoeding te laten slagen om het op te geven dus dat komt niet eens in me op.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Gast do 18 apr 2013 - 8:28

Ik vind het heel goed klinken hoor Pompoen. Borstvoeding is in het begin echt even investeren en dan heb jij er ook nog alle problemen van een prematuur/dysmatuur (?) kindje bij. Moet je zien hoe goed het nu eigenlijk gaat. Hij drinkt alle voedingen live aan de borst, hij groeit goed en hij doet het goed! Eigenlijk loopt die borsvoeding dus als een tiet!

Ik denk dat iedereen hier bewondering heeft voor je doorzettingsvermogen, zeker in deze moeilijke situatie waarin je nu zit!

Gast
Gast

Bericht  _Lana_ do 18 apr 2013 - 8:32

Rejoy. schreef:Ik vind het heel goed klinken hoor Pompoen. Borstvoeding is in het begin echt even investeren en dan heb jij er ook nog alle problemen van een prematuur/dysmatuur (?) kindje bij. Moet je zien hoe goed het nu eigenlijk gaat. Hij drinkt alle voedingen live aan de borst, hij groeit goed en hij doet het goed! Eigenlijk loopt die borsvoeding dus als een tiet!

Ik denk dat iedereen hier bewondering heeft voor je doorzettingsvermogen, zeker in deze moeilijke situatie waarin je nu zit!

Dit laatste ben ik het helemaal mee eens! Je doet het super Pompoen! En L ook! Hij is inderdaad nog een heel klein mannetje en drinkt al live aan de borst.
En het is wel zo dat BV in het begin gewoon heel veel moeite kost.
Maar goed die van mij waren natuurlijk ook prematuur.
Het zal steeds beter gaan.

Gebruik je nu geen zoogcompressen dan?
_Lana_
_Lana_
Ratel
Ratel

Bericht  Pompoen do 18 apr 2013 - 8:44

_Lana_ schreef:
Rejoy. schreef:Ik vind het heel goed klinken hoor Pompoen. Borstvoeding is in het begin echt even investeren en dan heb jij er ook nog alle problemen van een prematuur/dysmatuur (?) kindje bij. Moet je zien hoe goed het nu eigenlijk gaat. Hij drinkt alle voedingen live aan de borst, hij groeit goed en hij doet het goed! Eigenlijk loopt die borsvoeding dus als een tiet!

Dit laatste ben ik het helemaal mee eens! Je doet het super Pompoen! En L ook! Hij is inderdaad nog een heel klein mannetje en drinkt al live aan de borst.
En het is wel zo dat BV in het begin gewoon heel veel moeite kost.
Maar goed die van mij waren natuurlijk ook prematuur.
Het zal steeds beter gaan.

Gebruik je nu geen zoogcompressen dan?

Aaaah jullie zijn lief! Is precies wat ik even nodig heb! Voel me soms zo'n kluns met die borstvoeding...maar goed, ik ben dan ook een perfectionist en als ik dan zo mijn best doe en het lukt niet gelijkt...tja dan vergeet ik soms wel even de bovenstaande dingen laughcry.

Ik gebruik niet standaard zoogcompressen. Soms heb ik wat vollere borsten en dan begint als ik L. aanleg bij de tsr mijn andere borst ook te lopen en dan heb ik soms even een zoogcompres nodig. Als ik er aan denk stop ik die er ook wel even in en anders heb ik wat lekkage. Maar tussendoor hoeft dat eigenlijk niet en ik vind ze maar kriebelig. Overigens is het er in stoppen van een zoogcompres al voldoende om het te stoppen, ze worden haast nooit nat want de 'druk' er op is voldoende en met een bh aan heb ik vaak ook maar een paar druppels. 's nachts zonder bh is een ander verhaal, dan moet ik er wel echt even een doekje op leggen anders zijn L. en ik en het bed nat, maar ook niet echt drijfnat trouwens.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caroow do 18 apr 2013 - 8:49

Ik vind dat je het hartstikke goed doet hoor Pompoen!

Ik slaap met extra dik maandverband in mijn beha, op een handdoek. En als ik liggend voed lek ik nog laughcry
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen do 18 apr 2013 - 8:58

Ja, ik heb erg zindelijke borsten, jij hebt behoorlijk onzindelijke borsten. Hoogste tijd om eens wat strenger op te treden Caroow Wink! Als je maar zorgt dat je niet van die spastische tepels krijgt zoals ik laughcry.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Caroow do 18 apr 2013 - 9:00

Haha mijn borsten zijn niet zindelijk, maar mijn tepels gedragen zich voorbeeldig Very Happy
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen do 18 apr 2013 - 9:04

Caroow schreef:Haha mijn borsten zijn niet zindelijk, maar mijn tepels gedragen zich voorbeeldig Very Happy

Laughing
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Linda do 18 apr 2013 - 9:06

Ik heb ook een vraag.

Wanneer is het verstandig om met een flesje te beginnen?

Dochter was een flesweigeraar, dat wil ik dit keer echt proberen te voorkomen.

En welke fles raden jullie aan?

Linda
Ratel
Ratel

Aantal berichten : 7118
Punten : 7577
Registratiedatum : 17-11-10

Bericht  Caroow do 18 apr 2013 - 9:14

In het zkh zeiden ze vanaf een week of 4. R moest in het ziekenhuis al uit een flesje drinken, nu krijgt hij er regelmatig 1. Eerst een van Avent uit de Blijde Doos en nu zo'n S-fles van Dirfrax. In het zkh had hij ook weer een andere, het maakt hem niet zo veel uit.
Caroow
Caroow
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Pompoen do 18 apr 2013 - 15:48

Hier in 't ziekenhuis raden ze dr. Browns aan, het is een fles waarbij de melk pas stroomt als er gezogen word en net als bij de borst hoeven ze geen lucht het flesje in te laten lopen maar kunnen ze doorzuigen.
Pompoen
Pompoen
Lady Post-a-lot
Lady Post-a-lot

Bericht  Roodkapje do 18 apr 2013 - 15:56

Linda schreef:Ik heb ook een vraag.

Wanneer is het verstandig om met een flesje te beginnen?

Dochter was een flesweigeraar, dat wil ik dit keer echt proberen te voorkomen.

En welke fles raden jullie aan?

De Medela Calma ! Ontwikkeld voor borstvoedingskindjes om de overstap goed te kunnen maken en ook als combi goed te gebruiken om tepel/speen verwarring te voorkomen.
Roodkapje
Roodkapje
Prater
Prater

Aantal berichten : 1424
Punten : 1702
Registratiedatum : 17-08-11

Bericht  Gesponsorde inhoud

Gesponsorde inhoud

Pagina 5 van 24 Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 14 ... 24  Volgende

Terug naar boven

- Soortgelijke onderwerpen

Permissies van dit forum: